Pagina 41 van 75

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 01 mar 2016, 19:00
door OmniLezer
Kan iemand mij vertellen waarom al die tegenspitsritten. Never zet Arriva zoveel ritten achter elkaar in dus dit vind ik natuurlijk wel vreemd. In de middag heb je ook zoveel ritten. Alleen rijden ze niet zo vaak achter elkaar(4x per uur).

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 01 mar 2016, 19:09
door Daniel
Meltrain schreef:
nvdw schreef:* Lijn 190 Streefkerk Dorp Zuid - Rotterdam Zuidplein
Halte Rotterdam, Reijerwaard vervalt.
Maakt Arriva dit ook nog publiekelijk bekend? In de dienstregeling staat die halte namelijk nog steeds vermeld.
Ik heb tot op heden geen van de hier genoemde wijzigingen aangekondigd zien worden door Arriva op de site. Ook bij lijn 13 was bv. nog geen nieuwe dienstregeling te zien.
OmniLezer schreef:Kan iemand mij vertellen waarom al die tegenspitsritten. Never zet Arriva zoveel ritten achter elkaar in dus dit vind ik natuurlijk wel vreemd. In de middag heb je ook zoveel ritten. Alleen rijden ze niet zo vaak achter elkaar(4x per uur).
DAV is een kilometercontract, die ritten helpen natuurlijk wel om aan de kilometers te komen. Terug moeten die bussen immers toch.
Extreemste geval wat ik tot op heden tegengekomen ben is lijn 181 die 's ochtends in de tegenspitsrichting (naar Gorinchem) met 5x/uur meer dan twee keer zo frequent rijdt als in de spitsrichting.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 01 mar 2016, 20:33
door OV Hoekschewaard
Daniel schreef:
Meltrain schreef:
nvdw schreef:* Lijn 190 Streefkerk Dorp Zuid - Rotterdam Zuidplein
Halte Rotterdam, Reijerwaard vervalt.
Maakt Arriva dit ook nog publiekelijk bekend? In de dienstregeling staat die halte namelijk nog steeds vermeld.
Ik heb tot op heden geen van de hier genoemde wijzigingen aangekondigd zien worden door Arriva op de site. Ook bij lijn 13 was bv. nog geen nieuwe dienstregeling te zien.
Ik kwam vanmorgen wel de extra rit van lijn 13 tegen in Dordrecht. Die werd gereden door zo'n Irisbus en de normale rit werd gereden door zo'n Hybride Volvo. Volgens bieden die bussen samen evenveel zitplaatsen als 1 Ambassador. :X

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 01 mar 2016, 20:47
door Daniel
Nou hoort er ook niet echt een hybride Volvo op lijn 13 thuis, die komen gepland niet hoger dan lijnnummertje 12.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 02 mar 2016, 09:02
door ArrivaBas
Daniel schreef:Nou hoort er ook niet echt een hybride Volvo op lijn 13 thuis, die komen gepland niet hoger dan lijnnummertje 12.
Vanochtend weer een hybride Volvo op de 13. Hij was compleet zitvol en er waren meer dan 10 staanden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 02 mar 2016, 11:43
door Stefan
Daniel schreef:Nou hoort er ook niet echt een hybride Volvo op lijn 13 thuis, die komen gepland niet hoger dan lijnnummertje 12.
Maar 'gepland' horen wij ook genoeg streekbussen te hebben... Maar goed, lijkt me inmiddels duidelijk dat dit niet helemaal het geval is. :') :P

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 02 mar 2016, 13:28
door W0rteltje
ik zie ook vrij vaak een volvo 7700 op lijn 88 en 92 rijden

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 03 mar 2016, 00:08
door W0rteltje
hoe belachelijk is mijn idee?

lijn 6 (door iribus)
Van CS (achterzijde) - Nieuw-Krispijn - Leerpark (- Ziekenhuis Dordwijk)

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 03 mar 2016, 04:27
door DrechtBlub
De wilgenwende zal hopelijk aan het stadsnet worden toegevoegd op een gegevenmoment aangezien die wijk toch wel 2.000-8.000 mensen gaat bevatten, wat dacht je van lijn 6 CS Achterzijde - Nieuw-Krispijn - Leerpark - Dordwijk - Planetenlaan - Wilgenwende?

Voor het leerpark is het mogelijk een alternatief voor scholieren als vervanging van lijn 9. en dan voor de verdere verbinding van de wilgenwende kan wordne doorgereden. Rijden via WC. sterrenburg verbind ook de dichtbijzijndste winkelgelegenheid goed.

2*uur (met een irisbusje?) zou makkelijk moeten kunnen dan toch? Als je dat nou koppelt met een deel van de ritten op lijn 10 komt het met de pauze-schemas ook nog goed en simpel uit.

ps- Ik reageer nu wel op je worteltje maar had dat niet beter in ideeën over het OV gepast.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 03 mar 2016, 09:27
door ArrivaBas
Inderdaad. Jij had ooit een Dordt-topic angemaakt. Wellicht dat die post daarin geplaatst kan worden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 03 mar 2016, 09:34
door Daniel
W0rteltje schreef:hoe belachelijk is mijn idee?

lijn 6 (door iribus)
Van CS (achterzijde) - Nieuw-Krispijn - Leerpark (- Ziekenhuis Dordwijk)
Ongelooflijk belachelijk. De bus door Nieuw-Krispijn had eigenlijk alleen naar reizigers van/naar Thureborgh en dat is inmiddels gesloten.
Sowieso gaat een verbinding vanaf de achterkant van het station erg onhandig zijn qua overstappen zodra de poortjes dicht zijn. Je moet het echt hebben van de reizigers vanaf de eigen route naar het station. Naar het Leerpark zullen aan de andere kant van het station altijd meer bussen gaan, wordt dus ook wat lastig reizigers daarheen naar een lijn vanaf de Krispijnzijde te trekken.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 03 mar 2016, 10:18
door Stefan
En een alternatief voor lijn 9 is er al, die ritten rijden als lijn 16 nu..

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 03 mar 2016, 13:10
door Roeland
W0rteltje schreef:hoe belachelijk is mijn idee?

lijn 6 (door iribus)
Van CS (achterzijde) - Nieuw-Krispijn - Leerpark (- Ziekenhuis Dordwijk)
Een aparte buslijn voor Wilgenwende ga je nooit rendabel maken. Zo'n jaren 30-wijkje voor autobezitters heeft een veel te lage dichtheid om een beetje vervoersvraagt op te leveren.
Volgens mij is de meest efficiënte manier om Wilgenwende te bedienen: een "snelweghalte" voor lijn 166 op de N3.
Of in de heel verre toekomst: station Amstelwijck...

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 03 mar 2016, 13:37
door ArrivaBas
Stefan schreef:Als het goed is, niet meer nee.
De BYD rijdt nog steeds. Ik zag hem 20 minuutjes geleden de tunnel bij het ziekenhuis inrijden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 03 mar 2016, 13:45
door Dordtenaar
Vandaag weer als vanouds een Irisbus gezien op lijn 2 naar Dubbeldam!

Daarnaast rijdt er zojuist een Hybride op lijn 88 richting Dordrecht me tegemoet rijden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 05 mar 2016, 14:41
door DrechtBlub
Gisteren op het station, rond 12.00 in de middag nog de elektrische testbus gespot. Jammer dat ik met de trein naar den haag moest, anders had ik hem zeker even genomen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 10 mar 2016, 01:52
door Stefan
De BYD is nu écht weg, vanmiddag ging 'ie terug naar de importeur.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 10 mar 2016, 20:12
door nvdw
De wijzigingen zoals eerder vermeld staan nu allemaal in de dienstregeling op arriva.nl, met uitzondering van de versterkingsrit van lijn 13.
Meltrain schreef:
Stefan schreef:De snelweg wil nog wel eens vast staan, als de halte Reijerwaard niet aangedaan hoeft te worden, kan er via de Beverwaard en Keizerswaard gereden worden met de 190. Dat kan in de huidige situatie niet.
Ik snap de argumentatie, maar is het dan niet handiger dat lijn 190 standard via die route gaat rijden? Of lijn 190 opheffen en lijn 90 (of eventueel 93) vaker laten rijden?
Ik kan me best voorstellen dat we die 'snel'diensten op Rotterdam nog eens een keer zien verdwijnen ten gunste van frequentieverhoging op de gewone lijnen, net als bij de 188 en 192 is gedaan. De sneldiensten hoeven weliswaar niet meer via de Rotterdamseweg te rijden (halte Ridderkerk Sportlaan) maar ik denk dat de snelweg in de spits weinig winst oplevert; het gebeurt vaak genoeg dat de bussen alsnog voor de Rotterdamseweg kiezen om de files te omzeilen. Het zijn meer versterkingsritten voor de reguliere 87, 90 en 91 dan iets anders.

Voordeel van zo'n 190 is dat hij een hoop reizigers meeneemt die toch pas vanaf Lombardijen uitstappen - denk aan het reformatorisch Wartburg College; niet voor niets dat de 190 in Streefkerk start en eindigt - dan blijft er nog wat lucht over in de 90 om reizigers in Ridderkerk en IJsselmonde op te pikken. Als die niet al door de RET zijn opgehaald ;)

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 09:06
door busfanNL
Rijden er nog lijn van de dordtse stadsdienst m.u.v. lijn 10 met een taxibusje op bepaalde momenten?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 10:45
door Stefan
Nee. (Afgezien van de 501/801 of welk nummer die lijn nu weer heeft :') )

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 10:47
door busfanNL
:lol: Ik vind het wel een sfeertje een achttax. Dus vandaar.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 10:56
door Daniel
Stefan schreef:Afgezien van de 501/801 of welk nummer die lijn nu weer heeft :')
501 nu, 801 in de zomer. Met die lijn zijn ze iets te consequent in het hondertal waar 'ie in zit, vandaar al die omnummeringen.
Je zou toch zeggen dat een toeristenlijn altijd een toeristenlijn blijft, ook als 'ie als belbus rijdt, waarmee het een 8xx-nummer zou kunnen blijven buiten het seizoen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 10:59
door busfanNL
Dat is inderdaad erg verwarrend. Liever gewoon 801.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 23:04
door W0rteltje
ik zou het liever 501 noemen, anders lijkt het net een nachtbus

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 08:06
door busfanNL
8xx nummers zijn ook voor zomerbussen.