Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ik weet niet of dit met de nieuwe dienstregeling te maken heeft of dat het een software fout is maar er stond op OVinfo bij Connexxion een lijn 180 Heinenoord Barendrecht postkantoor. De eerste rit staat gepland op 12 december 2016.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door cassie127 »

Op hun site staat het nog niet in ovinfo wel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Nieuwe dienstregeling lijkt er inderdaad al in te staan. Zag al in de gauwigheid wat uitbreidingen in de avonduren.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Uitbreidingen? Tjonge, dat had ik niet verwacht...
Ben benieuwd!
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Lijn 194 lijkt terug te keren tussen Numansdorp en Zuid-Beijerland en inderdaad een lijn 180 tussen Heinenoord en Barendrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door flipje »

cassie127 schreef:Op hun site staat het nog niet in ovinfo wel.
Even offtopic.
Op welke manier kun je de nieuwe dienstregeling zien via ovinfo? Ik krijg het niet voor elkaar om een andere datum dan vandaag te zien.. (A)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Hendrik schreef:Uitbreidingen? Tjonge, dat had ik niet verwacht...
Ben benieuwd!
De buslijnen die via Heinenoord busstation rijden, gaan in ieder geval een uurtje langer doorrijden. In ieder geval vanuit de richting van Rotterdam. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door cassie127 »

flipje schreef:
cassie127 schreef:Op hun site staat het nog niet in ovinfo wel.
Even offtopic.
Op welke manier kun je de nieuwe dienstregeling zien via ovinfo? Ik krijg het niet voor elkaar om een andere datum dan vandaag te zien.. (A)
Je moet eerst een halte nemen dan op lijnen klikken dan op een rit. Dan weer op die 1e halte en dan kan je datum aanpassen (in android)

Of je zoekt de lijn op klikt op een rit. Klikt op een halte en dan kan je daar ook de datum aanpassen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door flipje »

Thanks :pos:
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Las ergens dat Connexxion 1,5 miljoen euro extra krijgt om "reparaties" uit te voeren in de belabberde dienstregeling
voor de concessie HWGO.

Iemand een idee waar je het vervoerplan 2017 HWGO kan vinden?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ik heb hem liggen, maar ik zou moeten vragen of ik hem mag verspreiden. Stond sowieso niet zoveel bijzonders in, de grootste klap hebben we vorig jaar al gehad.

Dat van die €1,5 miljoen klopt inderdaad, daar hebben we een hoop leuks voor kunnen doen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Hoe heb je hem dan in handen gekregen?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ik ben lid van het reizigersoverleg HWGO, dus zodoende.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Tja dat verklaart het inderdaad.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

henk1234 schreef:Ik heb hem liggen, maar ik zou moeten vragen of ik hem mag verspreiden. Stond sowieso niet zoveel bijzonders in, de grootste klap hebben we vorig jaar al gehad.

Dat van die €1,5 miljoen klopt inderdaad, daar hebben we een hoop leuks voor kunnen doen.
Een deel van dat geld wordt over de balk gesmeten door bijvoorbeeld ook late ritten om 0:45 s'nachts aan te bieden vanuit Strijen, s'Gravendeel, Numansdorp en Goudswaard. Daar gaat natuurlijk niemand gebruik van maken.

Lijn 180 gaat weer rijden van 7:45 tot 17:45. Terwijl die lijn bij Arriva tijdens de daluren nooit meer dan 3 passagiers had. Ook weggegooid geld.

Verder ben ik benieuwd of er weer een verbinding komt tussen Heinenoord en Oude Tonge maar daar kan Henk 1234 vast wel antwoord op geven.

Het enige leuke is dat we s'avonds een uurtje langer door gaan rijden. Maar met die laatste ritten op zaterdagavond rond 12 uur ga je de weg gejaagde passegiers echt niet terug krijgen. Want 12 uur is nog steeds te vroeg.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

OV Hoekschewaard schreef:
Een deel van dat geld wordt over de balk gesmeten door bijvoorbeeld ook late ritten om 0:45 s'nachts aan te bieden vanuit Strijen, s'Gravendeel, Numansdorp en Goudswaard. Daar gaat natuurlijk niemand gebruik van maken.
Is dat niet gewoon omdat ze anders leeg terugrijden naar HND? Maar inderdaad, dit is weggegooid geld, die DRU's kunnen beter besteed worden.
Lijn 180 gaat weer rijden van 7:45 tot 17:45. Terwijl die lijn bij Arriva tijdens de daluren nooit meer dan 3 passagiers had. Ook weggegooid geld.
Ik weet niet wie hem gaat rijden, maar ik heb het idee dat TCR hem krijgt, dat lijkt me wel het meest logische.
Verder ben ik benieuwd of er weer een verbinding komt tussen Heinenoord en Oude Tonge maar daar kan Henk 1234 vast wel antwoord op geven.
Nee, zat niet in het extra vervoerplan 2017 en ook niet in ovinfo. Jammer, want voor het RO moet ik naar Strijen en ze sturen me nu 2x de tunnel door.
Het enige leuke is dat we s'avonds een uurtje langer door gaan rijden. Maar met die laatste ritten op zaterdagavond rond 12 uur ga je de weg gejaagde passegiers echt niet terug krijgen. Want 12 uur is nog steeds te vroeg.
De RET had destijds interesse in de nachtbussen, zal eens na laten vragen of dat nog steeds zo is. Lijkt me voor de RET een mooie aanvulling op het nachtnetwerk.

Verder komen er nog een paar extra ritten van de 639 en de 604 naar de Oudelandseweg in Ouddorp.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

henk1234 schreef:
OV Hoekschewaard schreef:
Een deel van dat geld wordt over de balk gesmeten door bijvoorbeeld ook late ritten om 0:45 s'nachts aan te bieden vanuit Strijen, s'Gravendeel, Numansdorp en Goudswaard. Daar gaat natuurlijk niemand gebruik van maken.
Is dat niet gewoon omdat ze anders leeg terugrijden naar HND? Maar inderdaad, dit is weggegooid geld, die DRU's kunnen beter besteed worden.
Ja ik snap Connexxion wel dat ze dit doen. Maar ik zou als provincie zijnde dit niet pikken want nu wordt het extra geld uitgegeven aan dit soort onzin.

Ik dacht dat het extra budget vooral bedoeld was om de vervallen verbindingen enigszins te herstellen zoals de verbinding tussen Heinenoord en Oude-Tonge en tussen Spijkenisse en de Hoeksche Waard.

En TCR gaat met de nieuwe dienstregeling nog minder rijden. :pos: In het weekend verdwijnen ze van de 436 en verder is het de bedoeling dat ze alleen nog maar op de scholierenlijnen en de taxi lijntjes rijden. En misschien nog enkele spits ritjes op het R-Net. Nog teveel werk voor TCR als je het mij vraagt, maar het gaat de goede kant op. :pos:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Misschien kan TCR een taxibus inzetten op lijn 180. Maar ze hadden het geld beter kunnen gebruiken voor lijn 195 tussen Strijen en Numansdorp te herstellen of de 190 Oud Beijerland Spijkenisse.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Provincie Zuid-Holland heeft heel veel klachten gekregen over lijn 680 van ouders, scholieren en de ouderenbonden. Deze scholierenlijn sloot totaal niet aan bij de schooltijden van het Edu-college, Dalton College en Calvijn Groene Hart College in Barendrecht. De bus vervoerde alleen maar lucht. Daarom heeft de provincie denk ik zelf geiniteerd om lijn 180 weer terug te laten keren. Dit is dus waarschijnlijk geen besluit van Connexxion zelf maar van de provincie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

YES YES YES YES YES
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

BusFreakRotterdam schreef:Provincie Zuid-Holland heeft heel veel klachten gekregen over lijn 680 van ouders, scholieren en de ouderenbonden. Deze scholierenlijn sloot totaal niet aan bij de schooltijden van het Edu-college, Dalton College en Calvijn Groene Hart College in Barendrecht. De bus vervoerde alleen maar lucht. Daarom heeft de provincie denk ik zelf geiniteerd om lijn 180 weer terug te laten keren. Dit is dus waarschijnlijk geen besluit van Connexxion zelf maar van de provincie.
Lijn 680 sluit nu perfect aan op de schooltijden. De extra ritten die er nu bij komen rijden tussen 9:30 en 12:30 en na 16:30. En bovendien ook tijdens de vakanties. Totaal onnodig en zonde van het geld.

In plaats ze die lijn 180 nu dezelfde route laten rijden zoals lijn 267 vroeger dan had het nog enige toegevoegde waarde gehad. Die lijn ging namelijk ook langs de Ikea.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Chrysa »

Als het perfect aansluit zouden er toch geen klachten zijn?
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Inderdaad, de scholieren waren altijd te laat of een uur te vroeg. Dat kwam omdat lijn 680 eerst als andere lijn op Heinenoord aankwam. Leerlingen en forenzen wisten dat binnen een mum van tijd dat ze konden blijven zitten waardoor de inkomende lijn altijd veel te laat arriveerde.
Daar bovenop kwam dan de files op de A29, waardoor lijn 680 altijd te laat in Barendrecht was. Waardoor de leerlingen te laat op school aankwamen of een bus eerder pakte waardoor ze een uur te vroeg op school waren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef:Inderdaad, de scholieren waren altijd te laat of een uur te vroeg. Dat kwam omdat lijn 680 eerst als andere lijn op Heinenoord aankwam. Leerlingen en forenzen wisten dat binnen een mum van tijd dat ze konden blijven zitten waardoor de inkomende lijn altijd veel te laat arriveerde.
Wat bedoel je hier precies mee? :|
En hoe verbetert de situatie voor scholieren dan nu?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Als de leerlingen te laat op school zijn wat helpt het dan dat er vanaf december ritten om 9:45, 10:45, 11:45 en 12:45 vertrekken vanaf busstation Heinenoord? Ben je met die nieuwe ritten opeens niet meer te laat op school? Enige rit die nog nuttig kan zijn is die van 9:45.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten