Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Daniel »

Dit was veel extremer met echt jongeren die meerdere ritten achter elkaar bleven zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Stefan »

Precies dat dus. Heb het ook meegemaakt dat er een club van 40 van die gasten bij de Pauluskerk in Leerdam stonden.. daar heb ik even vriendelijk voor bedankt...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door ArnoArriva »

Hé de 7809 is niet meer bij DAV maar in Leiden :N
Nu rijdt de 7809 op lijn 20. Waarom is 7809 verhuisd naar Leiden?
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Lijn 45 »

De 7809 rijdt daar voor de Keukenhof.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Wubbo »

Check, ik zag hem vanochtend op lijn 854 ter hoogte van 't Schouw.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door ArrivaBas »

Één van de Irisbusjes rijdt met reclame voor lijn 9. De bus draagt tevens het nieuwe Arrivalogo. Het betreffende busje kwam zojuist langs het Halmaheiraplein als MAT-rit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
aadvannijen
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door aadvannijen »

Klopt. Zag hem vandaag tijdens mijn dienst ook rijden. Het is de 6042.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wat is er eigenlijk met de 6044 gebeurt??
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door dylanwild94 »

Rijdt voor code 95 in Limburg dacht ik.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door nvdw »

Zo vlak voor het einde van de concessie komt Arriva nog met nieuwe kaartsoorten voor het DAV-gebied: de stadskaartjes, kort gezegd retours voor bestemmingen Dordrecht, Gorinchem, Rotterdam en Utrecht. Het hele verhaal staat HIER.

Er is een variant voor gebruik binnen Dordrecht en Gorinchem (€ 2,95), een serie kaarten om van de omliggende plaatsen in de steden te komen (bv. € 5,95 voor 3-5 zones) en een reeks treintickets (alleen in de voorverkoop), alleen voor het traject Gorinchem-Dordrecht, maar die zijn dan wel meteen inclusief gebruik van de bus in een van beide plaatsen.

Het is wel weer een hoop voorwaardengedoe (alleen geldig in weekends of tijdens koopavonden in de betreffende stad) maar afhankelijk van de reis die je aflegt kun je toch mooi besparen: een retourtje Gorinchem-Utrecht per 387/Qliner wordt dan € 9,95 en dat is zelfs al dik goedkoper dan heen en weer vol tarief met de chipkaart. De 2-zonevariant (€ 3,95) scheelt dan weer slechts een stuiver met twee losse enkeltjes à twee piek...

Uiteraard geldt ook dat je het ding alleen bij Arriva kunt gebruiken: op zich geen punt als je naar Utrecht CS reist maar in Rotterdam kom je er niet verder mee dan Zuidplein of Kralingse Zoom, want bij de RET is de handel niet geldig.

Actie geldt tot eind augustus.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Durashift »

Proefproject.

De (onderzoeks) website http://www.stadskaartje.nl geeft bij nog een een wit, leeg, scherm.. :?:

Verder, op feestdagen en zondagen in juli/augustus is het al bestaande Arriva product Arriva Gratis OV-dagen DAV (https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... en-aan.htm) op sommige reisverbindingen nóg voordeliger, volgens mij. :wink:
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door nvdw »

Dat laatste klopt zeker ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:Één van de Irisbusjes rijdt met reclame voor lijn 9. De bus draagt tevens het nieuwe Arrivalogo. Het betreffende busje kwam zojuist langs het Halmaheiraplein als MAT-rit.
Check (van de reclame en het nieuwe logo dan)...

Afbeelding
Arriva 6042 - Dordrecht, Donker Duyvisweg
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door ArnoArriva »

Hoeveel Irisbussen rijden nog in DAV? Aantal zijn al weg uit DAV?
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Daniel »

De 6030 en 6031 zijn al vrij snel naar Groningen gegaan en vervolgens naar Portugal geëxporteerd, de 6032 was ook een zwerver die even in de Hoekse Waard heeft gereden maar zou zogauw niet weten waar die inmiddels uithangt. En de 6044 zit nog altijd in Zuid-Holland Noord meen ik.

Het restant zit nog wel in DAV, maar ik vermoed dat het zelden voorkomt dat ze ook allemaal rijden. Sowieso heeft Dordrecht een behoorlijke reservevloot om lijn 10 mee te rijden als de Rosero's niet inzetbaar zijn.
In de huidige dienstregeling is er overigens dan wel weer wat meer inzet van die busjes omdat lijn 75 het grootste deel van de dag er weer mee gereden wordt. D'r zijn jaren met een beperktere inzet geweest toen de busjes zelf nog gloednieuw waren (en sowieso was er al één wagen in stadsuitvoering te veel in de totale serie).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Milco »

Sowieso rijden de 6032 en 6034 in Lelystad waarvan een zelfs in de kleuren van Arriva Lelystad.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Daniel »

Zie je wel, ik wist dat die 6032 ergens anders zat nog :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Milco »

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door dylanwild94 »

De 6044 zit in Limburg als lesbus voor code 95.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:De 6030 en 6031 zijn al vrij snel naar Groningen gegaan en vervolgens naar Portugal geëxporteerd, de 6032 was ook een zwerver die even in de Hoekse Waard heeft gereden maar zou zogauw niet weten waar die inmiddels uithangt. En de 6044 zit nog altijd in Zuid-Holland Noord meen ik.

Het restant zit nog wel in DAV, maar ik vermoed dat het zelden voorkomt dat ze ook allemaal rijden. Sowieso heeft Dordrecht een behoorlijke reservevloot om lijn 10 mee te rijden als de Rosero's niet inzetbaar zijn.
In de huidige dienstregeling is er overigens dan wel weer wat meer inzet van die busjes omdat lijn 75 het grootste deel van de dag er weer mee gereden wordt. D'r zijn jaren met een beperktere inzet geweest toen de busjes zelf nog gloednieuw waren (en sowieso was er al één wagen in stadsuitvoering te veel in de totale serie).
Voor 73/74/75 zijn als ik het goed uitreken 5 busje nodig. De lijnen rijden door de week tot halverwege de avond met Arriva bussen. Dan zijn er op de stadsdienst ook nog 2 busjes nodig als de citea’s worden opgeladen. Een van die busjes rijdt in de spits op lijn 6. In de ochtendspits komt er ook nog wel eens een Irisbus in Utrecht. Andersom zit er ook nog wel eens een ambassador op 73/74/75. De Iris busjes maken dus eindelijk weer eens wat kilometers.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door nvdw »

Van de 16 stuks die er in 2007 zijn gekomen, rijden er in DAV dus nog 11 rond.

Daarvan zijn er minimaal 7 nodig voor de inzet in Schelluinen. 73 en 75 zijn aan elkaar geknoopt, dan kun je daar met drie bussen toe; de 74 rijdt met één bus een uurdienst, en de stadsdienst inclusief lijn 6 heeft er nog drie nodig.

Irisbus 6042 heeft zijn Citybus-totaalbestickering ingeruild voor een lijn 9-promotie en is dus de vaste bus op die lijn in Dordrecht.

Dan houd je nog drie bussen over. Sowieso staat er eentje in Dordrecht extra om een elektrische Rosero te kunnen vervangen. De andere twee zijn reserve voor onderhoud aan een van de andere Irisbussen of aan de elektrische Citea's in Gorinchem.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door ArnoArriva »

Bedankt allemaal info over Irisbusjes :pos: , maar over 7 maanden zullen we de Irisbusjes niet meer zien :( dan zullen we de lijn 7x alleen Rosero zien rijden.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Durashift »

*nu in de juiste concessie*

Was dit bericht al bekend?
(ja, in de MIEK.. maar hier lijkt mij passender.)
Busmaatschappij Arriva is een onderzoek gestart naar een filmpje dat donderdag rondging op social media. Daarin liepen zo'n vijftien passagiers van een bus op de afrit van de A16, omdat ze door de buschauffeur uit de bus waren gezet.

Volgens passagier Raymon Janse begonnen de problemen toen Arriva-bus 88 van Kralingse Zoom richting Gorinchem rond kwart over 5 in een file vast kwam te staan op snelweg A16 ter hoogte van de afslag Hendrik-Ido-Ambacht. (..)

Bron: https://www.rijnmond.nl/nieuws/169640/A ... nelweg-A16
Tja, hoe zou dit nou ín de bus gegaan zijn?
Als ik die kerel(jongen) zo hoor praten, qua toon, dan lijkt het mij dat die gast niet zo veel te zeggen heeft over de toon waarop de chauffeur richting passagier praatte..

Het zal wel een 'keuze' zijn geweest, geboden door de chauffeur? Zou daar onderaan de snelwegafrit niet een bushalte zijn?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door nvdw »

Voor de duidelijkheid: dit is de situatie.

De afrit (de 88 gaat bij Rotterdam de A16 op en gaat er bij Hendrik-Ido-Ambacht weer af) was afgesloten vanwege een verkeersongeval. Als je dan toch al op de A16 zit is de 'correcte' optie om door te rijden naar de volgende afrit Zwijndrecht, daar weer terug te steken en zo alsnog de afrit HIA te nemen. Dan laat je niets liggen, ook al ben je dan minimaal tien minuten extra kwijt.

Maar stel dat je door het gedoe al dik in de vertraging zit, en je bent dan toch al in Zwijndrecht, dan kan ik me ook voorstellen dat je de oplossing voorstelt zoals de chauffeur voor ogen had: doorrijden naar station Zwijndrecht en reizigers voor de haltes die je hebt overgeslagen over laten stappen op de 88 terug de andere kant op. Zeker als de afrit HIA in de andere richting OOK helemaal vast zou hebben gestaan, wat me niet ondenkbaar lijkt gezien de situatie.

Tot zover de theorie.

Wat er gebeurd is in die bus, daar kan ik uiteraard niet over meepraten, hooguit indenken, maar de 'keuze' aanbieden om dan maar vanaf de snelweg te gaan lopen...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Bericht door Stefan »

Vanaf zaterdag 21 juli rijden de nachtlijnen 891 en 892 met een 'nieuwe' dienstregeling. Geen hele schokkende wijzigingen, wat verschuivingen, routes blijven gelijk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten