Pagina 6 van 75

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 14:37
door Stefan
Sowieso.. Waarom zou je lijn 165 en 166 omnummeren en de rest gewoon laten zoals 't is? Zou ook lekker logisch klinken, lijn 23 gaat naar Strijen en lijn 175 is de sneldienst daarvan.. :')

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 18:27
door DrechtBlub
Nu heb je 16 en 18 allebij vergelijkbare route. Waarom niet lijn 15 opheffen en dan 16 langs die loep in papendrecht laten gaan en dan niet langs de roemer visscherlaan?
18 zal dan juist wel via r. visscher laan gaan en het industrieterrein, zoals de huidige route.

En waarom wil je nog meer korten op "stadsdiesnt zwijndrecht" (lijn 11/12)? Er is nu al een dramatisch tekort aan wijkverbinding daar.

Ook erg leuk dat met dienstregeling 2015 stad aan streek gekoppeld gaat, extra spitsritten op oa. lijn 5 opgeheven word ( oh god die bussen zijn nu al stampvol) en lijn 7 daarme aan oa. 88 word gekoppeld, leukjes dan krijgen we constant uitvallende bussen in de stadsdienst. (door file)
Dat word dus het einde voor het laatste beetje blijheid bij de passagiers.... :')

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 20:08
door Michael
Correctie: Lijn 620 hoort bij de concessie West Brabant.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 20:56
door nvdw
Lijn 16 vormt nu juist een goede balans tussen ontsluiting en snelheid. Hij pakt nu zo'n beetje heel Alblasserdam mee en gaat vervolgens relatief snel naar de belangrijke bestemmingen in Dordrecht. Daar waren vroeger allerlei verschillende lijnen voor nodig met aparte routes, frequenties etcetera (16 en 116 en daarvoor 52/152/252).

18 is nu vooral een tegenspitsrit die in de plaats van de ritten van de 16 is gekomen die dan vervolgens weer als 19 doorreden naar Dordrecht (en andersom).

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 21:16
door sandertjo
Stefan schreef:Klopt, hij's afgelopen week weer in dienst gekomen. :)
Oké dan. Hebben ze redelijk snel nog voor elkaar dan. Knap werk. Vraag me alleen af, of het allemaal niet te veel had gekost. Zo lang zal deze Ambassador niet meer mee gaan denk ik?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 23:39
door OmniLezer
wilburg22 schreef:Nu heb je 16 en 18 allebij vergelijkbare route. Waarom niet lijn 15 opheffen en dan 16 langs die loep in papendrecht laten gaan en dan niet langs de roemer visscherlaan?
18 zal dan juist wel via r. visscher laan gaan en het industrieterrein, zoals de huidige route.

En waarom wil je nog meer korten op "stadsdiesnt zwijndrecht" (lijn 11/12)? Er is nu al een dramatisch tekort aan wijkverbinding daar.

Ook erg leuk dat met dienstregeling 2015 stad aan streek gekoppeld gaat, extra spitsritten op oa. lijn 5 opgeheven word ( oh god die bussen zijn nu al stampvol) en lijn 7 daarme aan oa. 88 word gekoppeld, leukjes dan krijgen we constant uitvallende bussen in de stadsdienst. (door file)
Dat word dus het einde voor het laatste beetje blijheid bij de passagiers.... :')
Dat is leuk en aardig, maar hoe gaat Arriva die massavolk van lijn 5 opheffen. Want als die lijn wordt opgeheven, gaat dat helemaal niet goedkomen. En ze kunnen hrt ook iet "omkoppelen", want anders loopt die vast en zeker nog harder leeg dan een lekgeprikte ballon.

Lijn 88 aan lijn 7 koppelen? Slecht idee.
als ze dan nog lijn 188 erbij doen? Slecht idee.

Trouwens, waar heb je vanalles gevonden met al die nieuwe plannen en dienstregelingen enzovoorts.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 02:26
door Stefan
Die lijn wordt niet opgeheven, geen zorgen. :P Overigens, lijn 88 en lijn 7 worden niet direct aan elkaar gekoppeld, maar het gaat inderdaad wel gebeuren dat chauffeurs wisselen tussen stad en streek. Maar goed, dit zou alleen in extreme gevallen problemen moeten geven, over 't algemeen is er genoeg tijd ingebouwd in de diensten om vertragingen op te vangen.

Daarnaast, lijn 188 wordt met de nieuwe dienstregeling opgeheven (net als de 192 overigens). Staat wel tegenover dat de 88 (en de 92) in de spitsen 4x per uur gaan rijden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 10:00
door DrechtBlub
IK zei alleen dat de EXTRA spitsritten van 5 opgeheven worden .

Over 88 en 7, ik heb dit van een chauffeur die ik hier ken, maar jij bent ook een chauffeur stefan, dus daar vertrouw ik jouw mee.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 10:02
door Stefan
Heb al door de nieuwe diensten zitten bladeren ja, enige lijnen waar 'stadsbussen' op komen te rijden zijn de 11 en 12. De rest blijft (zo goed als) zoals 't nu is. Enige wat dus inderdaad veranderd is dat chauffeurs zo nu en dan wisselen van stad naar streek (en andersom uiteraard).

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 11:28
door Dordtenaar
Hallo mensen,

Ik vroeg mij af of er nu al iets specifieks bekend staat wat de wijzigingen worden in 2015 voor het DAV gebied. Ik zie veel staan over de koppeling van stadsdienst en streekdienst, maar ik kan niks concreets vinden. Heeft iemand voor mij op een rijtje wat de wijzigingen worden?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 11:31
door Daniel
wilburg22 schreef:IK zei alleen dat de EXTRA spitsritten van 5 opgeheven worden.
Welke extra spitsritten heb je het nu eigenlijk over, die zijn er bij mijn weten helemaal niet naast de normale spitsfrequentie. Of bedoel je de hogere frequentie in de middag: lijn 5 gaat nu immers al rond 14.00 uur naar 6x/uur en niet pas in de echte avondspits.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 18:38
door nvdw
sandertjo schreef:Vraag me alleen af, of het allemaal niet te veel had gekost. Zo lang zal deze Ambassador niet meer mee gaan denk ik?
Als de bus geen total loss was, en dat was blijkbaar niet zo, dan heeft in elk geval niet Arriva maar de tegenpartij de rekening betaald: die reed achteruit en zal dus wel voor 100% voor de schade aansprakelijk zijn gesteld.
Dordtenaar schreef:Ik vroeg mij af of er nu al iets specifieks bekend staat wat de wijzigingen worden in 2015 voor het DAV gebied. Ik zie veel staan over de koppeling van stadsdienst en streekdienst, maar ik kan niks concreets vinden. Heeft iemand voor mij op een rijtje wat de wijzigingen worden?
Vast, maar die informatie is voor het overgrote deel (nog) niet voor publieke consumptie bedoeld.

De enige publieke informatie die ik tot nog toe heb kunnen achterhalen (is ook al op pagina 1 van dit topic langsgekomen) is dat van de Stadsregio Rotterdam, waarin de activiteiten van de DAV-concessie in Rotterdam-Zuid en Ridderkerk kort worden aangestipt. Let wel, deze informatie stamt uit april en is op punten alweer achterhaald. (pdf)
Arriva DAV: In Ridderkerk krijgt de bestaande lijn 11/12 een nieuw lijnnummer 21, en
gaat via Zwijndrecht ziekenhuis doorrijden naar Dordrecht. De lijnen 92 en 192 worden
gecombineerd waardoor Rijsoord in de spitsuren vaker bediend wordt: ieder kwartier ipv
ieder halfuur. Ook gaat lijn 92 weer ’s avonds rijden, en in Zwijndrecht via het ziekenhuis
rijden. Verder zullen de spitslijnen 187, 190 en 191 via de A15/A16 gaan rijden in plaats
van over de Rotterdamseweg.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 20:04
door DrechtBlub
Daniel schreef:
wilburg22 schreef:IK zei alleen dat de EXTRA spitsritten van 5 opgeheven worden.
Welke extra spitsritten heb je het nu eigenlijk over, die zijn er bij mijn weten helemaal niet naast de normale spitsfrequentie. Of bedoel je de hogere frequentie in de middag: lijn 5 gaat nu immers al rond 14.00 uur naar 6x/uur en niet pas in de echte avondspits.
Lijn 5 blijft netzoals in nu in de middag, in de spits 3xuur rijden....

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 20:47
door OmniLezer
Beste nvdw

nvdw schreef:
Dordtenaar schreef:Ik vroeg mij af of er nu al iets specifieks bekend staat wat de wijzigingen worden in 2015 voor het DAV gebied. Ik zie veel staan over de koppeling van stadsdienst en streekdienst, maar ik kan niks concreets vinden. Heeft iemand voor mij op een rijtje wat de wijzigingen worden?
Vast, maar die informatie is voor het overgrote deel (nog) niet voor publieke consumptie bedoeld.

De enige publieke informatie die ik tot nog toe heb kunnen achterhalen (is ook al op pagina 1 van dit topic langsgekomen) is dat van de Stadsregio Rotterdam, waarin de activiteiten van de DAV-concessie in Rotterdam-Zuid en Ridderkerk kort worden aangestipt. Let wel, deze informatie stamt uit april en is op punten alweer achterhaald. (pdf)
Arriva DAV: In Ridderkerk krijgt de bestaande lijn 11/12 een nieuw lijnnummer 21, en
gaat via Zwijndrecht ziekenhuis doorrijden naar Dordrecht. De lijnen 92 en 192 worden
gecombineerd waardoor Rijsoord in de spitsuren vaker bediend wordt: ieder kwartier ipv
ieder halfuur. Ook gaat lijn 92 weer ’s avonds rijden, en in Zwijndrecht via het ziekenhuis
rijden. Verder zullen de spitslijnen 187, 190 en 191 via de A15/A16 gaan rijden in plaats
van over de Rotterdamseweg.
Nu nog steeds wordt er gepraat over koppeling van stads- en streekdienst. Dat is niet te vinden in geen enkel document op internet. Maar veel mensen weten hoe de stand van zaken zijn in het DAV van volgend jaar. Er worden ook specifieke lijnen genoemd die gekoppeld "gaan" worden zoals;
- lijn 11/12 en 2
- lijn 88 en 7
Waar wordt dat uitgehoest dan? Misschien worden lijn 8 en 16 wel gekoppeld of lijn 10 en 14/15, maar dat weet niemand dan en dan eindigt het net zoals elk jaar.

CATASTROFE VOOR DE PASSAGIER. En iedereen die wat te zeggen heeft over de dienstregelingen, kan hun zeegroene reet van Arriva eten en daarbij nog wachten tot volgend jaar.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 21:05
door nvdw
Was de valium op?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 21:38
door OmniLezer
nvdw schreef:Was de valium op?
Ik gebruik geen valium.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 22:05
door nvdw
Stel je dan niet zo aan.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 23:05
door DrechtBlub
Ik zeg niks meer wat ik niet van een betrouwbare chauffeur of chauffeuse vandaan heb.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 23:15
door Daniel
wilburg22 schreef:Lijn 5 blijft netzoals in nu in de middag, in de spits 3xuur rijden....
Lijn 5 rijdt sowieso al 4x/uur in de middag. Alleen in de zomervakantie wordt 3x/uur gereden op sommige tijden, maar da's nog nieteens in de ochtendspits.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 23:22
door Meltrain
Is er in DAV eigenlijk een ROCOV of zoiets?
Vaak worden wijzigingen eerst voorgelegd aan een ROCOV, waarna die er advies over kan uitbrengen. Reizigers zijn vertegenwoordigd in het ROCOV en hebben zo dus toch enige invloed op de dienstregeling.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 23:29
door Daniel
Ja je hebt het RODAV maar die hebben geen website bij mijn weten.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 04 nov 2014, 08:33
door Dordtenaar
Stefan schreef:Heb al door de nieuwe diensten zitten bladeren ja, enige lijnen waar 'stadsbussen' op komen te rijden zijn de 11 en 12. De rest blijft (zo goed als) zoals 't nu is. Enige wat dus inderdaad veranderd is dat chauffeurs zo nu en dan wisselen van stad naar streek (en andersom uiteraard).
Door welke diensten heb je dan door zitten bladeren? Want nu lijkt het dat er meer vast ligt aan wijzigingen dan dat er te vinden valt voor mij hier :)

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 04 nov 2014, 09:25
door Stefan
Dat klopt, heb door de nieuwe diensten voor chauffeurs zitten bladeren (heb je zo als je zelf ook chauffeur bent.. :P ).

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 04 nov 2014, 10:05
door Dordtenaar
Haha dan snap ik hem! Heb jij dan enig idee wanneer de belangrijkste wijzigingen voor iedereen naar voren komt? Bij bijna iedere concessie kan je al concrete wijzigingen vinden maar hier nog niet, behalve wat hier boven staat.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 04 nov 2014, 10:19
door Stefan
Wen er maar aan, Arriva is nooit zo snel. :lol:

Heb overigens ook geen idee, wanneer alles bekend gaat worden.. Ik ben namelijk ook wel benieuwd naar sommige routes. :P