Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik weet niet of dit met de nieuwe dienstregeling te maken heeft of dat het een software fout is maar er stond op OVinfo bij Connexxion een lijn 180 Heinenoord Barendrecht postkantoor. De eerste rit staat gepland op 12 december 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Op hun site staat het nog niet in ovinfo wel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Nieuwe dienstregeling lijkt er inderdaad al in te staan. Zag al in de gauwigheid wat uitbreidingen in de avonduren.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Uitbreidingen? Tjonge, dat had ik niet verwacht...
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Lijn 194 lijkt terug te keren tussen Numansdorp en Zuid-Beijerland en inderdaad een lijn 180 tussen Heinenoord en Barendrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De buslijnen die via Heinenoord busstation rijden, gaan in ieder geval een uurtje langer doorrijden. In ieder geval vanuit de richting van Rotterdam. :pos:Hendrik schreef:Uitbreidingen? Tjonge, dat had ik niet verwacht...
Ben benieuwd!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Je moet eerst een halte nemen dan op lijnen klikken dan op een rit. Dan weer op die 1e halte en dan kan je datum aanpassen (in android)
Of je zoekt de lijn op klikt op een rit. Klikt op een halte en dan kan je daar ook de datum aanpassen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 952
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Las ergens dat Connexxion 1,5 miljoen euro extra krijgt om "reparaties" uit te voeren in de belabberde dienstregeling
voor de concessie HWGO.
Iemand een idee waar je het vervoerplan 2017 HWGO kan vinden?
voor de concessie HWGO.
Iemand een idee waar je het vervoerplan 2017 HWGO kan vinden?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik heb hem liggen, maar ik zou moeten vragen of ik hem mag verspreiden. Stond sowieso niet zoveel bijzonders in, de grootste klap hebben we vorig jaar al gehad.
Dat van die €1,5 miljoen klopt inderdaad, daar hebben we een hoop leuks voor kunnen doen.
Dat van die €1,5 miljoen klopt inderdaad, daar hebben we een hoop leuks voor kunnen doen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Hoe heb je hem dan in handen gekregen?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik ben lid van het reizigersoverleg HWGO, dus zodoende.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Tja dat verklaart het inderdaad.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Een deel van dat geld wordt over de balk gesmeten door bijvoorbeeld ook late ritten om 0:45 s'nachts aan te bieden vanuit Strijen, s'Gravendeel, Numansdorp en Goudswaard. Daar gaat natuurlijk niemand gebruik van maken.henk1234 schreef:Ik heb hem liggen, maar ik zou moeten vragen of ik hem mag verspreiden. Stond sowieso niet zoveel bijzonders in, de grootste klap hebben we vorig jaar al gehad.
Dat van die €1,5 miljoen klopt inderdaad, daar hebben we een hoop leuks voor kunnen doen.
Lijn 180 gaat weer rijden van 7:45 tot 17:45. Terwijl die lijn bij Arriva tijdens de daluren nooit meer dan 3 passagiers had. Ook weggegooid geld.
Verder ben ik benieuwd of er weer een verbinding komt tussen Heinenoord en Oude Tonge maar daar kan Henk 1234 vast wel antwoord op geven.
Het enige leuke is dat we s'avonds een uurtje langer door gaan rijden. Maar met die laatste ritten op zaterdagavond rond 12 uur ga je de weg gejaagde passegiers echt niet terug krijgen. Want 12 uur is nog steeds te vroeg.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Is dat niet gewoon omdat ze anders leeg terugrijden naar HND? Maar inderdaad, dit is weggegooid geld, die DRU's kunnen beter besteed worden.OV Hoekschewaard schreef:
Een deel van dat geld wordt over de balk gesmeten door bijvoorbeeld ook late ritten om 0:45 s'nachts aan te bieden vanuit Strijen, s'Gravendeel, Numansdorp en Goudswaard. Daar gaat natuurlijk niemand gebruik van maken.
Ik weet niet wie hem gaat rijden, maar ik heb het idee dat TCR hem krijgt, dat lijkt me wel het meest logische.Lijn 180 gaat weer rijden van 7:45 tot 17:45. Terwijl die lijn bij Arriva tijdens de daluren nooit meer dan 3 passagiers had. Ook weggegooid geld.
Nee, zat niet in het extra vervoerplan 2017 en ook niet in ovinfo. Jammer, want voor het RO moet ik naar Strijen en ze sturen me nu 2x de tunnel door.Verder ben ik benieuwd of er weer een verbinding komt tussen Heinenoord en Oude Tonge maar daar kan Henk 1234 vast wel antwoord op geven.
De RET had destijds interesse in de nachtbussen, zal eens na laten vragen of dat nog steeds zo is. Lijkt me voor de RET een mooie aanvulling op het nachtnetwerk.Het enige leuke is dat we s'avonds een uurtje langer door gaan rijden. Maar met die laatste ritten op zaterdagavond rond 12 uur ga je de weg gejaagde passegiers echt niet terug krijgen. Want 12 uur is nog steeds te vroeg.
Verder komen er nog een paar extra ritten van de 639 en de 604 naar de Oudelandseweg in Ouddorp.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ja ik snap Connexxion wel dat ze dit doen. Maar ik zou als provincie zijnde dit niet pikken want nu wordt het extra geld uitgegeven aan dit soort onzin.henk1234 schreef:Is dat niet gewoon omdat ze anders leeg terugrijden naar HND? Maar inderdaad, dit is weggegooid geld, die DRU's kunnen beter besteed worden.OV Hoekschewaard schreef:
Een deel van dat geld wordt over de balk gesmeten door bijvoorbeeld ook late ritten om 0:45 s'nachts aan te bieden vanuit Strijen, s'Gravendeel, Numansdorp en Goudswaard. Daar gaat natuurlijk niemand gebruik van maken.
Ik dacht dat het extra budget vooral bedoeld was om de vervallen verbindingen enigszins te herstellen zoals de verbinding tussen Heinenoord en Oude-Tonge en tussen Spijkenisse en de Hoeksche Waard.
En TCR gaat met de nieuwe dienstregeling nog minder rijden. :pos: In het weekend verdwijnen ze van de 436 en verder is het de bedoeling dat ze alleen nog maar op de scholierenlijnen en de taxi lijntjes rijden. En misschien nog enkele spits ritjes op het R-Net. Nog teveel werk voor TCR als je het mij vraagt, maar het gaat de goede kant op. :pos:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Misschien kan TCR een taxibus inzetten op lijn 180. Maar ze hadden het geld beter kunnen gebruiken voor lijn 195 tussen Strijen en Numansdorp te herstellen of de 190 Oud Beijerland Spijkenisse.
-
- Berichten: 952
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Provincie Zuid-Holland heeft heel veel klachten gekregen over lijn 680 van ouders, scholieren en de ouderenbonden. Deze scholierenlijn sloot totaal niet aan bij de schooltijden van het Edu-college, Dalton College en Calvijn Groene Hart College in Barendrecht. De bus vervoerde alleen maar lucht. Daarom heeft de provincie denk ik zelf geiniteerd om lijn 180 weer terug te laten keren. Dit is dus waarschijnlijk geen besluit van Connexxion zelf maar van de provincie.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
YES YES YES YES YES
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Lijn 680 sluit nu perfect aan op de schooltijden. De extra ritten die er nu bij komen rijden tussen 9:30 en 12:30 en na 16:30. En bovendien ook tijdens de vakanties. Totaal onnodig en zonde van het geld.BusFreakRotterdam schreef:Provincie Zuid-Holland heeft heel veel klachten gekregen over lijn 680 van ouders, scholieren en de ouderenbonden. Deze scholierenlijn sloot totaal niet aan bij de schooltijden van het Edu-college, Dalton College en Calvijn Groene Hart College in Barendrecht. De bus vervoerde alleen maar lucht. Daarom heeft de provincie denk ik zelf geiniteerd om lijn 180 weer terug te laten keren. Dit is dus waarschijnlijk geen besluit van Connexxion zelf maar van de provincie.
In plaats ze die lijn 180 nu dezelfde route laten rijden zoals lijn 267 vroeger dan had het nog enige toegevoegde waarde gehad. Die lijn ging namelijk ook langs de Ikea.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Als het perfect aansluit zouden er toch geen klachten zijn?
-
- Berichten: 952
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Inderdaad, de scholieren waren altijd te laat of een uur te vroeg. Dat kwam omdat lijn 680 eerst als andere lijn op Heinenoord aankwam. Leerlingen en forenzen wisten dat binnen een mum van tijd dat ze konden blijven zitten waardoor de inkomende lijn altijd veel te laat arriveerde.
Daar bovenop kwam dan de files op de A29, waardoor lijn 680 altijd te laat in Barendrecht was. Waardoor de leerlingen te laat op school aankwamen of een bus eerder pakte waardoor ze een uur te vroeg op school waren.
Daar bovenop kwam dan de files op de A29, waardoor lijn 680 altijd te laat in Barendrecht was. Waardoor de leerlingen te laat op school aankwamen of een bus eerder pakte waardoor ze een uur te vroeg op school waren.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Wat bedoel je hier precies mee?BusFreakRotterdam schreef:Inderdaad, de scholieren waren altijd te laat of een uur te vroeg. Dat kwam omdat lijn 680 eerst als andere lijn op Heinenoord aankwam. Leerlingen en forenzen wisten dat binnen een mum van tijd dat ze konden blijven zitten waardoor de inkomende lijn altijd veel te laat arriveerde.
En hoe verbetert de situatie voor scholieren dan nu?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Als de leerlingen te laat op school zijn wat helpt het dan dat er vanaf december ritten om 9:45, 10:45, 11:45 en 12:45 vertrekken vanaf busstation Heinenoord? Ben je met die nieuwe ritten opeens niet meer te laat op school? Enige rit die nog nuttig kan zijn is die van 9:45.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten