Concessie DAV-gebied

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Zo 27 Mar 2016, 12:42

De enige Arriva-lijn, dan klopt Ezra's stelling wel :wink: Je hebt immers ook RET-lijn 143 nog.
Verder zullen de stadschauffeurs die niet nieuw bij Arriva in dienst gekomen zijn 'm waarschijnlijk niet onder dat nummer kennen, die hebben 'm immers zelf alleen maar als 231 gereden in de ochtendspits.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Suus » Ma 04 Apr 2016, 14:59

Ik zat vanochtend in een stadsbus en Gorinchem en ik heb het idee dat er nieuwe halte-afroepen zijn ingeladen. De omroep klonk veel harder en duidelijker en ook was "Gorinchem" weg voor de halteomroep van de halte Fortes Lyceum.

Arriva heeft trouwens ook de moeite genomen om een nieuw stickertje bij de halte Fortes Lyceum op het haltebord te plakken, tot voor kort stond er nog steeds Merewadecollege, nu staat er Fortescollege. Ach, komt in de buurt :')
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Ma 04 Apr 2016, 18:16

Klopt, nieuwe halteomroepen zijn er sinds afgelopen week. Er zitten nog wat rare dingen in, zoals klemtonen die wat verkeerd liggen enzo.. Maar goed, al met al is 't wel wat beter. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Apr 2016, 21:56

Bee schreef:Arriva heeft trouwens ook de moeite genomen om een nieuw stickertje bij de halte Fortes Lyceum op het haltebord te plakken, tot voor kort stond er nog steeds Merewadecollege, nu staat er Fortescollege. Ach, komt in de buurt :')

Zozo, Arriva die iets aanpast... Vanavond nog dit stukje prehistorie in Gorinchem vast kunnen leggen, die situatie is ook van slechts 14 jaar geleden...
Afbeelding

Trouwens, over afroepen bij Arriva gesproken... hoorde ik het nu goed dat in de 36800 de automatische omroep is "Arriva heet u welkom in de sneltrein naar Gorinchem..."? Achja, die slaat ook wel één heel station over.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Suus » Ma 04 Apr 2016, 21:58

Ja, dat klopt, de 36800 wordt door de automatisch omroep de sneltrein genoemd inderdaad. :Y :lol:
Rame à l'approche

henk1234
Berichten: 745
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor henk1234 » Ma 04 Apr 2016, 22:14

Daniel schreef:
Bee schreef:Arriva heeft trouwens ook de moeite genomen om een nieuw stickertje bij de halte Fortes Lyceum op het haltebord te plakken, tot voor kort stond er nog steeds Merewadecollege, nu staat er Fortescollege. Ach, komt in de buurt :')

Zozo, Arriva die iets aanpast... Vanavond nog dit stukje prehistorie in Gorinchem vast kunnen leggen, die situatie is ook van slechts 14 jaar geleden...


Langs de route van de 395 staan die dingen ook nog, met lange lijntjes als lijn 10: Zierikzee-Zelzate(B)... Die dingen verkeren in staat van ontbinding.
Laatst gewijzigd door Wubbo op Ma 04 Apr 2016, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Mijn site over OV-kaartjes (info en tarieven): ovkaartjes.weebly.com
Mijn YouTube kanaal:OV Foto en Video

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Apr 2016, 22:21

En dat terwijl het gewoon een poster is, lijkt toch redelijk makkelijk weg te halen. Een Interliner-hokje is dan zo'n ramp nog niet, die staan wel op meer plekken als al dan niet gerecyclede abri.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11126
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Meltrain » Ma 04 Apr 2016, 23:09

Nou ja, de routes van die lijnen kloppen toch nog (behalve in Utrecht)? :P
Alleen lijn 388 doet tegenwoordig nog enkele extra dorpen aan.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Ma 04 Apr 2016, 23:30

Bee schreef:Ja, dat klopt, de 36800 wordt door de automatisch omroep de sneltrein genoemd inderdaad. :Y :lol:

zou iets logischer zijn als ze hem door zouden laten trekken naar Leerdam maar wel Gorkum Haarwijk/Noord en Leerdam Broekgraaf/West zou overslaan.
of ze zouden nog meer stations tussen Dordt-Gorkum moeten proppen
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 894
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Di 05 Apr 2016, 15:18

Die ouwe Interlinerpaal is inderdaad een mooi stukje geschiedenis. Heb hem al eens gepost in het vergane glorie-topic.

In Utrecht staat dezelfde set nog bij halte Westplein. Komt ook al jaren geen Qliner of Brabantliner, laat staan een Interliner meer...

OVinspecteur
Berichten: 156
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OVinspecteur » Za 23 Apr 2016, 12:59

Weet iemand of er wordt nagedacht over de locatie van de haltes rondom het Energiehuis? Bijvoorbeeld voor lijn 3 moet je nu lopen naar de Stooplaan/Bankastraat?oranjelaan (halte Oranjelaan), terwijl die bus ook over de kruising Noordendijk/Oranjelaan komt. De daar gelegen halte Noordendijk kan echter alleen door bussen richting de Staart gebruikt worden.

Krijgt lijn 10 abri's bij Biesboschstraat en P-Energiehuis?

The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor The Greyhound » Za 23 Apr 2016, 13:13

Daniel schreef:
Bee schreef:Arriva heeft trouwens ook de moeite genomen om een nieuw stickertje bij de halte Fortes Lyceum op het haltebord te plakken, tot voor kort stond er nog steeds Merewadecollege, nu staat er Fortescollege. Ach, komt in de buurt :')

Zozo, Arriva die iets aanpast... Vanavond nog dit stukje prehistorie in Gorinchem vast kunnen leggen, die situatie is ook van slechts 14 jaar geleden...
Afbeelding

Trouwens, over afroepen bij Arriva gesproken... hoorde ik het nu goed dat in de 36800 de automatische omroep is "Arriva heet u welkom in de sneltrein naar Gorinchem..."? Achja, die slaat ook wel één heel station over.


Dit is meer Connexxion die z'n rommel nog moet opruimen denk ik.....

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor BR628 » Za 23 Apr 2016, 13:24

Connexxion ruimt wel meer rommel niet op. Zo staan op enkele busstations in Friesland nog DRIS'en van de NZWF-periode van ze. Dat is alweer 3,5 jaar geleden. Het kost hun natuurlijk meer geld om het op te ruimen dan het te laten staan dus tjaa..

Post
Berichten: 80
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Maarheeze

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Post » Za 23 Apr 2016, 14:18

maar is dat opruimen de verantwoordelijkheid van Connexxion of van de nieuwe vervoerder? Het zou toch raar zijn als de oude vervoerder alles weghaalt zodat de nieuwe vervoerder weer alles kan ophangen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11126
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Meltrain » Za 23 Apr 2016, 17:37

BR628 schreef:Connexxion ruimt wel meer rommel niet op. Zo staan op enkele busstations in Friesland nog DRIS'en van de NZWF-periode van ze. Dat is alweer 3,5 jaar geleden. Het kost hun natuurlijk meer geld om het op te ruimen dan het te laten staan dus tjaa..

In HWGO hangen nog haltestickers van lijnen die Connexxion niet heeft overgenomen, bijvoorbeeld bij de haltes Lindehoevelaan en Postkantoor van lijn 180.
Is dat dan de verantwoordelijkheid van Connexxion of Arriva?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Za 23 Apr 2016, 18:05

Van de RET ;-) De vervoerder die in een bepaalde regio concessiehouder is doet daar veelal het haltebeheer inclusief de gedoogde lijnen uit andere concessies. Soms met aangeleverde stickers en soms hun eigen. Zie bv. Dordrecht waar lijn 620 al in de Veolia tijd een Arriva stijl sticker had.

Voor wat betreft de eerdere post over haltes rond het Energiehuis: lijn 3 kan niet bij halte Noordendijk stoppen, die ligt veel te kort na de kruising om de bocht te halen. En ri. Oudelandhoek komt 'ie er überhaupt niet langs.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Za 23 Apr 2016, 18:08

OVinspecteur schreef:Weet iemand of er wordt nagedacht over de locatie van de haltes rondom het Energiehuis? Bijvoorbeeld voor lijn 3 moet je nu lopen naar de Stooplaan/Bankastraat?oranjelaan (halte Oranjelaan), terwijl die bus ook over de kruising Noordendijk/Oranjelaan komt. De daar gelegen halte Noordendijk kan echter alleen door bussen richting de Staart gebruikt worden.

Krijgt lijn 10 abri's bij Biesboschstraat en P-Energiehuis?

Bij de Biesboschstraat staat inmiddels een abri.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11126
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Meltrain » Za 23 Apr 2016, 20:14

Daniel schreef:Van de RET ;-) De vervoerder die in een bepaalde regio concessiehouder is doet daar veelal het haltebeheer inclusief de gedoogde lijnen uit andere concessies. Soms met aangeleverde stickers en soms hun eigen. Zie bv. Dordrecht waar lijn 620 al in de Veolia tijd een Arriva stijl sticker had.

Ik heb het idee dat in de regio Rotterdam elke vervoerder zijn eigen stickers plakt. Alle vervoerders hebben immers een aparte stijl, wat vooral bij haltes als station Lombardijen een ware kleurenkermis oplevert (RET-rood, RET-blauw, Arriva-groen en Connexxion-geel). :P
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Za 23 Apr 2016, 20:36

Dat hoeft dus nog niet te betekenen dat ze hun eigen stickers plakken. Neem bijvoorbeeld de vervanging van SVD-lijn 6 door buurtbus 231: destijds stuurde de BBA gewoon een setje stickers per post naar SVD en zorgden ze daar voor het plakwerk op de haltebordjes.
En een andere variant is er ook nog: lijn 52 in Amersfoort heeft gewoon gele stickers van Connexxion waarop ze helemaal onderaan "Qbuzz" geprint hebben en nog duidelijk te zien is dat ze dat strookje met "Connexxion" eraf geknipt hebben, de stickers zijn net wat kleiner namelijk.

Of een combinatie: in Soesterberg staan bv. tijdelijke haltebordjes van U-OV met gele Connexxion-stickers voor lijn 56.

Post schreef:maar is dat opruimen de verantwoordelijkheid van Connexxion of van de nieuwe vervoerder? Het zou toch raar zijn als de oude vervoerder alles weghaalt zodat de nieuwe vervoerder weer alles kan ophangen.

Niet persé raar hoor. In Dordrecht heeft Arriva eind 2006 bv. zelfs alle haltebordjes vervangen, ook op lijnen waarvan helemaal niets wijzigde bij de concessiewissel. Maar over het algemeen gaan die kastjes met vertrektijden op de haltes enzo over naar de nieuwe vervoerder. En die kan ze bij wijzigingen weer her en der hergebruiken natuurlijk. Zo zijn er op diverse plekken in DAV haltes te vinden waar je kaartjes met het klantenservice-nummer van Centraal Nederland half achter een vertrekstaat kunt zien zitten. Zelfs kilometers ver van waar ooit een CN bus gereden heeft.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

OVinspecteur
Berichten: 156
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OVinspecteur » Za 23 Apr 2016, 21:59

Daniel schreef:Voor wat betreft de eerdere post over haltes rond het Energiehuis: lijn 3 kan niet bij halte Noordendijk stoppen, die ligt veel te kort na de kruising om de bocht te halen. En ri. Oudelandhoek komt 'ie er überhaupt niet langs.

Ja, dat klopt. Maar wellicht zouden ze wat aan die situatie kunnen doen door bijv.:
1) op de Noordendijk een halte bij te plaatsen voor de richting Oudelandshoek;
2) de halte richting station wat naar het zuiden te verleggen, zodat de bus er na de bocht kan aanlanden.
Of misschien kan het op een andere manier?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2399
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Za 23 Apr 2016, 22:02

Stefan schreef:
OVinspecteur schreef:Weet iemand of er wordt nagedacht over de locatie van de haltes rondom het Energiehuis? Bijvoorbeeld voor lijn 3 moet je nu lopen naar de Stooplaan/Bankastraat?oranjelaan (halte Oranjelaan), terwijl die bus ook over de kruising Noordendijk/Oranjelaan komt. De daar gelegen halte Noordendijk kan echter alleen door bussen richting de Staart gebruikt worden.

Krijgt lijn 10 abri's bij Biesboschstraat en P-Energiehuis?

Bij de Biesboschstraat staat inmiddels een abri.

Al geruime tijd. :Y Fysieke check op dinsdag en woensdag.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Za 23 Apr 2016, 22:24

OVinspecteur schreef:1) op de Noordendijk een halte bij te plaatsen voor de richting Oudelandshoek;

Die halte komt dan weer relatief dicht op halte Baden Powellaan te liggen. Immers zit je daar op de dijk met een beperkte ruimte waardoor je een halte direct langs de rijbaan zou moeten aanleggen. Zo'n halte kan echter niet kort na de kruising geplaatst worden (de bocht vanaf de Oranjelaan is niet heel overzichtelijk, dus dan is er een behoorlijk risico op verkeer dat achterop de bus rijdt) en bevindt zich wegens de ontbrekende stoep liefst in de buurt van een trappetje de dijk op. Dan kom je dus ergens tegenover de kerk uit en heb je twee haltes wel heel kort op elkaar liggen.

2) de halte richting station wat naar het zuiden te verleggen, zodat de bus er na de bocht kan aanlanden.

De halte ligt juist op z'n huidige plek omdat dat de handigste plek is ten opzichte van omliggende straten. Ook past hij daar het beste in het wegprofiel doordat het korte busbaantje als het ware in het verlengde van de rechtsafstrook op de Oranjelaan vanaf de Staart ligt. De Oranjelaan ligt al vrij dicht op de huizen erlangs, dus een halte verderop zou een rare slinger in de weg nodig maken.

Sowieso vraag ik me ten zeerste af waarom je daar zo nodig met lijn 3 wilt stoppen aangezien de meeste reizigers die bij halte Noordendijk in/uitstappen juist niet richting de wijken gaan maar richting station.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 894
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Zo 24 Apr 2016, 09:09

De haltes zelf zijn in beheer bij de instantie die ter plekke het wegbeheer doet, zoals de gemeente, de provincie of zelfs Rijkswaterstaat. Dat is volgens mij in de meeste concessies het geval. De reisinfo (de haltepalen) komt dan weer wel op conto van de vervoerder.

OVinspecteur
Berichten: 156
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OVinspecteur » Zo 24 Apr 2016, 09:35

Daniel schreef:Sowieso vraag ik me ten zeerste af waarom je daar zo nodig met lijn 3 wilt stoppen aangezien de meeste reizigers die bij halte Noordendijk in/uitstappen juist niet richting de wijken gaan maar richting station.

Extra reismogelijkheden, vooral in de avond. Dan gaan de frequenties van de bussen omlaag, maar komen juist de bezoekers van het Energiehuis en Kinepolis. En die bus komt er toch al langs, dus laat hem er dan ook stoppen. De verbinding naar Oudelandshoek is natuurlijk mooi meegenomen.

OVinspecteur
Berichten: 156
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OVinspecteur » Zo 24 Apr 2016, 09:38

ArrivaBas schreef:
Stefan schreef:
OVinspecteur schreef:Krijgt lijn 10 abri's bij Biesboschstraat en P-Energiehuis?

Bij de Biesboschstraat staat inmiddels een abri.

Al geruime tijd. :Y Fysieke check op dinsdag en woensdag.

Top! :D


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten