Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Re: Concessie DAV-gebied
Heb je niet de SVD 45 gespot? Dat is een O405 in het oude oranje tenue in eigendom van Van IJsseldijk. Die reed in elk geval als pendelbus bij 175 Jaar Spoor, maar niet als vervangende bus voor Arriva hoor ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Dat zou hem wel kunnen zijn maar hij reed toch echt een rit op stadsbus 7, zag hem net weer, ditkeer 7 slangenburg (de rit hiervoor was ookal geen hybride, dat was weer een wright)
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Onmogelijk. Jacques IJsseldijk zal echt niet zo maar een normale lijndienst gaan rijden, hem kennende rijdt wel de route af (naar zijn stalling bij Moerdijk) en houdt allicht een fotostop.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
En, op zich verwonderlijk na al die eigenaren die de bus gehad heeft, de 45 heeft nog z'n originele filmrol dus kan hij elke Dordtse bestemming die hij maar wil filmen (of nouja, bijna elke want er waren er een paar die alleen op de rol van de 51 zaten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Stadsdienst Dordt en Streekdienst DAV-gebied samenwerkin
Hebben ze geen navigatie software als Google Maps ofzo met al die buslijnen erin geplaatst die men begeleid op de lijn. Je hebt wel een afroep als de Albatros. Maar geen Tomtom voor buschauffeurs. Het zou wel handig zijn geweest.n-evo schreef:Heb het vanuit Haarlem ook al tig keer meegemaakt in bus 176. Waar de chauffeur de afrit van de A9 naar A4 moest nemen rijdt ie gewoon rechtdoor richting Amstelveen. "Sorry, ik reed net op de 175" is het antwoord dan. Eerste keer lach je nog, na de 6e keer niet meer.
Je kan de routes gewoon inprogrammeren en je tikt je lijn in en gaan met die banaan. Wel GPS nodig.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is geen slecht plan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie DAV-gebied
Dat is bij ons op aanvraag bij de baas beschikbaar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Stadsdienst Dordt en Streekdienst DAV-gebied samenwerkin
OmniLezer schreef:Hebben ze geen navigatie software als Google Maps ofzo met al die buslijnen erin geplaatst die men begeleid op de lijn. Je hebt wel een afroep als de Albatros. Maar geen Tomtom voor buschauffeurs. Het zou wel handig zijn geweest.n-evo schreef:Heb het vanuit Haarlem ook al tig keer meegemaakt in bus 176. Waar de chauffeur de afrit van de A9 naar A4 moest nemen rijdt ie gewoon rechtdoor richting Amstelveen. "Sorry, ik reed net op de 175" is het antwoord dan. Eerste keer lach je nog, na de 6e keer niet meer.
Je kan de routes gewoon inprogrammeren en je tikt je lijn in en gaan met die banaan. Wel GPS nodig.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is geen slecht plan.
Misschien begrijp ik het verkeerd maar de CXX bussen hebben infoxx. Op het schermen je staat onderaan de laatst gepasseerde halte en vervolgens de komende 3 of 4...
Om het voorbeeld van N-Evo door te gaan. De 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arena) heeft dus vanuit Haarlem op z'n schermpje: Burg. Reinaldapark, Amstelveen Busstation, Binnenhof, Stadstuinen, Oranjebaan van beneden naar boven gelezen. De 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) heeft Burg. Reinaldapark, Amsterdam Amstelveenseweg, VU Ziekenhuis, VU Universiteit, W. van Weldammelaan.
Ik begrijp dat vergissen mogelijk is en ook blijft. Maar een Tomtom lijkt me dezelfde informatie geven als de Infoxx. Je moet alleen op de A9 even opletten welke kant je op moet... :D
Of is de Tomtom bedoeld voor chauffeurs die de route in het geheel niet kennen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
OmniLezer heeft het over het systeem van Arriva, dat heet Albatros. Maar op zich werkt dat gewoon op soortgelijke wijze voor wat betreft hetgene dat de chauffeur ziet.
Voorbeeldje voor de duidelijkheid, al is dit van een MAT-rit...
Voorbeeldje voor de duidelijkheid, al is dit van een MAT-rit...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsdienst Dordt en Streekdienst DAV-gebied samenwerkin
ja dat lijkt me in dit verhaal wel.kliko schreef:OmniLezer schreef:Hebben ze geen navigatie software als Google Maps ofzo met al die buslijnen erin geplaatst die men begeleid op de lijn. Je hebt wel een afroep als de Albatros. Maar geen Tomtom voor buschauffeurs. Het zou wel handig zijn geweest.n-evo schreef:Heb het vanuit Haarlem ook al tig keer meegemaakt in bus 176. Waar de chauffeur de afrit van de A9 naar A4 moest nemen rijdt ie gewoon rechtdoor richting Amstelveen. "Sorry, ik reed net op de 175" is het antwoord dan. Eerste keer lach je nog, na de 6e keer niet meer.
Je kan de routes gewoon inprogrammeren en je tikt je lijn in en gaan met die banaan. Wel GPS nodig.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is geen slecht plan.
Misschien begrijp ik het verkeerd maar de CXX bussen hebben infoxx. Op het schermen je staat onderaan de laatst gepasseerde halte en vervolgens de komende 3 of 4...
Om het voorbeeld van N-Evo door te gaan. De 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arena) heeft dus vanuit Haarlem op z'n schermpje: Burg. Reinaldapark, Amstelveen Busstation, Binnenhof, Stadstuinen, Oranjebaan van beneden naar boven gelezen. De 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) heeft Burg. Reinaldapark, Amsterdam Amstelveenseweg, VU Ziekenhuis, VU Universiteit, W. van Weldammelaan.
Ik begrijp dat vergissen mogelijk is en ook blijft. Maar een Tomtom lijkt me dezelfde informatie geven als de Infoxx. Je moet alleen op de A9 even opletten welke kant je op moet... :D
Of is de Tomtom bedoeld voor chauffeurs die de route in het geheel niet kennen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Stadsdienst Dordt en Streekdienst DAV-gebied samenwerkin
Thanx voor het antwoorden Dylan.
En die Albatros was als voorbeeld omdat ik die van Connexxion niet ken. Nu weet ik dat het Infoxx is.
En die Albatros was als voorbeeld omdat ik die van Connexxion niet ken. Nu weet ik dat het Infoxx is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Ik vroeg me af of het misschien voor de NS in de regio verstandig zou zijn om de IC's dordt-den haag HS deel die nu 4 keer per uur op schiedam centrum stoppen (waar hoogstens (eigen ervaring) 10 of 20 mensen per rit in/uitstappen) (naar den haag cs niet meegerekend). Om en om op schiedam centrum en barendrecht te laten stoppen? Barendrecht heeft veel passagiers naar rotterdam en ook wel redelijk aantal naar dordt. op de sprinter gaan er bijna nergens (behalve barendrecht,dordt en rtrdm(+blaak) veel in of uit op het stuk (behalve af en toe in lombardijen).
Een half uur IC dienst vanaf barendrecht naar rotterdam en dordrecht zal voor veel mensen richting rtrdm zon 7 mintuen schelen en naar dordt zon 4 minuten.
Barendrect zoals het nu is was toen het gebouwd werd ook gerekend op een intercitystop, daarom heeft het ook 4 sporen maar dat is nooit echt gekomen.
Trouwens: misschien is een sprintertation bij heerjansdam ook nog niet zon slecht idee....
Een half uur IC dienst vanaf barendrecht naar rotterdam en dordrecht zal voor veel mensen richting rtrdm zon 7 mintuen schelen en naar dordt zon 4 minuten.
Barendrect zoals het nu is was toen het gebouwd werd ook gerekend op een intercitystop, daarom heeft het ook 4 sporen maar dat is nooit echt gekomen.
Trouwens: misschien is een sprintertation bij heerjansdam ook nog niet zon slecht idee....
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Over het vervallen van twee IC stops per uur te Sdm: niet doen. In de spits kent dit station een grote vervoersstroom naar (ochtend) en van (avond) Den Haag, Leiden en Amsterdam. Vergeet niet dat Sdm overstapmogelijkheden biedt op de metro van Rotterdam plus de Hoekse Lijn, en voor mensen uit Spijkenisse, Hoogvliet, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis en Rotterdam West de snelste route naar de rest van Nederland is.
Dit blijkt ook wel uit de cijfers: Sdm kende in 2006 12465 in- en uitstappers per dag, Brd kende er 3845 (Wikipedia/Treinreiziger). Helaas geen recente cijfers, maar ze maken wel het plaatje duidelijk, lijkt me.
Dit blijkt ook wel uit de cijfers: Sdm kende in 2006 12465 in- en uitstappers per dag, Brd kende er 3845 (Wikipedia/Treinreiziger). Helaas geen recente cijfers, maar ze maken wel het plaatje duidelijk, lijkt me.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie DAV-gebied
IC's laten stoppen in Barendrecht? Laten we daar maar niet aan beginnen.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Ik heb inmiddels bevestiging van een chauffeusse hier in dordrecht, ER was een zoon van een chauffeur jarig die helemaal gek van bussen is. Er is via via geregeld dat de bus een rit op stadsdienst kon rijden met oa. de jarige job erin.Etienne schreef:Onmogelijk. Jacques IJsseldijk zal echt niet zo maar een normale lijndienst gaan rijden, hem kennende rijdt wel de route af (naar zijn stalling bij Moerdijk) en houdt allicht een fotostop.
Was dus toch wel stadsbus rit.
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Was die bus dan wel toegankelijk voor normale reizigers?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Volgens de chauffeuse was deze rit "gewoon" toegankelijk.
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Nee, dat kan niet.. Ik ken de mensen op die bus persoonlijk, dus hoe graag je het ook wilt.. Hij reed NIET op de dienst.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
ze zouden eigenlijk lijn 19 moet opheffen en lijn 18 doortrekken naar Nieuw-Lekkerland.
lijn 11 naar Zwijndrecht laten gaan en lijn 12 naar Hendrik Ido Ambacht.
lijn 15 naar Gorkum/Gorinchem.
een nieuwe lijn 19 naar Ridderkerk (vervanging van 144 of via Zwijndrecht NS laten rijden).
166 20 noemen.
620 21 noemen.
22 naar Zevenbergen laten rijden.
165 23 noemen
misschien nog een 115 naar Gorkum/Gorinchem en een Qliner naar Breda of Oosterhout.
lijn 11 naar Zwijndrecht laten gaan en lijn 12 naar Hendrik Ido Ambacht.
lijn 15 naar Gorkum/Gorinchem.
een nieuwe lijn 19 naar Ridderkerk (vervanging van 144 of via Zwijndrecht NS laten rijden).
166 20 noemen.
620 21 noemen.
22 naar Zevenbergen laten rijden.
165 23 noemen
misschien nog een 115 naar Gorkum/Gorinchem en een Qliner naar Breda of Oosterhout.
bon jour
Re: Concessie DAV-gebied
Het heeft geen zin om een Qliner van Dordrecht naar Breda te laten rijden. Aangezien je dat ook met de trein kan in nog geen 20 minuten
Re: Concessie DAV-gebied
Wellicht een idee om bovenstaande twee berichten te verwijderen, om daarmee te voorkomen dat dit een fantasietopic gaat worden?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie DAV-gebied
Voordat het zo ver is.. Laten we lijn 19 maar niet opheffen, daar maak je je niet heel populair mee bij veel Lekkerlanders.. Die zadel je gelijk op met een extra overstap en een reistijd die een stuk langer gaat worden...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
Weet niet hoe lang hij weer op de dienst zit. Maar had vandaag ik de 8032 gezeten, die een paar weken geleden nog betrokken is geweest. Bij het ongeluk in streefkerk. Bus had behoorlijk wat schade, maar ziet er (achterin) uit als nieuw. En zo ruikt hij ook. ;) had niet verwacht dat ze deze nog helemaal op zouden knappen.
Re: Concessie DAV-gebied
Klopt, hij's afgelopen week weer in dienst gekomen. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied
de lijnen 166,620 en 165 zijn niet van de concessie DAV maar van de concessie hoekse waard en goeree-overflakkee en lijn 144 is van de concessie Rotterdam bus.W0rteltje schreef:ze zouden eigenlijk lijn 19 moet opheffen en lijn 18 doortrekken naar Nieuw-Lekkerland.
lijn 11 naar Zwijndrecht laten gaan en lijn 12 naar Hendrik Ido Ambacht.
lijn 15 naar Gorkum/Gorinchem.
een nieuwe lijn 19 naar Ridderkerk (vervanging van 144 of via Zwijndrecht NS laten rijden).
166 20 noemen.
620 21 noemen.
22 naar Zevenbergen laten rijden.
165 23 noemen
misschien nog een 115 naar Gorkum/Gorinchem en een Qliner naar Breda of Oosterhout.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten