Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door ArnoArriva »

Ik zag vanavond in Sliedrecht rode met wittekleur (zelfde kleur als uit Brabant amba? voertuignr 53 op lijn 91 naar Zuidplein, sinds wanneer is hij bij DAV in dienst? Ik heb witte amba niet eerder gezien,
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Stefan »

De 53 rijdt (samen met de 50, 51 en 52) al een paar weekjes vanuit Alblasserdam. :) Zijn inderdaad ex-Veolia/BBA wagens.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door intercity02 »

Weet iemand of er tijdens deze dienstregeling ook tussentijdse wijzigingen komen?
999 Sorry, buiten dienst
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Stefan »

Ga er maar niet van uit dat er nog iets gewijzigd gaat worden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Daniel »

Eigenlijk een concessie eerder, maar allicht leuk. Kwam deze korte documentaire over SVD tegen uit 2006...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door nvdw »

Mooi hoor, die docu. Had hem al eerder gezien. Een hoop SVD-gezichten zijn er nog steeds hoor ;)

In ander nieuws: de Gorinchemse SP heeft lijn 5 naar de Lingewijk (waar de partij jaren voor geijverd heeft) eens aan een praktijktest onderworpen. De resultaten? Nou...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Daniel »

Lol, met verwijzing naar hier op die pagina :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door nvdw »

Overigens verbaast het me in het geheel niet.

Dat lijn 5 geen publiekstrekker zou worden, dat kon een kind wel aan zien komen. Het doel van de bus is hetzelfde als die van de stadsdienst Gorinchem in het algemeen: locaties als station, ziekenhuis en stadscentrum bereikbaar maken voor wie de afstand te groot is om af te leggen per fiets of benenwagen. Dat is maar een kleine doelgroep, voornamelijk ouderen, en die krijgen de bussen van de stadsdienst al niet ramvol, laat staan lijn 5.

Daar steekt de gemeente over de gehele periode 135.000 euro in. Heel nobel maar ik denk dat je uiteindelijk voor dat bedrag elke reiziger ook een hele mooie fiets had kunnen schenken.

Dat staat natuurlijk los van de dienstuitvoering. Alle voorbeelden die de SP hier opsomt heb ik in mijn vijf jaar als chauffeur ook al van andere reizigers op andere lijnen gehoord die deels of geheel door de taxibus werden uitgevoerd. De mooiste was van een jongedame die om zes uur in de ochtend in Gorinchem op de stadsbus stond te wachten, toen ik er met een echte bus verscheen: "O, moet ik nu betalen?" :')
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Stefan »

Tsja, taxiboeren... Een paar jaar geleden: "Weet u misschien of lijn 13 nog komt? Ik sta al bijna een uur te wachten..." "Vorige keer reed de chauffeur gewoon maar zijn eigen route... Hij moest nog iemand afzetten".... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Meltrain »

:shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Durashift »

nvdw schreef:Mooi hoor, die docu. Had hem al eerder gezien. Een hoop SVD-gezichten zijn er nog steeds hoor ;)

(..)

Ja, leuk, heb hem ook al eens eerder bekeken. Toen ik die smetteloze W123 in beeld zag, wist ik het weer. Hopelijk heeft die beste man die auto nog steeds in bezit, in die staat. Dat zal dan een toppertje zijn, vermoed ik zo. :pos:
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door sirvinniei »

Wat is eigenlijk uberhaupt de functie van lijn 5? Hij rijdt toch volledig parallel aan andere lijnen?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door nvdw »

De functie van lijn 5 (DEZE DUS, voor wie in de discussie even het spoor bijster was) is een ov-verbinding voor de Lingewijk met de rest van de stad. De Lingewijk had namelijk al jaren geen busverbinding meer: het was ooit onderdeel van de stadsdienst, toen weer afgesplitst met een apart taxibusje, en later toen die weer was afgeschaft ging de bus naar Utrecht even via de wijk rijden in plaats van via de Arkelsedijk die er pal naast loopt. Maar ja, in Nederland Mekkerland is de een z'n bus de ander z'n porseleinen Blokkerkitsch van de vensterbank getrild dus dat mocht ook niet meer. Dus wie van de Lingewijk ergens per bus wilde komen, moest dus de dijk op klimmen via een steile stenen rottrap naar de halte Stenen Trap.

Dat is niet te doen voor mensen met rollator, boodschappentrolly en/of kinderwagen en dus rijdt er nu, na lang aandringen van de SP en met subsidie v van de gemeente, een buslijn die in elk geval tot en met einde concessie blijft rijden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Durashift »

Dus.. in zeker zin heeft lijn 5 een lift functie. (zo'n ding wat omhoog en omlaag kan).

:D
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door erjeebee »

Correct

Afbeelding
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door maarten83 »

Stefan schreef:
Daniel schreef:Ik las hier dat lijn 9 in Dordrecht sinds december met een 20-persoonsbus wordt gereden. Da's een Irisbusje dan neem ik aan?
Klopt, was al wat langere tijd het geval. Maar sinds 10 december is het officieel. Lijn 9 zit nu ook in de 'normale' diensten verweven, rijdt in de regel met een Irisbusje.
De rit van lijn 9 vertrek 17.22 station Dordrecht richting Krabbepolder wordt sinds kort door TCR gereden met een VDL Ambassador in Bravo uitmonstering.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Stefan »

Een aantal ritten worden inderdaad door TCR gereden, zal wel vanwege de drukte zijn verwacht ik.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door ovVeluwe »

maarten83 schreef: De rit van lijn 9 vertrek 17.22 station Dordrecht richting Krabbepolder wordt sinds kort door TCR gereden met een VDL Ambassador in Bravo uitmonstering.
Dit kan ook bus 53 zijn, die rijdt gewoon voor arriva. :wink:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door DrechtBlub »

Of die van TCR is of niet weet ik niet. Wat ik wel weet is dat lijn 9 verschrikkelijk vaak te laat was door tijden die niet op 10+ passagiers per rit gericht zijn en dat Arriva daar naar ging kijken, dus dat heeft er ongetwijfeld wat mee te maken.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 01 feb 2018, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Ik blub in het Drecht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Stefan »

MarkHul schreef:Dit kan ook bus 53 zijn, die rijdt gewoon voor arriva. :wink:
Maar die is het niet. Is 'gewoon een Amba van TCR.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door nvdw »

Het idee was dat lijn 9 een retour zou redden in 25 minuten plus 5 minuten keertijd, zodat er bij een halfuursdienst maar een bus nodig is. Blijkbaar is de route niet op elk tijdstip rustig genoeg ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Daniel »

Kwam vanmiddag op lijn 3 in Dordrecht een Ambassdor tegen waarbij in eerste instantie het koersdisplay defect leek. Toen ik 'm later weer trof bleek echter simpelweg het hele display te ontbreken :lol: Tja, dan kan er ook niks op staan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door nvdw »

Of het deel uitmaakt van een charmeoffensief, geen idee, maar het geplaagde Gorinchemse lijntje 5 heeft nu zijn eigen taxibus. Dat is: Haars heeft één Mercedes Sprinter in 'Lijn 5'-tenue met een grote routestrip erop en nog wat wervende leuzen.

Al kun je hem ook prima elders in de regio tegenkomen ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ja die heb ik twee keer zien langrijden, maar er rijden ook gwn nog op sommige ritten gewoone taxiHaarsbusjes
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door DrechtBlub »

Ik weet dat Haars met meerdere busjes op één dag rijd op die lijn, dus dat is logisch.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 16 feb 2018, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten