Pagina 26 van 75

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 25 jun 2015, 22:49
door The Greyhound
Daniel schreef:
The Greyhound schreef:Die rit 1039 kom ik in mijn boekje trouwens helemaal niet tegen....
1039 is, volgens de website, die van 15.25 uur uit Leerdam. Heeft daar overigens ook een voetnoot dat het een lijntaxirit is, maar ik zag gisteren dus gewoon de bus van rit 1036 weer op die rit terug naar Gorinchem gaan.
De 1004 en 1005 worden buiten de schoolvakanties gereden door de EGAO. Dan kan er maar zo een 15 meterbus op de dijk verschijnen.
1005 bestaat volgens de tabel op de site niet, maar gezien de aankomsttijd in Leerdam van rit 1004 doel je op rit 1007 (die staat ook aangegeven als dat er in de vakanties een kleinere bus op kan rijden)

Alleen... nu download ik net het busboekje van de site en daar staan dus opeens weer heel andere ritten met een grote bus in en zijn ook de ritnummers weer heel anders, handig :? Ik denk dat het een kwestie van combineren van informatie wordt: de ritten waarvan jij aangeeft dat EGAO ze rijdt met een grote bus staan namelijk op de site ook als zodanig aangegeven, maar zijn volgens de download van het busboekje juist weer lijntaxiritten...
Ga er maar vanuit dat het boekje van de site klopt qua inzet van eigen bussen. De site geeft een beetje de situatie weer zoals die in de vorige dienstregeling was qua inzet van grote bussen door de week.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 26 jun 2015, 00:50
door Pim-AllianceB95
Toen ik onlangs in de vroege middagspits in de 73 zat was dat een amba, net zoals de rit die we onderweg tegenkwamen in tegengestelde richting. De vertrektijdentabel gaf aan dat het allemaal lijntaxiritten waren.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 26 jun 2015, 09:46
door nvdw
Er staat dat het een lijntaxi KAN zijn ;)

De bussen die vertrekken uit Gorinchem om 8.32, 13.32 en 15.32 zijn volgens plan midibussen (de bekende Irisbus GX127), die van 14.32 en 16.32 volgens plan een 12-meterbus, en dat is dan in de regel een Ambassador uit de 8000-serie. Dat laatste geldt ook voor de ritten op zaterdag van 10.32 en 13.32. Alle ritten keren op zichzelf.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 26 jun 2015, 10:44
door ArrivaBas
nvdw schreef:Er staat dat het een lijntaxi KAN zijn ;)

De bussen die vertrekken uit Gorinchem om 8.32, 13.32 en 15.32 zijn volgens plan midibussen (de bekende Irisbus GX127), die van 14.32 en 16.32 volgens plan een 12-meterbus, en dat is dan in de regel een Ambassador uit de 8000-serie. Dat laatste geldt ook voor de ritten op zaterdag van 10.32 en 13.32. Alle ritten keren op zichzelf.
dan staat er iets fout op de wiki.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 26 jun 2015, 11:22
door nvdw
Dat klopt, er staan nog genoeg Wrights vermeld op lijnen waar je ze niet meer ziet en ook de Scania Omnilink kom je nog tegen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 26 jun 2015, 14:45
door ArrivaBas
nvdw schreef:Dat klopt, er staan nog genoeg Wrights vermeld op lijnen waar je ze niet meer ziet en ook de Scania Omnilink kom je nog tegen.
Owja. die heb ook niet meer gezien de afgelopen tijd.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 26 jun 2015, 17:46
door Pim-AllianceB95
nvdw schreef:Er staat dat het een lijntaxi KAN zijn ;)

De bussen die vertrekken uit Gorinchem om 8.32, 13.32 en 15.32 zijn volgens plan midibussen (de bekende Irisbus GX127), die van 14.32 en 16.32 volgens plan een 12-meterbus, en dat is dan in de regel een Ambassador uit de 8000-serie. Dat laatste geldt ook voor de ritten op zaterdag van 10.32 en 13.32. Alle ritten keren op zichzelf.
Het IS een lijntaxi, die KAN worden uitgevoerd met een 8-persoonsbus, maar ik begrijp wat je bedoelt :P

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 27 jun 2015, 08:25
door zone5324bericht...
precies.
Arriva heeft zich dit jaar goed ingedekt met het woordje "kan".
hierdoor kunnen ze zelf ook alle kanten op en kunnen ze lopende het jaar ritten dan weer wel en dan weer niet laten rijden door normale bussen of taxibusjes...

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 13:46
door nvdw
Dat speelt voornamelijk in de schoolvakanties. Anders dan bijvoorbeeld Brabant heeft DAV alleen in de zomer- en kerstperiode een vakantiedienstregeling. Maar in de herfstvakantie hoeft Arriva op een lijn als de 73 voor de uitbestede ochtendritten natuurlijk geen touringcar in te huren...

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 15:36
door zone5324bericht...
maar zo doet Arriva dat in HWGO weer met de versterkingsritten die ze door TCR laten rijden.
als blijkt, dat de gewone bus het aan kan, kan zo'n versterkingsrit van de ene op de andere week zo geschrapt of weer ingevoerd worden...

nu zijn dit bussen die niet in de dienstregeling staan, waardoor het makkelijker is om ze te wijzigen, maar het is wel enigszins vergelijkbaar met het wel of niet laten rijden van een kleine of grote bus bij ritten waar Arriva bij vermeld heeft, dat het een kleine bus KAN zijn...

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 15:40
door Daniel
Het is natuurlijk vooral makkelijker te wijzigen omdat het om inhuur gaat. Voor die inhuurritten als op lijn 73 in de ochtend kunnen ze dan dus prima iets kleiners inhuren als het past, maar met de ritten die vast in hun omlopen zitten is dat lastiger. Hoewel de ritten op 73 en 76 dan weer wel in dezelfde dienst zitten, dus als je die dienst gewoon niet indeelt op een dag dat geen grote bus nodig is heb je het ook zo aangepast.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 17:21
door zone5324bericht...
zelfs dat is nog niet eens een heel groot probleem.
kijk maar naar de dienstregeling van lijn 47 van een paar jaar geleden.
in het weekend stond er al bij, dat deze met een kleinere bus gereden zou worden, maar vaak kwam er dan nog een grote (maar dan dus wel een oude ov-)bus die bij de onderaannemer in gebruik was.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 18:05
door Daniel
Ja, maar dat is ook inhuur. Er zijn echter ook ritten met grote bus op o.a. lijn 73 en 76 die niet met een ingehuurde bus rijden. Al zal er altijd wel iets van reserve zijn want bij lijntaxiritten kan je meen ik bellen met de klantenservice als je met een grotere groep die rit wilt maken zodat ze de inzet kunnen aanpassen.

Maar bij inhuur hangt het er maar helemaal vanaf wat er beschikbaar is. Toen lijn 1 in Dordrecht in het weekend uitbesteed werd aan Lotax reed er in eerste instantie bv. ook een 12-meterbus van Vreugde Tours op totdat er 15-persoons busje beschikbaar was.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 18:06
door The Greyhound
zone5324bericht... schreef:precies.
Arriva heeft zich dit jaar goed ingedekt met het woordje "kan".
hierdoor kunnen ze zelf ook alle kanten op en kunnen ze lopende het jaar ritten dan weer wel en dan weer niet laten rijden door normale bussen of taxibusjes...
Waar het uiteindelijk om gaat is dat er ieder uur een bus langskomt die voldoende capaciteit heeft om alle passagiers. Dat heeft Arriva met huidige dienstregeling op lijn 73 goed voor elkaar. Indekken klinkt dan wel heel negatief.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 18:09
door The Greyhound
zone5324bericht... schreef:zelfs dat is nog niet eens een heel groot probleem.
kijk maar naar de dienstregeling van lijn 47 van een paar jaar geleden.
in het weekend stond er al bij, dat deze met een kleinere bus gereden zou worden, maar vaak kwam er dan nog een grote (maar dan dus wel een oude ov-)bus die bij de onderaannemer in gebruik was.
Dat gebeurde bijvoorbeeld op dagen dat er in Gorinchem een evenement zoals de paasmarkt. Daar speelde Arriva dan goed op in.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 20:21
door zone5324bericht...
t.a.v. de laatste 2 reacties...

Arriva heeft helaas in het verleden ook vaak genoeg laten merken, niet goed in te spelen op de vraag (van het moment)...

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 21:03
door The Greyhound
Pim-AllianceB95 schreef:Toen ik onlangs in de vroege middagspits in de 73 zat was dat een amba, net zoals de rit die we onderweg tegenkwamen in tegengestelde richting. De vertrektijdentabel gaf aan dat het allemaal lijntaxiritten waren.
De vertrektijden tabellen bij de haltes die ik gebruik geven allemaal de huidige situatie weer, waarbij door de week een aantal ritten in de vakantie gereden kan worden met een taxibusje. De zaterdagse slagen rijden altijd met een grote bus. De enige uitzondering is de taxislag in de ochtend waar een EGAO bus op zit.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 22:51
door The Greyhound
zone5324bericht... schreef:t.a.v. de laatste 2 reacties...

Arriva heeft helaas in het verleden ook vaak genoeg laten merken, niet goed in te spelen op de vraag (van het moment)...
Bij het laatste bedrijf dat z'n consessie zonder aanbesteding heeft gekregen, de NS komt dit dagelijks voor.....incidenten met pieken die niet voorzien waren zijn niet altijd te voorkomen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 02 jul 2015, 10:25
door sandertjo
Je zal maar chauffeur bij DAV zijn. vandaag dienst moeten riijden, en de hele dag in een Wright. Geen pretje lijkt me met 35 graden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 02 jul 2015, 10:34
door CamilleKreemers
hoe ziet een EAGO bus eruit?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 02 jul 2015, 13:14
door Stefan
sandertjo schreef:Je zal maar chauffeur bij DAV zijn. vandaag dienst moeten riijden, en de hele dag in een Wright. Geen pretje lijkt me met 35 graden.
Ik bereid me alvast geestelijk voor ja.. :P

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 02 jul 2015, 13:21
door zone5324bericht...
Stefan schreef:
sandertjo schreef:Je zal maar chauffeur bij DAV zijn. vandaag dienst moeten riijden, en de hele dag in een Wright. Geen pretje lijkt me met 35 graden.
Ik bereid me alvast geestelijk voor ja.. :P
heb er een paar zomers in 2007-2011 mee moeten rijden.
was zeker geen pretje.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 02 jul 2015, 19:15
door nvdw
Schrale troost: airco is ook geen garantie op succes met deze Tropische Temperaturen des Doods :(

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 02 jul 2015, 19:34
door Stefan
Op de Dordtse hybrides is het gelukkig prima uit te houden met de airco aan. :)

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 02 jul 2015, 19:51
door regenmaker
Waarom duurt die DAV concessie dan ook 12 jaar. Als ze eerder lieten aflopen had die oude zooi (wrights) allang vervangen kunnen worden.