Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Hendrik schreef:Waar haal je die gordels nu toch weer vandaan?!
OmniLezer schreef:Sowieso Kiel Ligero serie of Lite L/CR/Nordic serie. Het is moeilijk te zien, want ze lijken veel op elkaar en de Volans hebben Nordics en de R-net Citea's denk ik ook omdat ze gordels hebben.
Sorry, foutje :')
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

Sowieso hebben de Volans bussen geen gordels.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

OmniLezer schreef: De kaarten van streekvervoerders worden steeds eenzijdiger/lakser.
Er worden gewoon slordige fouten gemaakt.
Ik loop momenteel stage bij dit bedrijf en mijn leidinggevende maakt grotendeels deze kaarten en wil graag voorbeelden van deze "fouten" zien (hij is er namelijk niet erg amused over). :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Etienne schreef:Ik loop momenteel stage bij dit bedrijf en mijn leidinggevende maakt grotendeels deze kaarten en wil graag voorbeelden van deze "fouten" zien (hij is er namelijk niet erg amused over). :X
Het zijn vooral lijnen uit buurtconcessies valt me altijd op. Zet je er dan niet op. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

regenmaker schreef:
Etienne schreef:Ik loop momenteel stage bij dit bedrijf en mijn leidinggevende maakt grotendeels deze kaarten en wil graag voorbeelden van deze "fouten" zien (hij is er namelijk niet erg amused over). :X
Het zijn vooral lijnen uit buurtconcessies valt me altijd op. Zet je er dan niet op. :P
Maak er screenshots van en mail ze naar " connexxionbus@gmail.com" en ik geef ze door aan mijn leidinggevende.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De eerste bussen staan inmiddels in Dirksland gestald. Kon niet goed zien hoeveel er nu staan.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:De eerste bussen staan inmiddels in Dirksland gestald. Kon niet goed zien hoeveel er nu staan.
Misschien de nieuwe bussen?
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

TCR 420 heeft een ophaalautomaat voor OV abonnementbestellingen wat aan de binnenzijde van de zijruit geplakt is. Je kunt aan de buitenzijde van de bus je bestelling ophalen.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OVFlakkee schreef:
Hendrik schreef:De eerste bussen staan inmiddels in Dirksland gestald. Kon niet goed zien hoeveel er nu staan.
Misschien de nieuwe bussen?
Wat bedoel je daar precies mee? Het waren in elk geval bussen in de nieuwe Connexxion-stijl, maar meer kon ik in het donker ook niet zien... :P Zullen wel 'gewoon' de ex-Veolia-Citea's zijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Het wordt nu wel kortdag, want de concessie begint vrijdag over een maand
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik vond eigenlijk dat de bussen er al best vroeg staan... Waarom moeten ze lang van tevoren al aanwezig zijn?
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door flipje »

De R-Net Citea's zijn nog in aanbouw bij VDL in Heerenveen (afgelopen maandag). Die ene (R-Net) Citea die ik heb zien rijden over de A32 stond niet in Heerenveen.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:
OVFlakkee schreef:
Hendrik schreef:De eerste bussen staan inmiddels in Dirksland gestald. Kon niet goed zien hoeveel er nu staan.
Misschien de nieuwe bussen?
Wat bedoel je daar precies mee? Het waren in elk geval bussen in de nieuwe Connexxion-stijl, maar meer kon ik in het donker ook niet zien... :P Zullen wel 'gewoon' de ex-Veolia-Citea's zijn.
Dat zou best weleens kunnen, ik rijd niet zo vaak over het Korteweegje en heb ze de laatste keer nog niet bij Van Dongen gezien.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

De TCR bussen worden (volgens een chauffeur) allemaal in eigen beheer aangepast aan de eisen van CXX.
Ook het schuren, polijsten en spuitwerk is in eigen beheer uitgevoerd.
De voorbereidingen voor Infoxx worden ook getroffen in hun bussen, echter is de informatievoorziening over de komende wijzigingen richting de TCR chauffeurs minimaal. De pdf bestanden van CXX hebben zij waarschijnlijk (nog) niet gelezen :N
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Het lijkt erop dat alle dienstregelingen (weer) op de site van Connexxion staan.
Het vreemde is wel dat de sneldienstritten van de lijnen 164 en 436 niet in de normale dienstregeling staan, maar dat je daarvoor een aparte dienstregeling moet opvragen. (Als je deze lijnnummers invoert, krijg je dus ook verschillende mogelijkeden.) De sneldienstversie van lijn 164 (alleen drie ritten in de ochtendspits) heet intern 264 en de sneldienstversie van 436 heet intern 437 (zie de url).
(Daarnaast is er voor beide lijnen 436 ook een dienstregeling voor de periode 1 november t/m 12 december. :') )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

En de 'gewone' dienstregeling van lijn 436 heeft nog steeds de aanduiding 'Testlijn'... Bovendien staat de afloshalte garage er nog tussen (terwijl er volgens mij bij de halte Ziekenhuis afgelost gaat worden).

Op de website staat nu ook een folder over de Regio-abonnementen
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Bij de halte centrum (middelharnis) werken de dris schermen nu, alleen daardoor werken de vertrekstaat-panelen niet meer.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Hendrik schreef:Ik vond eigenlijk dat de bussen er al best vroeg staan... Waarom moeten ze lang van tevoren al aanwezig zijn?
Ik mikte eerder op de nieuwe bussen voor die R-Netmeuque.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

henk1234 schreef:Bij de halte centrum (middelharnis) werken de dris schermen nu, alleen daardoor werken de vertrekstaat-panelen niet meer.
Op het display van de tijdhalte bij Melissant stond vanmorgen ook lijn 436 erbij vermeld :wink:
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op do 12 nov 2015, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

TCR heeft nu ook minstens 1 gelede bus in CXX HWGO kleuren, vermoedelijk uit de 49x serie.
Gespot tussen Melissant en Stellendam.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De vermelding van lijn 436 heeft waarschijnlijk hier mee te maken:
Meltrain schreef:(Daarnaast is er voor beide lijnen 436 ook een dienstregeling voor de periode 1 november t/m 12 december. :') )
Gisteren zag ik een gelede Citaro in Connexxion HWGO-kleuren rijden. Door de vrij grote afstand kon ik niet zien welke bus het precies was.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:De vermelding van lijn 436 heeft waarschijnlijk hier mee te maken:
Meltrain schreef:(Daarnaast is er voor beide lijnen 436 ook een dienstregeling voor de periode 1 november t/m 12 december. :') )
Dat zou best weleens kunnen :)
Hendrik schreef:Gisteren zag ik een gelede Citaro in Connexxion HWGO-kleuren rijden. Door de vrij grote afstand kon ik niet zien welke bus het precies was.

Mogelijk gaat het om dezelfde bus.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

OVFlakkee schreef:TCR heeft nu ook minstens 1 gelede bus in CXX HWGO kleuren, vermoedelijk uit de 49x serie.
Gespot tussen Melissant en Stellendam.
Het is de 411 of de 412.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OV Hoekschewaard schreef:
OVFlakkee schreef:TCR heeft nu ook minstens 1 gelede bus in CXX HWGO kleuren, vermoedelijk uit de 49x serie.
Gespot tussen Melissant en Stellendam.
Het is de 411 of de 412.
Dankjewel! Misschien zie ik 'm vanmiddag nog een keertje 8-)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hainje »

Ik zag vanmiddag rond de klok van 13u een gelede Citaro in HWGO-jasje. Op zich niet zo spannend gezien de mededelingen hierboven. Wat ik wel opvallend vond was dat er "Arriva" op het koersbord stond in het lettertype dat Arriva gebruikt. CXX gebruikt een heel ander lettertype.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten