Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door ArnoArriva »

Welke bussen zijn afgevoerd of overgeplaatst? Inmiddels 2 ex Connexxion bussen (160 en 163) bij stalling Alblasserdam.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Stefan »

De 0085 en 0087 zijn afgevoerd. De 50 t/m 53 gaan naar Zuid-Holland Noord.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Daniel »

Ah, Arriva logica om de in huisstijl gespoten wagens af te voeren en andere oudjes in Brabantse kleuren weer over te plaatsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik zag dat Lijn 674 rijdt nu 2 ritten in de middag terug naar Groot Ammers, I.p.v 1 die op de wiki staat. (Ovinfo)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Daniel »

Beter kijken dan. Er zijn inderdaad qua vertrektijden twee middagritten, maar eentje rijdt nooit op woensdag en de andere alleen op woensdag :wink:
In OVinfo staan ze ten onrechte beide als de hele week rijdend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Oke verkeerd gezien dan _O- Bedankt
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door mijack1985 »

Laatste weken van de concessie voor Arriva. Volgens ad wordt er weinig tot geen onderhoud meer gepleegd aan materieel. Ik reis niet zo vaak in DAV gebied, maar ik.merkte weinig van wat er werd gesuggereerd in dit artikel.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door The Greyhound »

mijack1985 schreef:Laatste weken van de concessie voor Arriva. Volgens ad wordt er weinig tot geen onderhoud meer gepleegd aan materieel. Ik reis niet zo vaak in DAV gebied, maar ik.merkte weinig van wat er werd gesuggereerd in dit artikel.
Lijkt mij logisch dat Arriva de concessie zo goedkoop mogelijk uitrijdt. Zolang Arriva aan de concessie eisen voldoet is er weinig aan de hand. Volgens het artikel wordt het overgrote deel van de ritten gewoon gereden. Amba's op de qliner zie ik wel wat vaker de laatste net als Irisbusjes rond Utrecht.
Heeft wellicht te maken met problemen bij de Volvo's.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door ArrivaBas »

Het lijkt zowel vanuit marketing- en verkeersveiligheidsoogpunt niet wenselijk dat er slecht onderhouden voertuigen op straat verschijnen, die niet gerepareerd worden omdat de concessie nog maar 6 weken duurt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Dat het een nijpende situatie is met de bussen in DAV bij Arriva blijkt wel als er ineens oude Connexxion bussen rond rijden met mega grote witte ARRIVA letters op de bumper.... gisteravond weer 1 zien rijden op de Rotterdamseweg in Ridderkerk. Die koop of lease je niet voor de lol. Ik geef Arriva overigens groot gelijk. Deze bussen zijn over 4 weken weg daar ga je geen groot onderhoud meer aan plegen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door ArrivaBas »

Waarom zou je nodige reparaties afschuiven op de tussenhandelaar bij export?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Daniel »

Afgelopen jaar is een aardig aantal bussen maar net (of net niet) door de APK gekomen als gevolg van de technische staat. Dat probleem speelt vooral met de Ambassadors en was ook de reden voor het vervangen van enkele exotische tweedehandsjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Gerben »

Ach Arriva dankte het DAV-gebied (vooral streekbussen) al tijden af want waar rijdt Arriva met de slechtste bussen rond: juist het DAV-gebied.... Dat Arriva beter kan bewijzen ze in Limburg en Brabant waar de bussen gewoon beter zien. En ze tenminste de vloot vervangen (DAV-gebied kreeg namelijk tweedehands Ambassadors etc.). Dus ze kunnen wel mooi zeggen dat het DAV-gebied hun 'aan het hart gaat' maar waarom lieten ze dat dan niet merken door de DaV vooral tweedehandsjes te gunnen en geen nieuwe (streek)bussen... Kortom ik ben erg blij met Qbuzz alleen al om het feit dat zij tenminste het DAV-gebied eindelijk écht nieuwe bussen gunt!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Meltrain »

In Limburg en Noord-Brabant rijden nieuwe bussen, omdat dat nieuwe concessies waren (al rijden er in Oost-Brabant ook nog oude Ambassadors en Citaro's rond).
Als Arriva DAV DMG had gewonnen, waren er vast ook nieuwe bussen gekomen, maar nu het een aflopende zaak is, doet Arriva niet meer dan het hoogst noodzakelijke.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Daniel »

Die nieuwe bussen in andere regio's rijden er omdat het voor de winnende vervoerder een nieuw gebied was en er anders niet aan de eisen voldaan kon worden.
In DAV werd in 2007 alleen een maximaal gemiddelde leeftijd van 12 jaar geëist waar de Wrights met gemak aan konden voldoen (die waren immers nog maar 4 jaar oud). Later zijn dan steeds delen van het wagenpark vervangen zodat het gemiddeld jong genoeg bleef, er was immers geen eis die 10 jaar oude bussen verbood. Maar als in 2007 allemaal nieuw materieel was ingestroomd had dat nu ook 11 jaar oud geweest en volgens de eisen nog kunnen rijden dus dat had maar weinig uitgemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door mb90 »

In ieder geval staat nu de 8322 met pech aan de kant bij station Rotterdam Lombardijen...
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door nvdw »

Dat het materiaal op zijn eind is (of in sommige gevallen er zelfs over) moge duidelijk zijn, maar de anonieme chauffeurs laten het voorkomen alsof het de collega’s van de werkplaats zijn die er met de pet naar gooien. Dat vind ik niet chic: die werken zich ook drie slagen in de rondte om de ellende weg te werken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door mb90 »

Vanmiddag zag ik nog een ‘nieuwe’ bus voor deze regio over de Van Brienenoordbrug rijden. De 157 die op lijn 87 naar Sliedrecht reed. Weer een ex-Connexxion Amba uit Utrecht, maar deze rijdt wel in de Arriva kleuren rond. Weliswaar ook met Achterhoek teksten erop maargoed :P .
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door erjeebee »

Meltrain schreef:Als Arriva DAV DMG had gewonnen, waren er vast ook nieuwe bussen gekomen, maar nu het een aflopende zaak is, doet Arriva niet meer dan het hoogst noodzakelijke.
Psies. Zo werkt dat nou eenmaal. Als je concessie aflopend is en een ander hem overneemt, waarom zou je dan nog meer doen dan het aller aller aller noodzakelijkste.
En waarom zou je moeite doen om het wagenpark gemiddeld jonger te laten zijn dan strikt noodzakelijk?

Dus krijgen aflopende concessies afdankertjes uit concessies waar nieuwe bussen instromen om aan leeftijdseisen te voldoen.
Overigens deed Veoilia niet eens meer moeite om aan de leeftijdseisen te voldoen aan het eind van de Limburgse concessie.
De 54 Citeas die in 2012-2013 waren ingestroomd om de gemiddelde leeftijd op peil te houden werden in 2015 doorgeduwd naar HWGO en vervangen door oude Zeeuwse en Brabantse amba's.
De boete voor niet halen van de leeftijdseis was veel lager dan de besparing die werd bereikt omdat in HWGO minder nieuwe bussen hoefden te worden besteld.

En inderdaad: iedereen (passagiers en chauffeurs) kankerde op die bussen.
Maar niet op de TD, die zich inderdaad een slag in de rondte werkten om zo veel mogelijk rijdende te houden.
Er is wat duct tape doorheen gegaan in die tijd :)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door ArrivaBas »

https://www.ad.nl/rivierenland/sp-is-bo ... ~a27b4141/

De Gorcumse afdeling van de SP wil verhaal halen bij de Gedeputeerde Staten over de rituitval die is veroorzaakt door het gebrekkige onderhoud van de bussen die over vier weken niet meer nodig zullen zijn. Tevens wil zij opheldering over nascholingen die wel of niet gegeven zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door The Greyhound »

ArrivaBas schreef:https://www.ad.nl/rivierenland/sp-is-bo ... ~a27b4141/

De Gorcumse afdeling van de SP wil verhaal halen bij de Gedeputeerde Staten over de rituitval die is veroorzaakt door het gebrekkige onderhoud van de bussen die over vier weken niet meer nodig zullen zijn. Tevens wil zij opheldering over nascholingen die wel of niet gegeven zijn.
Misschien kan de SP zich beter druk maken over het verdwijnen van de verbinding Heukelum-Gorinchem waaraan de Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland niet mee willen betalen dan meedoen aan dit soort stemmingmakerij.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door DrechtBlub »

Dit.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 13 nov 2018, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd
Ik blub in het Drecht.
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Cas »

Ik zie absoluut niet in waarom Zuid-Holland zou mee moeten betalen aan een verbinding waar haar inwoners geen baat bij hebben. Dat de lijn werd gereden door DAV was al een anachronisme, en dat de provincie Gelderland het vertikt om de lijn voor haar inwoners in stand te houden kan Z-H niet aangerekend worden. De overdracht was zeker chaotisch en onprofessioneel, maar dat de lijn bij Gelderland terecht komt is niet meer dan logisch.
請勿靠近車門
Tony_OV_GD
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 20:15

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Tony_OV_GD »

Het zal Arriva eens sieren een concessie netjes uit te rijden. Dat je tot bepaalde hoogte niet meer investeert omdat je de opdracht verliest is alleszins te begrijpen, maar wat er nu weer hier gebeurt en bijvoorbeeld eerder in de GGD concessie (nu GD) met Arriva... :N
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door The Greyhound »

Cas schreef:Ik zie absoluut niet in waarom Zuid-Holland zou mee moeten betalen aan een verbinding waar haar inwoners geen baat bij hebben. Dat de lijn werd gereden door DAV was al een anachronisme, en dat de provincie Gelderland het vertikt om de lijn voor haar inwoners in stand te houden kan Z-H niet aangerekend worden. De overdracht was zeker chaotisch en onprofessioneel, maar dat de lijn bij Gelderland terecht komt is niet meer dan logisch.
Dat de lijn nu onder de verantwoording valt van Gelderland is in de huidige situatie logisch, maar neemt niet weg dat de provincie Zuid-Holland ook baat heeft bij de verbindingen met het achterland en niet zomaar een verbinding over de schutting kan gooien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten