Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Roeland »

Er was toch ook sprake dat de lijnen 171-172 R-net zouden worden? Daar lees ik nu niets meer over.

Hoe is trouwens het gebruik op de dunne lijnen in HWGO? de 135, 138 en de 185? Zitten daar wel genoeg reizigers in?
Misschien kunnen ze daar in schrappen, en dan de 168 wel gewoon laten rijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Ik weet niet of de inkorting van lijn 168 ook die ene rit ochtend betreft, want dan is het geen goed idee. De 168 en 175 rijden regelmatig vlak achter elkaar de N3 af voor het Ziekenhuis en zijn beide vrijwel altijd zitvol.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Roeland schreef:Er was toch ook sprake dat de lijnen 171-172 R-net zouden worden? Daar lees ik nu niets meer over.

Hoe is trouwens het gebruik op de dunne lijnen in HWGO? de 135, 138 en de 185? Zitten daar wel genoeg reizigers in?
Misschien kunnen ze daar in schrappen, en dan de 168 wel gewoon laten rijden.
Lijn 185 daar zit overdag genoeg volk in. In de avond niet want dan sluit hij niet aan op de 166 vanuit Dordrecht.

Ook weer zo’n gemiste kans want laat je hem wel aansluiten in de avond, dan kan er weer tussen Strijen en Dordrecht gereisd worden. Wel eens waar met overstap in ‘s-Gravendeel en via een omweg via Strijensas, maar dat is nog altijd beter dan 30 minuten wachten in Maasdam.

Het is volgens de provincie de bedoeling dat R-Net naar Oud-Beijerland in december 2019 gaat rijden.
ArrivaBas schreef:Ik weet niet of de inkorting van lijn 168 ook die ene rit ochtend betreft, want dan is het geen goed idee. De 168 en 175 rijden regelmatig vlak achter elkaar de N3 af voor het Ziekenhuis en zijn beide vrijwel altijd zitvol.

De ochtendrit blijft wel doorrijden naar Dordrecht.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Wat ik ook doodzonde vind is lijn 180 met een grote bus. Waarom geen minibus of 8 persoonsbus?? Ik zie hem wel eens voorbij crossen in Barendrecht en dan is hij helemaal leeg.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Die zit in Heinenoord verknoopt aan een andere lijn waarvoor wel een grote bus nodig is dacht ik.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Okee vandaar. Ik dacht TCR rijdt er wel vaak op dus een 8 persoonsbus is geen probleem.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Daarnaast zijn beide 8-persoonsbusjes voor de HW volgens mij nodig voor de Strijensas-express. In theorie zou je dan een van de flakkeese busjes kunnen gebruiken, maar elke dag matritten Heinenoord-Dirksland is nou ook niet echt handig.

Edit: ik zie dat de Strijensas-express maar één busje nodig heeft, in theorie zou het dus kunnen.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door aadvannijen »

Alle suggestie's ten spijt. Het gaat om de centen mensen. Wat personeel of dagelijkse passagiers ook zeggen. Dat R-net in Oud-Beijerland er ( nog ) niet komt ligt waarschijnlijk ook aan het gebrek aan geschikt materieel. Die afgetrapte troep uit AML die straks vrijkomt is rijp voor de sloop, dus nieuw materieel zou ( volgens mij ) enige optie zijn. Ik denk dat men wacht tot het R-net materieel van de serie 5900-5917 genoeg gelopen heeft ( nu allemaal rond de 280.000 km !! ) om een nieuwe bestelling te doen en zo mooi weer te kunnen spelen. Dus die voorspelling van 2019.... Ik zet zo mijn vraagtekens ?????????????????
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Weet je wat vet is?
Arriva doet het al; R-net Wrap en stoelbekleding!!!!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Gekko123 »

En ook dat is voor Connexxion niks nieuws. Dat hebben ze al gedaan in de vorige concessie Haarlem-IJmond.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door fred1954 »

aadvannijen schreef:Alle suggestie's ten spijt. Het gaat om de centen mensen. Wat personeel of dagelijkse passagiers ook zeggen. Dat R-net in Oud-Beijerland er ( nog ) niet komt ligt waarschijnlijk ook aan het gebrek aan geschikt materieel. Die afgetrapte troep uit AML die straks vrijkomt is rijp voor de sloop, dus nieuw materieel zou ( volgens mij ) enige optie zijn. Ik denk dat men wacht tot het R-net materieel van de serie 5900-5917 genoeg gelopen heeft ( nu allemaal rond de 280.000 km !! ) om een nieuwe bestelling te doen en zo mooi weer te kunnen spelen. Dus die voorspelling van 2019.... Ik zet zo mijn vraagtekens ?????????????????
Onzin......Geen R-net omdat er gebrek aan geschikt materiiel is? Als de provincie wil dat een lijn R-net wordt, dan moet er geschikt materieel komen, al dan niet met extra geld van de provincie.

Die afgetrapte troep van AML.....dat valt wel mee......kan best nog wel mee, zeker de R-net Mercedes Citaro G’s van lijn 300/310.

Door een probleem bij de aanleg van de laad infra voor de elektrische bussen in AML moeten deze Citaro’s hier nog even een paar maanden door, maar ik heb begrepen, dat een deel daarna doorgeschoven zou worden naar een “zuidelijke” concessie, zonder dat er een naam genoemd werd. Dat kan natuurlijk overal zijn, ik wil alleen maar zeggen, er is nog zat materieel, wat nog goed bruikbaar is en er netjes uitziet.

We hebben hier straks meer dan 200 bussen in de aanbieding, ik geef wel door wanneer de kijkdagen zijn. :D :D :D

Maar even serieus, het is aan de provincie, wat zij willen..........zij zijn de concessieverleners.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Gekko123 schreef:En ook dat is voor Connexxion niks nieuws. Dat hebben ze al gedaan in de vorige concessie Haarlem-IJmond.
in de vorige concessie Haarlem ijmond was er geen R-net lijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door fred1954 »

Hij bedoelt denk ik de MAN/Volvo’s op 340/346/356, die van groen naar R-net kleuren gegaan zijn, die rijden voor een deel in HIJ, maar de lijnen zijn uiteraard van AML.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

TCR heeft inmiddels al heel wat bussen voorzien van een betaalautomaat. Bij Connexxion heb ik het nog niet gezien.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Er zijn ook al Connexxion-bussen met Ticketbox / pinapparaat. Alleen nog niet in werking...
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Klopt, ik zag dit vandaag in de 5907.
GeoRalph
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 06 sep 2017, 21:06
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door GeoRalph »

De laatste tijd zie ik dat er vaak een Lions City van Voorne-Putten Rozenburg lijn 104 rijdt in de spits.
Komt dit door een bussen tekort of is er een andere reden? :?:
Voorne-Putten Rozenburg is mijn specialiteit!
HWGO ken ik ook wel redelijk!

Groetjes,
GeoRalph!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

Dat komt doordat Connexxion vanuit Voorne-Putten een aantal spitsomlopen op lijn 104 rijdt. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Oja over VPR gesproken. Een wagen uit de 8300 serie (volgens mij 8335) reed afgelopen week op lijn 177 in de middag. Zonder stickers. Alleen de grijze SRR kleur.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

Deze grijze VDL Berkhof Ambassadors rijden niet meer in Voorne-Putten en de 8335 zal waarschijnlijk een tijdelijke bus zijn die tekorten wegens een of meerdere defecte bussen opvangt in een willekeurige concessie van Connexxion.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Gelukkig rijden ze niet meer (al vond ik t wel nostalgie). Maar ik vond ze oncomfortabel. Die bussen zijn 1 jaar jonger dan ik en ik ben 15. Dus dan zijn ze wel aardig versleten.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

De 8335 rijdt al een maandje vanuit de stalling Heinenoord. Onder een grote groep chauffeurs (waaronder ik) is hij samen met de ex hermes wagens nog best populair. Want in tegenstelling tot die vreselijke wagens uit de 5800 serie rammelen die oude wagens een stuk minder en je remt er fijner mee.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Oké. Ja nou vind ik de 5800 serie wel comfortabel maar inderdaad ze rammelen veel en ze maken herrie en die vering is dat als je voorin zit word je omhoog gegooid. Maar voor de rest op de snelweg prima wagens.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OV Hoekschewaard schreef:De 8335 rijdt al een maandje vanuit de stalling Heinenoord. Onder een grote groep chauffeurs (waaronder ik) is hij samen met de ex hermes wagens nog best populair. Want in tegenstelling tot die vreselijke wagens uit de 5800 serie rammelen die oude wagens een stuk minder en je remt er fijner mee.
Ik ben ook elke dag nog blij dat ik vrijwel altijd in een Citea uit de 5900-serie (of in een Citaro van TCR) zit... :wink: Rijden de 5900-Citea's voor chauffeurs ook fijner dan de 5800-Citea's?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

5800 serie is Euro 5/EEV en 5900 serie is Euro 6. Ik heb wel eens gehoord dat het Euro 6 anders rijd dan Euro 5 maar kan dat zelf niet bevestigen aangezien ik zelf alleen maar ervaring heb met een Euro 6 Citea
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten