Pagina 69 van 75

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: za 13 jan 2018, 22:03
door ArnoArriva
Ik zag vanavond in Sliedrecht rode met wittekleur (zelfde kleur als uit Brabant amba? voertuignr 53 op lijn 91 naar Zuidplein, sinds wanneer is hij bij DAV in dienst? Ik heb witte amba niet eerder gezien,

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 00:36
door Stefan
De 53 rijdt (samen met de 50, 51 en 52) al een paar weekjes vanuit Alblasserdam. :) Zijn inderdaad ex-Veolia/BBA wagens.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: ma 22 jan 2018, 14:54
door intercity02
Weet iemand of er tijdens deze dienstregeling ook tussentijdse wijzigingen komen?

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 23 jan 2018, 01:00
door Stefan
Ga er maar niet van uit dat er nog iets gewijzigd gaat worden.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: zo 28 jan 2018, 00:04
door Daniel
Eigenlijk een concessie eerder, maar allicht leuk. Kwam deze korte documentaire over SVD tegen uit 2006...

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 30 jan 2018, 21:03
door nvdw
Mooi hoor, die docu. Had hem al eerder gezien. Een hoop SVD-gezichten zijn er nog steeds hoor ;)

In ander nieuws: de Gorinchemse SP heeft lijn 5 naar de Lingewijk (waar de partij jaren voor geijverd heeft) eens aan een praktijktest onderworpen. De resultaten? Nou...

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 30 jan 2018, 21:07
door Daniel
Lol, met verwijzing naar hier op die pagina :P

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 30 jan 2018, 22:19
door nvdw
Overigens verbaast het me in het geheel niet.

Dat lijn 5 geen publiekstrekker zou worden, dat kon een kind wel aan zien komen. Het doel van de bus is hetzelfde als die van de stadsdienst Gorinchem in het algemeen: locaties als station, ziekenhuis en stadscentrum bereikbaar maken voor wie de afstand te groot is om af te leggen per fiets of benenwagen. Dat is maar een kleine doelgroep, voornamelijk ouderen, en die krijgen de bussen van de stadsdienst al niet ramvol, laat staan lijn 5.

Daar steekt de gemeente over de gehele periode 135.000 euro in. Heel nobel maar ik denk dat je uiteindelijk voor dat bedrag elke reiziger ook een hele mooie fiets had kunnen schenken.

Dat staat natuurlijk los van de dienstuitvoering. Alle voorbeelden die de SP hier opsomt heb ik in mijn vijf jaar als chauffeur ook al van andere reizigers op andere lijnen gehoord die deels of geheel door de taxibus werden uitgevoerd. De mooiste was van een jongedame die om zes uur in de ochtend in Gorinchem op de stadsbus stond te wachten, toen ik er met een echte bus verscheen: "O, moet ik nu betalen?" :')

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 30 jan 2018, 22:25
door Stefan
Tsja, taxiboeren... Een paar jaar geleden: "Weet u misschien of lijn 13 nog komt? Ik sta al bijna een uur te wachten..." "Vorige keer reed de chauffeur gewoon maar zijn eigen route... Hij moest nog iemand afzetten".... :')

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 30 jan 2018, 22:39
door Meltrain
:shock:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: di 30 jan 2018, 23:56
door Durashift
nvdw schreef:Mooi hoor, die docu. Had hem al eerder gezien. Een hoop SVD-gezichten zijn er nog steeds hoor ;)

(..)

Ja, leuk, heb hem ook al eens eerder bekeken. Toen ik die smetteloze W123 in beeld zag, wist ik het weer. Hopelijk heeft die beste man die auto nog steeds in bezit, in die staat. Dat zal dan een toppertje zijn, vermoed ik zo. :pos:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 00:05
door sirvinniei
Wat is eigenlijk uberhaupt de functie van lijn 5? Hij rijdt toch volledig parallel aan andere lijnen?

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 00:12
door nvdw
De functie van lijn 5 (DEZE DUS, voor wie in de discussie even het spoor bijster was) is een ov-verbinding voor de Lingewijk met de rest van de stad. De Lingewijk had namelijk al jaren geen busverbinding meer: het was ooit onderdeel van de stadsdienst, toen weer afgesplitst met een apart taxibusje, en later toen die weer was afgeschaft ging de bus naar Utrecht even via de wijk rijden in plaats van via de Arkelsedijk die er pal naast loopt. Maar ja, in Nederland Mekkerland is de een z'n bus de ander z'n porseleinen Blokkerkitsch van de vensterbank getrild dus dat mocht ook niet meer. Dus wie van de Lingewijk ergens per bus wilde komen, moest dus de dijk op klimmen via een steile stenen rottrap naar de halte Stenen Trap.

Dat is niet te doen voor mensen met rollator, boodschappentrolly en/of kinderwagen en dus rijdt er nu, na lang aandringen van de SP en met subsidie v van de gemeente, een buslijn die in elk geval tot en met einde concessie blijft rijden.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 03:14
door Durashift
Dus.. in zeker zin heeft lijn 5 een lift functie. (zo'n ding wat omhoog en omlaag kan).

:D

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 04:20
door erjeebee
Correct

Afbeelding

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: do 01 feb 2018, 09:55
door maarten83
Stefan schreef:
Daniel schreef:Ik las hier dat lijn 9 in Dordrecht sinds december met een 20-persoonsbus wordt gereden. Da's een Irisbusje dan neem ik aan?
Klopt, was al wat langere tijd het geval. Maar sinds 10 december is het officieel. Lijn 9 zit nu ook in de 'normale' diensten verweven, rijdt in de regel met een Irisbusje.
De rit van lijn 9 vertrek 17.22 station Dordrecht richting Krabbepolder wordt sinds kort door TCR gereden met een VDL Ambassador in Bravo uitmonstering.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: do 01 feb 2018, 09:58
door Stefan
Een aantal ritten worden inderdaad door TCR gereden, zal wel vanwege de drukte zijn verwacht ik.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: do 01 feb 2018, 10:25
door ovVeluwe
maarten83 schreef: De rit van lijn 9 vertrek 17.22 station Dordrecht richting Krabbepolder wordt sinds kort door TCR gereden met een VDL Ambassador in Bravo uitmonstering.
Dit kan ook bus 53 zijn, die rijdt gewoon voor arriva. :wink:

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: do 01 feb 2018, 12:46
door DrechtBlub
Of die van TCR is of niet weet ik niet. Wat ik wel weet is dat lijn 9 verschrikkelijk vaak te laat was door tijden die niet op 10+ passagiers per rit gericht zijn en dat Arriva daar naar ging kijken, dus dat heeft er ongetwijfeld wat mee te maken.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: do 01 feb 2018, 14:57
door Stefan
MarkHul schreef:Dit kan ook bus 53 zijn, die rijdt gewoon voor arriva. :wink:
Maar die is het niet. Is 'gewoon een Amba van TCR.

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: do 01 feb 2018, 21:44
door nvdw
Het idee was dat lijn 9 een retour zou redden in 25 minuten plus 5 minuten keertijd, zodat er bij een halfuursdienst maar een bus nodig is. Blijkbaar is de route niet op elk tijdstip rustig genoeg ;)

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: za 03 feb 2018, 21:40
door Daniel
Kwam vanmiddag op lijn 3 in Dordrecht een Ambassdor tegen waarbij in eerste instantie het koersdisplay defect leek. Toen ik 'm later weer trof bleek echter simpelweg het hele display te ontbreken :lol: Tja, dan kan er ook niks op staan :P

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: do 15 feb 2018, 18:47
door nvdw
Of het deel uitmaakt van een charmeoffensief, geen idee, maar het geplaagde Gorinchemse lijntje 5 heeft nu zijn eigen taxibus. Dat is: Haars heeft één Mercedes Sprinter in 'Lijn 5'-tenue met een grote routestrip erop en nog wat wervende leuzen.

Al kun je hem ook prima elders in de regio tegenkomen ;)

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: do 15 feb 2018, 22:17
door StefanRijnhoutjes
Ja die heb ik twee keer zien langrijden, maar er rijden ook gwn nog op sommige ritten gewoone taxiHaarsbusjes

Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 18:21
door DrechtBlub
Ik weet dat Haars met meerdere busjes op één dag rijd op die lijn, dus dat is logisch.