Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De R-Net Citea's (5900-serie) zijn inderdaad prima bussen. Een beetje 'karig' voor een R-Net-lijn, maar het voldoet prima. Ze rijden trouwens duidelijk fijner dan de Citea's uit Limburg (5800-serie); waarschijnlijk door de andere versnellingsbak?
Alleen de klimaatbeheersing zou beter (of wellicht: anders afgesteld) moeten zijn. Zelfs op (heel) warme dagen staat vaak de kachel aan. Dat zou echt technisch onmogelijk moeten zijn... De 'airco' kan volgens mij op zich goed genoeg koelen, maar doet dat vaak niet echt. Terwijl dat echt niet altijd aan de chauffeur ligt, is mijn indruk. Een snikhete bus op een R-Net-lijn is nou niet bepaald een middel om meer mensen de bus in te krijgen...
Alleen de klimaatbeheersing zou beter (of wellicht: anders afgesteld) moeten zijn. Zelfs op (heel) warme dagen staat vaak de kachel aan. Dat zou echt technisch onmogelijk moeten zijn... De 'airco' kan volgens mij op zich goed genoeg koelen, maar doet dat vaak niet echt. Terwijl dat echt niet altijd aan de chauffeur ligt, is mijn indruk. Een snikhete bus op een R-Net-lijn is nou niet bepaald een middel om meer mensen de bus in te krijgen...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Da's volgens mij een VDL kwaaltje.. De 8300 Ambassadors van Arriva, waar ik mee in DAV rij, hebben dat ook... De 8000-serie van Arriva had het ook. En je kunt er als chauffeur helaas niks aan doen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Welkom bij VDL
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 06 jun 2017, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Verschil tussen top-cooling (x-aantal graden onder buitentemperatuur) en full-cooling (vaste temperatuur)?
De ambassadors van Syntus (Veluwe+Midden Overijssel) zijn heerlijk koel, maar de citea's van Twente daarentegen...
De ambassadors van Syntus (Veluwe+Midden Overijssel) zijn heerlijk koel, maar de citea's van Twente daarentegen...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
die van Midden Overijssel kunnen anders ook wel behoorlijk warm zijn hoor. Met name als chauffeurs in de ochtend de kachel wel aan hebben gehad en het vervolgens buiten nog 30 graden moet worden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
@MdJ: Dat lijkt mij niet. De kachel zit onderin aan de linkerkant, de 'airco' zit bovenin. De kachel blaast echt hete lucht, ook op warme dagen. Vooral 's morgens vroeg, terwijl het dan echt nog niet zo warm is buiten dat de klimaatbeheersing het niet goed gekoeld krijg. Op een heel warme dag stopt de kachel soms na een minuut of veertig, maar ja, dan ben ik al bijna in Rotterdam...
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De witte ex Veolia citea's vind ik als chauffeur waardeloze rammelbakken met een dramatisch rem gedrag. Het is duidelijk te merken dat we hier met de goedkoopste versie Citea te maken hebben. Het is echt een wereld van verschil met de rode R-Net wagens en de 8300 serie van Arriva.
Daar komt nog bij dat de apparatuur wat Connexxion in de HWGO bussen heeft gebouwd ook tweedehands troep is wat slecht of helemaal niet werkt.
- Oude validaters die het inchecken van grote groepen reizigers niet aan kan en daardoor gewoon steeds vast lopen.
- Oude Infoxx schermen waarvan het schermt steeds elke seconde flikkert van licht naar donker.
- Kort verkeer wat na 1,5 jaar nog steeds niet goed werkt
Daar komt nog bij dat de apparatuur wat Connexxion in de HWGO bussen heeft gebouwd ook tweedehands troep is wat slecht of helemaal niet werkt.
- Oude validaters die het inchecken van grote groepen reizigers niet aan kan en daardoor gewoon steeds vast lopen.
- Oude Infoxx schermen waarvan het schermt steeds elke seconde flikkert van licht naar donker.
- Kort verkeer wat na 1,5 jaar nog steeds niet goed werkt
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
@OV hoeksewaard.
Het is waarschijnlijk ook de eerste serie Citea in Nederland.
Als passagier vind ik ze prima.
Met de nadruk op passagier. Dat kan voor een chauffeur anders zijn, merk ik.
Het is waarschijnlijk ook de eerste serie Citea in Nederland.
Als passagier vind ik ze prima.
Met de nadruk op passagier. Dat kan voor een chauffeur anders zijn, merk ik.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De eerste seriebouw Citea's voor Nederland rijden op het R-NET Amsterdam - Zaandam, die hebben ook nog de oude driehoekige vormgeving ipv de hamsterwangetjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Duidelijk dat de 59xx serie de nieuwe euro 6 variant is die net als in de ZOF gebied rijdt. Die ex veolia zijn volgens mij nog de Euro 5 citea's (voith) die rammelen echt. Die uitvallende schermen staat connexxion nog om bekend. De schermen zijn gemaakt bij maestronic en ik ken ze als dramatisch.OV Hoekschewaard schreef:De witte ex Veolia citea's vind ik als chauffeur waardeloze rammelbakken met een dramatisch rem gedrag. Het is duidelijk te merken dat we hier met de goedkoopste versie Citea te maken hebben. Het is echt een wereld van verschil met de rode R-Net wagens en de 8300 serie van Arriva.
Daar komt nog bij dat de apparatuur wat Connexxion in de HWGO bussen heeft gebouwd ook tweedehands troep is wat slecht of helemaal niet werkt.
- Oude validaters die het inchecken van grote groepen reizigers niet aan kan en daardoor gewoon steeds vast lopen.
- Oude Infoxx schermen waarvan het schermt steeds elke seconde flikkert van licht naar donker.
- Kort verkeer wat na 1,5 jaar nog steeds niet goed werkt
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
OV Hoekschewaard bedoelt volgens mij het infoXX-scherm van de chauffeur, niet het (grotere) scherm voor de passagiers.
Kort verkeer werkt inderdaad voor geen meter... En CXX doet ook niet veel moeite om de info op de schermen voor passagiers zo duidelijk en volledig mogelijk te maken. Nog steeds wordt bijvoorbeeld niet de plaatsnaam vermeld, maar alleen de haltenaam; daardoor zie je bijvoorbeeld alleen 'Busstation'.
Kort verkeer werkt inderdaad voor geen meter... En CXX doet ook niet veel moeite om de info op de schermen voor passagiers zo duidelijk en volledig mogelijk te maken. Nog steeds wordt bijvoorbeeld niet de plaatsnaam vermeld, maar alleen de haltenaam; daardoor zie je bijvoorbeeld alleen 'Busstation'.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat laatste doen ze nu bij sommige haltes wel. Ze zijn echter zeer spaarzaam met lettertjes: er staat nu "M harnis Gemeentehuis" op de schermen..
Kort verkeer werkt niet goed, ten dele omdat chauffeurs soms het volume laag zetten. Gaat lekker als je dan wil overstappen...
Kort verkeer werkt niet goed, ten dele omdat chauffeurs soms het volume laag zetten. Gaat lekker als je dan wil overstappen...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Arriva touring lijn 304 7192 GD HOV, Mercedes Benz integro M. gorba new TFT screen lay-out for arriva by Jeroen pijper photography, on Flickr
Deze is breder en past wat meer op en is van Gorba
Deze is breder en past wat meer op en is van Gorba
- Spoiler: show
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Echt? Dat is me nog niet eens opgevallen... Zal eens opletten deze week! Dat is dan alvast een kleine verbetering...henk1234 schreef:Dat laatste doen ze nu bij sommige haltes wel. Ze zijn echter zeer spaarzaam met lettertjes: er staat nu "M harnis Gemeentehuis" op de schermen..
Kort verkeer werkt niet goed, ten dele omdat chauffeurs soms het volume laag zetten. Gaat lekker als je dan wil overstappen...
Ook ten tijde van Arriva waren er chauffeurs die kort verkeer veel te zacht zetten. Mijn indruk is echter dat het nu ook vaak niet goed werkt als je het volume wel 'normaal' hebt staan...
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik bedoel inderdaad het scherm bij ons op het dashboard. Of het scherm voor de passagiers wel werkt daar heb ik geen zicht op. Maar het zal me niks verbazen als het dezelfde bagger kwaliteit heeft als ons scherm.Hendrik schreef:OV Hoekschewaard bedoelt volgens mij het infoXX-scherm van de chauffeur, niet het (grotere) scherm voor de passagiers.
Nee de chauffeurs zetten dat ding tegenwoordig uit omdat we knetter gek worden van dat gekraak wat continu uit de bakje komt. :neg: En voor de gemiste overstappen mag je Connexxion bedanken omdat ze te beroerd zijn om een oplossing te zoeken voor het probleem.henk1234 schreef: Kort verkeer werkt niet goed, ten dele omdat chauffeurs soms het volume laag zetten. Gaat lekker als je dan wil overstappen...
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Connexxion is helemaal geen voorstander van kort verkeer. de enige concessies van Connexxion met kort verkeer zijn Zeeland en HWGO.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Er wordt wel degelijk gewerkt aan een oplossing (niet specifiek kort verkeer, maar overstappen in het algemeen), maar dat is nog ten dele WIP. Later meer :)OV Hoekschewaard schreef:Nee de chauffeurs zetten dat ding tegenwoordig uit omdat we knetter gek worden van dat gekraak wat continu uit de bakje komt. :neg: En voor de gemiste overstappen mag je Connexxion bedanken omdat ze te beroerd zijn om een oplossing te zoeken voor het probleem.henk1234 schreef: Kort verkeer werkt niet goed, ten dele omdat chauffeurs soms het volume laag zetten. Gaat lekker als je dan wil overstappen...
En dat Maestronic scherm werkt prima, nooit problemen mee. Actuele tijden blijven soms een beetje hangen, maar een blik op het InfoXX scherm van de chauffeur zegt genoeg *O*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Waren ze daar niet in 2013 al mee bezig?henk1234 schreef:Er wordt wel degelijk gewerkt aan een oplossing (niet specifiek kort verkeer, maar overstappen in het algemeen), maar dat is nog ten dele WIP. Later meer :)
Sowieso laat Qbuzz in de regio Utrecht zien dat er veel meer kan met diezelfde schermen en dezelfde boordcomputer (Qbis en InfoXX zijn in de basis hetzelfde product bij mijn weten)
Connexxion blijft daarin gewoon wat achter en is ook erg star in z'n reisinformatie doordat ze maar een beperkt aantal keren per jaar nieuwe dienstregelingen in het systeem laden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Jij gelooft nog in de sprookjes van Connexxion? :') Dat ze werken aan een oplossing horen we al 1,5 jaar. Ze zijn bezig met een overstap app voor deze regio. Als dat net zo goed werkt als de ANS functie van de Infoxx, dan zou ik er maar niet teveel van verwachten als ik jou was.henk1234 schreef: Er wordt wel degelijk gewerkt aan een oplossing (niet specifiek kort verkeer, maar overstappen in het algemeen), maar dat is nog ten dele WIP. Later meer :)
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik vraag me nu één ding af: zouden ze in het ROCOV, waar de opdrachtgever bijzit heel erg veel sprookjes vertellen?
Meestal komt het er wel, het duurt alleen enorm lang.
Meestal komt het er wel, het duurt alleen enorm lang.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dit klinkt heel gek, maar soms werkt het kort-verkeer wel.
Dan heb ik het geluk tenminste.
Of ze rijden gewoon wat harder en halen de bus in. Zo mis ik mijn overstappen niet.
Dan heb ik het geluk tenminste.
Of ze rijden gewoon wat harder en halen de bus in. Zo mis ik mijn overstappen niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het viel me op dat er nu op de reizigersschermen overstappen getoond worden. Alleen zal niemand op Dordrecht station overstappen van lijn 166 naar 176. De enigste overstap die weergegeven wordt.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Overstappen worden al sinds het begin van de concessie getoond...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het is mij niet eerder opgevallen. Nu reis ik enkel tussen 's-Gravendeel en Dordrecht. Maar om nu de eerst volgende bus terug in Dordrecht als overstap te tonen (weliswaar ander lijn nummer) komt wat vreemd over. Overigens wordt in 's-Gravendeel geen overstap getoond op het scherm voor lijn 585.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Volgens mij toont dat ding gewoon alles uit de concessies die 'aangezet' zijn. Voor HWGO zijn dat Bus Rotterdam, Rail Rotterdam en HWGO zelf, DAV volgens mij niet. In Zeeland wordt alleen HWGO en Zeeland zelf getoond. En die irrelevante overstappen zitten er meer tussen, bijvoorbeeld 395->436 op Zuidplein.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten