Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ik woon zelf niet op flakkee maar ik denk dat meer sneldienstritten handig zijn. Ook snelritten naar ouddorp is handig
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Ik kan helaas ook niet. Maar je moet sowieso niet denken dat je daar met concrete, gedetailleerde opmerkingen over de dienstregeling e.d. kunt aankomen. Daar is die avond niet echt voor bedoeld, denk ik.
Nee, zoiets had ik ook al, en als je erheen gaat, is het nog maar de vraag of ze er iets mee gaan doen. En dat valt met Connexxion nog wel te betwijfelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

henk1234 schreef:Uitgebrand? Bedoel je de 91 van TCR, of die gasgelede die een klein brandje heeft gehad op de A256?
Die TCR 91 is al 2 jaar geleden afgebrand op de A29.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Weet ik, maar dat was het enige geval wat ik me zo snel in HWGO kon bedenken.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ja maar ik bedoelde dus de gasser. :wink:
OpReis
Berichten: 19
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OpReis »

Ik ben een uurtje geleden uit een gelede bus op lijn 160 gestapt. Het is de TCR 412 - 1098.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Hoe laat vanaf zpl?
OpReis
Berichten: 19
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OpReis »

Om 17:47 vanaf busstation Heinenoord.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Dat is best een uitzondering want meestal is het een connexxion citea of een TCR amba.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door aadvannijen »

Het is vandaag toch al rommelig. Die gelede op lijn 160 hoort daar niet te zijn en vanmorgen reed de Cxx ( Tours ? ) 9148 mee op een dienst gereden door TCR. Zijn ze er bij Cxx toch achter dat de ( met name ) schoolritten beter te doen zijn met geledes of was er een mankement aan een van de twee wagens. Vorige week was de TCR 398 ook al in Heinenoord aanwezig, maar ik weet niet of die ook daadwerkelijk in dienst is geweest. De bus was in vol Arriva ornaat, met uitzondering van de opschriften. Overigens is de Cxx 8282 vervangen door de 8341.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De 8282 zag ik vanmorgen in Middelharnis.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

aadvannijen schreef:Het is vandaag toch al rommelig. Die gelede op lijn 160 hoort daar niet te zijn en vanmorgen reed de Cxx ( Tours ? ) 9148 mee op een dienst gereden door TCR. Zijn ze er bij Cxx toch achter dat de ( met name ) schoolritten beter te doen zijn met geledes of was er een mankement aan een van de twee wagens. Vorige week was de TCR 398 ook al in Heinenoord aanwezig, maar ik weet niet of die ook daadwerkelijk in dienst is geweest. De bus was in vol Arriva ornaat, met uitzondering van de opschriften. Overigens is de Cxx 8282 vervangen door de 8341.
Zover ik weet heeft de 398 geen dienst gereden. Als reactie op de 9148. Die bus is van Cxx zelf.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:De 8282 zag ik vanmorgen in Middelharnis.
Die rijdt elke ochtend z'n ritjes op de 631, of dat moet sinds gisteren veranderd zij.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Geen idee. :P Normaal gesproken zit ik rond dat tijdstip allang in Den Haag, maar vanmorgen moest ik even naar het gemeentehuis. Vandaar dat ik de stoet 'schoolbussen' ook eens zag. :wink:
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Vanmorgen zag ik rond half 8 een lege gelede bus in Ouddorp. Ik denk dat het een zilverkleurige was maar helemaal zeker ben ik er niet van. Sinds de nieuwe concessie is dit de eerste gelede die ik op Flakkee zag.

De stalling Dirksland heeft niet echt een overkill aan bussen. Sommige chauffeurs vertelden mij dat ze (in de ochtendspits) de laatst beschikbare bus weghaalden.
Regelmatig rijden er vanaf dezelfde stalling TCR chauffeurs met CXX bussen, vaste prik met de 8479 (A)
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Iedereen kan max. twee kaartjes aanvragen waarmee je in de voorjaarsvakantie (20 t/m 28 februari) na 9.00 uur gratis met lijn 436 mee kunt. Zie http://www.connexxion.nl/reizen/1190/pr ... antie/4175

Zou je zo'n gratis kaartje ook mogen combineren met Kinder-ritkaartjes, die voor kinderen van 4 t/m 11 jaar altijd al gratis verkrijgbaar zijn bij de buschauffeur?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ik zag vanmorgen een TCR citea (volgens mij 553) op rotterdam zuidplein.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Iedereen kan max. twee kaartjes aanvragen waarmee je in de voorjaarsvakantie (20 t/m 28 februari) na 9.00 uur gratis met lijn 436 mee kunt. Zie http://www.connexxion.nl/reizen/1190/pr ... antie/4175

Zou je zo'n gratis kaartje ook mogen combineren met Kinder-ritkaartjes, die voor kinderen van 4 t/m 11 jaar altijd al gratis verkrijgbaar zijn bij de buschauffeur?
Leuke actie hoor (dat worden best veel ritjes naar rotterdam), maar is het plan nu om de bussen nog voller te krijgen? Dan wordt het buiten de vakanties nog drukker dan het nu al is. Is het niet gewoon een mogelijkheid om een goedkoop daluren(dag)kaartje of retour aan te bieden? Dan zou je de reizigers misschien veel beter over de dalfrequentie spreiden (want 4x per uur is nu echt overkill).
Ik vind het trouwens wel jammer dat je de kaartjes voor de 20e aan moet vragen, maargoed, dan gebruik ik al m'n emailadressen wel en vraag voor alle dagen een kaartje aan.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Hou je er wel nog twee voor mij over. :wink:
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Hoezo "nog voller te krijgen"? Op de tijden dat ik reis, zijn er altijd nog zitplaatsen vrij. Soms maar een paar, soms heel veel. :P

Wel jammer dat je bij het aanvragen van het gratis kaartje gelijk al een reisdatum moet kiezen. Dat lijkt mij eigenlijk overbodig.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Dat laatste zal wel zijn omdat je anders gewoon 1 kaartje kan aanvragen en hem meerdere keren kan uitprinten. Nu blijft de 'schade' nog enigzinds beperkt.

Over het eerste wat je zegt, ik heb vaak genoeg dat ik in de spits kan gaan staan.

Die drukke rit is die van 8:00, maar op dat tijdstip rijdt er altijd een rit BD naar dirksland. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om die op z'n minst als extra rit naar Middelharnis te laten rijden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hainje »

Rit BD?
🍉
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Buiten Dienst.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Rond 6.00 uur valt het nog wel mee met de drukte, kan ik je zeggen :lol: (al zijn veel bussen ri. Rotterdam dan ook heel goed bezet).
De reizigersstromen tussen 8.00 en 8.30 uur richting de scholen in Middelharnis zijn natuurlijk ook best gigantisch.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Op welke lijn komt de eerste achttax te rijden die morgen geleverd wordt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten