Concessie DAV-gebied

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
busfanNL
Berichten: 818
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor busfanNL » Wo 16 Mar 2016, 22:03

Weet iemand een dordtse stadslijn die leuk en afwisselend is dus niet te saai?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2305
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 16 Mar 2016, 22:04

Een afwisseling in wat? :') Op stadslijnen heb je erg weinig afwisseling over het algemeen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 16 Mar 2016, 22:06

Stadsbus en Achttax in 1: Lijn 501/801. :D
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

busfanNL
Berichten: 818
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor busfanNL » Wo 16 Mar 2016, 22:06

Ik doe het voor de Volvo's en omdat ik graag stukken van Dordt wil zien die ik nog niet heb gezien.

busfanNL
Berichten: 818
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor busfanNL » Wo 16 Mar 2016, 22:07

ArrivaBas schreef:Stadsbus en Achttax in 1: Lijn 501/801. :D

Slim hoor Bas :wink: . Ga hem nog wel een keer doen als ik in Dordt ben.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Wo 16 Mar 2016, 22:28

dylanwild94 schreef:Een afwisseling in wat? :') Op stadslijnen heb je erg weinig afwisseling over het algemeen.

Mwoh, de meeste Dordtse lijnen kennen nog wel een aardige afwisseling in soorten wijken waar ze door komen. De meest afwisselende lijnen waren echter 1 Stadspolders - Wielwijk en 6 Dordrecht - Sleeuwijk maar die zijn beide al jaren opgeheven :P
Meest afwisselende zijn nog wel lijn 3 en 4 zou ik zeggen, die gaan door sterk verschillende wijken. En lijn 2 heeft de grootste tegenstelling met het Leerpark vol nieuwbouw en het voormalig dorpje Dubbeldam op één route.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Wo 16 Mar 2016, 23:27

vanaf CS
2 Dubbeldam
3 Crabbehof
3 Oudelandshoek
4 Wielwijk
8 Amstelwijck via Dordtse Kil (ligt er aan of je bedrijven terreinen ziet als negatief of positief

busfanNL schreef:Slim hoor Bas :wink: . Ga hem nog wel een keer doen als ik in Dordt ben.

please maak dan n foto :Y
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

busfanNL
Berichten: 818
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor busfanNL » Do 17 Mar 2016, 06:43

Ik vindt het goed. Hoezo dan?

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Do 17 Mar 2016, 18:17

deel van de conquest + ik heb de bus zelf nog nooit gezien
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Do 17 Mar 2016, 18:23

Geen wonder als het een belbus is, en de vraag minder is dan je denkt.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

busfanNL
Berichten: 818
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor busfanNL » Do 17 Mar 2016, 20:59

ArrivaBas schreef:Geen wonder als het een belbus is, en de vraag minder is dan je denkt.

Mijn vriend stond vorige zomer op CS en lijn 801 had 7 passagiers.

Ezra
Berichten: 919
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Ezra » Do 17 Mar 2016, 22:07

Daniel schreef:
dylanwild94 schreef:Een afwisseling in wat? :') Op stadslijnen heb je erg weinig afwisseling over het algemeen.

Mwoh, de meeste Dordtse lijnen kennen nog wel een aardige afwisseling in soorten wijken waar ze door komen. De meest afwisselende lijnen waren echter 1 Stadspolders - Wielwijk en 6 Dordrecht - Sleeuwijk maar die zijn beide al jaren opgeheven :P

Nouja, opgeheven, lijn 6 is eigenlijk op dit moment opgedeeld in twee lijnen: 620 Dordrecht- Werkendam en 120 Werkendam-Sleeuwijk- Gorinchem. Blijft een leuk ritje!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Do 17 Mar 2016, 22:20

Dan mis je nog een stukje. Lijn 6 reed namelijk na Sleeuwijk Tol nog door naar het dorp Sleeuwijk en maakte daar een rondje wat nu door geenenkele andere bus meer gemaakt wordt. Lijn 6 reed dat rondje trouwens ook alleen maar omdat de bus anders op de Tol maar in de weg stond :P
Zelf dat lusje ook maar één keer afgelegd, maar gelukkig hebben we de foto nog...
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Ma 21 Mar 2016, 21:57

Verrassende wijziging voor Arriva in Utrecht, vanaf 11 april zou lijn 90 van perron C4 moeten gaan vertrekken (zie hier)
Past die niet meer tussen de 81 en 181 door op G4 dan? Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 901
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Ma 21 Mar 2016, 23:25

Lijn 90 heeft meestal een keertijd van 20-25 minuten in Utrecht, tegen vijf a tien minuten voor de meeste andere lijnen. Dat leidt in de praktijk nog wel eens tot een bus die alvast op de halte gaat staan bufferen als lijn (1)81 en daarmee een lijn 90 in de weg zit die weer helemaal langs de Croeselaan moest komen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11154
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Meltrain » Di 22 Mar 2016, 21:05

Daniel schreef:Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.

Welke bussen? Lijn 90 is de enige lijn tussen Utrecht en Rotterdam Zuidplein. :wink:

nvdw schreef:Lijn 90 heeft meestal een keertijd van 20-25 minuten in Utrecht, tegen vijf a tien minuten voor de meeste andere lijnen. Dat leidt in de praktijk nog wel eens tot een bus die alvast op de halte gaat staan bufferen als lijn (1)81 en daarmee een lijn 90 in de weg zit die weer helemaal langs de Croeselaan moest komen.

Is er geen speciale plek om te bufferen dan?
En bedoel je het toevallig niet andersom: nu lijkt het of juist lijn (1)81 in de weg staat voor lijn 90?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Di 22 Mar 2016, 21:22

Ja, de buffer is nog steeds op de 'oude' locatie. Vooral in de spits is het een drama om van de buffer weer op de halte te komen, ben laatst bijna een kwartier onderweg geweest om weer op de halte te komen... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Di 22 Mar 2016, 21:24

Meltrain schreef:
Daniel schreef:Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.

Welke bussen? Lijn 90 is de enige lijn tussen Utrecht en Rotterdam Zuidplein. :wink:

Haal er even 9 letters vanaf en het klopt weer. Oeps... :P

Is er geen speciale plek om te bufferen dan?
En bedoel je het toevallig niet andersom: nu lijkt het of juist lijn (1)81 in de weg staat voor lijn 90?

Een bufferplek is er, vanaf het Jaarbeursplein kunnen de Arriva-bussen zo via busbaan en busstation naar de buffer van CS Jaarbeurszijde rijden. Echter doe je dat niet als je 5 minuten keertijd hebt want dan heb je nog nieteens tijd om naar de WC te lopen.

Verder moest ik nvdw's bericht even goed lezen, maar het gaat natuurlijk om een (1)81 die voor z'n korte kering op de halte blijft staan en daardoor in de weg staat voor lijn 90. Je kunt namelijk vanaf de G-perrons niet weg als er nog een bus voor je staat.
En een 90 met z'n lange kering gaat weer wel naar de buffer en komt daarom via de Croeselaan op CS Jaarbeursplein aan wat met alle verkeerslichten ook niet zo snel gaat. Die chauffeur heeft dus effectief ook veel meer pauzetijd als 'ie naar CS Jaarbeurszijde kan rijden en dan gewoon via de busbaan en het Jaarbeursplein kan vertrekken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Ezra
Berichten: 919
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Ezra » Di 22 Mar 2016, 22:25

De (1)81 kan natuurlijk wel geblokkeerd worden als de 90 eerder op het Jaarbeursplein is aangekomen en de chauffeur in die 25 minuten pauze niet besluit om naar de buffer te rijden maar zijn bus te laten staan.

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 500
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor wilburg22 » Za 26 Mar 2016, 01:01

Woensdag een mevrouw op het station die me vroeg waar 501 bleef. Die had zich niet gerealiseerd dat dat een bel bus was. Ik heb haar veel succes gewenst met het lopen vanaf de grevelingenweg. :roll:

Vragen naar een overstap op 620 moet je trouwens ook niet doen op de stadsdienst. De stadschauffeurs weten niet eens waar die stopt. Mijn chauffeur vroeg me zelfs wat buslijn 620 is. :X
Woon jij in de Drechtsteden of ga je uit eten in de regio? Kijk eerst eens op Drechtfood, mijn nieuwe website waar ik en een aantal andere reviewers regelmatig reviews plaatsen voor lokale eetgelegenheden.
https://drechtfood.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Za 26 Mar 2016, 01:12

Ding staat ook nergens aangegeven op de borden..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Za 26 Mar 2016, 10:46

Nergens is niet helemaal waar, er is bij een enkele halte wel een stickertje van te vinden. Dat zie je echter niet zo snel want het centraal station is de enige halte waar 620 niet de enige lijn is die er stopt :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

maarten83
Berichten: 29
Lid geworden op: Wo 09 Dec 2015, 10:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor maarten83 » Za 26 Mar 2016, 20:47

Op de dris staat deze niet vermeld.

Ezra
Berichten: 919
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Ezra » Za 26 Mar 2016, 23:50

wilburg22 schreef:Woensdag een mevrouw op het station die me vroeg waar 501 bleef. Die had zich niet gerealiseerd dat dat een bel bus was. Ik heb haar veel succes gewenst met het lopen vanaf de grevelingenweg. :roll:

Vragen naar een overstap op 620 moet je trouwens ook niet doen op de stadsdienst. De stadschauffeurs weten niet eens waar die stopt. Mijn chauffeur vroeg me zelfs wat buslijn 620 is. :X

Ergens is dat begrijpelijk, omdat de 620 de enige lijn is die, vergeleken met alle andere lijnen die op dordrecht station stoppen, onder een andere concessie valt.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Zo 27 Mar 2016, 10:08

Vergeet je de lijnen naar de Hoekse Waard niet? :mrgreen:
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot] en 1 gast