Pagina 73 van 75

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 18 okt 2018, 23:07
door ArnoArriva
Welke bussen zijn afgevoerd of overgeplaatst? Inmiddels 2 ex Connexxion bussen (160 en 163) bij stalling Alblasserdam.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: vr 19 okt 2018, 07:00
door Stefan
De 0085 en 0087 zijn afgevoerd. De 50 t/m 53 gaan naar Zuid-Holland Noord.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: vr 19 okt 2018, 16:31
door Daniel
Ah, Arriva logica om de in huisstijl gespoten wagens af te voeren en andere oudjes in Brabantse kleuren weer over te plaatsen.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: zo 21 okt 2018, 10:09
door StefanRijnhoutjes
Ik zag dat Lijn 674 rijdt nu 2 ritten in de middag terug naar Groot Ammers, I.p.v 1 die op de wiki staat. (Ovinfo)

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: zo 21 okt 2018, 10:12
door Daniel
Beter kijken dan. Er zijn inderdaad qua vertrektijden twee middagritten, maar eentje rijdt nooit op woensdag en de andere alleen op woensdag :wink:
In OVinfo staan ze ten onrechte beide als de hele week rijdend.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: zo 21 okt 2018, 10:18
door StefanRijnhoutjes
Oke verkeerd gezien dan _O- Bedankt

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 10:03
door mijack1985
Laatste weken van de concessie voor Arriva. Volgens ad wordt er weinig tot geen onderhoud meer gepleegd aan materieel. Ik reis niet zo vaak in DAV gebied, maar ik.merkte weinig van wat er werd gesuggereerd in dit artikel.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 11:39
door The Greyhound
mijack1985 schreef:Laatste weken van de concessie voor Arriva. Volgens ad wordt er weinig tot geen onderhoud meer gepleegd aan materieel. Ik reis niet zo vaak in DAV gebied, maar ik.merkte weinig van wat er werd gesuggereerd in dit artikel.
Lijkt mij logisch dat Arriva de concessie zo goedkoop mogelijk uitrijdt. Zolang Arriva aan de concessie eisen voldoet is er weinig aan de hand. Volgens het artikel wordt het overgrote deel van de ritten gewoon gereden. Amba's op de qliner zie ik wel wat vaker de laatste net als Irisbusjes rond Utrecht.
Heeft wellicht te maken met problemen bij de Volvo's.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 11:49
door ArrivaBas
Het lijkt zowel vanuit marketing- en verkeersveiligheidsoogpunt niet wenselijk dat er slecht onderhouden voertuigen op straat verschijnen, die niet gerepareerd worden omdat de concessie nog maar 6 weken duurt.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 12:41
door BusFreakRotterdam
Dat het een nijpende situatie is met de bussen in DAV bij Arriva blijkt wel als er ineens oude Connexxion bussen rond rijden met mega grote witte ARRIVA letters op de bumper.... gisteravond weer 1 zien rijden op de Rotterdamseweg in Ridderkerk. Die koop of lease je niet voor de lol. Ik geef Arriva overigens groot gelijk. Deze bussen zijn over 4 weken weg daar ga je geen groot onderhoud meer aan plegen.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 12:47
door ArrivaBas
Waarom zou je nodige reparaties afschuiven op de tussenhandelaar bij export?

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 12:57
door Daniel
Afgelopen jaar is een aardig aantal bussen maar net (of net niet) door de APK gekomen als gevolg van de technische staat. Dat probleem speelt vooral met de Ambassadors en was ook de reden voor het vervangen van enkele exotische tweedehandsjes.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 15:57
door Gerben
Ach Arriva dankte het DAV-gebied (vooral streekbussen) al tijden af want waar rijdt Arriva met de slechtste bussen rond: juist het DAV-gebied.... Dat Arriva beter kan bewijzen ze in Limburg en Brabant waar de bussen gewoon beter zien. En ze tenminste de vloot vervangen (DAV-gebied kreeg namelijk tweedehands Ambassadors etc.). Dus ze kunnen wel mooi zeggen dat het DAV-gebied hun 'aan het hart gaat' maar waarom lieten ze dat dan niet merken door de DaV vooral tweedehandsjes te gunnen en geen nieuwe (streek)bussen... Kortom ik ben erg blij met Qbuzz alleen al om het feit dat zij tenminste het DAV-gebied eindelijk écht nieuwe bussen gunt!

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 16:19
door Meltrain
In Limburg en Noord-Brabant rijden nieuwe bussen, omdat dat nieuwe concessies waren (al rijden er in Oost-Brabant ook nog oude Ambassadors en Citaro's rond).
Als Arriva DAV DMG had gewonnen, waren er vast ook nieuwe bussen gekomen, maar nu het een aflopende zaak is, doet Arriva niet meer dan het hoogst noodzakelijke.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 16:31
door Daniel
Die nieuwe bussen in andere regio's rijden er omdat het voor de winnende vervoerder een nieuw gebied was en er anders niet aan de eisen voldaan kon worden.
In DAV werd in 2007 alleen een maximaal gemiddelde leeftijd van 12 jaar geëist waar de Wrights met gemak aan konden voldoen (die waren immers nog maar 4 jaar oud). Later zijn dan steeds delen van het wagenpark vervangen zodat het gemiddeld jong genoeg bleef, er was immers geen eis die 10 jaar oude bussen verbood. Maar als in 2007 allemaal nieuw materieel was ingestroomd had dat nu ook 11 jaar oud geweest en volgens de eisen nog kunnen rijden dus dat had maar weinig uitgemaakt.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 16:55
door mb90
In ieder geval staat nu de 8322 met pech aan de kant bij station Rotterdam Lombardijen...

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 11:41
door nvdw
Dat het materiaal op zijn eind is (of in sommige gevallen er zelfs over) moge duidelijk zijn, maar de anonieme chauffeurs laten het voorkomen alsof het de collega’s van de werkplaats zijn die er met de pet naar gooien. Dat vind ik niet chic: die werken zich ook drie slagen in de rondte om de ellende weg te werken.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 07 nov 2018, 21:13
door mb90
Vanmiddag zag ik nog een ‘nieuwe’ bus voor deze regio over de Van Brienenoordbrug rijden. De 157 die op lijn 87 naar Sliedrecht reed. Weer een ex-Connexxion Amba uit Utrecht, maar deze rijdt wel in de Arriva kleuren rond. Weliswaar ook met Achterhoek teksten erop maargoed :P .

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: do 08 nov 2018, 01:01
door erjeebee
Meltrain schreef:Als Arriva DAV DMG had gewonnen, waren er vast ook nieuwe bussen gekomen, maar nu het een aflopende zaak is, doet Arriva niet meer dan het hoogst noodzakelijke.
Psies. Zo werkt dat nou eenmaal. Als je concessie aflopend is en een ander hem overneemt, waarom zou je dan nog meer doen dan het aller aller aller noodzakelijkste.
En waarom zou je moeite doen om het wagenpark gemiddeld jonger te laten zijn dan strikt noodzakelijk?

Dus krijgen aflopende concessies afdankertjes uit concessies waar nieuwe bussen instromen om aan leeftijdseisen te voldoen.
Overigens deed Veoilia niet eens meer moeite om aan de leeftijdseisen te voldoen aan het eind van de Limburgse concessie.
De 54 Citeas die in 2012-2013 waren ingestroomd om de gemiddelde leeftijd op peil te houden werden in 2015 doorgeduwd naar HWGO en vervangen door oude Zeeuwse en Brabantse amba's.
De boete voor niet halen van de leeftijdseis was veel lager dan de besparing die werd bereikt omdat in HWGO minder nieuwe bussen hoefden te worden besteld.

En inderdaad: iedereen (passagiers en chauffeurs) kankerde op die bussen.
Maar niet op de TD, die zich inderdaad een slag in de rondte werkten om zo veel mogelijk rijdende te houden.
Er is wat duct tape doorheen gegaan in die tijd :)

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: zo 11 nov 2018, 20:54
door ArrivaBas
https://www.ad.nl/rivierenland/sp-is-bo ... ~a27b4141/

De Gorcumse afdeling van de SP wil verhaal halen bij de Gedeputeerde Staten over de rituitval die is veroorzaakt door het gebrekkige onderhoud van de bussen die over vier weken niet meer nodig zullen zijn. Tevens wil zij opheldering over nascholingen die wel of niet gegeven zijn.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 13 nov 2018, 08:10
door The Greyhound
ArrivaBas schreef:https://www.ad.nl/rivierenland/sp-is-bo ... ~a27b4141/

De Gorcumse afdeling van de SP wil verhaal halen bij de Gedeputeerde Staten over de rituitval die is veroorzaakt door het gebrekkige onderhoud van de bussen die over vier weken niet meer nodig zullen zijn. Tevens wil zij opheldering over nascholingen die wel of niet gegeven zijn.
Misschien kan de SP zich beter druk maken over het verdwijnen van de verbinding Heukelum-Gorinchem waaraan de Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland niet mee willen betalen dan meedoen aan dit soort stemmingmakerij.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 13 nov 2018, 12:04
door DrechtBlub
Dit.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 13 nov 2018, 16:26
door Cas
Ik zie absoluut niet in waarom Zuid-Holland zou mee moeten betalen aan een verbinding waar haar inwoners geen baat bij hebben. Dat de lijn werd gereden door DAV was al een anachronisme, en dat de provincie Gelderland het vertikt om de lijn voor haar inwoners in stand te houden kan Z-H niet aangerekend worden. De overdracht was zeker chaotisch en onprofessioneel, maar dat de lijn bij Gelderland terecht komt is niet meer dan logisch.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 13 nov 2018, 16:47
door Tony_OV_GD
Het zal Arriva eens sieren een concessie netjes uit te rijden. Dat je tot bepaalde hoogte niet meer investeert omdat je de opdracht verliest is alleszins te begrijpen, maar wat er nu weer hier gebeurt en bijvoorbeeld eerder in de GGD concessie (nu GD) met Arriva... :N

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 13 nov 2018, 17:08
door The Greyhound
Cas schreef:Ik zie absoluut niet in waarom Zuid-Holland zou mee moeten betalen aan een verbinding waar haar inwoners geen baat bij hebben. Dat de lijn werd gereden door DAV was al een anachronisme, en dat de provincie Gelderland het vertikt om de lijn voor haar inwoners in stand te houden kan Z-H niet aangerekend worden. De overdracht was zeker chaotisch en onprofessioneel, maar dat de lijn bij Gelderland terecht komt is niet meer dan logisch.
Dat de lijn nu onder de verantwoording valt van Gelderland is in de huidige situatie logisch, maar neemt niet weg dat de provincie Zuid-Holland ook baat heeft bij de verbindingen met het achterland en niet zomaar een verbinding over de schutting kan gooien.