Concessie DAV-gebied

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OmniLezer » Di 01 Mar 2016, 19:00

Kan iemand mij vertellen waarom al die tegenspitsritten. Never zet Arriva zoveel ritten achter elkaar in dus dit vind ik natuurlijk wel vreemd. In de middag heb je ook zoveel ritten. Alleen rijden ze niet zo vaak achter elkaar(4x per uur).
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Di 01 Mar 2016, 19:09

Meltrain schreef:
nvdw schreef:* Lijn 190 Streefkerk Dorp Zuid - Rotterdam Zuidplein
Halte Rotterdam, Reijerwaard vervalt.

Maakt Arriva dit ook nog publiekelijk bekend? In de dienstregeling staat die halte namelijk nog steeds vermeld.

Ik heb tot op heden geen van de hier genoemde wijzigingen aangekondigd zien worden door Arriva op de site. Ook bij lijn 13 was bv. nog geen nieuwe dienstregeling te zien.

OmniLezer schreef:Kan iemand mij vertellen waarom al die tegenspitsritten. Never zet Arriva zoveel ritten achter elkaar in dus dit vind ik natuurlijk wel vreemd. In de middag heb je ook zoveel ritten. Alleen rijden ze niet zo vaak achter elkaar(4x per uur).

DAV is een kilometercontract, die ritten helpen natuurlijk wel om aan de kilometers te komen. Terug moeten die bussen immers toch.
Extreemste geval wat ik tot op heden tegengekomen ben is lijn 181 die 's ochtends in de tegenspitsrichting (naar Gorinchem) met 5x/uur meer dan twee keer zo frequent rijdt als in de spitsrichting.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

OV Hoekschewaard
Berichten: 237
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Di 01 Mar 2016, 20:33

Daniel schreef:
Meltrain schreef:
nvdw schreef:* Lijn 190 Streefkerk Dorp Zuid - Rotterdam Zuidplein
Halte Rotterdam, Reijerwaard vervalt.

Maakt Arriva dit ook nog publiekelijk bekend? In de dienstregeling staat die halte namelijk nog steeds vermeld.

Ik heb tot op heden geen van de hier genoemde wijzigingen aangekondigd zien worden door Arriva op de site. Ook bij lijn 13 was bv. nog geen nieuwe dienstregeling te zien.


Ik kwam vanmorgen wel de extra rit van lijn 13 tegen in Dordrecht. Die werd gereden door zo'n Irisbus en de normale rit werd gereden door zo'n Hybride Volvo. Volgens bieden die bussen samen evenveel zitplaatsen als 1 Ambassador. :X

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Di 01 Mar 2016, 20:47

Nou hoort er ook niet echt een hybride Volvo op lijn 13 thuis, die komen gepland niet hoger dan lijnnummertje 12.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 02 Mar 2016, 09:02

Daniel schreef:Nou hoort er ook niet echt een hybride Volvo op lijn 13 thuis, die komen gepland niet hoger dan lijnnummertje 12.

Vanochtend weer een hybride Volvo op de 13. Hij was compleet zitvol en er waren meer dan 10 staanden.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Wo 02 Mar 2016, 11:43

Daniel schreef:Nou hoort er ook niet echt een hybride Volvo op lijn 13 thuis, die komen gepland niet hoger dan lijnnummertje 12.

Maar 'gepland' horen wij ook genoeg streekbussen te hebben... Maar goed, lijkt me inmiddels duidelijk dat dit niet helemaal het geval is. :') :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Wo 02 Mar 2016, 13:28

ik zie ook vrij vaak een volvo 7700 op lijn 88 en 92 rijden
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Do 03 Mar 2016, 00:08

hoe belachelijk is mijn idee?

lijn 6 (door iribus)
Van CS (achterzijde) - Nieuw-Krispijn - Leerpark (- Ziekenhuis Dordwijk)
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 500
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor wilburg22 » Do 03 Mar 2016, 04:27

De wilgenwende zal hopelijk aan het stadsnet worden toegevoegd op een gegevenmoment aangezien die wijk toch wel 2.000-8.000 mensen gaat bevatten, wat dacht je van lijn 6 CS Achterzijde - Nieuw-Krispijn - Leerpark - Dordwijk - Planetenlaan - Wilgenwende?

Voor het leerpark is het mogelijk een alternatief voor scholieren als vervanging van lijn 9. en dan voor de verdere verbinding van de wilgenwende kan wordne doorgereden. Rijden via WC. sterrenburg verbind ook de dichtbijzijndste winkelgelegenheid goed.

2*uur (met een irisbusje?) zou makkelijk moeten kunnen dan toch? Als je dat nou koppelt met een deel van de ritten op lijn 10 komt het met de pauze-schemas ook nog goed en simpel uit.

ps- Ik reageer nu wel op je worteltje maar had dat niet beter in ideeën over het OV gepast.
Woon jij in de Drechtsteden of ga je uit eten in de regio? Kijk eerst eens op Drechtfood, mijn nieuwe website waar ik en een aantal andere reviewers regelmatig reviews plaatsen voor lokale eetgelegenheden.
https://drechtfood.wordpress.com/

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Do 03 Mar 2016, 09:27

Inderdaad. Jij had ooit een Dordt-topic angemaakt. Wellicht dat die post daarin geplaatst kan worden.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Do 03 Mar 2016, 09:34

W0rteltje schreef:hoe belachelijk is mijn idee?

lijn 6 (door iribus)
Van CS (achterzijde) - Nieuw-Krispijn - Leerpark (- Ziekenhuis Dordwijk)

Ongelooflijk belachelijk. De bus door Nieuw-Krispijn had eigenlijk alleen naar reizigers van/naar Thureborgh en dat is inmiddels gesloten.
Sowieso gaat een verbinding vanaf de achterkant van het station erg onhandig zijn qua overstappen zodra de poortjes dicht zijn. Je moet het echt hebben van de reizigers vanaf de eigen route naar het station. Naar het Leerpark zullen aan de andere kant van het station altijd meer bussen gaan, wordt dus ook wat lastig reizigers daarheen naar een lijn vanaf de Krispijnzijde te trekken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Do 03 Mar 2016, 10:18

En een alternatief voor lijn 9 is er al, die ritten rijden als lijn 16 nu..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Roeland
Berichten: 292
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Roeland » Do 03 Mar 2016, 13:10

W0rteltje schreef:hoe belachelijk is mijn idee?

lijn 6 (door iribus)
Van CS (achterzijde) - Nieuw-Krispijn - Leerpark (- Ziekenhuis Dordwijk)


Een aparte buslijn voor Wilgenwende ga je nooit rendabel maken. Zo'n jaren 30-wijkje voor autobezitters heeft een veel te lage dichtheid om een beetje vervoersvraagt op te leveren.
Volgens mij is de meest efficiënte manier om Wilgenwende te bedienen: een "snelweghalte" voor lijn 166 op de N3.
Of in de heel verre toekomst: station Amstelwijck...

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Do 03 Mar 2016, 13:37

Stefan schreef:Als het goed is, niet meer nee.

De BYD rijdt nog steeds. Ik zag hem 20 minuutjes geleden de tunnel bij het ziekenhuis inrijden.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Dordtenaar
Berichten: 23
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2014, 11:24

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Dordtenaar » Do 03 Mar 2016, 13:45

Vandaag weer als vanouds een Irisbus gezien op lijn 2 naar Dubbeldam!

Daarnaast rijdt er zojuist een Hybride op lijn 88 richting Dordrecht me tegemoet rijden.

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 500
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor wilburg22 » Za 05 Mar 2016, 14:41

Gisteren op het station, rond 12.00 in de middag nog de elektrische testbus gespot. Jammer dat ik met de trein naar den haag moest, anders had ik hem zeker even genomen.
Woon jij in de Drechtsteden of ga je uit eten in de regio? Kijk eerst eens op Drechtfood, mijn nieuwe website waar ik en een aantal andere reviewers regelmatig reviews plaatsen voor lokale eetgelegenheden.
https://drechtfood.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Do 10 Mar 2016, 01:52

De BYD is nu écht weg, vanmiddag ging 'ie terug naar de importeur.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 901
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Do 10 Mar 2016, 20:12

De wijzigingen zoals eerder vermeld staan nu allemaal in de dienstregeling op arriva.nl, met uitzondering van de versterkingsrit van lijn 13.

Meltrain schreef:
Stefan schreef:De snelweg wil nog wel eens vast staan, als de halte Reijerwaard niet aangedaan hoeft te worden, kan er via de Beverwaard en Keizerswaard gereden worden met de 190. Dat kan in de huidige situatie niet.

Ik snap de argumentatie, maar is het dan niet handiger dat lijn 190 standard via die route gaat rijden? Of lijn 190 opheffen en lijn 90 (of eventueel 93) vaker laten rijden?


Ik kan me best voorstellen dat we die 'snel'diensten op Rotterdam nog eens een keer zien verdwijnen ten gunste van frequentieverhoging op de gewone lijnen, net als bij de 188 en 192 is gedaan. De sneldiensten hoeven weliswaar niet meer via de Rotterdamseweg te rijden (halte Ridderkerk Sportlaan) maar ik denk dat de snelweg in de spits weinig winst oplevert; het gebeurt vaak genoeg dat de bussen alsnog voor de Rotterdamseweg kiezen om de files te omzeilen. Het zijn meer versterkingsritten voor de reguliere 87, 90 en 91 dan iets anders.

Voordeel van zo'n 190 is dat hij een hoop reizigers meeneemt die toch pas vanaf Lombardijen uitstappen - denk aan het reformatorisch Wartburg College; niet voor niets dat de 190 in Streefkerk start en eindigt - dan blijft er nog wat lucht over in de 90 om reizigers in Ridderkerk en IJsselmonde op te pikken. Als die niet al door de RET zijn opgehaald ;)

busfanNL
Berichten: 825
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor busfanNL » Zo 13 Mar 2016, 09:06

Rijden er nog lijn van de dordtse stadsdienst m.u.v. lijn 10 met een taxibusje op bepaalde momenten?

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Zo 13 Mar 2016, 10:45

Nee. (Afgezien van de 501/801 of welk nummer die lijn nu weer heeft :') )
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

busfanNL
Berichten: 825
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor busfanNL » Zo 13 Mar 2016, 10:47

:lol: Ik vind het wel een sfeertje een achttax. Dus vandaar.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Zo 13 Mar 2016, 10:56

Stefan schreef:Afgezien van de 501/801 of welk nummer die lijn nu weer heeft :')

501 nu, 801 in de zomer. Met die lijn zijn ze iets te consequent in het hondertal waar 'ie in zit, vandaar al die omnummeringen.
Je zou toch zeggen dat een toeristenlijn altijd een toeristenlijn blijft, ook als 'ie als belbus rijdt, waarmee het een 8xx-nummer zou kunnen blijven buiten het seizoen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

busfanNL
Berichten: 825
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor busfanNL » Zo 13 Mar 2016, 10:59

Dat is inderdaad erg verwarrend. Liever gewoon 801.

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Zo 13 Mar 2016, 23:04

ik zou het liever 501 noemen, anders lijkt het net een nachtbus
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

busfanNL
Berichten: 825
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor busfanNL » Ma 14 Mar 2016, 08:06

8xx nummers zijn ook voor zomerbussen.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten