Concessie DAV-gebied (2007-2018)
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Ik zag vanavond in Sliedrecht rode met wittekleur (zelfde kleur als uit Brabant amba? voertuignr 53 op lijn 91 naar Zuidplein, sinds wanneer is hij bij DAV in dienst? Ik heb witte amba niet eerder gezien,
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
De 53 rijdt (samen met de 50, 51 en 52) al een paar weekjes vanuit Alblasserdam. :) Zijn inderdaad ex-Veolia/BBA wagens.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Weet iemand of er tijdens deze dienstregeling ook tussentijdse wijzigingen komen?
999 Sorry, buiten dienst
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Ga er maar niet van uit dat er nog iets gewijzigd gaat worden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Eigenlijk een concessie eerder, maar allicht leuk. Kwam deze korte documentaire over SVD tegen uit 2006...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Mooi hoor, die docu. Had hem al eerder gezien. Een hoop SVD-gezichten zijn er nog steeds hoor ;)
In ander nieuws: de Gorinchemse SP heeft lijn 5 naar de Lingewijk (waar de partij jaren voor geijverd heeft) eens aan een praktijktest onderworpen. De resultaten? Nou...
In ander nieuws: de Gorinchemse SP heeft lijn 5 naar de Lingewijk (waar de partij jaren voor geijverd heeft) eens aan een praktijktest onderworpen. De resultaten? Nou...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Lol, met verwijzing naar hier op die pagina
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Overigens verbaast het me in het geheel niet.
Dat lijn 5 geen publiekstrekker zou worden, dat kon een kind wel aan zien komen. Het doel van de bus is hetzelfde als die van de stadsdienst Gorinchem in het algemeen: locaties als station, ziekenhuis en stadscentrum bereikbaar maken voor wie de afstand te groot is om af te leggen per fiets of benenwagen. Dat is maar een kleine doelgroep, voornamelijk ouderen, en die krijgen de bussen van de stadsdienst al niet ramvol, laat staan lijn 5.
Daar steekt de gemeente over de gehele periode 135.000 euro in. Heel nobel maar ik denk dat je uiteindelijk voor dat bedrag elke reiziger ook een hele mooie fiets had kunnen schenken.
Dat staat natuurlijk los van de dienstuitvoering. Alle voorbeelden die de SP hier opsomt heb ik in mijn vijf jaar als chauffeur ook al van andere reizigers op andere lijnen gehoord die deels of geheel door de taxibus werden uitgevoerd. De mooiste was van een jongedame die om zes uur in de ochtend in Gorinchem op de stadsbus stond te wachten, toen ik er met een echte bus verscheen: "O, moet ik nu betalen?" :')
Dat lijn 5 geen publiekstrekker zou worden, dat kon een kind wel aan zien komen. Het doel van de bus is hetzelfde als die van de stadsdienst Gorinchem in het algemeen: locaties als station, ziekenhuis en stadscentrum bereikbaar maken voor wie de afstand te groot is om af te leggen per fiets of benenwagen. Dat is maar een kleine doelgroep, voornamelijk ouderen, en die krijgen de bussen van de stadsdienst al niet ramvol, laat staan lijn 5.
Daar steekt de gemeente over de gehele periode 135.000 euro in. Heel nobel maar ik denk dat je uiteindelijk voor dat bedrag elke reiziger ook een hele mooie fiets had kunnen schenken.
Dat staat natuurlijk los van de dienstuitvoering. Alle voorbeelden die de SP hier opsomt heb ik in mijn vijf jaar als chauffeur ook al van andere reizigers op andere lijnen gehoord die deels of geheel door de taxibus werden uitgevoerd. De mooiste was van een jongedame die om zes uur in de ochtend in Gorinchem op de stadsbus stond te wachten, toen ik er met een echte bus verscheen: "O, moet ik nu betalen?" :')
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Tsja, taxiboeren... Een paar jaar geleden: "Weet u misschien of lijn 13 nog komt? Ik sta al bijna een uur te wachten..." "Vorige keer reed de chauffeur gewoon maar zijn eigen route... Hij moest nog iemand afzetten".... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
nvdw schreef:Mooi hoor, die docu. Had hem al eerder gezien. Een hoop SVD-gezichten zijn er nog steeds hoor ;)
(..)
Ja, leuk, heb hem ook al eens eerder bekeken. Toen ik die smetteloze W123 in beeld zag, wist ik het weer. Hopelijk heeft die beste man die auto nog steeds in bezit, in die staat. Dat zal dan een toppertje zijn, vermoed ik zo. :pos:
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Wat is eigenlijk uberhaupt de functie van lijn 5? Hij rijdt toch volledig parallel aan andere lijnen?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
De functie van lijn 5 (DEZE DUS, voor wie in de discussie even het spoor bijster was) is een ov-verbinding voor de Lingewijk met de rest van de stad. De Lingewijk had namelijk al jaren geen busverbinding meer: het was ooit onderdeel van de stadsdienst, toen weer afgesplitst met een apart taxibusje, en later toen die weer was afgeschaft ging de bus naar Utrecht even via de wijk rijden in plaats van via de Arkelsedijk die er pal naast loopt. Maar ja, in Nederland Mekkerland is de een z'n bus de ander z'n porseleinen Blokkerkitsch van de vensterbank getrild dus dat mocht ook niet meer. Dus wie van de Lingewijk ergens per bus wilde komen, moest dus de dijk op klimmen via een steile stenen rottrap naar de halte Stenen Trap.
Dat is niet te doen voor mensen met rollator, boodschappentrolly en/of kinderwagen en dus rijdt er nu, na lang aandringen van de SP en met subsidie v van de gemeente, een buslijn die in elk geval tot en met einde concessie blijft rijden.
Dat is niet te doen voor mensen met rollator, boodschappentrolly en/of kinderwagen en dus rijdt er nu, na lang aandringen van de SP en met subsidie v van de gemeente, een buslijn die in elk geval tot en met einde concessie blijft rijden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Dus.. in zeker zin heeft lijn 5 een lift functie. (zo'n ding wat omhoog en omlaag kan).
:D
:D
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
De rit van lijn 9 vertrek 17.22 station Dordrecht richting Krabbepolder wordt sinds kort door TCR gereden met een VDL Ambassador in Bravo uitmonstering.Stefan schreef:Klopt, was al wat langere tijd het geval. Maar sinds 10 december is het officieel. Lijn 9 zit nu ook in de 'normale' diensten verweven, rijdt in de regel met een Irisbusje.Daniel schreef:Ik las hier dat lijn 9 in Dordrecht sinds december met een 20-persoonsbus wordt gereden. Da's een Irisbusje dan neem ik aan?
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Een aantal ritten worden inderdaad door TCR gereden, zal wel vanwege de drukte zijn verwacht ik.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Dit kan ook bus 53 zijn, die rijdt gewoon voor arriva.maarten83 schreef: De rit van lijn 9 vertrek 17.22 station Dordrecht richting Krabbepolder wordt sinds kort door TCR gereden met een VDL Ambassador in Bravo uitmonstering.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Of die van TCR is of niet weet ik niet. Wat ik wel weet is dat lijn 9 verschrikkelijk vaak te laat was door tijden die niet op 10+ passagiers per rit gericht zijn en dat Arriva daar naar ging kijken, dus dat heeft er ongetwijfeld wat mee te maken.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 01 feb 2018, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Maar die is het niet. Is 'gewoon een Amba van TCR.MarkHul schreef:Dit kan ook bus 53 zijn, die rijdt gewoon voor arriva.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Het idee was dat lijn 9 een retour zou redden in 25 minuten plus 5 minuten keertijd, zodat er bij een halfuursdienst maar een bus nodig is. Blijkbaar is de route niet op elk tijdstip rustig genoeg ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Kwam vanmiddag op lijn 3 in Dordrecht een Ambassdor tegen waarbij in eerste instantie het koersdisplay defect leek. Toen ik 'm later weer trof bleek echter simpelweg het hele display te ontbreken Tja, dan kan er ook niks op staan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Of het deel uitmaakt van een charmeoffensief, geen idee, maar het geplaagde Gorinchemse lijntje 5 heeft nu zijn eigen taxibus. Dat is: Haars heeft één Mercedes Sprinter in 'Lijn 5'-tenue met een grote routestrip erop en nog wat wervende leuzen.
Al kun je hem ook prima elders in de regio tegenkomen ;)
Al kun je hem ook prima elders in de regio tegenkomen ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Ja die heb ik twee keer zien langrijden, maar er rijden ook gwn nog op sommige ritten gewoone taxiHaarsbusjes
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Ik weet dat Haars met meerdere busjes op één dag rijd op die lijn, dus dat is logisch.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 16 feb 2018, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Ik blub in het Drecht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 70 gasten