Pagina 64 van 75

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 15 jul 2017, 20:54
door mb90
Vanochtend hebben de Rosero's wel gereden op lijn 10, want ik zag tussen 10 en half 11 de 6092 en 6093 tussen het centrum en het station langsrijden. Wel met vertraging maar dat zal wel door de genoemde omleiding komen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 15 jul 2017, 21:48
door Daniel
Dan zal het door het opladen zijn geweest vermoed ik zo. Op zaterdag zijn er drie bussen nodig voor lijn 10, dus dan kan je niet een "lege" bus even omwisselen voor een opgeladen want ze rijden dan allemaal al.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 19 jul 2017, 14:53
door Jonkervoort
Moet zeggen dat ik niet zo bijster enthausiast ben over de nieuwe Rosero. Sta nu al 10 minuten stil in de 6092 bij het Scheffersplein. Deur gaat niet meer open en hij rijdt nu ook niet meer :-(

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 13:27
door DrechtBlub
Ah; Er is er dus weer eentje stil gevallen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 24 jul 2017, 09:25
door huibe
Vrijdagavond is er eentje zelfs opgetakeld op het station.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 25 jul 2017, 16:37
door Durashift
Zijn er geen proefritten geweest alvorens reguliere dienstritten gemaakt worden?

Het is toch een boel elektronica in zo'n samengebouwd geval..

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 25 jul 2017, 16:40
door Stefan
Weinig geloof ik..

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 25 jul 2017, 21:03
door Lijn 45
In Utrecht waren er ook weinig (voor sommige bussen geen) proefritten, maar toch zijn daar geen noemenswaardige problemen.
Liggen de defecten allemaal aan de elektrische aandrijving?

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: wo 26 jul 2017, 08:09
door MdJ
Hu? Er is speciaal een 18p MB Sprinter vanaf de stadsdienst Meppel/Heerenveen van Connexxion (Taxi Service) overgekomen ter reserve. (De Qbuzz 4363). Dat ding rijdt bijna dagelijks op lijn 2, ondanks dat er 3 electrische voertuigen zijn voor 2 omlopen.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: wo 26 jul 2017, 08:33
door StefanRijnhoutjes
Die is van u-ov, die reedt ook op lijn 110 maar was eigenlijk als vervanging voor lijn 2

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: wo 26 jul 2017, 10:20
door nvdw
De dienstregeling voor de nieuwe lijn 5 in Gorinchem staat nu ook op arriva.nl.

Opvallend: de haltes Van Hoorneplein en Anthonie Verstralenstraat heten daar ineens Loevesteinlaan en Binnenbaan. Verder is er in de middagspits extra rijtijd voorzien voor het traject tussen het ziekenhuis en het station; logisch, want daar staat het altijd muurvast.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: wo 26 jul 2017, 20:56
door Etienne
MdJ schreef:Hu? Er is speciaal een 18p MB Sprinter vanaf de stadsdienst Meppel/Heerenveen van Connexxion (Taxi Service) overgekomen ter reserve. (De Qbuzz 4363). Dat ding rijdt bijna dagelijks op lijn 2, ondanks dat er 3 electrische voertuigen zijn voor 2 omlopen.
Wat off-topic, maar de 4363 is een nieuwe wagen. De voorgangers 4361 en 4362 waren wel ex CTS.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: zo 13 aug 2017, 22:09
door StefanRijnhoutjes
Wat ik me afvraag zijn er in de elektrische Citeas in Gorinchem meer zitplekken en is die groter dan de irisbusjes of zijn ze net zo groot? op het oog lijken ze groter

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: zo 13 aug 2017, 22:29
door dylanwild94
De citea's zijn groter alleen hebben ze wel een gelijk aantal zitplaatsen omdat achter de chauffeur een grote kast staat met de accu's.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: zo 13 aug 2017, 23:30
door nvdw
Een Irisbus GX127 is 9,42 meter lang en (ook niet onbelangrijk) slechts 2,33 meter breed. Een Citea LLE-99 is 9,9 meter lang en 2,55 meter breed. Met die dakspoilers erop lijkt het nog een stuk hoger en dus groter.

In de serie tot 6039 zitten 20 stoelen, in de reeks vanaf 6040 twee minder (om het gangpad iets breder te maken). De Citea's hebben er 28, daarvan zijn er twee of drie klapstoeltjes. Iets meer stoelen dus, maar belangrijker; de mensen hoeven geen klimgeit meer te zijn om er op te kunnen gaan zitten...

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: ma 14 aug 2017, 14:26
door nvdw
Officieel gaat lijn 5 in Gorinchem pas maandag 21 augustus van start, maar de zaterdag en zondag ervoor is de bus ook al in touw en wel tussen 11 en 17 uur. Meerijden is gratis, als er nog plek is in de achtpersoons taxibus natuurlijk...

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: ma 14 aug 2017, 17:14
door StefanRijnhoutjes
Speciaak voor de zomerfeesten heen lekker gratis met de extreem grote bus en s avonds lekker terug lopen :D :D

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 17:34
door Bretgrenz
Net voor het eerst een van de Rosero's (6093) in Dordrecht geprobeerd. Het voelde net alsof je op een schoolreisje was, best knus en aangenaam. Ze lijken ook prima door de stad heen te komen met hun redelijk kleine afmetingen, alleen viel mij één ding op: waarom zijn die USB-laders aanwezig?

Ik neem zo maar even aan dat je een elektrische bus zoveel mogelijk wilt gebruiken zonder te laden/te snel laden, maar dan helpt het niet als er verbruikers als deze aan boord zijn, die in mijn ogen geen nut hebben op zo'n klein lijntje als lijn 10.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 00:56
door DrechtBlub
Als je wist hoe weinig stroom dat gebruikt ten opzichte van de bus zelf; zelfs als ze er allemaal in zitten dan lach je je rot.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: vr 01 sep 2017, 00:17
door maarten83
Ik zag vandaag op lijn 9 vertrekkend vanaf cs een irisbus. Die dienst werd toch met een taxibus gereden?

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: vr 01 sep 2017, 07:12
door busfanNL
Nou ik denk dat tie lijn 6 in Gorinchem achterna gaat. Te druk voor een lijntaxi dus dan maar een midi. *bus*

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: vr 01 sep 2017, 09:12
door sirvinniei
Bretgrenz schreef:Net voor het eerst een van de Rosero's (6093) in Dordrecht geprobeerd. Het voelde net alsof je op een schoolreisje was, best knus en aangenaam. Ze lijken ook prima door de stad heen te komen met hun redelijk kleine afmetingen, alleen viel mij één ding op: waarom zijn die USB-laders aanwezig?

Ik neem zo maar even aan dat je een elektrische bus zoveel mogelijk wilt gebruiken zonder te laden/te snel laden, maar dan helpt het niet als er verbruikers als deze aan boord zijn, die in mijn ogen geen nut hebben op zo'n klein lijntje als lijn 10.
Heb je je onder de banken verstopt toen je bij je halte aankwam? :lol:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: vr 01 sep 2017, 16:40
door StefanRijnhoutjes
Welke bus is de 214 die op dit moment op de 91 rijdt naar Zuidplein??

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: vr 01 sep 2017, 17:04
door ovVeluwe
Die heb ik vorige week nog gezien op zuidplein.

Afbeelding

Niet zo'n mooie foto, hij reed te ver en te snel

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: vr 01 sep 2017, 17:42
door Chrysa
Wat is dat voor rare livery?