Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Die schermen tonen uitsluitend lijnen uit dezelfde concessie bij Connexxion. En ze blinken inderdaad uit in irrelevante aansluitingen, in Utrecht heb ik er weleens dezelfde lijn in de tegenrichting tussen zien staan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
In de bussen van HWGO worden ik elk geval ook overstappen op RET-lijnen en lijnen van CXX Zeeland weergegeven. Dus niet alleen dezelfde concessie.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat Setra-ding van TCR zag ik net voorbijrijden op Schiphol Plaza met totaalreclame erop van een parkeerplaats oid. Is ie weer verkocht?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat lijkt me een beetje apart als ze hem verkocht hebben. Ze hebben hem recent nog in de Connexxion huisstijl gebracht
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De TCR 566 rijdt tegenwoordig inderdaad op Schiphol voor de hotel pendel van het ibis hotel die TCR heeft overgenomen van Met en Co.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het dak was nog groen en er stond nog een half CXX logo achterop, dus hij zal wel weer snel terug kunnen wanneer nodig.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Is de 566 de enige bus van TCR die op Schiphol rijdt?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De 566 is de enige die op die pendel rijdt. TCR heeft op Schiphol wel meer bussen staan voor de concessie amsteland Meerlanden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Prachtig dit: een buschauffeur haalt op zijn laatste dag voor zijn pensioen nog even een fietser uit de Heinenoordtunnel: http://www.rijnmond.nl/nieuws/158360/Bu ... oordtunnel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Is er al wat meer bekend over de voorgenomen uitbreiding van het R-net in HWGO? Ik bedoel de trajecten Rotterdam - Oud-Beijerland en Ouddorp - Dirksland. Dit zou 28 juni jl. bij provincie Z-H besproken worden.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik heb 2 vraag over de oude Arriva lijn 190 Oud-Beijerland via Hekelingen naar Spijkenisse Metro.
- Hoeveel reizigers trok deze lijn ongeveer per dag?
- Werd er wel is ander materieel ingezet dat een taxibusje door Arriva?
Uit een heel ver veleden weet ik dat ZWN buslijn 170 had van Spijkenisse Metro naar Goudswaard
die altijd goed vol zat en werd gereden met een normale stadsbus.
- Hoeveel reizigers trok deze lijn ongeveer per dag?
- Werd er wel is ander materieel ingezet dat een taxibusje door Arriva?
Uit een heel ver veleden weet ik dat ZWN buslijn 170 had van Spijkenisse Metro naar Goudswaard
die altijd goed vol zat en werd gereden met een normale stadsbus.
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Er werd weinig vervoerd met lijn 190, als er 10 reizigers per week vervoerd werden is het veel.
Ben zelf een paar keer mee geweest, had 1 keer een taxibusje en de meeste keren werd ik met een auto vervoerd.
Lijn 170 tussen Spijkenisse en Oud Beijerland heeft de laatste jaren (tot dec 2004) van zijn bestaan als spitsbus gereden en die ritten waren altijd redelijk bezet. Ze hebben deze lijn opgeheven omdat de Metropoolregio (lijn 170 viel destijds onder Voorne-Putten) de eis had dat alle bussen een lage vloer zouden hebben en die kunnen met laag water de pont niet op/af.
Ben zelf een paar keer mee geweest, had 1 keer een taxibusje en de meeste keren werd ik met een auto vervoerd.
Lijn 170 tussen Spijkenisse en Oud Beijerland heeft de laatste jaren (tot dec 2004) van zijn bestaan als spitsbus gereden en die ritten waren altijd redelijk bezet. Ze hebben deze lijn opgeheven omdat de Metropoolregio (lijn 170 viel destijds onder Voorne-Putten) de eis had dat alle bussen een lage vloer zouden hebben en die kunnen met laag water de pont niet op/af.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Hier staan voor de hele PZH (muv MRDH) de in- en uitstapcijfers van 2015. Spijkenisse metro Centrum had +- 10 instappers per dag, de rest moet je zelf even kijken.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Er werd een Vito ingezet en in de spits weleens een Mercedes Sprinter city.BusFreakRotterdam schreef:Ik heb 2 vraag over de oude Arriva lijn 190 Oud-Beijerland via Hekelingen naar Spijkenisse Metro.
- Hoeveel reizigers trok deze lijn ongeveer per dag?
- Werd er wel is ander materieel ingezet dat een taxibusje door Arriva?
Uit een heel ver veleden weet ik dat ZWN buslijn 170 had van Spijkenisse Metro naar Goudswaard
die altijd goed vol zat en werd gereden met een normale stadsbus.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
10 reizigers per week? En dat baseer jij op een "paar" ritjes die jij bent mee geweest? Alleen al de rit die in de Arriva periode om 7:45 vanuit Oud-Beijerland vertrok had al 10 reizigers en dan moest hij nog via Nieuw-Beijerland. Niet voor niets is de Mercedes Vito in de spits op gegeven moment vervangen door een Sprinter City.OV-Hobbyist schreef:Er werd weinig vervoerd met lijn 190, als er 10 reizigers per week vervoerd werden is het veel.
Ben zelf een paar keer mee geweest, had 1 keer een taxibusje en de meeste keren werd ik met een auto vervoerd.
Ook hier zit je er naast. Dat de lijn vanuit Spijkenisse gereden werd, betekent niet dat hij ook onder de concessie Voorne Putten viel. De verbinding tussen Spijkenisse en Oud-Beijerland heeft altijd bij de concessie HWGO gehoord.OV-Hobbyist schreef:Lijn 170 tussen Spijkenisse en Oud Beijerland heeft de laatste jaren (tot dec 2004) van zijn bestaan als spitsbus gereden en die ritten waren altijd redelijk bezet. Ze hebben deze lijn opgeheven omdat de Metropoolregio (lijn 170 viel destijds onder Voorne-Putten) de eis had dat alle bussen een lage vloer zouden hebben en die kunnen met laag water de pont niet op/af.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Connexxion introduceert een nieuwe kaartsoort in HWGO, de samen uit dagkaart. Alleen verkrijgbaar via de kaartjes-app Pweep. Voor de rest zelfde concept als de combikaart Zeeland. Kosten: tot 1-10 €12,50, daarna €16. klik hier voor meer info.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik merk dat op lijn 104 in beide richtingen de chauffeurs een beetje dromerig zijn. Ik ben meerdere keren met de 104 geweest en ik druk ruim van te voren op de stop knop. Maar de chauffeur rijdt zo voorbij de halte :(
Het gebeurd het meeste bij Stellendam zwembad en ook Hellevoetsluis Provincialeweg / smitsweg.
Het gebeurd het meeste bij Stellendam zwembad en ook Hellevoetsluis Provincialeweg / smitsweg.
Voorne-Putten Rozenburg is mijn specialiteit!
HWGO ken ik ook wel redelijk!
Groetjes,
GeoRalph!
HWGO ken ik ook wel redelijk!
Groetjes,
GeoRalph!
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Er rijdt op lijn 171 volgens ovInfo de 9115. Is dit een TCR wagen en zo ja welke? Of is dit een wagen van Connexxion zelf?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
TCR 617-622 zijn de ex Hermes/Connexxion 9114-9119. Mercedes Citaro G.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Sinds enige tijd worden de eerstvolgende haltes niet meer weergegeven op het display in de meeste bussen van zowel CXX als TCR. Is er een storing met dit systeem? Landelijk probleem?
Ook is er vorige week een CXX bus door een pui gereden bij de stalling Dirksland. De bus was niet op de rem gezet en de chauffeur was binnen een kopje koffie aan het drinken... De bus (nummer onbekend) is flink, zo niet onherstelbaar beschadigd
Ook is er vorige week een CXX bus door een pui gereden bij de stalling Dirksland. De bus was niet op de rem gezet en de chauffeur was binnen een kopje koffie aan het drinken... De bus (nummer onbekend) is flink, zo niet onherstelbaar beschadigd
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik heb wel een paar keer gehad dat het scherm was 'bevroren' en dus de eerstvolgende haltes niet weergaf, maar ik heb niet de indruk dat het een grootschalige storing is. In de meeste bussen werkt het in elk geval gewoon normaal.
Op de schermen wordt trouwens sinds enige tijd aan de bovenkant van de pagina met aankomsttijden het lijnnummer en de bestemming weergegeven.
Door welke pui is die bus gereden? Ik heb geen schade aan het gebouw gezien...
Op de schermen wordt trouwens sinds enige tijd aan de bovenkant van de pagina met aankomsttijden het lijnnummer en de bestemming weergegeven.
Door welke pui is die bus gereden? Ik heb geen schade aan het gebouw gezien...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
In alle bussen van lijn 436 (traject Stellendam - Dirksland en v.v.) komt dit in ieder geval voor, ook bij de HWGO bussen van lijn 104. Ook is de verwachte aankomsttijd onjuist. Inderdaad staat dan wel het lijnnummer en de bestemming bovenaan het display. De lijst met eerstvolgende haltes is leeg.
Wat betreft de schade bij de remise in Dirksland: een chauffeur vertelde vanmorgen dit verhaal aan mij. De bus zou tot aan de eerste passagiersstoel beschadigd zijn en er deed zich geen persoonlijk letsel voor. Ik ben zelf nog niet voorbij de remise gereden, daar rijd ik niet zo vaak voorbij.
Wat betreft de schade bij de remise in Dirksland: een chauffeur vertelde vanmorgen dit verhaal aan mij. De bus zou tot aan de eerste passagiersstoel beschadigd zijn en er deed zich geen persoonlijk letsel voor. Ik ben zelf nog niet voorbij de remise gereden, daar rijd ik niet zo vaak voorbij.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik herken het probleem met de schermen, maar het is in elk geval niet bij alle ritten die ik de afgelopen dagen heb gemaakt. Nu reis ik meestal met lijn 437, maar ik kan me niet goed voorstellen dat het probleem met een bepaalde lijn te maken heeft... Ik zal het eens in de gaten houden!
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het komt in heel HWGO voor. Met als hoogtepunt dat R'dam-Dordt volgens de schermen 20 uur ging duren
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Volgens de ovZoeker de 4214 op lijn 171 van deze concessie. Dacht dat deze wagen in de concessie Zeeland actief was.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten