Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Die schermen tonen uitsluitend lijnen uit dezelfde concessie bij Connexxion. En ze blinken inderdaad uit in irrelevante aansluitingen, in Utrecht heb ik er weleens dezelfde lijn in de tegenrichting tussen zien staan :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

In de bussen van HWGO worden ik elk geval ook overstappen op RET-lijnen en lijnen van CXX Zeeland weergegeven. Dus niet alleen dezelfde concessie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Chrysa »

Dat Setra-ding van TCR zag ik net voorbijrijden op Schiphol Plaza met totaalreclame erop van een parkeerplaats oid. Is ie weer verkocht?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

Dat lijkt me een beetje apart als ze hem verkocht hebben. Ze hebben hem recent nog in de Connexxion huisstijl gebracht
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

De TCR 566 rijdt tegenwoordig inderdaad op Schiphol voor de hotel pendel van het ibis hotel die TCR heeft overgenomen van Met en Co.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Chrysa »

Het dak was nog groen en er stond nog een half CXX logo achterop, dus hij zal wel weer snel terug kunnen wanneer nodig.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Lijn 45 »

Is de 566 de enige bus van TCR die op Schiphol rijdt?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

De 566 is de enige die op die pendel rijdt. TCR heeft op Schiphol wel meer bussen staan voor de concessie amsteland Meerlanden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Prachtig dit: een buschauffeur haalt op zijn laatste dag voor zijn pensioen nog even een fietser uit de Heinenoordtunnel: http://www.rijnmond.nl/nieuws/158360/Bu ... oordtunnel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Is er al wat meer bekend over de voorgenomen uitbreiding van het R-net in HWGO? Ik bedoel de trajecten Rotterdam - Oud-Beijerland en Ouddorp - Dirksland. Dit zou 28 juni jl. bij provincie Z-H besproken worden.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Ik heb 2 vraag over de oude Arriva lijn 190 Oud-Beijerland via Hekelingen naar Spijkenisse Metro.

- Hoeveel reizigers trok deze lijn ongeveer per dag?
- Werd er wel is ander materieel ingezet dat een taxibusje door Arriva?

Uit een heel ver veleden weet ik dat ZWN buslijn 170 had van Spijkenisse Metro naar Goudswaard
die altijd goed vol zat en werd gereden met een normale stadsbus.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV-Hobbyist »

Er werd weinig vervoerd met lijn 190, als er 10 reizigers per week vervoerd werden is het veel.
Ben zelf een paar keer mee geweest, had 1 keer een taxibusje en de meeste keren werd ik met een auto vervoerd.

Lijn 170 tussen Spijkenisse en Oud Beijerland heeft de laatste jaren (tot dec 2004) van zijn bestaan als spitsbus gereden en die ritten waren altijd redelijk bezet. Ze hebben deze lijn opgeheven omdat de Metropoolregio (lijn 170 viel destijds onder Voorne-Putten) de eis had dat alle bussen een lage vloer zouden hebben en die kunnen met laag water de pont niet op/af.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hier staan voor de hele PZH (muv MRDH) de in- en uitstapcijfers van 2015. Spijkenisse metro Centrum had +- 10 instappers per dag, de rest moet je zelf even kijken.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

BusFreakRotterdam schreef:Ik heb 2 vraag over de oude Arriva lijn 190 Oud-Beijerland via Hekelingen naar Spijkenisse Metro.

- Hoeveel reizigers trok deze lijn ongeveer per dag?
- Werd er wel is ander materieel ingezet dat een taxibusje door Arriva?

Uit een heel ver veleden weet ik dat ZWN buslijn 170 had van Spijkenisse Metro naar Goudswaard
die altijd goed vol zat en werd gereden met een normale stadsbus.
Er werd een Vito ingezet en in de spits weleens een Mercedes Sprinter city.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

OV-Hobbyist schreef:Er werd weinig vervoerd met lijn 190, als er 10 reizigers per week vervoerd werden is het veel.
Ben zelf een paar keer mee geweest, had 1 keer een taxibusje en de meeste keren werd ik met een auto vervoerd.
10 reizigers per week? En dat baseer jij op een "paar" ritjes die jij bent mee geweest? Alleen al de rit die in de Arriva periode om 7:45 vanuit Oud-Beijerland vertrok had al 10 reizigers en dan moest hij nog via Nieuw-Beijerland. Niet voor niets is de Mercedes Vito in de spits op gegeven moment vervangen door een Sprinter City.
OV-Hobbyist schreef:Lijn 170 tussen Spijkenisse en Oud Beijerland heeft de laatste jaren (tot dec 2004) van zijn bestaan als spitsbus gereden en die ritten waren altijd redelijk bezet. Ze hebben deze lijn opgeheven omdat de Metropoolregio (lijn 170 viel destijds onder Voorne-Putten) de eis had dat alle bussen een lage vloer zouden hebben en die kunnen met laag water de pont niet op/af.
Ook hier zit je er naast. Dat de lijn vanuit Spijkenisse gereden werd, betekent niet dat hij ook onder de concessie Voorne Putten viel. De verbinding tussen Spijkenisse en Oud-Beijerland heeft altijd bij de concessie HWGO gehoord.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Connexxion introduceert een nieuwe kaartsoort in HWGO, de samen uit dagkaart. Alleen verkrijgbaar via de kaartjes-app Pweep. Voor de rest zelfde concept als de combikaart Zeeland. Kosten: tot 1-10 €12,50, daarna €16. klik hier voor meer info.
GeoRalph
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 06 sep 2017, 21:06
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door GeoRalph »

Ik merk dat op lijn 104 in beide richtingen de chauffeurs een beetje dromerig zijn. Ik ben meerdere keren met de 104 geweest en ik druk ruim van te voren op de stop knop. Maar de chauffeur rijdt zo voorbij de halte :(
Het gebeurd het meeste bij Stellendam zwembad en ook Hellevoetsluis Provincialeweg / smitsweg.
Voorne-Putten Rozenburg is mijn specialiteit!
HWGO ken ik ook wel redelijk!

Groetjes,
GeoRalph!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Er rijdt op lijn 171 volgens ovInfo de 9115. Is dit een TCR wagen en zo ja welke? Of is dit een wagen van Connexxion zelf?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door MdJ »

TCR 617-622 zijn de ex Hermes/Connexxion 9114-9119. Mercedes Citaro G.
Bij twijfel: gebruik beton.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Sinds enige tijd worden de eerstvolgende haltes niet meer weergegeven op het display in de meeste bussen van zowel CXX als TCR. Is er een storing met dit systeem? Landelijk probleem?

Ook is er vorige week een CXX bus door een pui gereden bij de stalling Dirksland. De bus was niet op de rem gezet en de chauffeur was binnen een kopje koffie aan het drinken... De bus (nummer onbekend) is flink, zo niet onherstelbaar beschadigd :oops:
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik heb wel een paar keer gehad dat het scherm was 'bevroren' en dus de eerstvolgende haltes niet weergaf, maar ik heb niet de indruk dat het een grootschalige storing is. In de meeste bussen werkt het in elk geval gewoon normaal.
Op de schermen wordt trouwens sinds enige tijd aan de bovenkant van de pagina met aankomsttijden het lijnnummer en de bestemming weergegeven.

Door welke pui is die bus gereden? Ik heb geen schade aan het gebouw gezien...
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

In alle bussen van lijn 436 (traject Stellendam - Dirksland en v.v.) komt dit in ieder geval voor, ook bij de HWGO bussen van lijn 104. Ook is de verwachte aankomsttijd onjuist. Inderdaad staat dan wel het lijnnummer en de bestemming bovenaan het display. De lijst met eerstvolgende haltes is leeg.

Wat betreft de schade bij de remise in Dirksland: een chauffeur vertelde vanmorgen dit verhaal aan mij. De bus zou tot aan de eerste passagiersstoel beschadigd zijn en er deed zich geen persoonlijk letsel voor. Ik ben zelf nog niet voorbij de remise gereden, daar rijd ik niet zo vaak voorbij.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik herken het probleem met de schermen, maar het is in elk geval niet bij alle ritten die ik de afgelopen dagen heb gemaakt. Nu reis ik meestal met lijn 437, maar ik kan me niet goed voorstellen dat het probleem met een bepaalde lijn te maken heeft... Ik zal het eens in de gaten houden!
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Het komt in heel HWGO voor. Met als hoogtepunt dat R'dam-Dordt volgens de schermen 20 uur ging duren :mrgreen:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Volgens de ovZoeker de 4214 op lijn 171 van deze concessie. :shock: Dacht dat deze wagen in de concessie Zeeland actief was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten