Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door OVFlakkee »

Kon je zien of dat de belettering al gereed was? Op de eerder gestuurde foto en video ontbrak dit nog.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Daniël S »

Is niks aan veranderd, geen stickers ed..
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Mdk »

Is dit dat mierenzuur ding? Wat is de reden eigenlijk dat het tot een soort aanhanger gemaakt is in plaats van dit gewoon achterin de bus te bouwen? (Mogelijk met een extra achteras als t nou erg zwaar is)
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hainje »

Nee, waterstof.
🍉
Jamie
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 06 jun 2018, 21:06
Locatie: Sommelsdijk

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Jamie »

Donderdag was ik rond 16.00 uur bij de stalling in Dirksland, geen waterstof bus te bekennen. Het enige wat er stond was een Connexxion Citea, R-net Citea, een Mercedes Benz sprinter, 2 gelede Citaro’s onderandere R-net en TCR.

Weet iemand misschien of er morgen een waterstof bus bij Dirksland staat?
Jamie
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 06 jun 2018, 21:06
Locatie: Sommelsdijk

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Jamie »

https://www.instagram.com/p/Bt6Lup7nWN9/
Het was toch niet die R-net achteraan?
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door OVFlakkee »

Nee, die achterste R-net bus is een Mercedes Citaro. Vergelijk het model van de voorkant maar met die witte Mercedes die ernaast staat.
Donderdagmiddag reed ik ook langs de stalling, zo rond half 3, en toen stond de nieuwe waterstofbus er ook niet.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Daniël S »

Donderdag middag rond 13:15 zag ik hem bij de halte Dirksland ziekenhuis om testritten te maken op de 436.. wellicht staat hij weer in Heinenoord oid..
aadvannijen
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door aadvannijen »

De testbus is inmiddels alweer terug naar VDL gegaan. Er is getest op tanken ( in Rhoon ) met een enkele bus, maar ook met een tweede ( RET ) bus erbij om te zien wat het tankstation dan doet. Overigens is/was dit een VDL demo, en het is niet een van de bussen die voor Cxx geleverd zullen worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Suus »

Ik reis nu voor de tweede keer deze week met lijn 436 en ik begin steeds minder van de dienstregeling te snappen.

Vorige week woensdag had ik opeens dat er twee 436 van Oude-Tonge naar Rotterdam vertrokken, maar de 436 die daar begon gaf geen enkele aansluiting op de bussen uit Zeeland terwijl de lange dienst dat wel deed.

En vandaag had ik vanaf Stellendam een korte rit tot Dirksland Ziekenhuis, waar we aan de overkant van het perron mochten overstappen op een andere (lege) bus naar Rotterdam. En bij die bus rijdt vanaf Middelharnis Gemeentehuis een bus één minuut vooruit tot Oude-Tonge?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Daniël S »

Die naar Dirksland was zeker om 14:00 van Stellendam? Die rijdt om die tijd altijd tot Dirksland, waarom... dat wil ik ook heel graag weten :lol:
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Ik reis nu voor de tweede keer deze week met lijn 436 en ik begin steeds minder van de dienstregeling te snappen.

Vorige week woensdag had ik opeens dat er twee 436 van Oude-Tonge naar Rotterdam vertrokken, maar de 436 die daar begon gaf geen enkele aansluiting op de bussen uit Zeeland terwijl de lange dienst dat wel deed.

En vandaag had ik vanaf Stellendam een korte rit tot Dirksland Ziekenhuis, waar we aan de overkant van het perron mochten overstappen op een andere (lege) bus naar Rotterdam. En bij die bus rijdt vanaf Middelharnis Gemeentehuis een bus één minuut vooruit tot Oude-Tonge?
Dat laatste is denk ik omdat die bus afgelost wordt in Dirksland, maar waarom er dan met een bus afgelost moet worden weet ik ook niet.
Die bus die voor de lange rit van de 436 reed is er gekomen vanwege de grote drukte op dat tijdstip, de middelbare school naast halte Gemeentehuis is dan net uit volgens mij, en richting Oude-Tonge rijdt er geen schoolbus. Die rit reed eerst MAT naar Oude-Tonge, maar rijdt nu dus vanaf Middelharnis. Die drukte merk je nu niet echt omdat het vakantie is natuurlijk.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Wievank »

Dat ze de passagiers van bus laten ruilen i.p.v. de chauffeurs zal waarschijnlijk met de personeelsdiensten te maken hebben. Als je de chauffeurs moet laten wisselen kost dat enkele minuten extra diensttijd omdat ze formeel even de tijd krijgen om de stoel in te stellen e.d. Overigens hoeft vreemd genoeg de betreffende bus niet aanwezig te zijn tijdens die 'insteltijd'. Waarschijnlijk kreeg men de planning net niet rond i.v.m. dienstlengte of pauzetijd als de chauffeurs van bus hadden moeten wisselen.

Eerlijk is eerlijk, het is een creatieve oplossing, maar niet bepaald reizigersvriendelijk.

Maar mogelijk zou het ook een wissel kunnen zijn tussen een deel dat Connexxion zelf rijdt en wat TCR rijdt, aangezien TCR over het algemeen alleen met eigen bussen rijdt. (en ik laat me graag verbeteren als lijn 436/437 niet door beiden gereden wordt)
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door OV Hoekschewaard »

De reden is zoals we Connexxion in HWGO kennen gewoon amateuristisch hoor.

De omloop van die desbetreffende rit loopt van s’ochtends vroeg tot laat in de avond. En dat zijn teveel kilometers voor zo’n klein VDL tankje. De bus moet wel verwisseld worden want anders strand hij s’avonds laat.

Deze fout maakt Connexxion elk jaar opnieuw.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Post »

Welke fout? Ze weten dat het niet wil op een tank en wisselen de bus dus om, dan is geen fout. Je zou het wel een vreemde keuze kunnen vinden om de bus te wisselen tijdens een rit met passagiers, maar een fout is het zeker niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Suus »

Wievank schreef:Maar mogelijk zou het ook een wissel kunnen zijn tussen een deel dat Connexxion zelf rijdt en wat TCR rijdt, aangezien TCR over het algemeen alleen met eigen bussen rijdt. (en ik laat me graag verbeteren als lijn 436/437 niet door beiden gereden wordt)
Allebei de bussen waren van Connexxion zelf.

Overigens werd vlak voor vertrek op Stellendam Busstation van de 436 naar Dirksland Ziekenhuis een chauffeur van lijn 104 gewisseld, daarvoor werd een Citea als POD-wagen gebruikt. Volgens mij had je op die manier ook de bus voor lijn 436 kunnen wisselen (aflosser brengt een nieuwe bus naar Stellendam en de afgeloste chauffeur neemt de oude bus mee terug naar de garage).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hainje »

Dat is niet 'des Connexxion'. Zo had ik in Eindhoven ook een dienst waarmee ik rond 17u begon en een slagje lijn 1 naar Achtse Barrier moest rijden. Na die slag had ik pauze en mijn collega nam de bus dan nog een keer mee naar de Achtse Barrier om vervolgens weer in te rukken naar de garage. Lijkt mij dat dit efficiënter had gekund.
🍉
aadvannijen
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door aadvannijen »

Ombouw is hier ook begonnen. Citaro's zijn/worden weer in dienst gesteld ( o.a. 3961 en 3963 ). Voor de fotografen is enig speurwerk nodig. Er zijn geen vaste omlopen of diensten voor deze wagens.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Daniël S »

De 5911 heeft gisteren een ongeluk met een vrachtwagen gehad, dus voorlopig ook buiten dienst :N
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Politie Hoeksche Waard heeft daar een foto van geplaatst.
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Rkl »

Ik zag vandaag op lijn 436 de 9115 rijden. Ik dacht dat het niet was toegestaan om in deze concessie te rijden met bussen van voor bouwjaar 2007?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Bussen mogen volgens het programma van eisen maximaal 11 jaar oud zijn. TCR rijdt wel meer bussen die daar niet aan voldoen...
Jamie
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 06 jun 2018, 21:06
Locatie: Sommelsdijk

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Jamie »

De waterstofbus komt er nu echt aan https://www.instagram.com/p/BwH9LrchgoK ... hare_sheet
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door OVFlakkee »

Het voertuignummer van de bus is 2000 en heeft nog geen definitief kenteken.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door OVFlakkee »

Cxx bus 5902 is inmiddels ook voorzien van nieuwe chipkaartlezers. Het Infoxx display is eruit gehaald.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten