Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

OmniLezer schreef:Die Volvo's trillen wel aardig ja en het ruikt er ook nog meer naar diesel/kerosine/benzine dan in een VDL.
Dat terwijl het een hybride is. Die Citea's trillen niet zo erg. Dat is volgens mij met de naamovergang Ambassador-> Citea gefixt.

Is dat trillen zo erg dan?
Random oogmigraine's, onwel na een ritje stadsbus, etc.
in een aantal van de hybrides hier wel ja.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Gisteren op lijn 9 trouwens toen ik al met migraine weg liep van het busstation, lijn 9 moest mensen in de tegenspits laten staan op het station. Volgensmij gaat dit ding meer een succes worden dan verwacht. - Als dat zo blijft gaat die lijn 6 in gorinchem achterna en moet er groter materieel dan een 8tax op. :roll:
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Als lijn 9 in de tegenspits reizigers moest laten staan, waar gingen die dan heen? Naar de woonboulevard? Dat lijkt me de voornaamste reizigerstrekker in de tegenspits immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Geen idee, ik zal volgende week eens kijken of het dan nogsteeds zo is.
Ik blub in het Drecht.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

Daniel schreef:Als lijn 9 in de tegenspits reizigers moest laten staan, waar gingen die dan heen? Naar de woonboulevard? Dat lijkt me de voornaamste reizigerstrekker in de tegenspits immers.
Kan dit niet komen omdat lijn 8 geen antispitsritten heeft?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Dat valt niet te zeggen zolang je niet weet waar die reizigers met lijn 9 naartoe gingen. Als dat om een of andere reden naar de Krabbepolder is ligt het niet aan lijn 8. Mochten mensen ontdekt hebben dat je middels lijn 9 ook op die tijden bij de woonboulevard kunt komen dan zou het wel door de ontbrekende tegenspitsritten op dat deel van lijn 8 kunnen komen, al kan je daar ook met lijn 4 en een klein wandelingetje komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Klopt het dat bus 5417 met andere chiplezers rondrijdt. Ik heb het twee keer gezien bij het Halmaheiraplein, toen de bus op lijn 5 reed. Tevens is het op lijn 5 erg druk door de regen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

5417 is inderdaad de enige stadsbus met 5 nieuwe kaartlezers.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

CamilleKreemers schreef:
Je zegt dat ik eisen stel aan de blaas van een chauffeur, maar dat heb je ook met lijn 90 van Rotterdam naar Utrecht (2,5 uur). Daarnaast hebben lijnen 3, 5 en 7 ook geen plaslocatie op de eindpunten, dus dan zou dat ook niet meer kunnen. Je kan wel in Hastus plaatsen dat er maximaal 2 uur op een lijn gereden mag worden, zodat de chauffeur ook niet daarmee problemen kan krijgen.
Volgens mij wordt lijn 90 ook deels gereden vanuit de stalling Schelluinen (in ieder geval wordt er bij het Schoonhovense Veer weleens afgelost), dus dat lost het probleem al deels op. Daarnaast keert de 90 geloof ik op zichzelf in Utrecht met ongeveer een half uur pauze. Dat moet voor de meeste mensen voldoende tijd zijn om een bezoekje aan de plasgeitenbreier te brengen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3035
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Op Camilles tekst is al uitgebreid geantwoord hoor ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

En om de boel maar nog eens te verduidelijken... de 90 rijdt volledig vanuit Alblasserdam en er zijn géén aflossingen meer bij het Schoonhovense Veer.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3035
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

De overeenkomsten voor de elektrische bussen in Dordrecht en Gorinchem zijn getekend, dus nu definitief: er komen twee stuks VDL Citea LLE-99 naar Gorinchem, en drie stuks Iveco/Rosero First naar Dordrecht. Dat is hetzelfde type als in 's-Hertogenbosch op de 220Xpress (de centrumbus) heeft gereden; of het ook om exact dezelfde drie bussen gaat, weet ik niet.

Voor de Gorinchemse bussen geldt dat ze alleen in de spitsen komen te rijden; opladen gebeurt op de stalling. De bussen komen rond juni te rijden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Jammer dat we die krijgen, ik had gehoopt op VDL omdat hun goede minibusjes leveren.

Ik heb minder goede ervaring met Iveco bussen, daarbuiten hebben deze gevallen zo te zien het lage deel achterin wat onoverzichtelijk is in gebruik en geen lagevloerszitjes aan de chauffuerskant

Dit zou denk ik de doodsteek zijn voor de citybus hier waar juist heel veel ouderen gebruik van maken.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Omdat de twee gelede Citaro's nodig zijn bij de Keukenhof, hebben wij ouwe tijdelijke zooi voor Limburg, te weten de 0214 en 0215. Rijden deze twee ook in de daluren mee, in tegenstelling tot de gelede bussen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hainje »

wilburg22 schreef:Dit zou denk ik de doodsteek zijn voor de citybus hier waar juist heel veel ouderen gebruik van maken.
Je kunt ook overdrijven. Lagevloerbussen zijn iets van de afgelopen 15 jaar, daarvoor konden ouderen zich ook prima redden met een opstapje. Daarnaast zijn ouderen steeds langer vitaal en degene die dat niet zijn maken toch al amper gebruik van het reguliere OV. Die maken eerder gebruik van WMO-vervoer. Alleen voor wat betreft invaliden heb je een punt, maar hun aandeel is niet dusdanig dat het de Citybus ineens (maatschappelijk) onrendabel maakt.
🍉
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Veel gebruikers van de citybus hier zijn dermate slecht te been dat ze de irisbusjes vaak zonder hulp al niet inkunnen + rollator. Probeer jij maar eens als slecht te been zijnd persoon met een rollator een enkelblads deur en een trappetje op te komen om een kaartje te kopen.
Ze klagen bij die irisbusjes al dat de chauffeurs geen kneeling hebben of gebruiken en dat er te weinig lagevloerszitplaatsen zijn.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 27 mar 2017, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorig bericht
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Dordtse ouderen zijn inderdaad erg goed in klagen. Zo hebben die het ook al eens voor elkaar gekregen dat lijn 2 met 12-meterbussen ging rijden. Niet omdat die zo druk was maar omdat dat het enige materieel was waarmee ze de klachten over de weinige zitjes zonder opstapje die ook nog eens tegen de rijrichting in zaten konden oplossen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Aldus RTV Dordrecht krijgen wij dezelfde VDL's als in gorinchem en gaa ner hier 2 bussen rijden en in gorinchem 3.

Ik weet niet waar de miscommunicatie is begonnen maar dit is bizar.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Simpel: RTV Dordrecht is niet zo slim. Zet vervolgens een demo van de bus voor Gorinchem in Dordrecht neer en je hebt een onjuist verhaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door W0rteltje »

http://dordtcentraal.nl/actueel/nieuwe- ... esenteerd/

Dordrecht krijgt nieuwe stadsbussen op lijn 10
en op gorinchem op lijnen 1 tot en met 4
bon jour
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door BrengMe »

Kijk is naar de berichten boven die van jou (A)
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

De nieuwe lijn 9 naar de Krabbepolder rijdt in de ochtendspits inmiddels al een paar (misschien allemaal, heb ik nog niet kunnen waarnemen) met 2 taxibusjes.. goed teken!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hendrik »

Een paar ritten bedoel je waarschijnlijk?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Zouden de bewoners van Wieldrecht de lijn ontdekt hebben, aangezien de tegenspitsritten ook vol zouden zitten?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Tevens zag ik dat bus 5427 vandaag om 15:20 werd afgesleept naar de garage. defect?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten