Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Wubbo »

Maar dat artikel heeft het over "in de toekomst", niet over begin dit jaar.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

BusFreakRotterdam schreef:Weet iemand toevallig of er een (explosieve) prijsstijging is geweest in de OV-tarieven voor 2017?
Voor HWGO niet, verschillen staan hieronder:
ROS vol en reductie verhoogd met €0,001/KM
Regio-abonnement 3, 5 en 6 ster vol én 1 en 6 ster reductie €1,- p/m omhoog
Kids groepsticket 4-11 jr €3,- verlaagd, 12-18 is vervallen.
De rest is niet gewijzigd.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ook geldt dit enkel voor ZHN en DAV, niet voor HWGO.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OVFlakkee schreef:
henk1234 schreef:Heb je het busnummer? Dan geef ik dat door.
Voorlopig heb ik het geconstateerd bij de 5900 en de 5906. Bij TCR: 5891 & 5892.
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op di 31 jan 2017, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ODRAIL »

Dit bericht had beter in het topic "Concessie Zuid-Holland Noord" geplaatst kunnen worden:

viewtopic.php?f=34&t=9684&start=2150

Heb dit bericht er inmiddels zelf geplaatst
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OVFlakkee schreef:
henk1234 schreef:Heb je het busnummer? Dan geef ik dat door.
Voorlopig heb ik het geconstateerd bij de 5900 en de 5906. Bij TCR: 5891 & 5892.
Sinds vorige week heb ik ook regelmatig Wifi-problemen in de 59xx-bussen. De inlogpagina komt niet tevoorschijn, waardoor internetten niet mogelijk is. Deze week heb ik het onder meer geconstateerd in de 5903 (waarbij het één keer de eerste tien minuten wel werkte, daarna niet meer) en de 5906.
In de TCR 447 werkt het (al lange tijd) helemaal niet goed: het wifi-signaal is erg zwak en verdwijnt telkens. Als het al lukt om in te loggen, wordt de verbinding na enkele seconden of minuten verbroken, omdat het signaal wegvalt... In die bus is trouwens ook al weken het scherm met reisinfo defect.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Ik zie nog steeds bussen in Hermes kleuren in de regio HWGO rijden. Blijkbaar hebben ze geen haast om ze van de HWGO kleuren te voorzien...
Zijn er soms ook een aantal voor TCR bestemd? Er reed namelijk vanmorgen een chauffeur van TCR met Hermes bus 3353.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

TCR heeft op (met name) lijn 104 ritten moeten inleveren (bron: chauffeur van TCR). Deze ritten zijn waarschijnlijk weggegeven aan CXX VP&R.
Het is mij niet bekend welke ritnummers het zijn. Een aantal TCR chauffeurs zijn van stalling Renesse naar stalling Dirksland verplaatst en draaien nu meer gebroken diensten.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

OVFlakkee schreef:Ik zie nog steeds bussen in Hermes kleuren in de regio HWGO rijden. Blijkbaar hebben ze geen haast om ze van de HWGO kleuren te voorzien...
Zijn er soms ook een aantal voor TCR bestemd? Er reed namelijk vanmorgen een chauffeur van TCR met Hermes bus 3353.
3353 is voor TCR, volgens mij is dat de enige. Wel hebben ze nog enkele 91xx bussen rijden, maar meer niet.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

OVFlakkee schreef:TCR heeft op (met name) lijn 104 ritten moeten inleveren (bron: chauffeur van TCR). Deze ritten zijn waarschijnlijk weggegeven aan CXX VP&R.
Het is mij niet bekend welke ritnummers het zijn. Een aantal TCR chauffeurs zijn van stalling Renesse naar stalling Dirksland verplaatst en draaien nu meer gebroken diensten.
Dit ritten die naar door Voorne-Putten en Rozenburg worden gereden staan vermeld in dat topic. Op zich heeft TCR niet ingeleverd kwa dienstlengte aangezien lijn 104 doorrijdt naar Spijkenisse in de spits.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

dylanwild94 schreef:
OVFlakkee schreef:TCR heeft op (met name) lijn 104 ritten moeten inleveren (bron: chauffeur van TCR). Deze ritten zijn waarschijnlijk weggegeven aan CXX VP&R.
Het is mij niet bekend welke ritnummers het zijn. Een aantal TCR chauffeurs zijn van stalling Renesse naar stalling Dirksland verplaatst en draaien nu meer gebroken diensten.
Dit ritten die naar door Voorne-Putten en Rozenburg worden gereden staan vermeld in dat topic. Op zich heeft TCR niet ingeleverd kwa dienstlengte aangezien lijn 104 doorrijdt naar Spijkenisse in de spits.
Daarnaast wordt tegenwoordig heel veel normale streeklijnen van Zuidplein weer door TCR gereden. Met name 174, 171 en 172 heb ik ze op gezien.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

misschien komt dat omlooptechnisch beter uit met de scholierenlijnen die uit Oud-Beijerland vertrekken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Maar de 171/172 gaan toch weer terug naar Rotterdam??
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Heeft iemand wat info over de buurtbus Hoeksche waard oost? Dit was lijn 195 tussen Numansdorp en Maasdam en later Numansdorp en Heinenoord. Gewoon een vraag uit interesse.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

busfanNL schreef:Heeft iemand wat info over de buurtbus Hoeksche waard oost? Dit was lijn 195 tussen Numansdorp en Maasdam en later Numansdorp en Heinenoord. Gewoon een vraag uit interesse.
Staan gewoon op de wiki: hier en hier.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Aha dank je wel. Ik had er wat van gelezen op internet. Maar ik kani Klaaswaal Zweedsedijk nergens vinden.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Bedoeld zal zijn Zweedse Wijk in Numansdorp (of eigenlijk in de buurtschap Schuring). De naam verwijst naar de Zweedse woningen die daar na de watersnoodramp van 1953 zijn gebouwd.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Kleine verbetering: de enigszins rare bestemming "Dirksland via Dirksland" is van de bestemmingsfilm van de 436 af. Voor de bussen die doorrijden naar Stellendam is dat ook gebeurd, vanaf Oude-Tonge wordt nu gewoon de volledige eindbestemming getoond. Overigens kwam ik er vandaag nog eentje tegen die toch nog "Dirksland via Dirksland" filmde...
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat heeft lang geduurd! Maar goed, prima dat het alsnog gewijzigd is!
Wordt nu ook niet meer 'Stellendam via Dirksland' getoond? Dat was natuurlijk gewoon juist. Al heeft het niet heel veel toegevoegde waarde, omdat tegenwoordig alle bussen Dirksland aandoen.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ja, ze hebben de "via Dirksland" bestemmingen er volledig uitgehaald. Of althans, dat is de bedoeling.
Laatst gewijzigd door PatrickM op wo 08 mar 2017, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Dat heeft lang geduurd! Maar goed, prima dat het alsnog gewijzigd is!
Wordt nu ook niet meer 'Stellendam via Dirksland' getoond? Dat was natuurlijk gewoon juist. Al heeft het niet heel veel toegevoegde waarde, omdat tegenwoordig alle bussen Dirksland aandoen.
Volgens mij staat er nu "Stellendam busstation" op
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Gisteren had ik een jonge CXX chauffeur op lijn 436, ik denk dat hij nog maar begin 20 is of zo. Hij reed overigens prima *O*
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op wo 08 mar 2017, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Ook handig dat er tegenwoordig op een Dris wordt aangegeven als er een rit uitgevallen is. Zo ook gisteren aan het begin van de middag in Dirksland, het ging om rit 62.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Maandag zag ik bij Den Bommel N59 P+R de Hermes 9116. Iemand enig idee of deze bus voor Connexxion HWGO of voor TCR rijdt (of gaat rijden)?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Rijdt voor TCR, heeft onder andere al op de 602 gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten