Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Een deel wellicht, maar we hebben ze nog steeds nodig. Binnen de huidige frequenties minimaal drie voor Dordrecht en twee voor Gorinchem, maar dan heb je nog bussen nodig voor de polderlijntjes en als strategische reserve. De twee bussen op de stadsdienst van Gorinchem bijvoorbeeld rijden op werkdagen van 5.30 tot 1.00 aan één stuk (dat zijn twee omlopen van dik 300 kilometer!) en oplaadmogelijkheden op het station komen er (nog) niet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

De polderlijntjes is nou ook niet zo heel veel meer van over in vergelijking met wat er ooit aan Irisbusjes voor is aangeschaft natuurlijk, daar is in de loop der jaren heel wat vertaxibust. Al rijdt er inderdaad nog wel een aantal ritten op met Irisbusjes.
Maar zonder oplaadmogelijkheden onderweg wordt het inderdaad wel lastig de lijnen 10 en 1 t/m 4 volledig elektrisch te rijden. Dan heb je in het meest optimale geval (wanneer ze niet allemaal tegelijk aan het opladen zijn) steeds één dieselbus nodig om de laadtijd te overbruggen. En dan is 't nog krap want zowel in Dordrecht als Gorinchem zit de stalling niet echt in de buurt van de lijnen waarop die elektrische bussen moeten gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

Hoe druk zijn die midibusjes in Gorinchem dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Suus »

Ik heb vooral ervaring met lijn 3/4 die door het centrum gaan, die hebben behalve maandag in het dal meestal zo'n 5 reizigers en in de spits meer dan 10. Op maandag is het drukker, omdat het dan markt is. In de avonduren is het bar en boos, op die tijdstippen al meerdere keren alleen in lijn 3/4 gezeten.

Lijn 1/2 bedienen het ziekenhuis maar niet het centrum. Omdat de lijnen op het station op elkaar over gaan zijn er eigenlijk altijd wel wat doorgaande reizigers, ook ligt daar het ouderengehalte iets hoger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

In de spits zijn er nog wel wat reizigers die de stadsdienst gebruiken om op het station over te stappen en vice versa, en vooral in de ochtend wil er best wat volk naar de scholen aan de A15. Kort gezegd kun je tussen 7 en 19 het risico niet nemen om een taxibus in te zetten. Dat de midi's ook de rest van de ritten uitvoeren heeft weer andere redenen.

Eerlijk gezegd valt het me mee wat er in de bus zit. Fietsen is altijd sneller, zeker voor wie 'over het station' reist met die vijf minuten of meer die je daar moet staan wachten. Maar ik reed laatst een zaterdagavond in Dordrecht en op lijn 3 tussen 21 en 1 was de drukte op hetzelfde niveau...

Even uit het hoofd rijden in DAV nog elf van de oorspronkelijk zestien midi's waarvan vier in 'Dordtse uitvoering' (met de ontheffingsstickers). Ik denk dat we ze na 11 december nog allemaal nodig gaan hebben.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

nvdw schreef:
Even uit het hoofd rijden in DAV nog elf van de oorspronkelijk zestien midi's waarvan vier in 'Dordtse uitvoering' (met de ontheffingsstickers). Ik denk dat we ze na 11 december nog allemaal nodig gaan hebben.
De 6040-6045 zijn 'stadsbussen' met twee zitplaatsen minder. De 6040 heeft altijd rondom Gorinchem gereden.
Als je in de avond de stadsdienst in Gorinchem met taxi busjes rijdt zouden die batterijen het toch wel een dienst uit moeten kunnen houden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Er zijn inderdaad vijf "stads"-Irisbusjes terwijl er maar vier nodig waren. De achterliggende reden daarvan is dat men in eerste instantie van plan was om lijn 1 in Dordrecht met een midibus te gaan rijden, maar er in april 2007 alweer een nieuwe dienstregeling werd ingevoerd waarin de koppeling van lijn 1 en 4 in Wielwijk terugkeerde i.v.m. de rijtijdenproblematiek. Daarmee werd het ook gelijk onmogelijk om lijn 1 nog met een midibusje te rijden en was het vijfde stadsexemplaar dus al overbodig voor 'ie afgeleverd was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

Waar zijn die vier midibusjes dan voor? Gorinchem heeft toch maar 2 busjes nodig of ben ik zo slecht in tellen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

De stadsversie van de Irisbusjes is oorspronkelijk besteld voor Dordrecht, daar reden in het begin van de concessie vier van de stadswagens (6041-6045) op lijn 2 en 10 (Zijn er nu meen ik drie en alleen nog lijn 10). De 6040 is toen naar Gorinchem gegaan, waar op de stadsdienst inderdaad maar twee busjes ingezet worden.
De rest rijdt op een aantal ritten van de 7x-lijnen, met name in de spits maar op sommige van die lijnen ook wel daarbuiten. Oorspronkelijk werden trouwens alle ritten doordeweeks overdag op de 7x-lijnen met de Irisbusjes gereden maar dat is op enkele lijnen vrij snel vertaxibust.
Er zijn toen nog twee Irisbusjes naar Groningen gegaan waarvan er eentje na afloop van die concessie naar Portugal vertrokken is (dat moet een van de jongst afgevoerde Arriva-bussen zijn geweest) en de andere heeft toen nog een tijdje in de Hoekse Waard gereden. Weet eigenlijk niet waar die 6032 nu uithangt. Later is er nog een Irisbusje naar ZHN gegaan voor die ringlijn langs Langeraar/Papenveer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Etienne »

De 6030 en 6031 rijden al in Portugal, de 6032 en 6034 staan in Lelystad en verder weet ik het ook niet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Owja, dit was een serie die bij xxx0 begon. Een uitzondering bij Arriva wat veelal series met de xxx1 laat beginnen. Dan was ik even in de war en is er dus eentje meer in Portugal en kwam de 6032 die in HWGO gezeten heeft rechtstreeks uit DAV.
Maar zit de wagen van lijn 184 (dat was de 6044 zie ik nu bij terugkijken - een stadswagen dus) nu eigenlijk nogsteeds in ZHN voor de paar spitsritjes op wat er nog van die lijn over is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:De stadsversie van de Irisbusjes is oorspronkelijk besteld voor Dordrecht, daar reden in het begin van de concessie vier van de stadswagens (6041-6045) op lijn 2 en 10 (Zijn er nu meen ik drie en alleen nog lijn 10). De 6040 is toen naar Gorinchem gegaan, waar op de stadsdienst inderdaad maar twee busjes ingezet worden.
De rest rijdt op een aantal ritten van de 7x-lijnen, met name in de spits maar op sommige van die lijnen ook wel daarbuiten. Oorspronkelijk werden trouwens alle ritten doordeweeks overdag op de 7x-lijnen met de Irisbusjes gereden maar dat is op enkele lijnen vrij snel vertaxibust.
Er zijn toen nog twee Irisbusjes naar Groningen gegaan waarvan er eentje na afloop van die concessie naar Portugal vertrokken is (dat moet een van de jongst afgevoerde Arriva-bussen zijn geweest) en de andere heeft toen nog een tijdje in de Hoekse Waard gereden. Weet eigenlijk niet waar die 6032 nu uithangt. Later is er nog een Irisbusje naar ZHN gegaan voor die ringlijn langs Langeraar/Papenveer.
Op spitslijn 6 in Gorinchem zit ook vaak een Irisbus. In de ochtendspits rijdt er vaak een Irisbus op een omloop 94/85/73.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

De nieuwe dienstregeling voor DAV staat inmiddels ook op de website. Succes met uitpluizen! :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Algemeen
Van de meeste lijnen zijn de tijden iets verschoven om de aansluitingen op de trein Dordrecht-Geldermalsen te behouden.

De stadsdienst Dordrecht heb ik met permissie even laten schieten ;)

Lijnnummers die niet zijn vermeld hebben geen (significante) wijzigingen, zoals lijn 90 die nog gewoon volgens de bestaande dienstregeling lijkt te gaan rijden, maar als je toch nog wat vindt, vul maar aan.

Stadsdienst Gorinchem (lijnen 1-4)
Op maandag tot en met vrijdag worden de ritten vanaf 22 uur weer met taxibusjes gereden.

Lijn 13 Sliedrecht - Dordrecht
De rit van 6.55 vanaf Sliedrecht naar Dordrecht is verdwenen: de versterkingsrit rond schooltijd, die niet vanaf beginhalte Stormrand maar vanaf Burg. Winklerplein vertrekt, is nu in de dienstregeling opgenomen. Op alle dagen van de week begint de eerste rit richting Sliedrecht bij Papendrecht Viaduct N3 Oost; dit is tevens de eindhalte voor de laatste rit van elke dag richting Dordrecht.

Lijn 16 Alblasserdam - Dordrecht
Rijdt doordeweeks vanaf aanvang dienst een kwartierfrequentie vanaf de Rijnstraat in Alblasserdam. De korte ritten Dordrecht Station - Leerpark in de ochtendspits zijn verdwenen.

Lijn 18/19 Dordrecht - Nieuw-Lekkerland - Dordrecht
Deze lijnen komen te vervallen. Het traject Alblasserdam - Nieuw-Lekkerland - Dordrecht wordt geïntegreerd in lijn 93 Alblasserdam - Rotterdam Zuidplein.

Lijn 21 Ridderkerk - Dordrecht
De belbusritten rijden onder lijnnummer 521.

Lijn 71 Gorinchem - Boven-Hardinxveld
Rijdt voortaan onder lijnnummer 571.

Lijn 72 Noordeloos - Leerdam
De belbusritten rijden onder lijnnummer 572.

Lijn 73 Gorinchem - Leerdam
Alle ritten rijden in Gorinchem voortaan de 'schoolroute', dus heen en terug via o.a. de halte Fortes Lyceum. Bijna alle ritten op weekdagen buiten de vakantie worden weer door een midibus gereden, ook de avondritten, met uitzondering van de eerste rit uit Leerdam. De belbusritten rijden onder lijnnummer 573.

Lijn 74 Gorinchem - Schoonhovenseveer
Bijna alle ritten op weekdagen buiten de vakantie worden weer door een midibus gereden, ook de avondritten, met uitzondering van de eerste rit Gorinchem - Schoonhovenseveer - Gorinchem. De belbusritten rijden onder lijnnummer 574.

Lijn 75 Gorinchem - Sliedrecht
Alle ritten op weekdagen buiten de vakantie worden weer door een midibus gereden, ook de avondritten. De belbusritten rijden onder lijnnummer 575.

Lijn 76 Gorinchem - Hardinxveld-Giessendam
Alle ritten op weekdagen rijden nu via industrieterrein Avelingen. De belbusritten rijden onder lijnnummer 576.

Lijn 77 Boven-Hardinxveld - Sliedrecht
Rijdt in Boven-Hardinxveld voortaan vice versa via het Werkendamseveer en De Lange Wei (v/m Burg. de Boerstichting) en niet meer via de Juliana van Stolbergstraat. In Boven-Hardinxveld stopt de 77 bij een nieuwe halte Prins Bernhardstraat. De belbusritten rijden onder lijnnummer 577.

Lijn 81 Gorinchem - Utrecht
De eerste rit op zaterdag richting Gorinchem vertrekt (weer) vanaf Vianen Busstation Lekbrug in plaats van Utrecht Centraal.

Lijn 85 Leerdam - Utrecht
Drie middagritten van Leerdam naar Utrecht rijden na Vianen Busstation Lekbrug door als 181 naar Utrecht (zie daar). Op zondag vervalt de huidige laatste rit Utrecht - Leerdam (laatste reismogelijkheid nu 23.13 uur).

Lijn 87 Sliedrecht - Rotterdam Kralingse Zoom
Alle ritten, ook in het weekend, rijden via bedrijventerrein Nieuwland Parc in Alblasserdam.

Lijn 93 (Dordrecht - Nieuw-Lekkerland -) Alblasserdam - Rotterdam Zuidplein
Neemt de verbinding naar Dordrecht via Nieuw-Lekkerland over van de ringlijnen 18 en 19. Reizigers tussen Nieuw-Lekkerland en Dordrecht hebben dan altijd de snelste route via Oud-Alblas.

Lijn 181 Gorinchem - Utrecht
Rijdt tussen Vianen en Utrecht voortaan via Papendorp (route lijn 195). Er rijden in de ochtendspits extra ritten Utrecht-Vianen en in de avondspits vice versa. De ritten in de avondspits komen als lijn 85 uit Leerdam en rijden vanaf Vianen Busstation Lekbrug door als 181 naar Utrecht.

Lijn 187 Sliedrecht - Rotterdam Kralingse Zoom
Alle tegenspitsritten zijn verdwenen. Lijn 187 rijdt 's ochtends twee keer naar Rotterdam en 's middags drie keer naar Sliedrecht.

Lijn 190 Streefkerk - Rotterdam Zuidplein
De huidige laatste terugrit (v. 18.13 vanaf Rotterdam Zuidplein) vervalt.

Lijn 191 (Boven-Hardinxveld -) Sliedrecht - Rotterdam Zuidplein
De ritten van schoollijn 691 Boven-Hardinxveld - Rotterdam Zuidplein zijn nu in de dienstregeling van lijn 191 opgenomen. Lijn 191 rijdt daardoor voortaan via station Lombardijen, Spinozaweg en Vaanweg naar Zuidplein.
Alle tegenspitsritten zijn verdwenen. Lijn 191 rijdt 's ochtends vijf keer naar Rotterdam (twee keer vanuit Boven-Hardinxveld) en 's middags om en om drie keer naar Boven-Hardinxveld en drie keer tot Sliedrecht Stormrand.

Lijn 388 Dordrecht - Utrecht (Qliner)
De halfuursdienst in de middag begint nu rond 12.30 uur.

Lijn 570 Sliedrecht - Wijngaarden
Nieuw lijnnummer voor de belbusritten naar Wijngaarden die voorheen onder lijnnummer 701 werden gereden.

Haltenaamwijzigingen
Goudriaan, Gemeentehuis wordt Raadhuisstraat (lijnen 75, 701)
Boven-Hardinxveld, Burg. de Boerstichting wordt De Lange Wei (lijnen 571, 77 en 191)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Aparte wijziging dat ze die tegen elkaar in rijdende lussen in een lijn :o stoppen. Mijns inziens is er ook een overschot aan lijnen op Kinderdijk - Alblasserdam heden. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Suus »

nvdw schreef:Lijn 73 Gorinchem - Leerdam
Alle ritten rijden in Gorinchem voortaan de 'schoolroute', dus heen en terug via o.a. de halte Fortes Lyceum. Bijna alle ritten op weekdagen buiten de vakantie worden weer door een midibus gereden, ook de avondritten, met uitzondering van de eerste rit uit Leerdam. De belbusritten rijden onder lijnnummer 573.
Dan wordt de halte Spijksedijk dus opgeheven?

Wordt er ook wat gedaan aan de samenhang van de vertrektijden op lijn 3 en 73? Die rijden met de huidige vertrektijden op vijf minuten achter elkaar langs WC Nieuw Dalem, de andere kant op is dat met lijn 4 beter afgestemd (25/35 ongeveer)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Ik vind het wel een elegante oplossing: er komen meer overstapvrije verbindingen in het uur tussen Nieuw-Lekkerland en Rotterdam v.v., en reizigers uit Dordrecht kunnen eerder terug naar Nieuw-Lekkerland zonder ommetje via Alblasserdam (omdat de ringlijn dan net de verkeerde kant op reed).

Voor het stukje dat geofferd is (Dordrecht-Alblasserdam via Nieuwland Parc) zijn de alternatieven meer dan ruimschoots voorhanden...

-edit-
Suus, dat klopt, de Spijksedijk is vanaf dan een 'weeshalte'. En ook ja, de 73 rijdt min of meer gelijk op met de stadsbus zoals nu ook al het geval is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door dylanwild94 »

Binnenkort 4 lijnen tussen zuidplein en Dordrecht. Kan je kiezen om via Hendrik-Ido-Ambacht, nieuw lekkerland, Ridderkerk of maasdam naar Dordrecht te gaan. :P
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Bij deze dan ook 't overzichtje voor Dordrecht.

Lijn 2 Station - Dubbeldam
Lijn 11/12 Dordrecht - Zwijndrecht Nederhoven
Volgens de dienstregeling van lijn 2 wordt er een extra rit naar Zwijndrecht toegevoegd in het weekend, één uur na de huidige laatste rit op lijn 11. In de dienstregeling van lijn 11 is de betreffende rit echter nergens terug te vinden.

Lijn 3 Crabbehof - Oudelandshoek
Voortaan wordt via de andere kant van winkelcentrum Crabbehof gereden. De halte Winkelcentrum Crabbehof vervalt hierdoor en wordt vervangen door halte Verpleeghuis Crabbehoff.

Lijn 4 Wielwijk - Staart
In de zomervakantie wordt op zaterdag nog maar 2x/uur gereden. De nieuwe dienstregeling richting Staart is nog niet beschikbaar.

Lijn 5 Stadspolders - Sterrenburg
Deze lijn is ongewijzigd.

Lijn 7 Centrum - Sterrenburg
Deze lijn is ongewijzigd.

Lijn 8 (Staart) - Station - Dordtse Kil
Om 7.26 uur rijdt voortaan een versterkingsrit vanaf het station tot halte Drechtwerk vlak voor de reguliere rit uit. 's middags vertrekt om 16.36 uur eveneens een versterkingsrit vanaf Drechtwerk richting station tegelijk met de reguliere rit.

Lijn 10 Station - P-Energiehuis
Deze lijn is ongewijzigd.

Lijn 501/801 Station - Hollandse Biesbosch
Deze lijnen zijn ongewijzigd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Ik ben blij dat arriva zijn zin niet heeft gekregen en lijn 2 op zondag niet naar 1*Uur mag gooien, zou een ramp zijn, zit op een aantal ritjes toch altijd wel zitvol op zondag middag.

Lijn 3 is een goede zaak, dat is al jaren een wens.

Lijn 4: Tsja, dat zat er wel aan te komen, die is op zaterdag en zondag gewoon niet echt heel druk.

De dal ritten van 8 liggen er ook nog niet uit, Jippie, Ik kan nog naar de woonboulevard buiten de spits :D

Wat ik bizar vind is dat lijn 5 op zondag middag niet 3*Uur gaat rijden aansluitend op lijn 10 (of gewoon 4*Uur). Lijn 5 heeft op zondagmiddag toch al snel redelijk wat staande passagiers. Vooral op stadspolders - Station en Station - Krispijn
Ik blub in het Drecht.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

@ Wilburg22, Hoe lang mag je volgens de eisen staan in de bus? Als dat maximaal 15 minuten is, mag je van Krispijn tot Station staan volgens de regels en hoeft Arriva geen extra verkeer te geven. Daarnaast is het maar de vraag of je efficiënt een aantal ritten kan toevoegen zonder enorm duur te worden. Lijn 5 is volgens jou te krap in rijtijd, maar kan dat niet komen door kaartverkoop op de bus?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Ik moet helaas wel meegaan in Camilles vraag, want ik zie geen noemenswaardige verkortingen van rijtijden in lijn 5. De vertragingen zijn bij het Halmaheiraplein ook nooit meer als +5 met enkele uitzonderingen daargelaten. Bedoel je niet een andere lijn, want het lijkt me onlogisch dat lijnen dusdanige rijtijdveranderingen tussen dagdelen ondergaan? :?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Lijn 93 gaat blijkbaar ook in het weekend rijden, waardoor de verbinding Nieuw-Lekkerland - Oud-Alblas - Dordrecht nu ook in het weekend geboden wordt. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door arjano1978 »

Lijn 88 gaat tussen 7 en 9 uur om de 10 minuten rijden richting de Kralingse Zoom.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Meltrain schreef:Lijn 93 gaat blijkbaar ook in het weekend rijden, waardoor de verbinding Nieuw-Lekkerland - Oud-Alblas - Dordrecht nu ook in het weekend geboden wordt. :)
Scherp, ik zie het nu. Ook wel slim omdat deze lijn Dordrecht overstapvrij met Kinderdijk verbindt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten