Concessie DAV-gebied

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Zo 24 Apr 2016, 14:19

nvdw schreef:De haltes zelf zijn in beheer bij de instantie die ter plekke het wegbeheer doet, zoals de gemeente, de provincie of zelfs Rijkswaterstaat. Dat is volgens mij in de meeste concessies het geval. De reisinfo (de haltepalen) komt dan weer wel op conto van de vervoerder.

Ik doelde ook op de haltepalen ja, had het alleen niet specifiek benoemd omdat de hele discussie daar al over ging.

OVinspecteur schreef:
Daniel schreef:Sowieso vraag ik me ten zeerste af waarom je daar zo nodig met lijn 3 wilt stoppen aangezien de meeste reizigers die bij halte Noordendijk in/uitstappen juist niet richting de wijken gaan maar richting station.

Extra reismogelijkheden, vooral in de avond. Dan gaan de frequenties van de bussen omlaag, maar komen juist de bezoekers van het Energiehuis en Kinepolis.

Alleen levert stoppen met lijn 3 daar geen extra reismogelijkheden op, immers kent Dordrecht al vele jaren een dienstregeling waarin alle stadslijnen m.u.v. 7 vrijwel tegelijk op het station arriveren in een bepaalde richting.
Je blijft dus op een halfuursdienst zitten maar dan met twee bussen vlak na elkaar. Het nadeel is ook dat lijn 10 in de andere knoop zit (gelijktijdig met de andere lijnen op Centrum > Station) waardoor die vertrekt op het tijdstip waarop je ook ongeveer naar halte Noordendijk zou moeten lopen om lijn 4 te halen. Daardoor vullen ze elkaar ook nog niet echt aan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 496
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor wilburg22 » Zo 24 Apr 2016, 15:52

Niet alleen op de Biesboschstraat staat een abri, er staat inmiddels ook al op zijn minst sinds oud en nieuw een abri bij P-Energiehuis, aangezien ik daar nog in de motregen in heb zitten wachten met vuurwerk kopen rond oud en nieuw. :roll:
Woon jij in de Drechtsteden of ga je uit eten in de regio? Kijk eerst eens op Drechtfood, mijn nieuwe website waar ik en een aantal andere reviewers regelmatig reviews plaatsen voor lokale eetgelegenheden.
https://drechtfood.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Zo 24 Apr 2016, 17:54

De abri bij de halte Energiehuis is er desondanks echt niet meer...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 496
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor wilburg22 » Zo 24 Apr 2016, 22:14

Sorry, dat kon ik niet weten, ik ben eens, soms twee keer per jaar in die buurt.
Woon jij in de Drechtsteden of ga je uit eten in de regio? Kijk eerst eens op Drechtfood, mijn nieuwe website waar ik en een aantal andere reviewers regelmatig reviews plaatsen voor lokale eetgelegenheden.
https://drechtfood.wordpress.com/

OVinspecteur
Berichten: 156
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OVinspecteur » Zo 24 Apr 2016, 22:49

Daniel schreef:Alleen levert stoppen met lijn 3 daar geen extra reismogelijkheden op, immers kent Dordrecht al vele jaren een dienstregeling waarin alle stadslijnen m.u.v. 7 vrijwel tegelijk op het station arriveren in een bepaalde richting.
Je blijft dus op een halfuursdienst zitten maar dan met twee bussen vlak na elkaar. Het nadeel is ook dat lijn 10 in de andere knoop zit (gelijktijdig met de andere lijnen op Centrum > Station) waardoor die vertrekt op het tijdstip waarop je ook ongeveer naar halte Noordendijk zou moeten lopen om lijn 4 te halen. Daardoor vullen ze elkaar ook nog niet echt aan.

Hmm... dat is jammer inderdaad. Al zal daar natuurlijk wel een goede reden voor zijn i.v.m. de aansluitingen op het station. Dan heb je ook de Papendrechtse bussen nog (lijnen 14 en 15) of liggen die in dezelfde knoop als 3 en 4?

Toch denk ik dat het voor de duidelijkheid handiger is als lijn 3 ook bij de Oranjelaan x Noordendijk stopt. Behalve naar Oudelandshoek gaat dat ding ook de andere kant op naar Crabbehof. Zo zijn er toch weer wat passagiers die minder moeite hoeven te doen om bij het Energiehuis e.o. te komen.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 893
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Ma 25 Apr 2016, 11:59

OVinspecteur schreef:Toch denk ik dat het voor de duidelijkheid handiger is als lijn 3 ook bij de Oranjelaan x Noordendijk stopt. Behalve naar Oudelandshoek gaat dat ding ook de andere kant op naar Crabbehof. Zo zijn er toch weer wat passagiers die minder moeite hoeven te doen om bij het Energiehuis e.o. te komen.


Voor het aanleggen van een extra halte richting Oudelandshoek moet Dordrecht zelf de knip trekken. Aangezien deze situatie al jaren zo is vermoed ik niet dat er bij de gemeente erg veel animo voor is.

Op zich is het fysiek mogelijk voor lijn 3 om richting station/Crabbehof bij de Noordendijk te stoppen. Ik heb alleen wel eens het idee dat Arriva geen fan is van 'halve reismogelijkheden' (je kunt dan immers wel naar het station met lijn 3 maar niet terug naar de Noordendijk). En zeker in de avonduren rijden lijn 3 en 4 in de praktijk vrijwel achter elkaar aan...

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2395
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 25 Apr 2016, 17:42

Stefan schreef:De abri bij de halte Energiehuis is er desondanks echt niet meer...

Op dezelfde dagen als Biesboschstraat gecheckt en inderdaad is daar geen hokkie meer.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Ma 25 Apr 2016, 19:48

nvdw schreef:Op zich is het fysiek mogelijk voor lijn 3 om richting station/Crabbehof bij de Noordendijk te stoppen. Ik heb alleen wel eens het idee dat Arriva geen fan is van 'halve reismogelijkheden' (je kunt dan immers wel naar het station met lijn 3 maar niet terug naar de Noordendijk).

Of dat aan Arriva ligt vraag ik me af... die halte ligt al jaren op dezelfde plek en ook bij SVD heeft lijn 3 daar nooit gestopt :wink: En achter elkaar aan rijden in de avond (en op zondag) doen lijn 3 en 4 ook al 15 jaar (nouja, t/m 2006 deden 3 en 5 dat :P ), namelijk sinds het moment half 2001 waarop de avonddiensten consequent hetzelfde werden als de zondagsdienst op alle avonden.
Het is daarvoor wel anders geweest: tot de zomer van 2000 reed lijn 5 namelijk 's avonds via de Dubbeldamseweg Noord - Singel - Hallinqlaan - Stooplaan terwijl lijn 3 via de Oranjelaan reed.

En voordat iemand op het idee komt om dan maar met lijn 4 langs het Energiehuis te gaan rijden... dat kan zo niet meer want je kunt vanaf het station niet meer linksaf de Dubbeldamseweg op (en via de Vrieseweg wordt het wat meer omrijden).
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Za 14 Mei 2016, 13:19

ik zag laatst op recklinghausenweg richting stadspolders een volvo 7700 staan, met het lijnennummer 45.
ik heb hem alleen van achter gezien want ik ging naar Werkendam. weet iemand waarom (waarom 45 niet waarom werkendam)
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Milco
Berichten: 3548
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Milco » Za 14 Mei 2016, 13:34

"Werkendam" zal denk ik niet passen op het display achterop de bus; dat display is bedoeld voor een lijnnummer.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Za 14 Mei 2016, 14:52

W0rteltje schreef:ik zag laatst op recklinghausenweg richting stadspolders een volvo 7700 staan, met het lijnennummer 45.
ik heb hem alleen van achter gezien want ik ging naar Werkendam. weet iemand waarom (waarom 45 niet waarom werkendam)

Bestemmingscode voor 'Sorry, geen dienst' is 45. Zal dus een foutje geweest zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Za 14 Mei 2016, 15:17

Of doet Albatros dat toevallig automatisch? "6 Buiten Dienst" is daar in het verleden ook een tijd op voorgekomen en daarbij gingen volgens mij sommige bussen ook dat lijnnummer aan de buitenkant tonen. Was destijds niet zo handig omdat dat juist de periode was dat er ook een lijn 6 reed.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Za 14 Mei 2016, 17:56

Nee. Vanuit Albatros wordt het automatisch 999 Sorry, buiten dienst. Zal dus een gevalletje kapotte bus geweest zijn, die naar de garage ging ofzo. :) Bestemming is dan ingevoerd via het Gorba kastje.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 893
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Za 14 Mei 2016, 18:20

Bij handmatige invoer direct op de lijnfilm vraagt het kastje eerst om een lijnnummer en dan om een bestemmingscode, dus even niet kijken en dan gebeurt er zoiets ;)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Za 14 Mei 2016, 18:32

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Vr 27 Mei 2016, 22:47

weet iemand wat voor pendelvervoer er rijdt op Dordt in stoom?
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Vr 27 Mei 2016, 23:19

Iets met zes wielen van 12 meter lang doorgaans, beter bekend als een bus :P Zie ook de plattegrond.
Wat er precies rijdt weet ik ook pas morgen :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2395
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Za 28 Mei 2016, 08:34

Toch een hoopje op de 227 en 7809 (als ze niet teruggeëmigreerd zijn naar de Achterhoek). Die stadsbussen zijn veel te klein qua zitplekken.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Za 28 Mei 2016, 10:28

op die plattegrond plattegrond staat dat de Waterbus naar Gorinchem gaat, maar dat doet ie niet.
had ik nog nagevraagt bij het hoofdkantoor
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Za 28 Mei 2016, 17:33

ik zag op de staart Ambassadoors rijden
en tussen CS en Amstelwijck Volvo 7700's en een mercedes citaro gelede bus
ook was er een of ander festival met zn eigen geledenbus ik weet niet welke maar ik heb wel n foto
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Za 28 Mei 2016, 17:54

Naar dat festival in de Biesbosch reed Pouw Vervoer met een ex-GVU Van Hool AG300.
Verder idd. drie Amba's als pendel Stoomtrein - Modelbouwshow en Volvo 7700s en een Citaro G (nummer niet kunnen zien) op de parkeerpendel.

En gezien de Volvo's al pendelbusdienst deden zat er ook nog een Ambassador op lijn 7.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 893
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Za 28 Mei 2016, 18:14

Heeft de SVA nog gependeld of waren die er voor de show? Haalde twee museumbussen in op de A15 vanmorgen, de BBA 432 (ouwe bruine Volvo) en Van Dongen 69 (Daf-Jonckheere toerbus)

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Za 28 Mei 2016, 18:57

die waren er voor show
die reden een lijn 10 achtig rondje
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Za 28 Mei 2016, 19:04

Gewoon de vaste pendel CS - Groothoofd - CS die ze elk jaar rijden. Al zaten er dit jaar wel wat veteraanbussen bij die ik in eerdere jaren niet op Dordt in Stoom gezien heb.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dafdriver
Berichten: 210
Lid geworden op: Vr 16 Apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Dafdriver » Za 28 Mei 2016, 23:47

Te zien waren vandaag de volgende SVA bussen

BBA 432
GEVU 134
Van Dongen 69
NS 1108
Postbus Fürler 7
Ringelberg Ridderkerk MB O302
RTM 38 "Wasbeer"
Speedwel 16 Setra S9

En de VanHool NewAG300 op de Baanhoekweg dat was de ex GVU 4629


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten