Pagina 55 van 160

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 16:03
door Etienne
Klopt, dat zijn inderdaad de bussen van TCR: Citaro G, Citaro LE, VDL Ambassador of VDL Citea.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 17:40
door Meltrain
De Citea's van TCR hebben "gewoon" de nummers 5891 t/m 5897. Van de overige bussen staan de nummers meer door elkaar volgens mij.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 17:48
door PatrickM
Op de rustige lijnen op flakkee rijden nu 2 taxibussen van TCR, de 242 en de 282. allebei met handheld, en in Januari schijnen er nieuwe busjes te komen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 17:54
door Hendrik
Verwarring alom zojuist bij lijn 436: En behoorlijk aantal passagiers stapte weer uit nadat iemand zo slim was om te vragen of de bus bij de Schaapsweg en in Oude-Tonge stopt. Nee dus, want het is een sneldienstrit. Begrijp nog steeds niet waarom de sneldiensten geen apart nummer konden krijgen...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 17:59
door OmniLezer
Thom69 schreef:Jep, zeer waarschijnlijk wel. Ik zag vanmiddag een TCR-amba rijden met zowel een 4##- als een 11##-nummer.
Ik weet niet of ik high was, maar ik zat in een TCR ambassador op lijn 263. En de ritten op de lijn 163/263 waren gratis, want die CiCo's werkten niet.
En ja, die CiCo's zijn inderdaad tweedehands. Je ziet nog het vuil van oude stickers erop en soms nog stickers.

Een chauffeur zei vandaag dat hij in Oud-Beijerland over een hobbeltje en toen viel het hele chipkaart systeem uit.
Op mijn bus (5849) stond niet eens het lijn nummer. Hij probeerde nog iets te verbeteren, maar van "999 Geen Dienst"ging hij naar niets.

Die schermen van Arriva zijn trouwens mooier.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 18:00
door OmniLezer
Hendrik schreef:Verwarring alom zojuist bij lijn 436: En behoorlijk aantal passagiers stapte weer uit nadat iemand zo slim was om te vragen of de bus bij de Schaapsweg en in Oude-Tonge stopt. Nee dus, want het is een sneldienstrit. Begrijp nog steeds niet waarom de sneldiensten geen apart nummer konden krijgen...
Ik snap ook niet waarom die 436/437 nummering in het boekje niet wordt toegepast voor de reizigers.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 18:02
door Daelea
Staat er op de bussen die de sneldienstritten rijden niet 'Dirksland Sneldienst'? Dacht hiervan een foto gezien te hebben.. De bussen op de niet-sneldienstritten tonen volgens mij 'Stellendam via Oude-Tonge' of 'Dirksland via Oude-Tonge', da's dan op zich wel duidelijk.

Niet duidelijk is echter de halte A29 in Numansdorp, ik was hier vandaag voor het eerst om over te stappen van de 436 richting Dirksland op de 164 richting Heinenoord. Daar sta je dan, langs de snelweg. Ik liep omhoog naar het viaduct, om vervolgens om mij heen nog vijf haltebordjes te zien hangen, een flink end uit elkaar. Met nog zo'n zes minuten om over te stappen kon ik enigszins rustig aan doen, maar ik heb langs alle vijf de haltes gelopen om uiteindelijk bij de laatste (meest westerlijke) mijn bus te vinden. Bij de meest oosterlijke halte staat 164 op de digitale schermpjes, maar op het haltebord staat alleen '169 Alleen uitstappen'. Het lijkt erop dat CXX de halte van de 164 verplaatst heeft, een andere reiziger vroeg of ze nu wel bij de goede halte instapte omdat de 164 ook bij een andere halte (meest oosterlijke) staat aangegeven. De chauffeur reageerde hierop dat ze gelukkig bij de goede halte stond, want hij kwam niet meer bij die andere - en inderdaad, vlak voor de halte sloegen we linksaf. Een overzichtskaartje in de abri's zou zeg maar wel handig zijn, met in totaal zeven losse haltes...

Verder waren een aantal reizigers in de 164 niet bepaald te spreken - een werd redelijk pissig - over het feit dat zij nu vanuit Mijnsherenland buiten de spits naar het Zuidplein altijd moeten overstappen te Heinenoord. Het is ook vrij irritant als je een overstap extra krijgt, maar je stapt te Heinenoord letterlijk vanuit de ene bus direct de andere in; het kan een stuk erger, lijkt me.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 18:06
door PatrickM
OmniLezer schreef:
Hendrik schreef:Verwarring alom zojuist bij lijn 436: En behoorlijk aantal passagiers stapte weer uit nadat iemand zo slim was om te vragen of de bus bij de Schaapsweg en in Oude-Tonge stopt. Nee dus, want het is een sneldienstrit. Begrijp nog steeds niet waarom de sneldiensten geen apart nummer konden krijgen...
Ik snap ook niet waarom die 436/437 nummering in het boekje niet wordt toegepast voor de reizigers.
Dat was volgens mij iets dat verplicht was door de provincie, alle ritten van R-net moesten onder hetzelfde lijnnummer rijden.

Connexxion heeft naast de losse (gratis) lijnfolders ook nog een dienstregelingboek uitgebracht met daarin alle lijnen van HWGO. Het schijnt dat die €5,- gaat kosten.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 18:10
door PatrickM
Thom69 schreef:Staat er op de bussen die de sneldienstritten rijden niet 'Dirksland Sneldienst'? Dacht hiervan een foto gezien te hebben.. De bussen op de niet-sneldienstritten tonen volgens mij 'Stellendam via Oude-Tonge' of 'Dirksland via Oude-Tonge', da's dan op zich wel duidelijk.
Klopt, de sneldienstritten worden inderdaad zo aangegeven, maar ze hadden een hoop kunnen oplossen door die op zuidplein op perron B te laten komen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 18:14
door Hendrik
@Thom69: Er staat inderdaad 'Dirksland sneldienst' op, maar toen de bus bij de halte aan kwam rijden stond er nog Rotterdam Zuidplein op.

@henk1234: Ik betwijfel of de provincie echt één nummer eist. Staat in elk geval niet in het Programma van eisen, als ik het goed herinner.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 18:43
door OmniLezer
Hendrik schreef:@Thom69: Er staat inderdaad 'Dirksland sneldienst' op, maar toen de bus bij de halte aan kwam rijden stond er nog Rotterdam Zuidplein op.

@henk1234: Ik betwijfel of de provincie echt één nummer eist. Staat in elk geval niet in het Programma van eisen, als ik het goed herinner.
dat van Thom69 komt doordat er namelijk de eerste weken vaak kinderziekten optreden bij het materieel.

Ik denk dat het één of ander marketing stunt is om gewoon aan die 8x per uur te komen. Maar wij weten en zien dat in die 8 ritten per uur ze af en toe overal en nergens rijden en stoppen. Het is ook een verzameling lijnen. Zoals het al bekend is:
2 ritten tot aan Stellendam (136)
2 ritten sneldienst naar dirksland (396)
2 ritten tot aan Middelharnis (139)
2 ritten tot aan Oude Tonge (130)
----------------------------------
8 ritten per uur in 4 verschillende lijnen.
Dat terzijde.

Het R-net van hier is geen R-net zoals in Amstel/Meerlanden. want als dat zo was en alleen lijn 396 8x per uur reed, zou de bus loze ritten rijden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 19:05
door PatrickM
Hendrik schreef:@henk1234: Ik betwijfel of de provincie echt één nummer eist. Staat in elk geval niet in het Programma van eisen, als ik het goed herinner.
Ik dacht het hier ergens wel gelezen te hebben, maar kan het nu niet vinden. maargoed, het is zo.
Thom69 schreef: Een overzichtskaartje in de abri's zou zeg maar wel handig zijn, met in totaal zeven losse haltes...
Kaartje in de abri's? bij meer dan de helft van de haltes staat geen abri...
Ik heb even snel een kaartje gemaakt. als er een wiki-pagina van de a29 halte is zal ik een verbeterde versie erop zetten.
Afbeelding

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 19:53
door Daelea
Danku, ik snap nu in elk geval iets beter wat ik vanmiddag gezien heb :) Een kaartje bij de drie haltes met een abri (436 ri. Zuidplein, 436 ri. Stellendam, 164 ri. Zuid-Beijerland) zou toch wel helpen moet ik zeggen. Werd de halte die jij hebt aangegeven met 6 ook al gebruikt door Arriva voor de 164 ri. Heinenoord? Ik vraag me af hoe het kan dat de mini-DRIS (ben even de naam van die displays kwijt) de 164 ri. Heinenoord aangeeft op de halte die niet in gebruik is..

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 19:59
door OVinspecteur
Stefan schreef:Heeft niet 'officieel' gereden. Maar heb wel meerdere malen rond de 'normale' vertrektijd een taxibusje van TCR van station Dordrecht zien vertrekken... Hij keerde echter op de rotonde en ging dus niet richting het Leerpark en Ziekenhuis Dordwijk. Maar dat lijkt overeen te komen met iets wat Connexxion op hun Facebook pagina gemeld hebben....
Volgens Connexxion op Facebook: "lijn 166 blijft inderdaad op zondagavond tussen Dordrecht en 's-Gravendeel rijden, alleen wel met een aangepaste route waarbij de haltes Neerpark en Ziekenhuis niet worden aangedaan. Het klopt dat het nog niet op onze site staat, maar dit wordt zsm aangepast."
Nou, volgens mij klopt dat dus niet. Ik vraag me trouwens af hoeveel minuten ze denken te winnen met die aangepaste route en of dat opweegt tegen het schrappen van het ASZ, waar bijvoorbeeld passagiers naar/uit de Alblasserwaard, Sterrenburg en Dubbeldam kunnen overstappen. Heeft het ziekenhuis trouwens geen bezoekuren op zondagavond?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 20:35
door Daniel
Niet stoppen bij Leerpark en Ziekenhuis zou een route via Rijksstraatweg en Mijlweg suggereren, da's in elk geval wel rechtstreekser dan het ommetje via het ziekenhuis en op zondag ook lekker rustig.
Het aantal reizigers tussen de Hoeksche Waard en Sterrenburg/Dubbeldam/Alblasserwaard zal waarschijnlijk niet bijzonder groot zijn, op zondagavond al helemaal niet. En die zijn op zich ook weer niet significant langer onderweg door via het station te reizen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 00:01
door Stefan
Vergeet de poller op het Leerpark niet. Dat zal de reden zijn waarom ze niet via het ziekenhuis rijden. Kentekens staan waarschijnlijk niet in het systeem en Infoxx zit er uiteraard ook niet in. ;)

De dienstregeling op internet is overigens aangepast.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 00:14
door Globetrotter
Wordt van de stoelen in de ex-Veolia Citea's eigenlijk nog de bekleding vervangen? Op dit moment zit de standaard Veolia-bekleding (rood met wat vaagheid erdoorheen) er nog gewoon op.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 00:34
door Milco
Stefan schreef:De dienstregeling op internet is overigens aangepast.
Waar dan? Ik zie in de drgl van lijn 166 op zondagavond nog steeds de ritten Rotterdam - 's-Gravendeel.
Ezra schreef:Wordt van de stoelen in de ex-Veolia Citea's eigenlijk nog de bekleding vervangen? Op dit moment zit de standaard Veolia-bekleding (rood met wat vaagheid erdoorheen) er nog gewoon op.
Connexxion past niet gauw het interieur aan, alleen als de bussen Randstadnet worden zoals in Amstelland-Meerlanden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 00:43
door Stefan
Oh sorry... Alleen de vertrekstaten van de haltes staan online... Vreemd.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 09:26
door OVFlakkee
CXX heeft het reizigersaanbod op de Kop van Goeree duidelijk onderschat.
De vier 639 bussen rond 8.00 uur in Ouddorp waren gisteren overvol.
Mede veroorzaakt doordat de 639 van half acht niet meer rijdt...
Vandaag was er rond 7.45 uur gelukkig een versterkingsbus in Stellendam voor de 436 richting Rotterdam, er reden twee Citea's.
Na Melissant zaten beide 436 bussen tjokvol.
Over zitplaatsgarantie gesproken....

Inderdaad zitten de banken van een Citea prima :pos:

Ook reed CXX 9175 op lijn 104 richting Spijkenisse, dat is een Citaro G (geleed).

Lastig dat bij de 604 richting Hellevoetsluis (ca. 7.30 uur Ouddorp) niet aangegeven wordt via de lijnfilm dat deze niet stopt bij Stellendam...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 09:45
door Hendrik
Ik begreep gisteren van mijn zusje dat een deel van de leerlingen uit Ouddorp en Goedereede te laat op school was i.v.m. de gewijzigde dienstregeling, maar ze wist niet precies hoe het kwam. Het zou ook nog kunnen dat de desbetreffende leerlingen gewoon niet goed op de hoogte waren van de nieuwe dienstregeling... :wink:

Vanmorgen had ik de rit van lijn 436 die om 5.40 uur begint in Dirksland. Er was onder de passagiers aardig wat onvrede over het ontbreken van een sneldienst rond deze tijd. Vooral toen we in Oude-Tonge vijf minuten (voor niets) stil stonden om de vertrektijd af te wachten...
Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom er rond dit tijdstip (anders dan voorheen) geen sneldienstrit is. Genoeg passagiers rond dit tijdstip. Meer dan een half uur later, als er wel een sneldienstrit is. Men zei dat er gisteren zelfs meer dan 10 mensen moesten staan vanaf de Schaapsweg...
Ook begreep men het interval van de eerste ritten niet zo goed. En inderdaad, dat is wat bijzonder: 4.55 uur, 5.10 uur, 5.20 uur, 5.40 uur, 6.00 uur. Oftewel: 15 - 10 - 20 - 20 minuten. Een rit om 6.30 uur zou welkom zijn. Nog beter: de rit van 5.40 uur zou een sneldienstrit moeten zijn (net als de ritten van 30/60/enz. minuten later).

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 10:14
door OVFlakkee
Hendrik schreef:Ik begreep gisteren van mijn zusje dat een deel van de leerlingen uit Ouddorp en Goedereede te laat op school was i.v.m. de gewijzigde dienstregeling, maar ze wist niet precies hoe het kwam. Het zou ook nog kunnen dat de desbetreffende leerlingen gewoon niet goed op de hoogte waren van de nieuwe dienstregeling... :wink:
Dat denk ik ook...
Ook was er in de lokale media weinig informatie over de concessiewisseling te vinden.

De nieuwe kaartlezers zijn echt supersnel!
Zeker in vergelijking met die van ERG en PRODATA.

Vanmorgen is er (in de versterkingsbus van lijn 436) - (min) € 3,12 afgeschreven (staat in kolom "Ritprijs"), dus zou het kunnen betekenen dat ik € 3,12 terug krijg.
De 4 euro staat niet in de kolom "Ritprijs".

15-12-2015
dinsdag Check-uit Bus - Connexxion / Breng / Hermes
08:01 Unknown Check In
Check-in: 0 (naam volgt nog)
(Instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 3,12) € - 3,12

15-12-2015
dinsdag Check-in Bus - Connexxion / Breng / Hermes
07:46 Unknown Check In
€ - 4,00 (Instaptarief)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 11:08
door Suus
Er is alleen basistarief afgeschreven omdat je UCI/UCO had in de bus, aka de boordcomputer deed het niet/niet naar behoren.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 12:05
door OVFlakkee
Dat klopt, het was een niet geplande versterkingsrit.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 15 dec 2015, 12:19
door Milco
OVFlakkee schreef:Ook reed CXX 9175 op lijn 104 richting Spijkenisse, dat is een Citaro G (geleed).
Op de wiki staat dat twee spitsomlopen (zowel ochtend als middag) vanuit Voorne-Putten worden uitgevoerd.