Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Hendrik schreef:Een paar ritten bedoel je waarschijnlijk?
Sorry, inderdaad... iets met typen en telefoon :') :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

ArrivaBas schreef:Zouden de bewoners van Wieldrecht de lijn ontdekt hebben, aangezien de tegenspitsritten ook vol zouden zitten?
Al is wieldrecht niet groot zal het me niks verbazen; uit ~200 inwoners moet je wel een paar taxiritjes per dag redelijk vol kunnen krijgen als gebruik een beetje hoog is.
Ik blub in het Drecht.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OVinspecteur »

Bij de herinrichting van de Oranjelaan worden de haltes (van de lijnen 4, 14 en 15) aan de oostzijde t.h.v. de Badweg en aan de westzijde bij de Noordendijk weggesaneerd volgens het ontwerp van de gemeente: https://cms.dordrecht.nl/Dordrecht/up/Z ... se_1_2.pdf.
Dat is bepaald beroerd voor de bereikbaarheid van het Energieplein, maar ook voor het Wantijbad en de wijk eromheen. Het minste wat ze zouden kunnen doen is dan de andere twee haltes (Parklaan westzijde en Noordendijk oostzijde) wat naar elkaar toe verplaatsen richting Villa Augustus.

Passagiers uit Stadspolders (lijn 3) blijven trouwens aangewezen op de haltes t.h.v. de Stooplaan om bij het Energieplein te komen. Een gemiste kans om wat aan deze situatie te doen. :(
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door busfanNL »

Wil iemand deze pagina even nakijken of hij klopt. Ik heb hem bijgewerkt maar weet niet of hij 100% klopt.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... _Biesbosch . De wijzigingen die ik heb gedaan: Belbus moet zomerbus zijn. En bij frequentie buiten de vakantie heb ik zie lijn 501 neergezet. En ik heb de halte veer hollandsche biesbosch toegevoegd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

OVinspecteur schreef:Bij de herinrichting van de Oranjelaan worden de haltes (van de lijnen 4, 14 en 15) aan de oostzijde t.h.v. de Badweg en aan de westzijde bij de Noordendijk weggesaneerd volgens het ontwerp van de gemeente: https://cms.dordrecht.nl/Dordrecht/up/Z ... se_1_2.pdf.
Dat is bepaald beroerd voor de bereikbaarheid van het Energieplein, maar ook voor het Wantijbad en de wijk eromheen. Het minste wat ze zouden kunnen doen is dan de andere twee haltes (Parklaan westzijde en Noordendijk oostzijde) wat naar elkaar toe verplaatsen richting Villa Augustus.
Zo te zien worden Parklaan en Noordendijk simpelweg samengevoegd tot één halte. Da's niet heel gek gezien de halte-afstanden aldaar relatief gezien wel heel erg kort waren: de halte Noordendijk ri. Staart lag schuin tegenover de halte Parklaan ri. station. En vanaf de oude halte Noordendijk ri. station ligt halte Oranjelaan nou ook weer niet heel ver weg. Deels wordt de omgeving van die halte zelfs ook al bediend door halte Baden Powelllaan.

Beroerd voor de bereikbaarheid van de omgeving wil ik dit niet noemen, dat zou het pas zijn als bv. Noordendijk was opgeheven en alleen halte Parklaan was blijven bestaan of andersom, men heeft nu juist de haltes gehandhaafd die samen het meest optimaal de omgeving kunnen bedienen. De oude ligging van de haltes aldaar was eigenlijk meer een restant uit de tijd dat er nog geen bus over de Noordendijk reed, waarbij het al wonderlijk is te noemen dat ze het tot zo'n 20 jaar later nog volgehouden hebben
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Arriva 215 wordt op het moment van schrijven gebruikt voor instructieritten op de stadsdienst van Dordrecht. Dit heb ik live gespot bij het Halmaheiraplein. Rare kleurstelling heeft de bus trouwens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door lint41 »

Gezien de foto's op busfoto.net is de Arriva Limburg-wrap er weer afgehaald, en rijdt de bus nu in de kleurstelling van zijn vorige baasje VBN, waar de bus een tijdje heeft gereden. Daarvoor was het overigens de Hermes en Connexxion 1778, dus die wagen heeft al een aantal baasjes versleten ;-)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Er zit inderdaad nog een logo van VBN op de achterruit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OVinspecteur »

Daniel schreef:
OVinspecteur schreef:Bij de herinrichting van de Oranjelaan worden de haltes (van de lijnen 4, 14 en 15) aan de oostzijde t.h.v. de Badweg en aan de westzijde bij de Noordendijk weggesaneerd volgens het ontwerp van de gemeente: https://cms.dordrecht.nl/Dordrecht/up/Z ... se_1_2.pdf.
Dat is bepaald beroerd voor de bereikbaarheid van het Energieplein, maar ook voor het Wantijbad en de wijk eromheen. Het minste wat ze zouden kunnen doen is dan de andere twee haltes (Parklaan westzijde en Noordendijk oostzijde) wat naar elkaar toe verplaatsen richting Villa Augustus.
Zo te zien worden Parklaan en Noordendijk simpelweg samengevoegd tot één halte. Da's niet heel gek gezien de halte-afstanden aldaar relatief gezien wel heel erg kort waren: de halte Noordendijk ri. Staart lag schuin tegenover de halte Parklaan ri. station. En vanaf de oude halte Noordendijk ri. station ligt halte Oranjelaan nou ook weer niet heel ver weg. Deels wordt de omgeving van die halte zelfs ook al bediend door halte Baden Powelllaan.

Beroerd voor de bereikbaarheid van de omgeving wil ik dit niet noemen, dat zou het pas zijn als bv. Noordendijk was opgeheven en alleen halte Parklaan was blijven bestaan of andersom, men heeft nu juist de haltes gehandhaafd die samen het meest optimaal de omgeving kunnen bedienen. De oude ligging van de haltes aldaar was eigenlijk meer een restant uit de tijd dat er nog geen bus over de Noordendijk reed, waarbij het al wonderlijk is te noemen dat ze het tot zo'n 20 jaar later nog volgehouden hebben
De ene buurt een halte de ene kant op geven en de andere buurt een halte de andere kant op; daar hebben beide buurten maar de helft aan. Er is nu alle ruimte en gelegenheid bij zo'n grote verbouwing om het netjes op te lossen voor de hele Oranjelaan en Merwedestraat. Onbegrijpelijk dat dit het resultaat is wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Ehm, wat jij noemt zou het geval zijn geweest als je halte Noordendijk ri. CS behouden had en halte Parklaan ri. Staart. Men doet nu precies het omgekeerde zoals het ontwerp laat zien, waardoor je twee haltes die nagenoeg tegenover elkaar liggen. Helemaal tegenover elkaar gaat nu eenmaal nooit daar omdat je met een beperkte ruimte in de breedte van de weg zit in combinatie met voorsorteerstroken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Volgens Arriva.nl heeft lijn 81 momenteel geen omleiding... Ben toch wel zeer benieuwd hoe ze dan nu de haakse bocht van de Koningin Wilhelminalaan de Europalaan in Utrecht op maken. Er is namelijk geen linksaf mogelijkheid de tijdelijke busbaan over het Anne Frankplein heen op, al helemaal omdat je er tussen betonnen barriers door rijdt.
Andersom is de normale route overigens wel mogelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Wievank »

Zolang er geen haltes vervallen/verplaatst zijn vermelden vervoerders omleidingen lang niet altijd. Ik vind dat als reiziger bepaald niet prettig, omdat ik in dat soort situaties (mogelijk) het gevoel krijg dat de chauffeur 'verkeerd' rijdt. Ook kan het wel extra rij/reistijd betekenen, wat voor mij als reiziger ook interessant is om te weten.
Maar helaas lukt het veel vervoerders nog steeds maar tot op beperkte hoogte zich in te leven in 'de reiziger'.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Gekko123 »

Dat komt omdat wij als reiziger niet de klant zijn voor de OV-bedrijven. De echte klanten zijn de concessieverleners...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Wievank schreef:Zolang er geen haltes vervallen/verplaatst zijn vermelden vervoerders omleidingen lang niet altijd.
Alleen is dat hier juist niet het geval. Afhankelijk van hoe de bus omrijdt zijn de effecten ook verschillend: als de bus wel via de Croeselaan rijdt en dan via Rijnlaan - Beneluxlaan omrijdt kom je niet langs haltes Anne Frankplein en Europaplein Noord. Rijdt de bus om via de Van Zijstweg dan kom je niet langs halte Croeselaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Omleiding schijnt te moeten lopen via de Van Zijstweg... Althans, dat was het berichtje wat ik al een aantal dagen op Albatros zie staan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Leek me al het meest logisch... was vanmiddag echter net een minuut te vroeg om het zelf te zien (m'n bus kruiste een lijn 81 op de Valeriusbaan namelijk :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Gisteravond zelf de 81 richting Gorinchem gereden. Je kunt wel van de Wilhelminalaan op de Europalaan komen, maar alleen door bij het 5 Meiplein weer terug om te keren...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik heb effe een vraagje ik zie bijna elke dag als ik langs het station van Gorinchem kom meerdere bussen met een ambassadot in plaats van een.irisbus ik heb al bus 1 t/m 4 daarmee zien rijden bus 73,74 en 75 en bus 6 rijdt volgebs mij alle ritten met een ambassador bus 674 rijdt met wen touringcar in plaats van de ambassador en de irisbus zoud iemand dat kunnen veranderen op de wiki ik heb geen idee hoe dat moet
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Lijn 674 is uitbesteed aan een taxibedrijf (dat vervolgens zelf met een touringcar rijdt of het een ander laat doen) en lijn 6 rijdt in de middag volgens plan met een Ambassador.

Alle andere lijnen die je noemt horen standaard met een Irisbus te rijden, als daar wat anders op verschijnt (en dat komt inderdaad voor) dan is dat een afwijking, dus dat heb ik niet aangepast.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Effe een vraag waarom heb je vanaf gorinchem geen rechtstreekse verbinding met zuidplein rotterdan mij lijkt dat veel mensen daar wel interesse in zouden hebben omdat in de spits lijn 191 uit hardinxveld daar naar toe rijdt misschien een idee om die in Gorinchem te laten beginnen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Die verbinding had Gorinchem wel, maar die reed grotendeels parallel aan de MerwedeLingeLijn en is daarom in 2007 al tot Sliedrecht ingekort. De verlaten lijndelen zijn toen door lijn 77 overgenomen (en een deel daarvan weer door 71 na opening van station Boven-Hardinxveld).
Vanuit Gorinchem is zo'n reis nu een stuk sneller te maken met een overstap trein/bus op Sliedrecht Baanhoek, precies zoals beoogt met de huidige multimodale concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

nvdw schreef:Lijn 674 is uitbesteed aan een taxibedrijf (dat vervolgens zelf met een touringcar rijdt of het een ander laat doen) en lijn 6 rijdt in de middag volgens plan met een Ambassador.
Sinds wanneer is dat, want volgens mij reed daar eerst ook een Irisbus?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Per dienstregelingsjaar 2015 werd de 674 weer door Arriva zelf gereden in plaats van door een ingehuurd bedrijf, maar dat werd per 23 augustus 2015 alweer teruggedraaid. In de ochtend reed er inderdaad een Irisbus en in de middag een Ambassador.

In de praktijk bleek het ook niet zo handig: op woensdag waren iets van vijf afwijkende diensten nodig om die ene terugrit ergens in te prikken (de 674 rijdt voor een reformatorische basisschool en die zijn zoals alle anderen op woensdag rond het middaguur klaar). Verder hadden we toen aparte vakantiediensten in verband met de Brabantse lijnen die we dat jaar gingen rijden, en daar was voor het gemak ook de 674 uit gehaald, die echter niet tegelijk met Brabant vakantie hadden waardoor op een maandag twintig kinderen op een bus wachtten die nooit kwam ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Waarom rijdt de stadslijnen en de 73,74,75 heel veel op een dag met een ambassador en niet met een irisbus ik zou zeker ochtends maar een irisbusje inzetten ip 76 want die moest vanochtend 2 mensen laten staat op dat het 8 persoonsbusje vol zat
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Omdat er op dat moment geen Irisbus beschikbaar is, om wat voor reden dan ook (onderhoud, defect etc).

Lijn 76 zal wel een taxibus blijven. De enige drukte is er op het traject tussen station Gorinchem en industrieterrein Avelingen, waar lijn 6 ook rijdt (maar alleen in de spitsen). Stel dat die lijn wat extra ritten zou krijgen, dan kan de 76 zijn taxibus houden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten