Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door nvdw »

Meltrain schreef:Wat bedoel je hier precies mee? :|
En hoe verbetert de situatie voor scholieren dan nu?
Wat BFR waarschijnlijk bedoelt is dat de rit die vanaf Heinenoord als 680 doorgaat veel meer reizigers trekt dan in de rijtijd is voorzien.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

OV Hoekschewaard schreef:Als de leerlingen te laat op school zijn wat helpt het dan dat er vanaf december ritten om 9:45, 10:45, 11:45 en 12:45 vertrekken vanaf busstation Heinenoord? Ben je met die nieuwe ritten opeens niet meer te laat op school? Enige rit die nog nuttig kan zijn is die van 9:45.
Ze zijn wel nuttig als je om 11;50 begint nog een uur kan blijven slapen in plaats dat je dezelfde tijd uit bed moet om drie kwartier langer te reizen.
Als er ook een rit om 6:10 terug zou gaan naar Heinenoord, zou dat helemaal mooi zijn. Voor stage moet ik namelijk van Barendrecht naar Oud-Beijerland.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Het is logisch dat lijn 180 weer gaat rijden. Scholieren op een middelbare school zitten niet van 08:30 uur tot 15:30 uur op school. Er vervallen wel is lessen of ze starten later dan de gebruikelijke "kantoor" tijden. Als reizigers nu buiten de dienstregeling van lijn 680 naar Barendrecht willen vanuit Heienoord moeten ze eerst naar Zuidplein met de bus en dan overstappen van Zuidplein naar Barendrecht, veel onnodige kilometers en veel onnodige kosten.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Laat dan eerst weer de 130 terugkomen... Die kan precies in een uursdienst Oude-Tonge- Heinenoord met 1 bus.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

BusFreakRotterdam schreef:Het is logisch dat lijn 180 weer gaat rijden. Scholieren op een middelbare school zitten niet van 08:30 uur tot 15:30 uur op school. Er vervallen wel is lessen of ze starten later dan de gebruikelijke "kantoor" tijden. Als reizigers nu buiten de dienstregeling van lijn 680 naar Barendrecht willen vanuit Heienoord moeten ze eerst naar Zuidplein met de bus en dan overstappen van Zuidplein naar Barendrecht, veel onnodige kilometers en veel onnodige kosten.
Als je de dienstregeling van de 680 nou eens goed bekijkt dan kan je zien dat er ook een rit is die s'ochtends op het tweede lesuur aansluit. En s'middags vertrekt de eerste bus naar Heinenoord al om 12:59.

Voor die paar kindertjes die om 10 uur beginnen of voor 13 uur klaar zijn bestaat er nog altijd de mogelijkheid om via Rotterdam Spinozaweg te reizen in plaats van via Zuidplein.

Zoals Henk 1234 al terecht op merkt is een verbinding tussen Heinenoord en Oude-Tonge harder nodig dan een lijn 180 tijdens de daluren en in de vakantie periode.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

OV Hoekschewaard schreef:
Een deel van dat geld wordt over de balk gesmeten door bijvoorbeeld ook late ritten om 0:45 s'nachts aan te bieden vanuit Strijen, s'Gravendeel, Numansdorp en Goudswaard. Daar gaat natuurlijk niemand gebruik van maken.
Ik heb het even uitgerekend, en door die laatste ritten worden 108 dienstregelingminuten per dag verspild, precies genoeg om 2 retourritten 130 te rijden. Scheelt al wat, maar is eigenlijk nog niet wat je wil hebben.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Mr-W »

OV Hoekschewaard schreef: Ja ik snap Connexxion wel dat ze dit doen. Maar ik zou als provincie zijnde dit niet pikken want nu wordt het extra geld uitgegeven aan dit soort onzin.
En TCR gaat met de nieuwe dienstregeling nog minder rijden. :pos: In het weekend verdwijnen ze van de 436 en verder is het de bedoeling dat ze alleen nog maar op de scholierenlijnen en de taxi lijntjes rijden. En misschien nog enkele spits ritjes op het R-Net. Nog teveel werk voor TCR als je het mij vraagt, maar het gaat de goede kant op. :pos:
Moeten die lijnen dan weer met lege streekbussen gereden gaan worden ofzo :')
Volgens mij waren er buiten het personeel van CXX nauwelijks klachten over TCR. Zelf vind ik hun R-Net Citaro best wel fijn :wink:
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Als je kan lezen zijn er heel veel klachten binnengekomen, niet alleen van de scholen en leerlingen maar ook van de ouderenbonden, diverse gemeentes, en andere vervoerders die aansluitende lijnen hebben. Hierop heeft de provincie Zuid-Holland Connexxion de instructie gegeven om de buslijn 180 op weekdagen tussen +/- 07:00 en 18:00 uur te herstellen ipv paar schoolritjes op lijn 680 :wink:
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dat er heel veel klachten zijn daar geloof ik eerlijk gezegd helemaal niks van. Want in de Arriva periode heb ik op lijn 180 tussen 9 en 14 uur voornamelijk lucht vervoert. Als er 2 mensen in de bus zaten dan was het voor lijn 180 begrippen een drukke rit. Als de provincie echt zo goed luistert naar de klachten dan zouden ze ook de lijnen 130 en 190 gedeeltelijk weer laten rijden.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waarom zou de provincie Z-H Connexxion opdracht geven om lijn 180 weer in het leven te roepen? Juist na klachten.

Lees dit artikel even door.... "Zwartboek 350 klachten OV HWGO".

http://www.ad.nl/hoeksche-waard/zwartbo ... ~a4babfed/

Quote
De scholen in Barendrecht (Dalton Lyceum en Calvijn) zijn in gesprek met Connexxion, omdat hordes scholieren uit de Hoeksche Waard te maken hebben met lange reistijden of overstaptijden.
Unquote
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Weet iemand of lijn 436 vanaf Rotterdam nog extra ritten krijgt in de avond? Zodat bijv. de uursdienstregeling wat later pas ingaat?
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Chrysa »

BusFreakRotterdam schreef:Bericht van vanmiddag!

http://www.ad.nl/hoeksche-waard/meer-bu ... ~afd79883/
Zelfs ik kan zien dat die bus Utrechts is. :p

Ik snap ook niet hoe die mensen dat doen, op de middelbare school had ik zat dagen waar ik om 12:00 klaar was, en als je dan in een dorp woont waar de 1ste bus pas weer rijdt om 15:00 is dat niet erg handig. Nou zal dat hier nog wel meevallen, maar als je in bijvoorbeeld Zeeuws-Vlaanderen woont in een dorp waar 3 bussen per dag komen...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Hendrik schreef:Weet iemand of lijn 436 vanaf Rotterdam nog extra ritten krijgt in de avond? Zodat bijv. de uursdienstregeling wat later pas ingaat?
Nee, de ritten gaan ook nog wat eerder rijden... 19:07, 19:37, 20:37, 21:37, 22:37, dan 23:07 en 0:07. Althans, ging er vanuit dat je doordeweeks bedoelde. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Bedoelde idd doordeweeks! :wink:
Die verschuiving is opvallend. Wellicht heeft het te maken met wijziging van de tijden in Zeeland (waarop aansluiting moet worden geboden).
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ja, alles schuift vanwege Zeeland.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Pfff... Moet ik alle tijden weer opnieuw in m'n hoofd prenten! :P
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hier hetzelfde.. Ik ben altijd gewend dat de bus om :10 gaat, dus ik zal nog weleens een keertje te vroeg op de halte staan denk ik. Nu schuiven we op Duiveland een kwartier naar voren, anders had het vervelender geweest.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Kent iemand buslijn 117 van Connexxion. Dat staag in dat AD artikel.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Waarschijnlijk wordt lijn 171 bedoeld.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Hendrik schreef:Het is de bedoeling dat de waterstofbussen volgend jaar komen, dacht ik. Ik heb er recent iets over gelezen, maar kan het nu even niet vinden.
Bij Oude-Tonge zijn de eerste werkzaamheden voor het waterstoftankstation trouwens al zichtbaar.
In aanvulling hierop: ik lees zojuist in een regionale krant dat het de bedoeling is dat in januari 2017 de bouw van het tankstation begint en dat het in september 2017 operationeel is. Wanneer de waterstofbussen komen, stond er niet bij. Dát ze er komen, is uiteraard nog steeds wel de bedoeling.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Welke krant is dat?
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ah oke, dan zie ik het morgen wel.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Het is toch zo dat de korte ritten van lijn 436 naar Oude Tonge vooral rijden voor de Zeeuwse reizigers? Wat nou als de 133 een paar ritten ging verzorgen. Dit kost misschien een extra bus maar voor de reiziger een overstap minder. Als een paar ritten in de ochtend en een paar in de middag extra heen en weer doorrijden i.p.v. lijn 436? Was zo maar eens een idee. Geen idee of het kan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten