Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

Chrysa schreef:Werkt het niet in je browser dan? Bij mij opent ie het gewoon in Firefox.
nee, ik kreeg steeds een errorcode. Adobe lost het wel op.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

In het busboekje van ZHN staat dat per 2017 het Regio Abonnement ook bij Arriva wordt ingevoerd :D :
Reis je vaak in de regio’s Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden - Duin-en Bollenstreek, Leiden, Rijsstreek
en Midden-Holland - Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee of de Metropoolregio Rotterdam Den Haag?
Dan is het nieuwe Regio Abonnement iets voor jou!
Dat betekent dat dan in de hele provincie Zuid-Holland hetzelfde abonnement(stype) geldig is. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

arjano1978 schreef:Is er al wat meer bekend over de nieuwe dienstregeling. Want op de site van Arriva zie ik nu nog alleen nog de bollenstreek staan voor 2017.
Check de wiki, dit topic, de dienstregelingen op Arriva.nl...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

Vraagje: ik zie dat rond 16.30 vanuit Drechtwerk naar Station en 7.26 vanaf Station naar Drechtwerk een extra rit op lijn 8 wordt geboden. Waarom kiest Arriva er niet voor om de ritten in een kwartiersdienst (dus ongeveer 7.40 en 16.45) te leggen? Wellicht dat daardoor reizigers zich beter gaan verdelen over de ritten. Volgens de telcijfers bij de NvU zitten in de ritten 7.26 en 7.56 (richting Drechtwerk) en ritten 16.30 en 17.00 (vanaf Drechtwerk) er gemiddeld 30 OVC-reizigers.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

CamilleKreemers schreef:Vraagje: ik zie dat rond 16.30 vanuit Drechtwerk naar Station en 7.26 vanaf Station naar Drechtwerk een extra rit op lijn 8 wordt geboden. Waarom kiest Arriva er niet voor om de ritten in een kwartiersdienst (dus ongeveer 7.40 en 16.45) te leggen? Wellicht dat daardoor reizigers zich beter gaan verdelen over de ritten. Volgens de telcijfers bij de NvU zitten in de ritten 7.26 en 7.56 (richting Drechtwerk) en ritten 16.30 en 17.00 (vanaf Drechtwerk) er gemiddeld 30 OVC-reizigers.
Die ritten sluiten waarschijnlijk aan op de werktijden bij Drechtwerk.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Precies, dat dus. Al die mensen heb je dus gewoon allemaal tegelijkertijd, niks aan te doen. :) Kan overigens wel bevestigen dat de versterkingsritten wel welkom zijn!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Chrysa »

Ik dacht dat Drechtwerk allemaal geestelijk gehandicapten waren met van die taxibusjes. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Neuj, komt ook het nodige per OV. Er is in de tijd voor de komst van Arriva zelfs nog een compleet extra stadsbusnet (wat je verder nergens kon vinden, was niet vrij toegankelijk) geweest vanuit Drechtwerk naar diverse plekken in de stad.
En jaren terug had je nog twee lijnen langs Drechtwerk (drie als je de 165 om de hoek meetelde) maar dat komt tegenwoordig allemaal in lijn 8 terecht dus die wordt wel druk zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

Ezra schreef:
nvdw schreef:Algemeen


Lijn 181 Gorinchem - Utrecht
Rijdt tussen Vianen en Utrecht voortaan via Papendorp (route lijn 195). Er rijden in de ochtendspits extra ritten Utrecht-Vianen en in de avondspits vice versa. De ritten in de avondspits komen als lijn 85 uit Leerdam en rijden vanaf Vianen Busstation Lekbrug door als 181 naar Utrecht.
Ik snap het idee wel, omdat hiermee een link wordt gelegd tussen Papendorp en Vianen. Echter gaat het sneldienstkarakter van lijn 181 nu wel een beetje verloren. Reizigers naar Utrecht kunnen dan beter overstappen op busstation Lekbrug op een Q-/Brabantliner.
Waar kan men die dienstregeling dan inzien? Lijn 181 is niet leverbaar volgens arriva-site.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Blijkbaar kijk jij dan op een andere Arriva site dan ik. Heb de nieuwe dienstregeling van 181 al weken geleden kunnen bekijken daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

ik kijk hier en dan lijn 181 invullen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Ja ik ook, werkt uitstekend. Er zit alleen een addertje onder het gras: de haltes in Utrecht werken niet helemaal lekker omdat die tussen de huidige en de nieuwe dienstregeling verschillen. Als je 'm opzoekt door als plaats Gorinchem in te vullen kom je keurig bij de dienstregeling uit na het selecteren van de lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Even opletten welke plaats je invoert en welke halte daar automatisch bij wordt ingevuld. Als je zoekt op Utrecht pakt hij de Graadt van Roggenweg en daar stopt de 181 straks dus niet meer (dus krijg je een foutmelding)

EDIT: wat Daniël zegt ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

'tis niet alleen de standaardhalte: Utrecht, CS Jaarbeurszijde doet 't ook niet namelijk. Net als de haltes op Papendorp het nog niet doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Lijn 90 en 94 hebben nu ook een dienstregeling per 11-12-2016, veel plezier ermee Daniël :)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

Daniel schreef:Ja ik ook, werkt uitstekend. Er zit alleen een addertje onder het gras: de haltes in Utrecht werken niet helemaal lekker omdat die tussen de huidige en de nieuwe dienstregeling verschillen. Als je 'm opzoekt door als plaats Gorinchem in te vullen kom je keurig bij de dienstregeling uit na het selecteren van de lijn.
ik had de halte Utrecht, Jaarbeursplein gepakt. Het werkt inderdaad met een andere plaats.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Ik zit zojuist eventjes in het KV1-bestand met de nieuwe dienstregeling te bladeren, zie ik dat er nog 2 nieuwe 'lijnen' bij komen.. Lijn 808 en 809. 808 rijdt tussen de haltes Kerstmarkt (ter hoogte van het Stadskantoor in Dordrecht, aan de Spuiboulevard) en P&R Amstelwijck, 809 rijdt tussen de haltes Kerstmarkt en P&R Dordtse Kil I (aan de Kamerlingh Onnesweg). :) Lijnen staan (uiteraard) alleen gepland tijdens de kerstmarkt, dus op 16, 17 en 18 december.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Echt nieuw zijn die lijnen natuurlijk niet, het is vooral nieuw dat ze een lijnnummertje krijgen. Voorheen reden ze vaak gewoon als lijn 8 in de Albatros omdat ze alleen op de route van die lijn VRIs met mogelijke prioriteit tegenkwamen onderweg naar hun bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

CamilleKreemers schreef:
wilburg22 schreef:Op zondag heeft lijn 5 ruim 10 minuten minder dan op ma-zat, dat word vaak gewoon niet gered op zondag. Tussen 12.00 en 16.00 richting het station en tussen 14.00 en 18.00 richting de wijken rijd lijn 5 op zondag al snel 5-15 minuten te laat. Hier word ook veel over geklaagd blijkbaar, bij de arriva store: "We hebben er weer eentje die over vertraging op 5 op zondag klaagt" en ook op (volgens mij was het klacht.nl) staan geregeld klachten erover, ik heb ook zelf al geregeld 10-15 minuten moeten wachten. Vooral als je vanaf een halte zonder elektrisch vertrektijdenbord staat denk je dat die gewoon is uitgevallen. Ik gebruik 5 regelmatig op zondag en moet regelmatig staan en ik heb regelmatig met vertraging van 10 minuten of meer te maken jammer genoeg. Op zondag heeft lijn 5 5 minuten minder en dat stapelt vooral van stadspolders - Centrum al snel erg op aangezien de tijd op slangenburg van 7 naar 5 ook niet erg ruim is en 7 die altijd al wat vertragingsgevoelig is ook al snel te laat is. Dan heb je ook nog het probleem dat de bus tegenwoordig ook vaak vertraging oploopt op de Krispijnseweg, het lijkt wel of de bus daar met de stoplichten geen prioriteit meer heeft.
Stefan schreef:Dat van die rijtijden op lijn 5 en 7 kan ik inderdaad bevestigen als chauffeur, het is op de koopzondagen erg druk en met praktijken als 6 haltes in 3 minuten in Sterrenburg, is het gewoon vragen om problemen. :')
Als Arriva weigert om rijtijden haalbaar te maken / meer inzet, kun je toch via RODAV of de provincie een klacht indienen hierover? Als het OV betrouwbaarder wordt gemaakt, maken lijkt me ook meer mensen gebruik van het OV. Arriva heeft er dus ook profijt van, als ze dit soort problemen oplossen.
En waar vind het ik RODAV klachtenpunt? een google search geeft me alleen een verlopen vrijwilligersvacatureformulier.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Sorry voor de dubbele reactie:

Weet iemand waarom hier een halteplatform ligt: https://www.google.nl/maps/@51.7895109, ... 6656?hl=nl

Hij lag er nog niet begin 2009 zoals te zien op maps maar ligt er wel sinds eind 2009. De halte heeft tot nu toe aan geen enkele lijn gelegen.
Ik blub in het Drecht.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Chrysa »

Platform is wel een erg groot woord voor dat hoopje tegels. :')
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Het RODAV heeft geen website maar wel een e-mail: dav@reizigersoverleggenzh.nl

Die haltetegels aan de Mijlweg liggen er ook op de vroegst mogelijke Streetview, goed kijken (aan de andere zijde van de weg, tegenover wat toen de Renault-dealer en nu de Kia-dealer is) ligt er ook een haltestoep met van die vervaagde zwart-wittegels.

Maar wat er toen gereden moet hebben...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Ik vermoed dat die halte op de Mijlweg ooit door lijnen naar de Hoekse Waard bediend is. Dat was immers wel de meest logische route voordat de N3 van afrit Sterrenburg naar de A16 werd doorgetrokken.
Maar zal vanavond thuis eens in m'n archief kijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Volgens "Van Paardentram tot Waterbus - 125 jaar openbaar vervoer in Dordrecht" heeft de toenmalige lijn 1 van het centrum naar Willemsdorp vanaf 1973 via de Mijlweg gereden totdat deze lijn in 1979 werd omgelegd via Wieldrecht. Dat is de enige stadslijn die ik via dat stuk Mijlweg tegenkom.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Wanneer zal Arriva het eens afleren om rond 16:00 een Irisbusje op lijn 13 in te zetten? Het was bijna letterlijk sardien in blik, toen Irisbus 6036 de N3 opreed richting Sliedrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten