nee, ik kreeg steeds een errorcode. Adobe lost het wel op.Chrysa schreef:Werkt het niet in je browser dan? Bij mij opent ie het gewoon in Firefox.
Concessie DAV-gebied (2007-2018)
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Re: Concessie DAV-gebied
In het busboekje van ZHN staat dat per 2017 het Regio Abonnement ook bij Arriva wordt ingevoerd :D :
Dat betekent dat dan in de hele provincie Zuid-Holland hetzelfde abonnement(stype) geldig is. :pos:Reis je vaak in de regio’s Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden - Duin-en Bollenstreek, Leiden, Rijsstreek
en Midden-Holland - Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee of de Metropoolregio Rotterdam Den Haag?
Dan is het nieuwe Regio Abonnement iets voor jou!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie DAV-gebied
Check de wiki, dit topic, de dienstregelingen op Arriva.nl...arjano1978 schreef:Is er al wat meer bekend over de nieuwe dienstregeling. Want op de site van Arriva zie ik nu nog alleen nog de bollenstreek staan voor 2017.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Vraagje: ik zie dat rond 16.30 vanuit Drechtwerk naar Station en 7.26 vanaf Station naar Drechtwerk een extra rit op lijn 8 wordt geboden. Waarom kiest Arriva er niet voor om de ritten in een kwartiersdienst (dus ongeveer 7.40 en 16.45) te leggen? Wellicht dat daardoor reizigers zich beter gaan verdelen over de ritten. Volgens de telcijfers bij de NvU zitten in de ritten 7.26 en 7.56 (richting Drechtwerk) en ritten 16.30 en 17.00 (vanaf Drechtwerk) er gemiddeld 30 OVC-reizigers.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Die ritten sluiten waarschijnlijk aan op de werktijden bij Drechtwerk.CamilleKreemers schreef:Vraagje: ik zie dat rond 16.30 vanuit Drechtwerk naar Station en 7.26 vanaf Station naar Drechtwerk een extra rit op lijn 8 wordt geboden. Waarom kiest Arriva er niet voor om de ritten in een kwartiersdienst (dus ongeveer 7.40 en 16.45) te leggen? Wellicht dat daardoor reizigers zich beter gaan verdelen over de ritten. Volgens de telcijfers bij de NvU zitten in de ritten 7.26 en 7.56 (richting Drechtwerk) en ritten 16.30 en 17.00 (vanaf Drechtwerk) er gemiddeld 30 OVC-reizigers.
Re: Concessie DAV-gebied
Precies, dat dus. Al die mensen heb je dus gewoon allemaal tegelijkertijd, niks aan te doen. :) Kan overigens wel bevestigen dat de versterkingsritten wel welkom zijn!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
Ik dacht dat Drechtwerk allemaal geestelijk gehandicapten waren met van die taxibusjes. :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39182
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Neuj, komt ook het nodige per OV. Er is in de tijd voor de komst van Arriva zelfs nog een compleet extra stadsbusnet (wat je verder nergens kon vinden, was niet vrij toegankelijk) geweest vanuit Drechtwerk naar diverse plekken in de stad.
En jaren terug had je nog twee lijnen langs Drechtwerk (drie als je de 165 om de hoek meetelde) maar dat komt tegenwoordig allemaal in lijn 8 terecht dus die wordt wel druk zo.
En jaren terug had je nog twee lijnen langs Drechtwerk (drie als je de 165 om de hoek meetelde) maar dat komt tegenwoordig allemaal in lijn 8 terecht dus die wordt wel druk zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Waar kan men die dienstregeling dan inzien? Lijn 181 is niet leverbaar volgens arriva-site.Ezra schreef:Ik snap het idee wel, omdat hiermee een link wordt gelegd tussen Papendorp en Vianen. Echter gaat het sneldienstkarakter van lijn 181 nu wel een beetje verloren. Reizigers naar Utrecht kunnen dan beter overstappen op busstation Lekbrug op een Q-/Brabantliner.nvdw schreef:Algemeen
Lijn 181 Gorinchem - Utrecht
Rijdt tussen Vianen en Utrecht voortaan via Papendorp (route lijn 195). Er rijden in de ochtendspits extra ritten Utrecht-Vianen en in de avondspits vice versa. De ritten in de avondspits komen als lijn 85 uit Leerdam en rijden vanaf Vianen Busstation Lekbrug door als 181 naar Utrecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39182
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Blijkbaar kijk jij dan op een andere Arriva site dan ik. Heb de nieuwe dienstregeling van 181 al weken geleden kunnen bekijken daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
ik kijk hier en dan lijn 181 invullen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39182
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Ja ik ook, werkt uitstekend. Er zit alleen een addertje onder het gras: de haltes in Utrecht werken niet helemaal lekker omdat die tussen de huidige en de nieuwe dienstregeling verschillen. Als je 'm opzoekt door als plaats Gorinchem in te vullen kom je keurig bij de dienstregeling uit na het selecteren van de lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Even opletten welke plaats je invoert en welke halte daar automatisch bij wordt ingevuld. Als je zoekt op Utrecht pakt hij de Graadt van Roggenweg en daar stopt de 181 straks dus niet meer (dus krijg je een foutmelding)
EDIT: wat Daniël zegt ;)
EDIT: wat Daniël zegt ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39182
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
'tis niet alleen de standaardhalte: Utrecht, CS Jaarbeurszijde doet 't ook niet namelijk. Net als de haltes op Papendorp het nog niet doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Lijn 90 en 94 hebben nu ook een dienstregeling per 11-12-2016, veel plezier ermee Daniël :)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
ik had de halte Utrecht, Jaarbeursplein gepakt. Het werkt inderdaad met een andere plaats.Daniel schreef:Ja ik ook, werkt uitstekend. Er zit alleen een addertje onder het gras: de haltes in Utrecht werken niet helemaal lekker omdat die tussen de huidige en de nieuwe dienstregeling verschillen. Als je 'm opzoekt door als plaats Gorinchem in te vullen kom je keurig bij de dienstregeling uit na het selecteren van de lijn.
Re: Concessie DAV-gebied
Ik zit zojuist eventjes in het KV1-bestand met de nieuwe dienstregeling te bladeren, zie ik dat er nog 2 nieuwe 'lijnen' bij komen.. Lijn 808 en 809. 808 rijdt tussen de haltes Kerstmarkt (ter hoogte van het Stadskantoor in Dordrecht, aan de Spuiboulevard) en P&R Amstelwijck, 809 rijdt tussen de haltes Kerstmarkt en P&R Dordtse Kil I (aan de Kamerlingh Onnesweg). :) Lijnen staan (uiteraard) alleen gepland tijdens de kerstmarkt, dus op 16, 17 en 18 december.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39182
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Echt nieuw zijn die lijnen natuurlijk niet, het is vooral nieuw dat ze een lijnnummertje krijgen. Voorheen reden ze vaak gewoon als lijn 8 in de Albatros omdat ze alleen op de route van die lijn VRIs met mogelijke prioriteit tegenkwamen onderweg naar hun bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
En waar vind het ik RODAV klachtenpunt? een google search geeft me alleen een verlopen vrijwilligersvacatureformulier.CamilleKreemers schreef:wilburg22 schreef:Op zondag heeft lijn 5 ruim 10 minuten minder dan op ma-zat, dat word vaak gewoon niet gered op zondag. Tussen 12.00 en 16.00 richting het station en tussen 14.00 en 18.00 richting de wijken rijd lijn 5 op zondag al snel 5-15 minuten te laat. Hier word ook veel over geklaagd blijkbaar, bij de arriva store: "We hebben er weer eentje die over vertraging op 5 op zondag klaagt" en ook op (volgens mij was het klacht.nl) staan geregeld klachten erover, ik heb ook zelf al geregeld 10-15 minuten moeten wachten. Vooral als je vanaf een halte zonder elektrisch vertrektijdenbord staat denk je dat die gewoon is uitgevallen. Ik gebruik 5 regelmatig op zondag en moet regelmatig staan en ik heb regelmatig met vertraging van 10 minuten of meer te maken jammer genoeg. Op zondag heeft lijn 5 5 minuten minder en dat stapelt vooral van stadspolders - Centrum al snel erg op aangezien de tijd op slangenburg van 7 naar 5 ook niet erg ruim is en 7 die altijd al wat vertragingsgevoelig is ook al snel te laat is. Dan heb je ook nog het probleem dat de bus tegenwoordig ook vaak vertraging oploopt op de Krispijnseweg, het lijkt wel of de bus daar met de stoplichten geen prioriteit meer heeft.Als Arriva weigert om rijtijden haalbaar te maken / meer inzet, kun je toch via RODAV of de provincie een klacht indienen hierover? Als het OV betrouwbaarder wordt gemaakt, maken lijkt me ook meer mensen gebruik van het OV. Arriva heeft er dus ook profijt van, als ze dit soort problemen oplossen.Stefan schreef:Dat van die rijtijden op lijn 5 en 7 kan ik inderdaad bevestigen als chauffeur, het is op de koopzondagen erg druk en met praktijken als 6 haltes in 3 minuten in Sterrenburg, is het gewoon vragen om problemen. :')
Ik blub in het Drecht.
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Sorry voor de dubbele reactie:
Weet iemand waarom hier een halteplatform ligt: https://www.google.nl/maps/@51.7895109, ... 6656?hl=nl
Hij lag er nog niet begin 2009 zoals te zien op maps maar ligt er wel sinds eind 2009. De halte heeft tot nu toe aan geen enkele lijn gelegen.
Weet iemand waarom hier een halteplatform ligt: https://www.google.nl/maps/@51.7895109, ... 6656?hl=nl
Hij lag er nog niet begin 2009 zoals te zien op maps maar ligt er wel sinds eind 2009. De halte heeft tot nu toe aan geen enkele lijn gelegen.
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Platform is wel een erg groot woord voor dat hoopje tegels. :')
Re: Concessie DAV-gebied
Het RODAV heeft geen website maar wel een e-mail: dav@reizigersoverleggenzh.nl
Die haltetegels aan de Mijlweg liggen er ook op de vroegst mogelijke Streetview, goed kijken (aan de andere zijde van de weg, tegenover wat toen de Renault-dealer en nu de Kia-dealer is) ligt er ook een haltestoep met van die vervaagde zwart-wittegels.
Maar wat er toen gereden moet hebben...
Die haltetegels aan de Mijlweg liggen er ook op de vroegst mogelijke Streetview, goed kijken (aan de andere zijde van de weg, tegenover wat toen de Renault-dealer en nu de Kia-dealer is) ligt er ook een haltestoep met van die vervaagde zwart-wittegels.
Maar wat er toen gereden moet hebben...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39182
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Ik vermoed dat die halte op de Mijlweg ooit door lijnen naar de Hoekse Waard bediend is. Dat was immers wel de meest logische route voordat de N3 van afrit Sterrenburg naar de A16 werd doorgetrokken.
Maar zal vanavond thuis eens in m'n archief kijken.
Maar zal vanavond thuis eens in m'n archief kijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39182
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Volgens "Van Paardentram tot Waterbus - 125 jaar openbaar vervoer in Dordrecht" heeft de toenmalige lijn 1 van het centrum naar Willemsdorp vanaf 1973 via de Mijlweg gereden totdat deze lijn in 1979 werd omgelegd via Wieldrecht. Dat is de enige stadslijn die ik via dat stuk Mijlweg tegenkom.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Wanneer zal Arriva het eens afleren om rond 16:00 een Irisbusje op lijn 13 in te zetten? Het was bijna letterlijk sardien in blik, toen Irisbus 6036 de N3 opreed richting Sliedrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten