Concessie DAV-gebied

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 27 Mei 2015, 18:59

The Greyhound schreef:
Daniel schreef:De infra is voor de huidige dienstregeling voldoende en ik hoor uit die hoek nou ook weer geen geluiden over acute capaciteitsproblemen, dus kan me er iets bij voorstellen dat men geen onnodige moeite wil doen.
Arkel is sowieso een lastig punt voor dubbelspoor doordat het perron in een boog ligt net als het spoor richting Gorinchem en wissels in principe alleen in recht spoor gelegd worden. Tussen het spoor en de Merwedekanaalbrug zou je op zich nog een wissel kwijt moeten kunnen al lijkt ook daar het spoor in een lichte boog te lopen.

Als je er dan al iets aan wilt doen denk ik dat het kansrijker is om het toekomstige station Gorinchem Noord dubbelsporig te maken, dat ligt nog relatief dicht op Arkel immers.

Daar heb je niet zoveel aan. Kruisen met een 15 Minuten dienst zal op ongeveer 7 1/2 minuut van Gorinchem en Leerdam moeten plaatsvinden. Dan kom je zo ongeveer in Arkel uit. Gorinchem Noord/Papland is hooguit 2-3 minuten. Bovendien is de bouw van dit station stilgelegd omdat men beter laat dan nooit heeft ingezien dat het station op een volstrekt kansloze plek ligt om een succes te worden.

kun je dit dan even uitleggen d.m.v een kaartje of zo? Ik snap het namelijk niet dat je een station op een kansloze plek neerzet.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Wo 27 Mei 2015, 19:22

Gorinchem Noord zou, zover ik herinner, moeten komen tussen de A15 en de Haarweg in. Langs het Merwedekanaal dus met bedrijventerrein Papland als voornaamste doel voor het station aan de andere kant van het water.
Echter kom je daar met lijn (1)81 ook gewoon in de buurt met zelfs kortere loopafstanden dan vanaf de locatie die men voor het station op het oog had.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 27 Mei 2015, 21:03

Daniel schreef:Gorinchem Noord zou, zover ik herinner, moeten komen tussen de A15 en de Haarweg in. Langs het Merwedekanaal dus met bedrijventerrein Papland als voornaamste doel voor het station aan de andere kant van het water.
Echter kom je daar met lijn (1)81 ook gewoon in de buurt met zelfs kortere loopafstanden dan vanaf de locatie die men voor het station op het oog had.

Je hebt helemaal gelijk, Daniël
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Ezra » Wo 27 Mei 2015, 21:27

Daniel schreef:Met de frequenties die het laten zien doelde ik meer op het westelijk deel. Overigens kunnen er op het oostelijk deel wel meer treinen rijden (Leerdam - Geldermalsen zou je om het kwartier kunnen rijden met kruising in Beesd), maar zo hoog is de vraag nu ook weer niet. De piek is daar in de Arriva-tijd echter minder zichtbaar geworden omdat de treinen er nu heel de dag 2x/uur reden terwijl er in de NS-tijd nog een uurdienst tussen Gorinchem en Geldermalsen was in de daluren.

Overigens past een doorgaande kwartiersdienst over de hele lijn niet en nu de kwartiersdienst er is tussen Dordrecht en Gorinchem krijg je 'm er ook niet alleen in een spitsrichting door. In de basis-halfuursdienst is het wel mogelijk in één richting een trein extra te rijden die dan kruist in Hardinxveld-Giessendam en Beesd, maar om dat in twee richtingen te kunnen doen kom je een spoor tekort in Arkel.


Misschien dat je Dordrecht- Gorinchem en Leerdam- Geldermalsen wel beiden om het kwartier zou kunnen laten rijden. Omdat er dan niet over het volledige traject vier keer per uur wordt gereden, hebben de treinen niet over het hele traject last van elkaar.
Daniel schreef:Owja da's waar ook, dat pad is alleen mogelijk als je tussen een halfuursdienst op Dordrecht - Gorinchem door wilt en er op de rest van het traject een uurdienst rijdt.

@nvdw: ik heb zelf enige tijd Dordrecht Stadspolders - (trein) - Gorinchem - (387) - Utrecht gereisd en toen viel op dat als de trein uit Geldermalsen laat was er altijd nog een stel overstappers richting de 387 kwamen rennen. Dat zijn geen overstappers uit Boven-Hardinxveld geweest want toen dat geopend was woonde ik al niet meer in Dordrecht.

Is het vanuit Hardinxveld niet sneller om naar Sliedrecht te reizen en daar de 388 naar Utrecht te pakken.

The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor The Greyhound » Wo 27 Mei 2015, 21:30

ArrivaBas schreef:
Daniel schreef:Gorinchem Noord zou, zover ik herinner, moeten komen tussen de A15 en de Haarweg in. Langs het Merwedekanaal dus met bedrijventerrein Papland als voornaamste doel voor het station aan de andere kant van het water.
Echter kom je daar met lijn (1)81 ook gewoon in de buurt met zelfs kortere loopafstanden dan vanaf de locatie die men voor het station op het oog had.

Je hebt helemaal gelijk, Daniël

Er is nog een en ander aan grondwerk gedaan, maar toen de kas van de gemeente Gorinchem leeg dreigde te raken zag men snel de geringe waarde van deze investering in.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Wo 27 Mei 2015, 22:29

Ezra schreef:Is het vanuit Hardinxveld niet sneller om naar Sliedrecht te reizen en daar de 388 naar Utrecht te pakken.

Nee. 388 is vanuit Sliedrecht een stuk langer bezig om op de snelweg te komen dan de 387 vanuit Gorinchem. Overigens is de aansluiting in Gorinchem ook beduidend sneller dan die in Sliedrecht.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor mb90 » Do 28 Mei 2015, 21:25

Van de in Brabantse kleuren rond rijdende Amba's rijden er volgens mij sinds kort 3 rond vanuit Alblasserdam. Eerst waren het de 8059 en de 8068, maar afgelopen dinsdag zag ik ook de 8029 hier rondrijden.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Vr 29 Mei 2015, 03:52

Nummer 4 rijdt ook al rond, de 8065.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Vr 29 Mei 2015, 21:39

ik zag er vandaag tijdens een sportdag een op de N3, had wat kuren met de lijnfilm.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Do 04 Jun 2015, 18:49

gister zag ik opeens een Volvo 7700 de 88 rijden.
hoezo?
verbannen voor het zijn van een irritant zeik kind

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Do 04 Jun 2015, 20:35

De inzet was kennelijk wat door de war, zie ook het afwijkingen in materieelinzet-topic.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Vr 05 Jun 2015, 08:40

W0rteltje schreef:gister zag ik opeens een Volvo 7700 de 88 rijden.
hoezo?

Stefan heeft gisteren een heel waslijstje met afwijkingen gepost in het Afwijkingentopic.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 24 Jun 2015, 13:19

weet iemand het nummer van de rode amba met de lijnfilmkuren.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Wo 24 Jun 2015, 20:48

Hoewel de dienstregeling zegt dat het een lijntaxirit is blijkt rit 1039 van lijn 73 ook gewoon met een grote bus gereden te worden (de bus van rit 1036 gaat dus gewoon weer in dienst terug, ondanks dat hij alleen naar Leerdam toe een afwijkende voetnoot heeft). Had ik toch niet zo'n moeite hoeven doen om een goed plekje zonder last van de zon voor de rit naar Leerdam te zoeken :P
En helaas geen Brabantse bus op die omloop (Gorinchem-[76]-Hardinxveld-[76]-Gorinchem-[73]-Leerdam-[73]-Gorinchem-[76]-Hardinxveld-[76]-Gorinchem) waar ooit sprake van was. Maargoed, een Zuid-Hollandse Amba is op die lijnen ook al een schaars iets natuurlijk.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Do 25 Jun 2015, 07:00

Klopt, want daar rijden Wrights als grote bus.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Do 25 Jun 2015, 09:09

Eehh, waar is jouw reactie nu weer op gebaseerd?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Do 25 Jun 2015, 09:12

Schelluinen heeft momenteel geen eens Wrights als het goed is.. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Do 25 Jun 2015, 11:29

Daniel schreef:Eehh, waar is jouw reactie nu weer op gebaseerd?

op een Youtube-filmpje, daar reden Wrights op de 73.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Do 25 Jun 2015, 13:38

Dan ga je zo ongeveer terug naar 2007... Toen reden er Wrights tot de Irisbusjes er waren.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Ezra » Do 25 Jun 2015, 18:49

Vandaag is mij opgevallen dat chauffeurs die op lijn 402 (Concessie West- Brabant) rijden (stalling Schelluinen denk ik), ook rijden op DAV lijnen (in ieder geval de combi 81/85).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Do 25 Jun 2015, 19:08

Da's niet zo gek gezien het chauffeurs uit DAV zijn ;-)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor The Greyhound » Do 25 Jun 2015, 19:10

Daniel schreef:Da's niet zo gek gezien het chauffeurs uit DAV zijn ;-)

Het wordt pas 'gek' als ze op die lijnen ook een Brabantliner meenemen (en dat is ook al voorgekomen!)

The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor The Greyhound » Do 25 Jun 2015, 19:24

Daniel schreef:Dan ga je zo ongeveer terug naar 2007... Toen reden er Wrights tot de Irisbusjes er waren.


Op lijn 73 rijden door de week regelmatig grote bussen. In de middag meestal op 1 van de twee diensten. Die beginnen, ook volgens het busboekje trouwens allemaal netjes in Gorinchem. Die rit 1039 kom ik in mijn boekje trouwens helemaal niet tegen....
Ook de twee slagen op zaterdag rijden vaak met een 12 meter bus.

De 1004 en 1005 worden buiten de schoolvakanties gereden door de EGAO. Dan kan er maar zo een 15 meterbus op de dijk verschijnen.

Schelluinen is inderdaad (helaas) 100% amba tegenwoordig. Een paar weken geleden mocht een aantal dagen de 6264 als gast optreden. Deze zat regelmatig op de 73 in de middag.

Meer weten? klik http://ovinvogelswerf.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Do 25 Jun 2015, 21:04

Maar wat mot die Achterhoek amba hier? ik haal ook van de wiki dat er Wrights op de 73 rijden.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Do 25 Jun 2015, 21:20

The Greyhound schreef:Die rit 1039 kom ik in mijn boekje trouwens helemaal niet tegen....

1039 is, volgens de website, die van 15.25 uur uit Leerdam. Heeft daar overigens ook een voetnoot dat het een lijntaxirit is, maar ik zag gisteren dus gewoon de bus van rit 1036 weer op die rit terug naar Gorinchem gaan.

De 1004 en 1005 worden buiten de schoolvakanties gereden door de EGAO. Dan kan er maar zo een 15 meterbus op de dijk verschijnen.

1005 bestaat volgens de tabel op de site niet, maar gezien de aankomsttijd in Leerdam van rit 1004 doel je op rit 1007 (die staat ook aangegeven als dat er in de vakanties een kleinere bus op kan rijden)

Alleen... nu download ik net het busboekje van de site en daar staan dus opeens weer heel andere ritten met een grote bus in en zijn ook de ritnummers weer heel anders, handig :? Ik denk dat het een kwestie van combineren van informatie wordt: de ritten waarvan jij aangeeft dat EGAO ze rijdt met een grote bus staan namelijk op de site ook als zodanig aangegeven, maar zijn volgens de download van het busboekje juist weer lijntaxiritten...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten