Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Suus »

Ik hoorde vanochtend in de stadsbus een nieuwe afroep bij de halte Merewadecollege in Gorinchem, Fortes Lyceum geloof ik. Blijkbaar gaat die haltenaam veranderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daelea »

Daar lijkt het wel op ja, in het dienstregelingsbestand dat geldig is tot 12 december is de halte 'Merewadecollege' opgenomen, in het bestand dat geldig is vanaf 13 december niet meer. In plaats daarvan staat de halte 'Fortes Lyceum' in de lijst met haltes, met nagenoeg dezelfde haltecode (51750240 ipv 51750250).
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Over veertien dagen krijgen we hier doorgeschoven materieel en extra Qliners. Jippie. Dus de gene die wilt opperen voor extra ritten voor de Qliners, kan dat dan doen.

Ik denk dat die 4 Volvo's wel helpen voor 2 extra ritten op de 388.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Suus »

Je kan opperen wat je wil, maar de dienstregeling blijft op 14 december hetzelfde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Het kan nog. Na de zomervakantie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

Bee schreef:Ik hoorde vanochtend in de stadsbus een nieuwe afroep bij de halte Merewadecollege in Gorinchem, Fortes Lyceum geloof ik. Blijkbaar gaat die haltenaam veranderen.
Niet alleen dé naam van de halte, ook de naam van de school....
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

OmniLezer schreef:Over veertien dagen krijgen we hier doorgeschoven materieel en extra Qliners.
Klopt,
Bussen naar regio Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden

De Arriva-bussen die in Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee rijden gaan in het weekend van de concessiewisseling naar de regio Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden waar ze vanaf maandag 14 december worden ingezet. Het gaat om 78 streekbussen van het type VDL Ambassador en om 4 Qliners van Volvo. Deze bussen zijn milieuvriendelijker en zijn voorzien van airco. Een gedeelte van het huidige wagenpark in de regio Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden krijgt hierdoor een andere bestemming.

Bron: http://igo.nl/nieuws/actueel/artikel/15 ... iengemeten
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hainje »

The Greyhound schreef:Niet alleen dé naam van de halte, ook de naam van de school....
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 02 dec 2015, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

Vanochtend de 6041 op lijn 85!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Zal waarschijnlijk komen omdat ze alvast dingen aan het uitbouwen zijn van de Wrights en de 8000's ter voorbereiding van 13 december. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door dylanwild94 »

Dan denk ik dat ze met 8000 serie bezig zijn aangezien er heel weinig Wrights (lees op een enkeling na) op de stalling schelluinen staan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Is dat ook een reden van een Amba uit Rivierenland op lijn 16?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door dylanwild94 »

Dat heeft er mee te maken dat op schelluinen geen onderhoud aan de bussen wordt gedaan maar op de stalling alblasserdam/Dordrecht. En kan het gebeuren dat er een bus van Rieverenland-Achterhoek op een lijn van Alblaaserdam/Dordrecht terecht komt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

dylanwild94 schreef:Dan denk ik dat ze met 8000 serie bezig zijn aangezien er heel weinig Wrights (lees op een enkeling na) op de stalling schelluinen staan.
Dat is al sinds december vorig jaar zo. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door arjano1978 »

Aanstaande zaterdag worden de wrightjes in drie sessies verwisseld. De bussen worden eerst naar Moerdijk gebracht. En daarna gaan de chauffeurs naar Heijenoord om de Amba's op te halen. Dus je kan nu nog snel foto's maken van de wrightjes. Voordat het geschiedenis wordt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Och... Ik maak zelf geen foto's van bussen maar gelukkig zijn er genoeg anderen die dat voor me doen.

Wright met mezelf achter het stuur
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Robin2239 »

dylanwild94 schreef:Dan denk ik dat ze met 8000 serie bezig zijn aangezien er heel weinig Wrights (lees op een enkeling na) op de stalling schelluinen staan.
Schelluinen heeft ook maar 3a4 wrights en de rest 16(?) Berkhofs;)

Overigens is men inderdaad bij de 62 en 80 serie al het e.e.a. Aan het uitbouwen, zo hebben de meeste inmiddels ook geen vetag meer.
ArrivaBas schreef:Is dat ook een reden van een Amba uit Rivierenland op lijn 16?
De 8414 en 8415 zijn in alblasserdam in onderhoud. Rijden officieel vanuit schelluinen alleen op lijn 47, nu zitten ze beide deze laatste week in Alblasserdam.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Dus... Ik kan ze deze hele week wellicht nog spotten op verscheidene andere lijnen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Arriva bus 8330 heeft al een Display hangen aan die RVS driehoeken. Er werd alleen nog Arriva omleidingen, reclame en wat aankondigingen afgebeeld.
Ik heb er in mijn filegevoelige rit naar huis goed naar kunnen kijken. De concessiewisseling is wel vaak in beeld geweest.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

Robin2239 schreef:
dylanwild94 schreef:Dan denk ik dat ze met 8000 serie bezig zijn aangezien er heel weinig Wrights (lees op een enkeling na) op de stalling schelluinen staan.
Schelluinen heeft ook maar 3a4 wrights en de rest 16(?) Berkhofs;)

Overigens is men inderdaad bij de 62 en 80 serie al het e.e.a. Aan het uitbouwen, zo hebben de meeste inmiddels ook geen vetag meer.
ArrivaBas schreef:Is dat ook een reden van een Amba uit Rivierenland op lijn 16?
De 8414 en 8415 zijn in alblasserdam in onderhoud. Rijden officieel vanuit schelluinen alleen op lijn 47, nu zitten ze beide deze laatste week in Alblasserdam.
De 8414 en 8415 gaan naar de Achterhoek. Die zijn inmiddels omgestickerd.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Vandaag chaos in de bus, volle bussen overal door een treinstoring. Hoorde trouwens van een chauffeur dat lijn 801 in de zomer van 2016 waarschijnlijk 2 keer per uur gaat rijden? (Materieel niet bekend, maar waarschijnlijk groter als een taxibusje).
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Ook al langs mijn school gereden? :mrgreen:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Ik weet niet of iemand dit wil weten, maar de 8378 is voorzien van 2 displays en de 8321 van 1.

Krijgen de bussen 2 of 1 display?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door maarten83 »

De stang waar de nieuwe display in de ambassador van HGWO aankomt te hangen zit precies voor de camera.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

maarten83 schreef:De stang waar de nieuwe display in de ambassador van HGWO aankomt te hangen zit precies voor de camera.
Ja, dat heb ik ook meermalen gezien. Ik vraag me af waarom ze die camera niet gewoon weghalen of nog beter; 20cm naar boven schuiven!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten