Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Of de leerlingen gaan gewoon iets eerder naar school... (A) 8-)
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Kan ook, maar dan sta je voor een gesloten hek.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hainje »

Dat is erg zeg, tien minuten voor een hek wachten. :P
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Durashift »

henk1234 schreef:Kan ook, maar dan sta je voor een gesloten hek.
Conciërge eerder laten beginnen :wink:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hem kennende gaat 'ie dat echt niet doen.
Hainje schreef:Dat is erg zeg, tien minuten voor een hek wachten. :P
Voorbeeldje: ik moet om 8:35 op school zijn, en kan niet met de bus van 8:00 vertrek Oude Tonge omdat hij simpelweg gewoon te vol is. Dan moet ik dus om 6:50 weg, terwijl ik met de fiets sneller ben (+-45 minuten). Dat vind ik toch een behoorlijk verschil.(en voor de thooltjes is het nog veel erger met ongeveer 75 minuten wachten)


En ik citeer mijzelf:
Die drukke rit is die van 8:00, maar op dat tijdstip rijdt er altijd een rit Buiten Dienst naar Dirksland. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om die op z'n minst als extra rit naar Middelharnis te laten rijden?
Dat is volgens mij alleen een kwestie van een extra ritnummer in de InfoXX zetten, en op de lijnfilm "436 Middelharnis" in plaats van "999 geen dienst". En ja, ik weet dat ze er mee bezig zijn, maar ik ben bang dat die wijzigingen pas op de 2e zondag van december gaan plaatsvinden...
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

henk1234 schreef:Dat is volgens mij alleen een kwestie van een extra ritnummer in de InfoXX zetten, en op de lijnfilm "436 Middelharnis" in plaats van "999 geen dienst". En ja, ik weet dat ze er mee bezig zijn, maar ik ben bang dat die wijzigingen pas op de 2e zondag van december gaan plaatsvinden...
Misschien wel na de Meivakantie want vanaf zondag 8 mei gaan er wat dingen veranderen in de dienstregeling.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Interessant, is er al wat meer over bekend?
Als ze dan ook eindelijk klaar zijn met overleggen met PZH, dan hoop ik ergens eind april het antwoord op mijn klacht van eind januari terug te hebben...
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

henk1234 schreef:Dat is volgens mij alleen een kwestie van een extra ritnummer in de InfoXX zetten, en op de lijnfilm "436 Middelharnis" in plaats van "999 geen dienst". En ja, ik weet dat ze er mee bezig zijn, maar ik ben bang dat die wijzigingen pas op de 2e zondag van december gaan plaatsvinden...
Voor iedere minuut dat een bus rijdt, moet er worden betaald (lees:worden gesubsidieerd) zoals je waarschijnlijk weet. Dus Connexxion kan wel een extra ritummer in de Infoxx zetten, maar deze extra rit betalen ze dan in principe uit eigen zak, omdat het bovenop het met de provincie Noord-Holland afgesproken aantal DRU's valt. Het kan natuurlijk wel dat deze extra rit over een paar maanden wordt toegevoegd en er in de tussentijd met de provincie Noord-Holland is overgelegd over de financiering van deze extra rit.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door waldo79 »

Noord-Holland
:?:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Ezra schreef:
henk1234 schreef:Dat is volgens mij alleen een kwestie van een extra ritnummer in de InfoXX zetten, en op de lijnfilm "436 Middelharnis" in plaats van "999 geen dienst". En ja, ik weet dat ze er mee bezig zijn, maar ik ben bang dat die wijzigingen pas op de 2e zondag van december gaan plaatsvinden...
Voor iedere minuut dat een bus rijdt, moet er worden betaald (lees:worden gesubsidieerd) zoals je waarschijnlijk weet. Dus Connexxion kan wel een extra ritummer in de Infoxx zetten, maar deze extra rit betalen ze dan in principe uit eigen zak, omdat het bovenop het met de provincie Noord-Holland afgesproken aantal DRU's valt. Het kan natuurlijk wel dat deze extra rit over een paar maanden wordt toegevoegd en er in de tussentijd met de provincie Noord-Holland is overgelegd over de financiering van deze extra rit.
leuk in woon tegenwoordig in noord-holland. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

HWGO is Zuid-Holland dacht ik?

Vraag, er is dus kennelijk een MAT-rit die dezelfde route rijdt en gelijktijdige overvolle rit van Oude-Tonge naar Middelharnis, zoals ik dit lees. Waarom zou er dan extra kosten gedragen moeten worden om die MAT-rit om te zetten naar een vaste dienstrit? De bus moet toch die kant op en neemt nu extra reizigers mee.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

Omdat die extra rit dan niet gesubsidieerd wordt door de provincie. Bovendien: Wellicht moet ie na die MATrit meteen als een dienstrit verder. Als die MATrit omgezet wordt naar een dienstrit doet ie er wat langer over en dan kan ie waarschijnlijk de vertrektijd van de rit die na de MATrit komt niet halen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Michael schreef:Omdat die extra rit dan niet gesubsidieerd wordt door de provincie. Bovendien: Wellicht moet ie na die MATrit meteen als een dienstrit verder. Als die MATrit omgezet wordt naar een dienstrit doet ie er wat langer over en dan kan ie waarschijnlijk de vertrektijd van de rit die na de MATrit komt niet halen.
Dan vertrekt ie toch gewoon iets eerder?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Ja.. Maar als dat nou qua diensten niet gaat? Er zitten ook nog chauffeurs op de bussen hè.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Dat is waar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ik hoorde van een buurtbuschauffeur vandaag dat het busje van de 712 regelmatig kapotte onderdelen en constructie fouten heeft en dat busje 7430 ingezet moet worden als reserve. :roll:
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Wijzigingen per 8 mei.

104
Tijdens de spits wordt er nog maar 1x per uur gereden tussen Renesse en Ouddorp. De rit die 's ochtends om 8 uur in Hellevoetsluis aankomt wordt met een gelede wagen gereden.

134
Gaat in de ochtend nog maar 2 ritten rijden en in de middag nog maar 1. Alle overige ritten vervallen weer.

160
Krijgt zijn vroege rit weer terug die om 6:25 op Rotterdam Zuidplein aankomt.

164
Krijgt zijn vroege rit weer terug die om 6:10 op Heinenoord Busstation aankomt.

166
Op zondagavond wordt de rechtstreekse verbinding tussen Heinenoord, 's-Gravendeel en Dordrecht weer hersteld.

167
De rit van 5:47 vanaf Heinenoord Busstation naar Strijen vervalt.

168
Gaat weer via ziekenhuis Dordwijk rijden.

172
Krijgt zijn vroege rit op zaterdag weer terug die om 7:00 op Rotterdam Zuidplein aankomt.

264
Nieuw lijnnummer voor de 3 ochtendritten die in de ochtend Mijnsherenland overslaan.

274
De eerste rit om 6:46 vervalt.

436
Krijgt in de ochtend 2 extra ritten die om 7:08 en 7:48 aankomen op Rotterdam Zuidplein en in de middag gaan er 2 extra ritten rijden tussen Middelharnis en Oude-Tonge voor de scholieren. De rit die om 18:19 vertrekt vanaf Rotterdam Zuidplein gaat doorrijden naar Stellendam. De halte Stellendam Dorp komt te vervallen.

437
Nieuw lijnnummer voor de sneldienstritten tussen Dirksland en Rotterdam.

585
Nieuw lijnnummer voor de belbusritten van lijn 185

597
Nieuw lijnnummer voor de (nieuwe) belbusritten in het weekend van lijn 197

604
Krijgt in de ochtendspits een extra rit tussen Ouddorp en Hellevoetsluis.

630
Krijgt in de ochtendspits een extra rit tussen Stellendam en Middelharnis.

639
Ze gaan de vier ritten tijdens de ochtendspits beter verspreiden en er wordt niet meer tussen Renesse en Ouddorp gereden.

662
In de ochtend en de middag komt er een extra rit erbij.

663
De rit die om 14 45 vanaf Rotterdam Lombardijen vertrekt vervalt.

669
Krijgt in de ochtend 2 extra ritten naar Oud-Beijerland en vanaf Oud-Beijerland gaat er een extra rit rijden richting Numansdorp A29.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Bedankt voor het overzicht! :pos:

Deels is het wel een verschraling; bijv. bij lijn 104 en lijn 134. Maar ja, dat verbaast ook weer niet. Heel de dag rijden met lijn 134 was natuurlijk gewoon een slecht getimede 1 april-grap...

- Mooi dat de sneldienstritten van lijn 436 eindelijk lijnnummer 437 krijgen! Al had dat (net als sommige andere wijzigingen) ook al wel eerder gekund...
- Jammer genoeg geen rit op lijn 437 vóór 6.00 uur, zo te zien. :cry:
- Er zijn nu ook al ritten van lijn 436 die om 7.08 en 7.48 uur op Rotterdam Zuidplein aankomen. Kennelijk zijn die erg druk. Dat wist ik niet. Anders zou het m.i. logischer zijn om een rit toe te voegen die om 6.58 of 7.18 uur aankomt. Maar het punt is wellicht dat vooral het aantal overstappers bij Den Bommel N59 P+R groot is. Dan heeft een vroegere of latere rit natuurlijk niet veel zin.
- Ben trouwens ook benieuwd of de tijden van de eerste rit vanuit Stad a/h Haringvliet richting Ooltgensplaat gewijzigd zijn. Die komt nu namelijk om 6.17 uur bij N59 P+R, terwijl lijn 436 ri. Rotterdam daar om 6.16 uur komt... :')
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

OV Hoekschewaard schreef: 134
Gaat in de ochtend nog maar 2 ritten rijden en in de middag nog maar 1. Alle overige ritten vervallen weer.
Zonde! Het busje van de 138 kan dan 26 minuten staan gaan niksen. Dit was een mooie oplossing.
OV Hoekschewaard schreef:436
Krijgt in de ochtend 2 extra ritten die om 7:08 en 7:48 aankomen op Rotterdam Zuidplein en in de middag gaan er 2 extra ritten rijden tussen Middelharnis en Oude-Tonge voor de scholieren. De rit die om 18:19 vertrekt vanaf Rotterdam Zuidplein gaat doorrijden naar Stellendam. De halte Stellendam Dorp komt te vervallen.
Joepie! 2 extra ritjes, dat scheelt al heel veel! en nee, dit is niet sarcastisch bedoeld.
OV Hoekschewaard schreef:437
Nieuw lijnnummer voor de sneldienstritten tussen Dirksland en Rotterdam.
Mooi, dan stapt niemand meer in de verkeerde bus.

OV Hoekschewaard schreef:639
Ze gaan de vier ritten tijdens de ochtendspits beter verspreiden en er wordt niet meer tussen Renesse en Ouddorp gereden.
Was ook te verwachten.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Bedankt voor het overzicht! :pos:

Deels is het wel een verschraling; bijv. bij lijn 104 en lijn 134. Maar ja, dat verbaast ook weer niet. Heel de dag rijden met lijn 134 was natuurlijk gewoon een slecht getimede 1 april-grap...
Ik moet zeggen dat je in de zomer best wat reizigers kan weten te krijgen door hem te verlengen naar havenhoofd, door de 138 in te korten tot gemeentehuis kom je makkelijk aan de benodigde tijd. Nu zitten er wel regelmatig wat reizigers in (2 van de 8 die mee mogen), en anders staat dat busje niks te doen.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Hendrik schreef:Bedankt voor het overzicht! :pos:

Deels is het wel een verschraling; bijv. bij lijn 104 en lijn 134. Maar ja, dat verbaast ook weer niet. Heel de dag rijden met lijn 134 was natuurlijk gewoon een slecht getimede 1 april-grap...

- Mooi dat de sneldienstritten van lijn 436 eindelijk lijnnummer 437 krijgen! Al had dat (net als sommige andere wijzigingen) ook al wel eerder gekund...
- Jammer genoeg geen rit op lijn 437 vóór 6.00 uur, zo te zien. :cry:
- Er zijn nu ook al ritten van lijn 436 die om 7.08 en 7.48 uur op Rotterdam Zuidplein aankomen. Kennelijk zijn die erg druk. Dat wist ik niet. Anders zou het m.i. logischer zijn om een rit toe te voegen die om 6.58 of 7.18 uur aankomt. Maar het punt is wellicht dat vooral het aantal overstappers bij Den Bommel N59 P+R groot is. Dan heeft een vroegere of latere rit natuurlijk niet veel zin.
- Ben trouwens ook benieuwd of de tijden van de eerste rit vanuit Stad a/h Haringvliet richting Ooltgensplaat gewijzigd zijn. Die komt nu namelijk om 6.17 uur bij N59 P+R, terwijl lijn 436 ri. Rotterdam daar om 6.16 uur komt... :')
Van alle lijnen worden ook de vertrektijden aangepast, dus ik denk dat het ook voor de 135 het geval is.

Die extra rit die om 7:08 aankomt op Rotterdam Zuidplein rijdt op dit moment ook al als versterkingsrit maar wordt vanaf 8 mei in de dienstregeling opgenomen. Verder is het niet zo gek dat die rit die om 7:48 aankomt versterkt moet worden want die rit krijgt sinds de nieuwe dienstregeling ook passagiers te verwerken die vroeger gebruik maakten van de 137 en 173.

Verder snap ik eigenlijk niet waarom die 2 extra ritten vanaf 8 mei niet als lijn 437 gaan rijden. Zelfde geldt voor de extra rit die nu om 7:00 vanuit Dirksland vertrekt tegelijk met de rit vanuit Stellendam.

Dat de 134 tijdens de daluren wordt opgeheven snap ik ook niet zo goed want hij past precies in een omloop met de 138.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik had even geen erg in de versterkingsritten die nu ook al rijden, maar nog niet in de dienstregeling staan. Logisch dat die alsnog toegevoegd worden.
Die versterkingsritten rijden vaak wel vanaf Oude-Tonge. Als dat zo blijft, is het logisch dat ze niet onder lijn 437 gaan rijden. :wink: (Al mogen er gerust wat ritten bij op lijn 437...)

Inderdaad toch wel apart dat lijn 134 tijdens daluren wordt opgeheven. Het kostte immers niet of nauwelijks extra materieel en personeel. En inderdaad Henk1234: tijdens de zomerperiode zou het best wat reizigers kunnen trekken als je de route iets aanpast.

Enig idee wanneer de exacte wijzigingen worden gepubliceerd trouwens?
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

Jammer dat de 168 via het ziekenhuis gaat rijden. Dan is gelijk de snelle verbinding in de spits weg.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Wat me opvalt is dat er bij R-net lijn 436 wisselvallig via Oude-Tonge wordt gereden:
Tussen 6:20 en 7:40 is het een 10-minutendienst. Ik zou voorstellen om de ritten van 5:20, 6:20 en 7:00, die start in Dirksland omzetten tot de sneldienst. Hierdoor krijg je standaard een 10-minutendienst tussen Dirksland en Rotterdam als stopdienst en daarnaast een grove kwartiersdienst op de sneldienst.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

maarten83 schreef:Jammer dat de 168 via het ziekenhuis gaat rijden. Dan is gelijk de snelle verbinding in de spits weg.
De dienst wordt er wel eenvoudiger op. 8-)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten