Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Heb er nergens iets over gelezen...

Zag een fotootje van 47 van de 'nieuwe' bussen voor HWGO die klaarblijkelijk in Spijkenisse staan.
En zo ziet de koek eruit die Arriva nu uitdeelt. :P
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Heeft iemand de R-net bussen al in deze regio gezien?
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Het schijnt dat die R-Net Citea's pas volgende week vrijdag komen. Op het allerlaatste moment dus. Maar dat zijn wij nu wel gewend van Connexxion dat alles pas (te) laat geregeld word.

De volgende zaken heeft Connexxion 10 dagen voor de start van de concessie nog steeds niet op orde:

- Instructie over de bussen. Het zijn misschien wel VDL's net zoals nu maar toch zullen er wel verschillen zijn.

- Instructie over de chauffeursstoelen. We gaan van een simpele Savas stoel naar een luchtgeveerde stoel waar geloof ik wel meer dan 10 knoppen op zitten. Dus een beetje uitleg zou heel fijn zijn.

- Infox training hebben we nog steeds niet gehad. Infox is toch weer een heel ander programma dan Albatros.

- Uitleg over de scholierenlijnen. Sommige lijnen weet je wel ongeveer hoe ze rijden maar bijvoorbeeld de route van de 662 via Zuidzijde zullen weinig collega's weten.

- We willen nu ook wel eens weten op welke feestdagen we moeten werken!

- Dienstroosterboekjes hebben we nog steeds niet. Er ligt maar 1 map in de kantine.

- Ook op de busboekjes is het nog wachten. Nu al krijgen we veel vragen van reizigers waar we helaas geen antwoord op kunnen geven.

- De bedrijfskleding word pas deze week geleverd. Als het geleverd is moet je maar hopen dat het pakket compleet is en alles de goede maat is. Anders moet je het terugsturen en zit je vanaf 13 december in eigen kleding te sturen.

Connexxion is overduidelijk vergeten hoe het is om een concessie over te nemen van een andere vervoerder.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Nee, dat ging bij Arriva ZHN inderdaad een stuk beter, met in de eerste weken niet ingelogde boordcomputers en tot wel een half jaar na ingang van de concessie chauffeurs in hun eigen kloffie achter het stuur. :N
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

OV Hoekschewaard schreef: - Uitleg over de scholierenlijnen. Sommige lijnen weet je wel ongeveer hoe ze rijden maar bijvoorbeeld de route van de 662 via Zuidzijde zullen weinig collega's weten.
Dus deze lijn wordt door Connexxion zelf gereden?
Zijn er eigenlijk lijnen waar TCR alle ritten uitvoert? Of verschilt het per rit (of misschien zelfs per dag) of Connexxion zelf rijdt of dat TCR rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Alle scholierenlijnen in de Hoeksche Waard rijden wij samen met TCR. De enige lijnen in de Hoeksche Waard die volledig door TCR gereden worden zijn de taxilijntjes 185 en 197.

Ik weet niet of Connexxion vanuit Dirksland ook op de scholierenlijnen rijden.
Pim-AllianceB95 schreef:Nee, dat ging bij Arriva ZHN inderdaad een stuk beter, met in de eerste weken niet ingelogde boordcomputers en tot wel een half jaar na ingang van de concessie chauffeurs in hun eigen kloffie achter het stuur. :N
Hartstikke leuk maar ik heb niks met Arriva ZHN te maken. Ik werk in HWGO en ik wil gewoon de informatie op tijd hebben. Connexxion wist in mei al dat ze deze concessie definitief hadden gewonnen dus ze hadden tijd genoeg om hun zaakjes te regelen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

@OV Hoekschewaard, is het niet zo dat alle lijnen deels met TR worden gereden?
Want TCR heeft ook een paar "R-netbussen." Als al die scholierenlijnen gereden gaan worden met R-netmaterieel, gaat het er best leuk uitzien op 15 december.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

@OV Hoekschewaard: Het busboekje is al enige tijd op de site van CXX te downloaden (pdf) of je moet een papieren versie bedoelen voor in je tas...
Zie http://www.connexxion.nl/data/upload/HW ... versie.pdf
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dat het busboekje te downloaden is was mij al bekend ja. Ik bedoel inderdaad een boekje voor in mijn tas zodat ik ook dingen kan opzoeken als de passagiers met vragen komen.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OV Hoekschewaard schreef:Dat het busboekje te downloaden is was mij al bekend ja. Ik bedoel inderdaad een boekje voor in mijn tas zodat ik ook dingen kan opzoeken als de passagiers met vragen komen.
Die is volgens http://connexxion.nl/reizen/14/wijzigin ... -hwgo/3936 verkrijgbaar bij de diverse servicepunten...
In mijn gedachten zie ik alle HWGO CXX / TCR chauffeurs naar een servicepunt gaan om zo'n busboekje te halen voor in hun tas :lol:
Of krijgen jullie een smartphone van CXX zodat je het online kan opzoeken *O*
Stadsbus
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stadsbus »

is er ook al een totaallijstje van alle bussen er gaan rijden? ben best wel benieuwd hoeveel citeas er gaan rijden
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Renebussen schreef:is er ook al een totaallijstje van alle bussen er gaan rijden? ben best wel benieuwd hoeveel citeas er gaan rijden
Niet alle 54, maar 47 rijden zeker. Want die 47 zijn van Connexxion en die andere 7 zijn van TCR. En daarbij komen nog wat R-net Citea's. Ik weet niet hoeveel dat er mogen zijn, maar ik denk dat het er 10 of minder zijn aangezien ook wat R-netbusjes in de voorraad heeft staan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

OVFlakkee schreef:Heeft iemand de R-net bussen al in deze regio gezien?
Niet in deze regio, maar één of twee pagina's terug(47/48) vind je zo'n R-netbus.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

En volgend jaar september komen er nog vier waterstofbussen, is de bedoeling.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OmniLezer schreef:
OVFlakkee schreef:Heeft iemand de R-net bussen al in deze regio gezien?
Niet in deze regio, maar één of twee pagina's terug(47/48) vind je zo'n R-netbus.
Ik bedoel eigenlijk net zoals nu de Citea's in Spijkenisse en Dirksland al in de regio geparkeerd zijn.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Misschien even iets anders de 7 Cite's voor TCR worden in de Connexxion numering in de 5800 serie door genummerd netzoals als wat er in de SAN is gedaan met de TCR bussen daar.
De TCR 553 heeft Connexxion nummer 5891.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Ik maak me een beetje zorgen. Sinds wanneer gaat lijn 130 naar Dordrecht en dan terug?
http://arriva.hvs.ovitech.nl/hvs/HVS%20 ... owhvs.php#. Als die niet opent, kijk dan op de dienstregeling van lijn 130(Rotterdam Zuidplein- Stellendam). Deze gaat ook eigenlijk alleen tussen Sommelsdijk en Zuidplein, maar dat terzijde.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Hoe kom je erbij dat lijn 130 naar Dordrecht rijdt???
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Van de week kwamen alle HWGO lijnen tevoorschijn als je als plaatsnaam Dordrecht ingaf. :') :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Inwoners Oude-Tonge tegen opheffing bushalte Stationsweg en buslijn 130

Bericht door PatrickM »

Oude-Tonge - Inwoners van Oude-Tonge zijn tegen de aanstaande opheffing van de bushalte aan de Stationsweg te Oude-Tonge: "Connexxion is van voornemens lijn 130 op te heffen en wat nog erger is, de bushalte aan de Stationsweg te Oude-Tonge ook. Met ingang van 13 december 2015 verdwijnt lijn 130 in zijn totaliteit, en de bushalte aan de Stationsweg te Oude-Tonge ook. Beide moeten behouden blijven, zeker de bushalte."
Lees verder op igo.nl

trouwens wel leuk dat ze een petitie starten, maar 'm naar de verkeerde provincie richten.
In de petitie die gericht wordt aan Provincie Zeeland schrijven zij...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Ik snap ook nog steeds niet waarom ze die halte opheffen...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik ook niet! De bus komt er nota bene langs... Het kost ook vrijwel geen extra tijd om daar te halteren. Het zal vast iets met R-Net te maken hebben, maar ik weet niet hoe precies.
Overigens is de kans dat die halte behouden blijft een stuk groter dan de kans op terugkeer van lijn 130, schat ik zo in...

Iets anders: de gemeente en de provincie zijn in overleg over het continueren van de busverbinding vanaf de Victoriahal in Dirksland op zaterdagavond; het is de bedoeling dat de kosten daarvan gedeeld worden.
Wéér een puntje waaruit blijkt dat deze manier van aanbesteden, waarbij vrijwel geen eisen zijn opgenomen m.b.t. de verbindingen die moeten worden aangeboden, misschien toch niet zo'n goed idee was... :|
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVinspecteur »

Nog een week en dan is de kortste reistijd van 's-Gravendeel naar Dordrecht station op de zondagavond 1:24u met 2 krappe overstappen. Connexxion verbroken. Wie zit er te slapen? :!:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Lijn 4 naar Wielwijk nemen en verder lopen is bijna sneller.... (Of andersom natuurlijk :') :P )
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

OVinspecteur schreef:Nog een week en dan is de kortste reistijd van 's-Gravendeel naar Dordrecht station op de zondagavond 1:24u met 2 krappe overstappen. Connexxion verbroken. Wie zit er te slapen? :!:
Aangezien ik over deze wijziging maar weinig protest heb gehoord zijn er twee mogelijke conclusies: ofwel heeft iedereen zitten slapen en is het niet bekend, ofwel is het wel bekend, maar was er totaal geen vraag naar deze verbinding op zondagavond. De laatste buslijn 166 vertrekt op zondagavond om 18:29. Ik denk inderdaad niet dat daarna de vraag nog erg groot zou zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten