Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
-
- Berichten: 952
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Weet iemand toevallig hoeveel bussen Connexxion via TCR inzet op lijn 104 (Renesse-Hellevoetsluis) op zondag?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Volgens mij zijn er twee omlopen op de 104.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Inmiddels is de paarse TCR 408 in R-NET kleuren gespoten. Het interieur is niet vervangen. *bus*
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Zit die nu op de 436?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat klopt, ik heb deze week de 408-1043 ook een paar keer zien rijden op Goeree-Overflakkee, inderdaad op lijn 436.
Ook zag ik vanmorgen de nieuwe Setra (566-1058) op lijn 639 i.p.v. op lijn 104.
Ook zag ik vanmorgen de nieuwe Setra (566-1058) op lijn 639 i.p.v. op lijn 104.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Uiteraard heeft TCR het interieur nog niet vervangen.busfanNL schreef:Inmiddels is de paarse TCR 408 in R-NET kleuren gespoten. Het interieur is niet vervangen. *bus*
TCR heeft lak aan de concessie regels want er rijden ook nog steeds R-Net wagens rondt zonder een plek voor een rolstoel. En de ex Veolia amba's uit Brabant rijden na 1,5 jaar nog steeds zonder passagiersairco hun rondjes. Slechte zaak.
Over het heilige R-Net gesproken, de provincie wilt een bedrag van 6 miljoen uittrekken voor een R-Net lijn tussen Oud-beijerland en Rotterdam Zuidplein. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Bron: http://www.ad.nl/hoeksche-waard/frequen ... ~a2f02333/
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
In hetzelfde artikel wordt ook genoemd "en tussen Ouddorp en Dirksland". Dat zou top zijn, scheelt een overstap en de frequentie wordt dan misschien wel drie keer per half uur i.p.v. 1 keer :pos: :pos: :pos:
Nu zie ik alleen 's avonds en op zondag de 436 op de kop van het eiland (bijna) leeg voorbijrijden. Dan denk ik vaak: doe dat nu eens tijdens de spits :6
Nu zie ik alleen 's avonds en op zondag de 436 op de kop van het eiland (bijna) leeg voorbijrijden. Dan denk ik vaak: doe dat nu eens tijdens de spits :6
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Gaan ze dan ook het aantal lijnen naar oud beijerland verminderen en simpeler maken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Voor mij meer een "eindelijk" en een "ik-wist-het" dan een "echt-waar."
Dit had eerder moeten gebeuren dan de 436/437. Lijn 171/172 zijn al druk genoeg en met 170 en 160 erbij piekt het uit.
Eindelijk.
Dit had eerder moeten gebeuren dan de 436/437. Lijn 171/172 zijn al druk genoeg en met 170 en 160 erbij piekt het uit.
Eindelijk.
Ik denk niet dat het simpeler wordt. Volgens mij wordt het 471/472 en daarnaast 160/163/170. Simpeler dan dit kan ik niet indenken.dylanwild94 schreef:Gaan ze dan ook het aantal lijnen naar oud beijerland verminderen en simpeler maken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Als je 171/172 omzet in R-NET 471/472 heeft Oud-Beijerland wel genoeg verbindingen naar Zuidplein 160/163/170/263/663 kan je dan volgens mij prima samenvoegen tot een lijn 160 Goudswaard - Rotterdam Kralingse Zoom
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het is nu toch al vrij duidelijk? 16x is kernnet, 17x is voor de brede spits, 2xx is spitsbus en 6xx is schoolbus.
Vergeet niet dat de 160 een van de lijnen is die naar Zuidplein rijdt, daar zal dus een andere bus heen moeten. Alles samenvoegen tot één lijn zorgt voor onnodig veel voetnoten.
Vergeet niet dat de 160 een van de lijnen is die naar Zuidplein rijdt, daar zal dus een andere bus heen moeten. Alles samenvoegen tot één lijn zorgt voor onnodig veel voetnoten.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ja, we willen geen 2e lijn 436 (voordat lijn 437 tot leven kwam). 5 voetnoten per dagperiode.
Eigenlijk denk ik dat de huidige constructie zo goed is. Elk lijn heeft een functie.
16x- elke boom/paal/prullenbak bedienen
17x- alles tussen Oud-Beijerland en Rotterdam overslaan/snel van A naar B.
2xx- aanvulling in andere richting
6xx- op naar school
4xx- alles wat speciaal moet lijken maar eerst 20 aanpassingen nodig heeft. a.k.a. R-net.
Eigenlijk denk ik dat de huidige constructie zo goed is. Elk lijn heeft een functie.
16x- elke boom/paal/prullenbak bedienen
17x- alles tussen Oud-Beijerland en Rotterdam overslaan/snel van A naar B.
2xx- aanvulling in andere richting
6xx- op naar school
4xx- alles wat speciaal moet lijken maar eerst 20 aanpassingen nodig heeft. a.k.a. R-net.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 03 jun 2017, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige post hoef je niet te quoten...
Reden: vorige post hoef je niet te quoten...
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Als de lijnen 171 en 172 R-Net worden dan moeten ze de huidige routes lekker met rust laten. Op deze manier wordt 80% van Oud-Beijerland bediend. Het rondje Rotterdam - Oud-Beijerland - Rotterdam wordt tijdens de daluren binnen 55 minuten gereden waardoor er voor een kwartierdienst maar 4 bussen nodig zijn.
Ze zouden alleen de haltes Bierkade en Vierwiekenplein moeten samenvoegen, het zelfde geldt voor de haltes Rembrandtstraat en Maseratilaan. Verder moet er nieuw R-Net haltemeubilair en waarschijnlijk (en ik hoop het) nieuwe comfortabele bussen komen.
De lijnen 160 en 170 hoeven niet aangepast te worden want die rijden de kortst mogelijke route door Oud-Beijerland via de Zeeheldenwijk, de enige wijk waar de lijnen 171 en 172 niet echt in de buurt komen. Daarnaast hebben de inwoners van Goudswaard, Piershil en Nieuw-Beijerland nu een directe verbinding met de meeste middelbare scholen en het centrum van Oud-Beijerland.
De lijnen 163 en 263 zorgen met hun huidige routes ervoor dat een groot deel van Oud-Beijerland een rechtstreekse verbinding heeft met Heinenoord Busstation, Station Lombardijen en Rotterdam Kralingse Zoom. Dus ook hier hoeft naar mijn mening niks aangepast te worden.
Ze zouden alleen de haltes Bierkade en Vierwiekenplein moeten samenvoegen, het zelfde geldt voor de haltes Rembrandtstraat en Maseratilaan. Verder moet er nieuw R-Net haltemeubilair en waarschijnlijk (en ik hoop het) nieuwe comfortabele bussen komen.
De lijnen 160 en 170 hoeven niet aangepast te worden want die rijden de kortst mogelijke route door Oud-Beijerland via de Zeeheldenwijk, de enige wijk waar de lijnen 171 en 172 niet echt in de buurt komen. Daarnaast hebben de inwoners van Goudswaard, Piershil en Nieuw-Beijerland nu een directe verbinding met de meeste middelbare scholen en het centrum van Oud-Beijerland.
De lijnen 163 en 263 zorgen met hun huidige routes ervoor dat een groot deel van Oud-Beijerland een rechtstreekse verbinding heeft met Heinenoord Busstation, Station Lombardijen en Rotterdam Kralingse Zoom. Dus ook hier hoeft naar mijn mening niks aangepast te worden.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik ben bezig met het uitwerken van mijn idee. Als het klaar is zal ik het posten in Ideeën over OV.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Volgens mij zou je de 160 inderdaad naar een andere bestemming dan Zuidplein kunnen laten rijden (bijv. naar Kralingse Zoom). Mits:
* de 371/372 wat vaker rijden
* er bij halte Poortwijk een goede overstap komt van de 160 op de 371/372
* de 371/372 wat vaker rijden
* er bij halte Poortwijk een goede overstap komt van de 160 op de 371/372
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 03 jun 2017, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Wordt waarschijnlijk 471/472 lijkt me, aangezien de provincie Zuid-Holland voor R-Net de 4xx lijnnummers gebruikt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Die Arriva 0045 is een S416 LEOmniLezer schreef:Ik wil niet koppig of vervelend doen, maar de kleurstelling van het interieur lijkt erg op die van Syntus. Daarnaast is er geen enkel ander bedrijf met een s415LE Business naast ARRIVA 0045.
Daarnaast heb ik het niet gezien. Ik was op Renesse vandaag (voor 10 minuten).
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Juist, s416 LE Business
- Lijn 163/263 wordt compleet overgenomen door 471/472 met goede overstap op 160.
- Lijn 663 is gewoon extra ritten op 160 dan.
Wat heb je dan in gedachten voor lijn 163/263 en 663?Roeland schreef:Volgens mij zou je de 160 inderdaad naar een andere bestemming dan Zuidplein kunnen laten rijden (bijv. naar Kralingse Zoom). Mits:
* de 371/372 wat vaker rijden
* er bij halte Poortwijk een goede overstap komt van de 160 op de 371/372
- Lijn 163/263 wordt compleet overgenomen door 471/472 met goede overstap op 160.
- Lijn 663 is gewoon extra ritten op 160 dan.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 05 jun 2017, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbele post samengevoegd
Reden: dubbele post samengevoegd
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
ik vind het idee wel goed van eenvoudiging (nu ingewikkeld daar), maar hoe ga je het in samenspraak met de rest van de regio doen? Ik denk namelijk dat er meer vereenvoudigingen plaats kunnen vinden.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Niet, de rest van de regio heeft pech.
Daarnaast valt er ook niet veel samen te voegen. De routes verschillen iets te veel en alle varianten zijn nodig en goed gebruikt.
Daarnaast valt er ook niet veel samen te voegen. De routes verschillen iets te veel en alle varianten zijn nodig en goed gebruikt.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 05 jun 2017, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik kom niet uit deze omgeving. Ik reis iedere dag in Friesland, en Groningen. Ik heb deze board globaal gelezen, en viel op dat dit wel 1 van de armste concessie is met heel veel invloeden van TCR. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat gewone lijndiensten behalve belbussen worden uitgevoerd door taxi bedrijven. Inzet van oud materieel bij een relatief nieuwe concessie. VDL citea dingen die rijden op het dure HOV R-net. Heeft de serie 59xx van connexxion airco? Hebben ze nog een voith-bak of zijn het wel weer die nieuwe euro 6 citea's met een ZF bak die ook in Friesland rijden? Dan vind ik de formule van Q-link in Groningen beter.
Ik wil een keer rond rijden daar en het ervaren.
Ik wil een keer rond rijden daar en het ervaren.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Subaannemers zijn in heel veel concessies gebruikelijk.
Verder waren de Citea's pas twee jaar oud toen ze van concessie wisselden en zouden ze in Limburg nog maar een jaar te gaan hebben. De bussen rijden en zitten prima en hebben uiteraard zoals alle Citea's een airco. R-NET heeft zelfs USB-opladers.
Alleen maar nieuwe bussen had waarschijnlijk nog grotere bezuinigingen opgeleverd, de budgetten staan al jaren op de nullijn terwijl de kosten blijven stijgen.
Verder waren de Citea's pas twee jaar oud toen ze van concessie wisselden en zouden ze in Limburg nog maar een jaar te gaan hebben. De bussen rijden en zitten prima en hebben uiteraard zoals alle Citea's een airco. R-NET heeft zelfs USB-opladers.
Alleen maar nieuwe bussen had waarschijnlijk nog grotere bezuinigingen opgeleverd, de budgetten staan al jaren op de nullijn terwijl de kosten blijven stijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Die 5900's van VDL zijn prima bussen, ik heb er niks op aan te merken. Veel beter dan die Citea's uit Limburg.JP13357 schreef:Ik kom niet uit deze omgeving. Ik reis iedere dag in Friesland, en Groningen. Ik heb deze board globaal gelezen, en viel op dat dit wel 1 van de armste concessie is met heel veel invloeden van TCR. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat gewone lijndiensten behalve belbussen worden uitgevoerd door taxi bedrijven. Inzet van oud materieel bij een relatief nieuwe concessie. VDL citea dingen die rijden op het dure HOV R-net. Heeft de serie 59xx van connexxion airco? Hebben ze nog een voith-bak of zijn het wel weer die nieuwe euro 6 citea's met een ZF bak die ook in Friesland rijden? Dan vind ik de formule van Q-link in Groningen beter.
Ik wil een keer rond rijden daar en het ervaren.
En waar baseer je op dat HWGO een van de armste concessies is? Alle kernen (behalve Mookhoek en Strijensas) hebben altijd een vaste busverbinding. Soms niet met de beste aansluitingen, maar goed. Het rijdt wel. Zeeland is in mijn ogen een stuk erger...
Het enige waar ik me in HWGO wel aan stoor is dat CXX Numansdorp A29 als overstappunt HW-GO ziet. Een grote onoverzichtelijke bende is die halte, en de overstaptijden zijn soms erg lang.
Laatst gewijzigd door PatrickM op di 06 jun 2017, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Die R-net Citea's hebben usb-poorten, airco, Qliner stoelen, bagagedragers en een ZF-bak met een Euro-6 motor erin. Die Citea-dingen zijn gewoon even duur als het HOV-net zelf. Al klinken die ZF-dingen niet mooi. TCR doet vooral aanvullen en op lijn 180 waar TCR rijdt, rijden ze ook met relatief nieuwe Citea's.JP13357 schreef:Ik kom niet uit deze omgeving. Ik reis iedere dag in Friesland, en Groningen. Ik heb deze board globaal gelezen, en viel op dat dit wel 1 van de armste concessie is met heel veel invloeden van TCR. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat gewone lijndiensten behalve belbussen worden uitgevoerd door taxi bedrijven. Inzet van oud materieel bij een relatief nieuwe concessie. VDL citea dingen die rijden op het dure HOV R-net. Heeft de serie 59xx van connexxion airco? Hebben ze nog een voith-bak of zijn het wel weer die nieuwe euro 6 citea's met een ZF bak die ook in Friesland rijden? Dan vind ik de formule van Q-link in Groningen beter.
Ik wil een keer rond rijden daar en het ervaren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De citea's die TCR heeft komen uit dezelfde serie als de Witte Citea's van Connexxion. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten