Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

OVFlakkee schreef:
busfanNL schreef:De TCR 519 (1030) zag ik vanmiddag nog in glanzend nieuwe R-NET kleurstelling rijden. *bus* Vorige week of 2 weken geleden had deze nog CXX kleur en daarna CXX kleur zonder stickers. Gaat dit met meer wagens gebeuren??
De TCR 518 (1029) was eerst ook Cxx groen en heeft sinds vorige week HWGO kleuren en stickers.
apart dat deze bussen nog de nieuwe connexxion huisstijl aangemeten hebben gekregen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Nouja die oude amba's toch ook? Die wagens zijn uit 2012 volgens mij. Das toch nog niet zo oud?
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Dat zijn oorspronkelijk geen Connexxion wagens. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

Hallo allemaal,

Ik zie regelmatig Brabantse bravo bussen van TCR rijden langs Stellendam op Goeree Overflakkee. Na wat rondvragen ben ik erachter gekomen dat deze werklieden van de Europoort naar Hellevoetsluis brengen. Maar heel vreemd; ik zie die bussen alleen op maandag en dinsdag hier rijden. Heeft iemand een schema van die tijden?

Mvg
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Dat is besloten vervoer, dus dat is, voor zover ik weet, niet online te vinden. Misschien zou je het na kunnen vragen bij TCR danwel het bedrijf waarvoor de ritten uitgevoerd worden.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

Jep dat heb ik ook al gedaan en niks wijzer van geworden helaas.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

BusFreakRotterdam schreef:Weet iemand toevallig hoeveel bussen Connexxion via TCR inzet op lijn 104 (Renesse-Hellevoetsluis) op zondag?
Op zon en feestdagen en na 7 uur zijn er inderdaad 2 bussen in de 104, op gewone werkdagen en zaterdagen zijn er 3 in omloop :)
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV-Hobbyist »

Daniël S schreef:Hallo allemaal,

Ik zie regelmatig Brabantse bravo bussen van TCR rijden langs Stellendam op Goeree Overflakkee. Na wat rondvragen ben ik erachter gekomen dat deze werklieden van de Europoort naar Hellevoetsluis brengen. Maar heel vreemd; ik zie die bussen alleen op maandag en dinsdag hier rijden. Heeft iemand een schema van die tijden?

Mvg
Op onderstaande site vind je de dienstregelingen van het besloten vervoer naar o.a. de Maasvlakte en Europoort. De meeste diensten dei ze aanbieden worden uitbesteed aan toerboeren.

https://vipre.nl/dienstregelingen/
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

Dank voor de link! ;)

De Setra waar we het voorgaande berichten over hadden is nergens meer te bekennen hier, hij reed maar een aantal weken rond op GO.

Sinds eind 2017 rijden hier een stuk of 10 citaro’s rond in oa de 104, 630 en 639. Begin februari zijn er een aantal opnieuw gespoten in de nieuwe kleurstelling van cxx. Nog een aantal bussen oa de 1027 rijden nog rond in de oude kleurstelling. Ik zou hier graageen foto van Willem sturen maar dat gaat volgens mij niet hier.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 18 mar 2018, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: drie berichten samengevoegd
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Daniël S schreef:De Setra waar we het voorgaande berichten over hadden is nergens meer te bekennen hier, hij reed maar een aantal weken rond op GO.
Rijdt nu op Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Daniël S schreef:Ik zou hier graageen foto van Willem sturen maar dat gaat volgens mij niet hier.
Je kunt foto's uploaden via een externe site, zoals Flickr of tinypic of eventueel zelfs Facebook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

Suus schreef:
Daniël S schreef:De Setra waar we het voorgaande berichten over hadden is nergens meer te bekennen hier, hij reed maar een aantal weken rond op GO.
Rijdt nu op Schiphol.
Ah dankjewel, weet ik dat ook weer :)
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

Weet iemand toevallig hoeveel omkopen er in de 436 zitten op een gewone werkdag?
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door arjano1978 »

OV-Hobbyist schreef:
Daniël S schreef:Hallo allemaal,

Ik zie regelmatig Brabantse bravo bussen van TCR rijden langs Stellendam op Goeree Overflakkee. Na wat rondvragen ben ik erachter gekomen dat deze werklieden van de Europoort naar Hellevoetsluis brengen. Maar heel vreemd; ik zie die bussen alleen op maandag en dinsdag hier rijden. Heeft iemand een schema van die tijden?

Mvg
Op onderstaande site vind je de dienstregelingen van het besloten vervoer naar o.a. de Maasvlakte en Europoort. De meeste diensten dei ze aanbieden worden uitbesteed aan toerboeren.

https://vipre.nl/dienstregelingen/
Als ik naar de Maasvlakte rijdt dan kom ik de bussen van TCR tegen tussen 5 en 05:30 uur bij Rozenburg met de mensen in de bus. Meestal zijn het 2 bussen maar zie ook weleens 3 bussen rijden. Zewel geleed als normale 12 meter bussen van tcr.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Tcr rijdt werknemers naar de esso raffinaderij. Wordt voornamelijk gedaan met bravo arriva wagens en de ex connexxion 9163.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door arjano1978 »

Ik zag van de week 2 maal R-net Citato's. En ook 2 maal geleed Citaro's connexxion. En ook CXX amba. Maar geen bravo bussen gezien
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

arjano1978 schreef:Ik zag van de week 2 maal R-net Citato's. En ook 2 maal geleed Citaro's connexxion. En ook CXX amba. Maar geen bravo bussen gezien
Aha oké, waar heb je die gezien als ik vragen mag?
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

Hendrik schreef:Inmiddels zijn overal de klokken (min of meer) goed gezet, zag ik zelf ook.

Bij de halte Dirksland Ziekenhuis staat één DRIS, maar toen ik er gisteravond langs fietste, gaf ie alleen de lijnen richting Rotterdam weer... Wordt vast nog aangepast. :wink:
Ja, dat was een tijd geleden nog steeds, is volgens mij nu wel aangepast ;)
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door arjano1978 »

Daniël S schreef:
arjano1978 schreef:Ik zag van de week 2 maal R-net Citato's. En ook 2 maal geleed Citaro's connexxion. En ook CXX amba. Maar geen bravo bussen gezien
Aha oké, waar heb je die gezien als ik vragen mag?
IK zie de bussen rijden terhoogte van Rozenburg / afslag Brielle A15.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

Oh daar, ja klopt afgelopen maandag was het alleen een TCR citaro in R-net kleurstelling.

Pas zag ik een vreemde vogel op Middelharnis gemeentehuis, namelijk een witte amba 8335, weet iemand daar meer over?
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 18 mar 2018, 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd en bericht samengevoegd
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Op de wiki staat die genoemd als reservebus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

PatrickM schreef:Volgens mij zijn drie van de citaro's van TCR niet rolstoeltoegankelijk.
Klopt inderdaad ja, daar zitten zitplekken.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Lange_Dre »

Bizar, dat dat anno 2018 nog is toegestaan in het openbaar vervoer...
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniël S »

busfanNL schreef:O lachen. Ik woon niet in de buurt van een TCR stalling dus ik ben blij dat je die info post. Bedankt en het busje vind ik mooi.
Waar kom jij vandaan als k vragen mag? Ik kom ook uit die buurt ;)
Lange_Dre schreef:Bizar, dat dat anno 2018 nog is toegestaan in het openbaar vervoer...
Tja, tegenwoordig rijden ze alleen in de 639, schoolritten en dus bijna geen roelsroelen etc.

Afbeelding

Dit zijn de citaro’s in nieuwe kleurstelling, er rijden nog enkele in de oude CXX kleurstelling.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 18 mar 2018, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Drie berichten samengevoegd
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Daniël S schreef:
busfanNL schreef:O lachen. Ik woon niet in de buurt van een TCR stalling dus ik ben blij dat je die info post. Bedankt en het busje vind ik mooi.
Waar kom jij vandaan als k vragen mag? Ik kom ook uit die buurt ;)
Ik houd dat liever voor mezelf. Dan blijf ik een beetje anoniem. Haha. :D Ben nog maar 15 dus ik pas een beetje op.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 45 gasten