Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Vanaf de zomer komt er een halfjaarse proef in Gorinchem er gaat een nieuwe bus rijden die de lingewijk met de binnenstad en het station verbindt de proef gaat worden uitgevoerd met een 8 persoons bus dus denk een taxibus *bus*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Nieuw? Da's gewoon een terugkeer van de oude lijn 588 ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Staat nog een heel bericht over in het AD: KLIK
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Weet iemand soms al het vervoerplan
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wat ik mij moi afvraag he waarom rijdt buurtbus 701 eigenlijk de 75 rijdt toch de zelfde route en er kunnen ook veel meer mensen in dan een 8 persoons bus *bus*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Da's historisch gegroeid. In het verleden waren de routes van buurtbus en lijn 75 niet exact gelijk, dat is later gelijkgetrokken en toen zijn 75 en 701 in de daluren ook om-en-om gaan rijden (beide elke 2 uur dus).
Lijn 75 kwam er als nieuwe lijn door de vereisten van de concessie in 2007 en reed bij zijn introductie na Noordeloos nog door naar Leerdam, toen was er dus wel een soort van meerwaarde door de andere route. Op een zeker moment is Noordeloos - Leerdam echter een taxibusje in de spits en belbus in de daluren geworden door de zwakke bezetting, toen is de 75 afgebogen naar Gorinchem waarmee de route exact gelijk aan de 701 werd. Pas een jaar later zijn ze toen op elkaar afgestemd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Klopt het dat de 6044 die nu op lijn 101 die in Zuid Holland noord rijdt vroeger hier in het dav gebied reedt en op welke lijnen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Klopt. 6044 is een voormalig stadswagen van Dordrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Klopt het dat op sommige tijdstippen vooral s avond een qliner rijdt op de 81 vanuit Utrecht zie ze weleens lanskomen naar Gorinchem toe
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Volgens mij beantwoord je hier je eigen vraag :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door lee-yawn »

StefanRijnhoutjes schreef:Klopt het dat op sommige tijdstippen vooral s avond een qliner rijdt op de 81 vanuit Utrecht zie ze weleens lanskomen naar Gorinchem toe
De twee vragen hierbij zijn:
[*] Waar heb je de bus langs zien rijden?
[*] Heb je zelf het getal "81" op de bestemmingsfilm zien staan?

Indien je met eigen ogen hebt gezien dat het een 81 was, dan tja.

Wanneer het druk is op de snelweg pakken de 387/388 vanaf Vianen geregeld een stukje Helsdingen/Kortenhoeven/Lexmond mee om daarna weer de snelweg op te gaan.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

De twee vragen hierbij zijn:
[*] Waar heb je de bus langs zien rijden?
[*] Heb je zelf het getal "81" op de bestemmingsfilm zien staan?


Bij de rotonde in Gorinchem en zelf ingezeten
Ja en je betaalt de zelfde prijs ervoor
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Is inderdaad planmatig, rijdt daarna verder als lijn 85. Is 1 omloop die in de avonduren met een Qliner rijdt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

De terugkomende lijn in Gorinchem wordt lijn 5 Lingewijk-Binnenstad-Beatrix Ziekenhuis
Zijn beginhalte is Antonie Vestralenstraat en de eindhalte is het beatrixziekenhuis
Hij rijdt doordeweeks tussen 7/19 1x per uur
Zaterdag tussen 9/17 1x per uur
Deze lijn wordt uitgevoerd met een 8 persoons bus
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Ik zie hem nu staan op OVinfo, eerste rit vanaf 21 augustus, als de winterdienstregeling weer ingaat.

Op Arriva.nl heb ik hem nog niet teruggevonden; daar staat al wel weer lijn 873 vermeld, de pendeldienst voor het KLM Dutch Open golftoernooi in Spijk (14-17 september).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Jonkervoort »

StefanRijnhoutjes schreef:De terugkomende lijn in Gorinchem wordt lijn 5 Lingewijk-Binnenstad-Beatrix Ziekenhuis
Zijn beginhalte is Antonie Vestralenstraat en de eindhalte is het beatrixziekenhuis
Hij rijdt doordeweeks tussen 7/19 1x per uur
Zaterdag tussen 9/17 1x per uur
Deze lijn wordt uitgevoerd met een 8 persoons bus
Niet 2x/uur? Dan staat dat busje namelijk praktisch de helft van de tijd stil (de rijtijd is 14 minuten). Of wordt die lijn ergens aan gekoppeld?
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Bretgrenz »

Volgens OVinfo rijden alle ritten vanaf het ziekenhuis naar de Lingewijk na de eindhalte meteen terug naar het ziekenhuis. Daar zit tussen aankomst en vertrek een gat van 41 minuten, dus ik neem aan dat deze ritten aan een andere lijn gekoppeld gaan worden.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 04 jul 2017, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quoten van het complete voorgaande bericht is niet nodig.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Er is geen andere lijn met het ziekenhuis als begin-/eindpunt, maar het enige taxibusje dat nu overdag in Gorinchem hobbelt is dat van lijn 76, die heeft wel tijd over op het station (maar of dat genoeg is?)

Als ik de tijden globaal bekijk rijdt lijn 5 op de trajecten centrum-station en station-ziekenhuis vrijwel gelijktijdig met de bestaande buslijnen, dus voor andere reizigers dan van/naar de Lingewijk is hij niet heel nuttig. Met maximaal acht stoelen moet dat ook niet ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: RE: Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Jonkervoort »

nvdw schreef:Er is geen andere lijn met het ziekenhuis als begin-/eindpunt, maar het enige taxibusje dat nu overdag in Gorinchem hobbelt is dat van lijn 76, die heeft wel tijd over op het station (maar of dat genoeg is?)

Als ik de tijden globaal bekijk rijdt lijn 5 op de trajecten centrum-station en station-ziekenhuis vrijwel gelijktijdig met de bestaande buslijnen, dus voor andere reizigers dan van/naar de Lingewijk is hij niet heel nuttig. Met maximaal acht stoelen moet dat ook niet ;)
Idd, zie nu dat 76 vanaf 21 augustus doorrijdt naar het ziekenhuis. Al vind ik het enigsinds vreemd dat lijn 5 wel bij de halte Piazzaflat stopt en lijn 76 niet.
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Bretgrenz »

Klopt, volgens OVinfo vertrekt lijn 76 14 minuten na aankomst van lijn 5 bij het Beatrixziekenhuis en aangezien deze ritten ook worden gereden met taxi/8-persoonsbusjes neem ik aan dat deze lijnen gekoppeld gaan worden. Op zondag daarna tegen denk ik dat lijn 5 los staat of aan een andere lijn is gekoppeld aangezien lijn 76 dan niet rijdt. Weer een mysterie opgelost *O*
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Scherp, dat van lijn 76, had ik nog niet gezien. Mooie oplossing want dan komt lijn 76 overdag ook weer langs het ziekenhuis (weliswaar met een omweg maar toch). Daar bleek volgens het PvE van de nieuwe concessie over te zijn geklaagd.

Een lijnkoppeling op zondag is niet nodig want dan rijdt lijn 5 niet, en lijn 76 is dan belbus 576.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Bretgrenz »

Oeps, ik bedoelde zaterdag! Op zondag rijdt lijn 5 inderdaad niet, maar wel op zaterdag. Dan rijdt lijn 76 vanaf het Station i.p.v. het Beatrixziekenhuis, dus die zijn dan losgekoppeld van elkaar.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Zaterdags rijden er standaard taxibusjes op de 7x-lijnen van en naar Gorinchem, maar dan zit de 76 weer aan de 73 gekoppeld, terwijl de 74 en 75 een eigen omloop lijken te hebben.

Vanaf maandag (ingang vakantiedienstregeling) gaan in Gorinchem de elektrische bussen op de stadsdienst rijden. Hoe het met Dordrecht zit weet ik niet, zal ook wel maandag zijn.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Is wel de bedoeling ja.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Bretgrenz »

Ik hoop wel dat Arriva de oude Irisbussen nog wel achter de hand houdt voor als er iets fout mocht gaan met de invoering van de elektrische bussen. Welke bussen worden nu specifiek in Gorinchem/Dordrecht ingezet? Ik was in de war met de presentatie van Arriva waarin ze een Citea lieten zien in Dordrecht, terwijl het volgens mij deze bussen helemaal niet zouden worden ingezet in Dordrecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten