Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Okee, maar krijgen die VDL (exHWGO) nou 1 of 2 displays.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door maarten83 »

Die ik gezien heb tot nu toe hadden 1 display
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

maarten83 schreef:Die ik gezien heb tot nu toe hadden 1 display
Ja, dat weet ik. Ik zat in de 8330 met 1 display en de 8321 met 1 display. Er hangt ook niets bij de uitstapdeur bij die twee.
Maar bij de 8378 hangen er 2. 1 bij de voorkant en 1 bij de uitstapdeur net zoals bij de 84xx. Daarom vraag ik het ook, snapt ge.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Suus »

Ik vind de manier waarop je discussieert erg opdringerig OmniLezer, want als er na een dag geen antwoord is begin je meteen helemaal opnieuw. En om een vraag te stellen moet je een zin afsluiten met een vraagteken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Bee schreef:Ik vind de manier waarop je discussieert erg opdringerig OmniLezer, want als er na een dag geen antwoord is begin je meteen helemaal opnieuw. En om een vraag te stellen moet je een zin afsluiten met een vraagteken.
Okee, is cool. zal ik onthouden. Dank je voor de tip Bee.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Vanavond had ik de 8348 mee; die heeft wel de 'ophangdriehoeken' voor het tft-scherm maar het scherm zelf ontbreekt nog.

De 8378 (en 8380) hebben eerder al een ombouw achter de rug, compleet met Albatros 2. Misschien was dat een beetje te ambitieus voor het complete wagenpark?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Ik denk dat we die Amba's nog even in het HWGO houden als Limburg het lukt.

Begrijp je me niet? Lees dit maar.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2486 ... urg__.html
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

OmniLezer schreef:Ik denk dat we die Amba's nog even in het HWGO houden als Limburg het lukt.

Begrijp je me niet? Lees dit maar.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2486 ... urg__.html
Blijven de Wrights dan ook nog effe in DAV rijden *bus* ?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Nee.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

We wachten wel af. Ben benieuwd hoe het materieeltekort dan opgelost gaat worden.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OV Hoekschewaard »

Welk materiaal tekort? De 8300 serie vertrekt dit weekend gewoon naar het DAV gebied.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

En ze rijden voor een groot deel al. :) We zullen er goed voor gaan zorgen hoor! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

OV Hoekschewaard schreef:Welk materiaal tekort? De 8300 serie vertrekt dit weekend gewoon naar het DAV gebied.
Als de 8300- serie naar DAV gaat en Veolia zijn bussen in Limburg terug wil, dan ontstaat er in HWGO toch een gat?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Of ze betalen gewoon de genoemde dwangsom en is er niets aan de hand.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hendrik »

@Ezra: Denk je dat Veolia die bussen zomaar weer terug krijgt? Tuurlijk niet!

@Stefan: Daf is natuurlijk de vraag. Wellicht volgt er dan opnieuw een dwangsom...
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ezra schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Welk materiaal tekort? De 8300 serie vertrekt dit weekend gewoon naar het DAV gebied.
Als de 8300- serie naar DAV gaat en Veolia zijn bussen in Limburg terug wil, dan ontstaat er in HWGO toch een gat?
Ja als dat al zou gaan gebeuren dan is het toch niet het probleem van Arriva? :wink: Dat mogen Connexxion en Veolia lekker zelf uitzoeken.

Trouwens ik denk dat ze allang rekening hebben gehouden met een eventuele boete en die gewoon netjes gaan betalen.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

OV Hoekschewaard schreef:
Ezra schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Welk materiaal tekort? De 8300 serie vertrekt dit weekend gewoon naar het DAV gebied.
Als de 8300- serie naar DAV gaat en Veolia zijn bussen in Limburg terug wil, dan ontstaat er in HWGO toch een gat?
Ja als dat al zou gaan gebeuren dan is het toch niet het probleem van Arriva? :wink: Dat mogen Connexxion en Veolia lekker zelf uitzoeken.

Trouwens ik denk dat ze allang rekening hebben gehouden met een eventuele boete en die gewoon netjes gaan betalen.
Dan is de volgende vraag uiteraard. Wat rijdt er in Limburg als de HWGO- Citea's niet terugkomen? Ambassadors?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Suus »

Die bussen gaan echt niet meer terug naar Limburg en dan alsnog, wat er dan in HWGO gaat rijden is het probleem van Transdev. DAV krijgt zijn nieuwe bussen, klaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Die rijden deels al. zo rijdt 8342 op lijn 7 i.v.m. Kerstmarkt.

Over de Kerstmarkt gesproken. Ik zag op de Kerstmarktpendel 2 gelede ex-Waterland, exex-Groningen Citaro's. Die hadden ze dus nog ergens achter de hand gehouden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Ik heb op z'n minst 3 wrights gespot op de stadsdiesnt. (2 passeerden elkaar op lijn 7 en de volgende kwam nog geen minuut later buitendienst langs.)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Op de streek reed aan de oostkant van DAV nog maarliefst één Wright (op lijn 90) en verder waren het al grotendeels ex-HWGOse Ambassadors die daar reden. Al zaten er ook nog een paar 80xx-Ambassadors tussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

ArrivaBas schreef:Die rijden deels al. zo rijdt 8342 op lijn 7 i.v.m. Kerstmarkt.

Over de Kerstmarkt gesproken. Ik zag op de Kerstmarktpendel 2 gelede ex-Waterland, exex-Groningen Citaro's. Die hadden ze dus nog ergens achter de hand gehouden.
Dat zijn de twee wagens uit de Achterhoek denk ik. Ik kwam ze eerder deze week op de A15 tegen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

Onder andere de 227 rijdt in Dordrecht rond momenteel

Afbeelding
(Archieffoto)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Opvallend dat ze nu weer eigen geledes naar Dordrecht hebben gehaald voor de kerstmarktpendels: de laatste twee jaar (volgens mij, maar sowieso in 2014) werd er juist volledig met standaards in hoge frequentie gereden op die parkeerpendels.
De jaren daarvoor werden geledes van TCR uit de Hoekse Waard gehuurd en daar weer voor had DAV zelf nog geleed materieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

The Greyhound schreef:
ArrivaBas schreef:Die rijden deels al. zo rijdt 8342 op lijn 7 i.v.m. Kerstmarkt.

Over de Kerstmarkt gesproken. Ik zag op de Kerstmarktpendel 2 gelede ex-Waterland, exex-Groningen Citaro's. Die hadden ze dus nog ergens achter de hand gehouden.
Dat zijn de twee wagens uit de Achterhoek denk ik. Ik kwam ze eerder deze week op de A15 tegen.
Mijn gedachte kwam vooral door de zodanige afstand dat wagenparknummers niet zichtbaar waren. Ook was het nogal verwarrend of de pendels gratis waren of er een kaartje gekocht moest worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten