Concessie DAV-gebied

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor The Greyhound » Do 25 Jun 2015, 22:49

Daniel schreef:
The Greyhound schreef:Die rit 1039 kom ik in mijn boekje trouwens helemaal niet tegen....

1039 is, volgens de website, die van 15.25 uur uit Leerdam. Heeft daar overigens ook een voetnoot dat het een lijntaxirit is, maar ik zag gisteren dus gewoon de bus van rit 1036 weer op die rit terug naar Gorinchem gaan.

De 1004 en 1005 worden buiten de schoolvakanties gereden door de EGAO. Dan kan er maar zo een 15 meterbus op de dijk verschijnen.

1005 bestaat volgens de tabel op de site niet, maar gezien de aankomsttijd in Leerdam van rit 1004 doel je op rit 1007 (die staat ook aangegeven als dat er in de vakanties een kleinere bus op kan rijden)

Alleen... nu download ik net het busboekje van de site en daar staan dus opeens weer heel andere ritten met een grote bus in en zijn ook de ritnummers weer heel anders, handig :? Ik denk dat het een kwestie van combineren van informatie wordt: de ritten waarvan jij aangeeft dat EGAO ze rijdt met een grote bus staan namelijk op de site ook als zodanig aangegeven, maar zijn volgens de download van het busboekje juist weer lijntaxiritten...

Ga er maar vanuit dat het boekje van de site klopt qua inzet van eigen bussen. De site geeft een beetje de situatie weer zoals die in de vorige dienstregeling was qua inzet van grote bussen door de week.

Pim-AllianceB95
Berichten: 753
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Vr 26 Jun 2015, 00:50

Toen ik onlangs in de vroege middagspits in de 73 zat was dat een amba, net zoals de rit die we onderweg tegenkwamen in tegengestelde richting. De vertrektijdentabel gaf aan dat het allemaal lijntaxiritten waren.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 900
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Vr 26 Jun 2015, 09:46

Er staat dat het een lijntaxi KAN zijn ;)

De bussen die vertrekken uit Gorinchem om 8.32, 13.32 en 15.32 zijn volgens plan midibussen (de bekende Irisbus GX127), die van 14.32 en 16.32 volgens plan een 12-meterbus, en dat is dan in de regel een Ambassador uit de 8000-serie. Dat laatste geldt ook voor de ritten op zaterdag van 10.32 en 13.32. Alle ritten keren op zichzelf.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2408
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Vr 26 Jun 2015, 10:44

nvdw schreef:Er staat dat het een lijntaxi KAN zijn ;)

De bussen die vertrekken uit Gorinchem om 8.32, 13.32 en 15.32 zijn volgens plan midibussen (de bekende Irisbus GX127), die van 14.32 en 16.32 volgens plan een 12-meterbus, en dat is dan in de regel een Ambassador uit de 8000-serie. Dat laatste geldt ook voor de ritten op zaterdag van 10.32 en 13.32. Alle ritten keren op zichzelf.

dan staat er iets fout op de wiki.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 900
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Vr 26 Jun 2015, 11:22

Dat klopt, er staan nog genoeg Wrights vermeld op lijnen waar je ze niet meer ziet en ook de Scania Omnilink kom je nog tegen.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2408
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Vr 26 Jun 2015, 14:45

nvdw schreef:Dat klopt, er staan nog genoeg Wrights vermeld op lijnen waar je ze niet meer ziet en ook de Scania Omnilink kom je nog tegen.

Owja. die heb ook niet meer gezien de afgelopen tijd.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Pim-AllianceB95
Berichten: 753
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Vr 26 Jun 2015, 17:46

nvdw schreef:Er staat dat het een lijntaxi KAN zijn ;)

De bussen die vertrekken uit Gorinchem om 8.32, 13.32 en 15.32 zijn volgens plan midibussen (de bekende Irisbus GX127), die van 14.32 en 16.32 volgens plan een 12-meterbus, en dat is dan in de regel een Ambassador uit de 8000-serie. Dat laatste geldt ook voor de ritten op zaterdag van 10.32 en 13.32. Alle ritten keren op zichzelf.

Het IS een lijntaxi, die KAN worden uitgevoerd met een 8-persoonsbus, maar ik begrijp wat je bedoelt :P

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor zone5324bericht... » Za 27 Jun 2015, 08:25

precies.
Arriva heeft zich dit jaar goed ingedekt met het woordje "kan".
hierdoor kunnen ze zelf ook alle kanten op en kunnen ze lopende het jaar ritten dan weer wel en dan weer niet laten rijden door normale bussen of taxibusjes...

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 900
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Zo 28 Jun 2015, 13:46

Dat speelt voornamelijk in de schoolvakanties. Anders dan bijvoorbeeld Brabant heeft DAV alleen in de zomer- en kerstperiode een vakantiedienstregeling. Maar in de herfstvakantie hoeft Arriva op een lijn als de 73 voor de uitbestede ochtendritten natuurlijk geen touringcar in te huren...

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor zone5324bericht... » Zo 28 Jun 2015, 15:36

maar zo doet Arriva dat in HWGO weer met de versterkingsritten die ze door TCR laten rijden.
als blijkt, dat de gewone bus het aan kan, kan zo'n versterkingsrit van de ene op de andere week zo geschrapt of weer ingevoerd worden...

nu zijn dit bussen die niet in de dienstregeling staan, waardoor het makkelijker is om ze te wijzigen, maar het is wel enigszins vergelijkbaar met het wel of niet laten rijden van een kleine of grote bus bij ritten waar Arriva bij vermeld heeft, dat het een kleine bus KAN zijn...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Jun 2015, 15:40

Het is natuurlijk vooral makkelijker te wijzigen omdat het om inhuur gaat. Voor die inhuurritten als op lijn 73 in de ochtend kunnen ze dan dus prima iets kleiners inhuren als het past, maar met de ritten die vast in hun omlopen zitten is dat lastiger. Hoewel de ritten op 73 en 76 dan weer wel in dezelfde dienst zitten, dus als je die dienst gewoon niet indeelt op een dag dat geen grote bus nodig is heb je het ook zo aangepast.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor zone5324bericht... » Zo 28 Jun 2015, 17:21

zelfs dat is nog niet eens een heel groot probleem.
kijk maar naar de dienstregeling van lijn 47 van een paar jaar geleden.
in het weekend stond er al bij, dat deze met een kleinere bus gereden zou worden, maar vaak kwam er dan nog een grote (maar dan dus wel een oude ov-)bus die bij de onderaannemer in gebruik was.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Jun 2015, 18:05

Ja, maar dat is ook inhuur. Er zijn echter ook ritten met grote bus op o.a. lijn 73 en 76 die niet met een ingehuurde bus rijden. Al zal er altijd wel iets van reserve zijn want bij lijntaxiritten kan je meen ik bellen met de klantenservice als je met een grotere groep die rit wilt maken zodat ze de inzet kunnen aanpassen.

Maar bij inhuur hangt het er maar helemaal vanaf wat er beschikbaar is. Toen lijn 1 in Dordrecht in het weekend uitbesteed werd aan Lotax reed er in eerste instantie bv. ook een 12-meterbus van Vreugde Tours op totdat er 15-persoons busje beschikbaar was.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor The Greyhound » Zo 28 Jun 2015, 18:06

zone5324bericht... schreef:precies.
Arriva heeft zich dit jaar goed ingedekt met het woordje "kan".
hierdoor kunnen ze zelf ook alle kanten op en kunnen ze lopende het jaar ritten dan weer wel en dan weer niet laten rijden door normale bussen of taxibusjes...


Waar het uiteindelijk om gaat is dat er ieder uur een bus langskomt die voldoende capaciteit heeft om alle passagiers. Dat heeft Arriva met huidige dienstregeling op lijn 73 goed voor elkaar. Indekken klinkt dan wel heel negatief.

The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor The Greyhound » Zo 28 Jun 2015, 18:09

zone5324bericht... schreef:zelfs dat is nog niet eens een heel groot probleem.
kijk maar naar de dienstregeling van lijn 47 van een paar jaar geleden.
in het weekend stond er al bij, dat deze met een kleinere bus gereden zou worden, maar vaak kwam er dan nog een grote (maar dan dus wel een oude ov-)bus die bij de onderaannemer in gebruik was.

Dat gebeurde bijvoorbeeld op dagen dat er in Gorinchem een evenement zoals de paasmarkt. Daar speelde Arriva dan goed op in.

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor zone5324bericht... » Zo 28 Jun 2015, 20:21

t.a.v. de laatste 2 reacties...

Arriva heeft helaas in het verleden ook vaak genoeg laten merken, niet goed in te spelen op de vraag (van het moment)...

The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor The Greyhound » Zo 28 Jun 2015, 21:03

Pim-AllianceB95 schreef:Toen ik onlangs in de vroege middagspits in de 73 zat was dat een amba, net zoals de rit die we onderweg tegenkwamen in tegengestelde richting. De vertrektijdentabel gaf aan dat het allemaal lijntaxiritten waren.

De vertrektijden tabellen bij de haltes die ik gebruik geven allemaal de huidige situatie weer, waarbij door de week een aantal ritten in de vakantie gereden kan worden met een taxibusje. De zaterdagse slagen rijden altijd met een grote bus. De enige uitzondering is de taxislag in de ochtend waar een EGAO bus op zit.

The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor The Greyhound » Zo 28 Jun 2015, 22:51

zone5324bericht... schreef:t.a.v. de laatste 2 reacties...

Arriva heeft helaas in het verleden ook vaak genoeg laten merken, niet goed in te spelen op de vraag (van het moment)...

Bij het laatste bedrijf dat z'n consessie zonder aanbesteding heeft gekregen, de NS komt dit dagelijks voor.....incidenten met pieken die niet voorzien waren zijn niet altijd te voorkomen.

sandertjo
Berichten: 86
Lid geworden op: Do 11 Sep 2014, 18:28

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor sandertjo » Do 02 Jul 2015, 10:25

Je zal maar chauffeur bij DAV zijn. vandaag dienst moeten riijden, en de hele dag in een Wright. Geen pretje lijkt me met 35 graden.

CamilleKreemers
Berichten: 2327
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 02 Jul 2015, 10:34

hoe ziet een EAGO bus eruit?

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Do 02 Jul 2015, 13:14

sandertjo schreef:Je zal maar chauffeur bij DAV zijn. vandaag dienst moeten riijden, en de hele dag in een Wright. Geen pretje lijkt me met 35 graden.

Ik bereid me alvast geestelijk voor ja.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor zone5324bericht... » Do 02 Jul 2015, 13:21

Stefan schreef:
sandertjo schreef:Je zal maar chauffeur bij DAV zijn. vandaag dienst moeten riijden, en de hele dag in een Wright. Geen pretje lijkt me met 35 graden.

Ik bereid me alvast geestelijk voor ja.. :P


heb er een paar zomers in 2007-2011 mee moeten rijden.
was zeker geen pretje.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 900
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Do 02 Jul 2015, 19:15

Schrale troost: airco is ook geen garantie op succes met deze Tropische Temperaturen des Doods :(

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Do 02 Jul 2015, 19:34

Op de Dordtse hybrides is het gelukkig prima uit te houden met de airco aan. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor regenmaker » Do 02 Jul 2015, 19:51

Waarom duurt die DAV concessie dan ook 12 jaar. Als ze eerder lieten aflopen had die oude zooi (wrights) allang vervangen kunnen worden.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten