Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

ik denk dat je meer eenvoud krijgt door de sneldienstritten naar Ouddorp via Stellendam te laten rijden. Het PvE verplicht geen snelle ritten naar Ouddorp.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

CamilleKreemers schreef:Hoeveel reizigers maken gebruik van de reisrelatie Oude-Tonge - Dordrecht dan?
Okee, niemand. Dus het is een stom plan, want niemand blijft zitten bij Heinenoord en vooral 167 aan 130 is stom. Misschien dat 160-166 wel iets zou opleveren of 160-167.

En dan snap ik het.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

niet iets niet een stom plan, omdat er een vraag over gesteld wordt. Misschien zijn dat soort reizigers er wel, maar het moet ook genoeg zijn om de ritten bij Connexxion te laten bieden. Mijn idee is dat de meeste reizigers toch naar Rotterdam willen ipv Dordrecht.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ik heb net even de presentatie van Connexxion op mijn gemakje terug gekeken. Dit zijn de wijzigingen die ik op basis van het lijnennet kaartje heb gezien. Er kan natuurlijk vlak voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling nog wel iets veranderen.

130/136/396: wordt vervangen door lijn 436. Er komt dus geen aparte lijn tussen Oude-Tonge en Heinenoord busstation.
138: Rijdt via Dirksland naar Middelharnis
160: Gaat volgens het frequentie tabelletje tijdens de daluren 2x per uur rijden.
164: Rijdt weer tussen Numansdorp en Zuid-Beijerland.
166: Rijdt in 's-Gravendeel via de Smidsweg (huidige route lijn 168).
168: Rijdt in 's-Gravendeel via de Mijlweg (huidige route lijn 166). Er wordt niet meer tussen Rotterdam Zuidplein en Heinenoord Busstation gereden.
169: Vervalt helemaal tussen Viaduct A29 en Oud-Beijerland. Verder vervallen de ritten tijdens de daluren tussen Willemstad en Viaduct A29.
176: Gaat net zoals vroeger weer tussen Rotterdam Zuidplein, Puttershoek, 's-Gravendeel en Dordrecht rijden.
178: Wordt samengevoegd met lijn 168.
180: Wordt vervangen door scholierenlijn 680.
185: Nieuwe buslijn tussen 's-Gravendeel, Mookhoek en Strijen Sas. Wordt in Strijen Sas waarschijnlijk gekoppeld aan lijn 197 richting Strijen.
604: Wordt doorgetrokken naar Brielle. (zal waarschijnlijk maar 1 rit zijn)
639: Wordt doorgetrokken naar Renesse. (lijkt mij gewoon een verkapte matrit)
662: Rijdt niet meer tussen Willemstad en Numansdorp viaduct A29.
665: Dit is de enige overgebleven verbinding tussen Strijen en Dordrecht CS.
680: Vervangt lijn 180.

De lijnen 104, 134, 135, 167, 170, 171, 172, 174, 177, 197, 263, 630, 635, 663, 666, 667, 668, 669, 711 en 712 wijzigen zo ver ik kon zien niet.

De volgende lijnen zien we volgend jaar niet meer terug: 137, 161, 165, 173, 178, 180, 190, 194, 195, 274, 276, 534, 565 en 567, 802, 805, 860, 864.

Wat me verder nog opviel was de er in de avonduren en op zondag een uurdienst wordt gereden in plaats van een halfuursdienst. Dat geldt ook voor R-Net lijn 436, die na mijn mening alleen tijdens de spitsuren de naam R-Net verdiend. :')
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Hoe gaat de 604 naar brielle? Over Nieuwenhoorn of over Rockanje en Oostvoorne?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Tja, die uurdienst in de avonduren (en op zondag) is er nu ook al, in elk geval op Flakkee... Ik hoop dat de uurdienst niet om 19.00 uur al ingaat, maar dat is vast ijdele hoop...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Avonddienst begint toch meestal rond 19:00 uur, dus zal wel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

dylanwild94 schreef:Hoe gaat de 604 naar brielle? Over Nieuwenhoorn of over Rockanje en Oostvoorne?
Na Hellevoetsluis rijdt hij gewoon via de N57 naar Brielle
Hendrik schreef:Tja, die uurdienst in de avonduren (en op zondag) is er nu ook al, in elk geval op Flakkee... Ik hoop dat de uurdienst niet om 19.00 uur al ingaat, maar dat is vast ijdele hoop...
Kijk ik begrijp die lage frequentie van lijn 436 hartstikke goed hoor. Ik snap alleen niet waarom zo'n simpele buslijn als lijn 136 R-Net moet worden.
regenmaker schreef:Avonddienst begint toch meestal rond 19:00 uur, dus zal wel.
Nou dat verschilt per lijn hoor.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

OV Hoekschewaard schreef:
dylanwild94 schreef:Hoe gaat de 604 naar brielle? Over Nieuwenhoorn of over Rockanje en Oostvoorne?
Na Hellevoetsluis rijdt hij gewoon via de N57 naar Brielle
Waar naar Brielle?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Het eindpunt wordt het Scheepvaart en Transport College.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

dus hier.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OV Hoekschewaard schreef: Kijk ik begrijp die lage frequentie van lijn 436 hartstikke goed hoor. Ik snap alleen niet waarom zo'n simpele buslijn als lijn 136 R-Net moet worden.
Ik snap het ook niet, maar als Dirkslander klaag ik er maar niet over... :P
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

OV Hoekschewaard schreef:
Hendrik schreef:Tja, die uurdienst in de avonduren (en op zondag) is er nu ook al, in elk geval op Flakkee... Ik hoop dat de uurdienst niet om 19.00 uur al ingaat, maar dat is vast ijdele hoop...
Kijk ik begrijp die lage frequentie van lijn 436 hartstikke goed hoor. Ik snap alleen niet waarom zo'n simpele buslijn als lijn 136 R-Net moet worden.
R-net zijn lijnen die zeer belangrijk zijn. Zuid Holland lijkt er iets beter mee om te gaan door alleen lijnen met een hoge kostendekkingsgraad bij dit netwerk te voegen. Lijn 136/130/396 reed met >100% kostendekkingsgraad. Lijn 400 (huidig nummer) rijd momenteel ook met >100% kostendekking. Alle lijnen die de kosten uit reizigersinkomsten verdienen worden het eerst omgezet.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

http://www.rnet.nl/corporate/uploads/do ... 0Eisen.pdf

Deze link laat de eisen zien waar een R-Net lijn aan moet voldoen. Ik kan je vertellen dat lijn 436 met name in het weekend nooit aan die eisen gaat voldoen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Dat boeit toch niemand wat. Er zijn ook R-NET-lijnen in Almere en 't Gooi die op zondag maar 1x/uur rijden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door casper_rzb »

Klein vraagje hoe moet je nu vanaf Spijkenisse in Oud-Beijerland komen?
Via Zuidplein??? Dat vind ik geld smijterij.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Fietsen en met het veer oversteken! :P
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dit wist ik nog niet:
Nieuwe halte
De rood-grijze R-net bussen vervangen de huidige Q-liner bussen tussen Rotterdam en Goeree-Overflakkee. De huidige route van de Q-liner en de haltes blijven grotendeels gehandhaafd. Er komt één nieuwe halte: op de Koningin Julianaweg in Middelharnis. Deze vervangt vanaf half december de twee bestaande haltes Samaritaan en Dorpsweg.
Bron: http://goeree-overflakkee.nieuws.nl/gem ... et-bussen/

Waar de nieuwe halte zou moeten komen en wat de route van de bus dan zou moeten zijn, begrijp ik niet goed.
De halte De Samaritaan heet trouwens ook al lang 'Koningin Julianaweg', nadat de naam van het naastgelegen verpleeghuis De Samaritaan is gewijzigd in Nieuw Rijssenburgh. Al wordt in de bussen in één richting nog steeds 'De Samaritaan' omgeroepen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Dichter bij de kruising Dorpsweg / Kon. Julianaweg allicht? Men heeft het expliciet over een halte op de Koningin Julianaweg dus ik verwacht niet dat er een heel andere route komt (gezien de bus al over die weg heen rijdt nu)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Maar waarom zou men dat in vredesnaam doen? De bus komt toch al langs de huidige haltes... Een halte dichterbij de kruising Dorpsweg/Koningin Julianaweg lijkt mij ook niet zo handig, omdat je dan het overige verkeer meer in de weg zit.
Een halte op de Langeweg zou ik me wel voor kunnen stellen, zodat de bus in de richting van Rotterdam na de halte Gemeentehuis bij de rotonde linksaf de Langeweg opgaat. Maar ook dat zie ik er eerlijk gezegd nog niet zo snel van komen...
Het gekke is dat ik verder nergens een bericht kan vinden over de desbetreffende nieuwe halte.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

De naam van bushalte gemeentehuis wijzigen in koningin julianaweg?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat zou raar zijn! Ten eerste staat het gemeentehuis nog steeds pal naast die halte, ten tweede is die naam bij iedereen bekend en ten derde zou het verwarrend zijn omdat er in de huidige situatie op een andere plaats ook al een halte Koningin Julianaweg is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

OV Hoekschewaard schreef:Ik heb net even de presentatie van Connexxion op mijn gemakje terug gekeken. Dit zijn de wijzigingen die ik op basis van het lijnennet kaartje heb gezien. Er kan natuurlijk vlak voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling nog wel iets veranderen.

130/136/396: wordt vervangen door lijn 436. Er komt dus geen aparte lijn tussen Oude-Tonge en Heinenoord busstation.
138: Rijdt via Dirksland naar Middelharnis
160: Gaat volgens het frequentie tabelletje tijdens de daluren 2x per uur rijden.
164: Rijdt weer tussen Numansdorp en Zuid-Beijerland.
166: Rijdt in 's-Gravendeel via de Smidsweg (huidige route lijn 168).
168: Rijdt in 's-Gravendeel via de Mijlweg (huidige route lijn 166). Er wordt niet meer tussen Rotterdam Zuidplein en Heinenoord Busstation gereden.
169: Vervalt helemaal tussen Viaduct A29 en Oud-Beijerland. Verder vervallen de ritten tijdens de daluren tussen Willemstad en Viaduct A29.
176: Gaat net zoals vroeger weer tussen Rotterdam Zuidplein, Puttershoek, 's-Gravendeel en Dordrecht rijden.
178: Wordt samengevoegd met lijn 168.
180: Wordt vervangen door scholierenlijn 680.
185: Nieuwe buslijn tussen 's-Gravendeel, Mookhoek en Strijen Sas. Wordt in Strijen Sas waarschijnlijk gekoppeld aan lijn 197 richting Strijen.
604: Wordt doorgetrokken naar Brielle. (zal waarschijnlijk maar 1 rit zijn)
639: Wordt doorgetrokken naar Renesse. (lijkt mij gewoon een verkapte matrit)
662: Rijdt niet meer tussen Willemstad en Numansdorp viaduct A29.
665: Dit is de enige overgebleven verbinding tussen Strijen en Dordrecht CS.
680: Vervangt lijn 180.

De lijnen 104, 134, 135, 167, 170, 171, 172, 174, 177, 197, 263, 630, 635, 663, 666, 667, 668, 669, 711 en 712 wijzigen zo ver ik kon zien niet.

De volgende lijnen zien we volgend jaar niet meer terug: 137, 161, 165, 173, 178, 180, 190, 194, 195, 274, 276, 534, 565 en 567, 802, 805, 860, 864.

Wat me verder nog opviel was de er in de avonduren en op zondag een uurdienst wordt gereden in plaats van een halfuursdienst. Dat geldt ook voor R-Net lijn 436, die na mijn mening alleen tijdens de spitsuren de naam R-Net verdiend. :')
Hé, komt de 665 weer terug? die is eind januari opgeheven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Op Facebook kwam een foto voorbij van de 7762, zijnde de ex Veolia 5870.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Durashift »

OV Hoekschewaard schreef:http://www.rnet.nl/corporate/uploads/do ... 0Eisen.pdf

Deze link laat de eisen zien waar een R-Net lijn aan moet voldoen. Ik kan je vertellen dat lijn 436 met name in het weekend nooit aan die eisen gaat voldoen.
'Ingroei' is dan het toverwoord. Op termijn verwacht men kennelijk wel aan de (weekend) eisen te kunnen voldoen :wink:

Verder wel komisch om te lezen in dat PvE, pagina 2. Bij criteria 'Betrouwbaarheid' (welke de classificatie 'kritiek' meekrijgt) 2x 'Nooit te vroeg vertrekken' opschrijven..
Kennelijk zéér kritisch punt.. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 108 gasten