Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
maarten83
Berichten: 29
Lid geworden op: Wo 09 Dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor maarten83 » Di 31 Mei 2016, 20:10

Ik zag vandaag dat bij halte kiltunnel bij de bustoerit vanaf de rijksstraatweg een haltebord hangt van Arriva.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Daniel » Di 31 Mei 2016, 20:30

Oude halte van de 165 is dat ja, die staat trouwens in heel het industriegebied nog op de haltebordjes.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

OpReis
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 29 Aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OpReis » Zo 12 Jun 2016, 16:59

In Spijkenisse staat lijn 190 nog steeds op de bordjes.
Ze hebben wel de vertrekstaten weggehaald, dat dan weer wel.

busfanNL
Berichten: 816
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor busfanNL » Zo 12 Jun 2016, 21:20

OpReis schreef:In Spijkenisse staat lijn 190 nog steeds op de bordjes.
Ze hebben wel de vertrekstaten weggehaald, dat dan weer wel.

Welke bordjes??

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hainje » Zo 12 Jun 2016, 21:39

Haltebordjes lijkt mij.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

busfanNL
Berichten: 816
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor busfanNL » Zo 12 Jun 2016, 21:57

Hainje schreef:Haltebordjes lijkt mij.

Die hebben ze daar niet toch?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2304
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor dylanwild94 » Zo 12 Jun 2016, 22:12

Op Spijkenisse metro centrum staan ook nog lijnen als 203 en 85 aangegeven. En volgens mij zelfs nog 113. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

busfanNL
Berichten: 816
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor busfanNL » Zo 12 Jun 2016, 22:15

dylanwild94 schreef:Op Spijkenisse metro centrum staan ook nog lijnen als 203 en 85 aangegeven. En volgens mij zelfs nog 113. :')

Nooit gezien. Waar?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2304
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor dylanwild94 » Zo 12 Jun 2016, 22:16

Op de staanders van de overkappingen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

OpReis
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 29 Aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OpReis » Ma 13 Jun 2016, 08:33

Bij haltes als Gebroken Meeldijk en Heemraadlaan staan gewoon halteborden bij de bushaltes, met nog steeds die stickers van lijn 190 erop.
Ik kom nu nooit meer op Metro Centrum, dus die andere lijnstickers heb ik niet gezien.

maarten83
Berichten: 29
Lid geworden op: Wo 09 Dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor maarten83 » Ma 13 Jun 2016, 20:11

Daniel schreef:Oude halte van de 165 is dat ja, die staat trouwens in heel het industriegebied nog op de haltebordjes.


Er zit alleen een sticker op met 166.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Daniel » Ma 13 Jun 2016, 20:19

Zeker weten? Al met de start van de HWGO-concessie van Arriva was het lijn 165 die via Dordtse Kil ging rijden en lijnen die over de N3 rijden komen niet langs de halte op die busoprit, die hebben een halte er direct naast aan de Kiltunnelweg.
Of zit er een sticker van Connexxion op? Herinner me immers wel discussies in dit topic over het tijdelijke pendelbusje 's-Gravendeel - Dordrecht wat er was aan het begin van de huidige concessie. Die zou via de Mijlweg - Rijksstraatweg gereden hebben omdat 'ie niet door de bussluis in het Leerpark kon, en dan kom je wel over die busoprit. Of tenminste, dan kan je er langs komen want de normale oprit is ook gewoon mogelijk.

Edit: verrek, ik zie dat het bordje leesbaar is op Streetview (daar is even een Google-voertuig illegaal via een busbaan gereden) en er zit inderdaad een Arriva-sticker van 166 op al sinds juni 2015. Da's wel een mooi blundertje want die is daar in de Arriva-tijd echt nooit gekomen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Hendrik
Berichten: 1461
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hendrik » Do 30 Jun 2016, 09:56

Provinciale Staten van Zuid-Holland hebben geld beschikbaar gesteld voor herstel van de 'scholierenlijn' tussen de Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee: https://twitter.com/SGPZH/status/748222155360505856

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 950
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OmniLezer » Do 30 Jun 2016, 11:05

Dus we krijgen een lijn 636 tussen Heinenoord en Middelharnis(lijnnummer kan veranderen)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Hendrik
Berichten: 1461
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hendrik » Do 30 Jun 2016, 11:42

Dat is nog niet bekend. Er is alleen geld voor beschikbaar gesteld (evenals voor andere ov-knelpunten).

OV Hoekschewaard
Berichten: 237
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Do 30 Jun 2016, 13:06

Waarschijnlijk komt de provincie met geld over de brug omdat ze zelf ook wel zijn geschrokken van de karige aanbieding van Connexxion op deze concessie. Met toch wel als dieptepunt de bezuinigingen op zaterdag en zondag avond en het schrappen van de verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse die steeds beter ging lopen.

Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.

Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007. :wink:

Hendrik
Berichten: 1461
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hendrik » Do 30 Jun 2016, 14:05

Het zijn wel Provinciale Staten die nu (op voorstel van SGP/CU, waarbij drie partijen zich hebben aangesloten) hebben beslist dat er extra geld beschikbaar komt. Gedeputeerde Staten zagen blijkbaar geen aanleiding om voor te stellen om meer geld beschikbaar te stellen...

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 950
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OmniLezer » Do 30 Jun 2016, 17:07

Volgens mij kan iedere vervoerder bij deze probleemconcessie de kantjes er van alle kanten aflopen, want de Provincie trekt er toch geld voor uit. Wat voor fouten gaat Connexxion nog meer maken?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

CamilleKreemers
Berichten: 2325
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 30 Jun 2016, 19:41

OV Hoekschewaard schreef:Waarschijnlijk komt de provincie met geld over de brug omdat ze zelf ook wel zijn geschrokken van de karige aanbieding van Connexxion op deze concessie. Met toch wel als dieptepunt de bezuinigingen op zaterdag en zondag avond en het schrappen van de verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse die steeds beter ging lopen.

Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.

Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007. :wink:
Kunnen de lage eisen niet komen om een toekomstvast netwerk te houden? Je kunt nu wel hoge eisen stellen, maar datgene wat in het PvE staat moet je minimaal bieden voor de hele concessieduur.

Hendrik
Berichten: 1461
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hendrik » Do 30 Jun 2016, 20:31

Als Connexxion echt op het minimum van de eisen was gaan zitten, had je (afgezien van R-Net) echt geen fatsoenlijk ov meer gehad in HWGO...

busfanNL
Berichten: 816
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor busfanNL » Do 30 Jun 2016, 21:39

Ik hoop dat de 190 en de 195 terug komen. Ik heb van anderen gehoord dat de 195 een zeer mooi lijntje was en ik heb hem nog nooit gedaan. De 190 2 of 3 keer en dat was leuk met een Vito of Sprinter city op de pont. Volgens mij was de 195 wel druk genoeg voor een midibus toch? En op lijn 190 in de daluren weer een Mercedes-Benz Vito van TCR. Maar dan Connexxion kleuren i.p.v. Arriva kleuren. *bus*

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Daniel » Do 30 Jun 2016, 22:29

Lijn 195 had zeker een mooie route, heb daar altijd wel een plaatje gemaakt tijdens als ik een rondje door de Hoekse Waard maakte. Maargoed, als je die route een keer met een bus wilt bereizen dan kan dat al: over het mooiste stuk rijdt lijn 667 ook namelijk :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

OV Hoekschewaard
Berichten: 237
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Do 30 Jun 2016, 23:27

CamilleKreemers schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Waarschijnlijk komt de provincie met geld over de brug omdat ze zelf ook wel zijn geschrokken van de karige aanbieding van Connexxion op deze concessie. Met toch wel als dieptepunt de bezuinigingen op zaterdag en zondag avond en het schrappen van de verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse die steeds beter ging lopen.

Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.

Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007. :wink:
Kunnen de lage eisen niet komen om een toekomstvast netwerk te houden? Je kunt nu wel hoge eisen stellen, maar datgene wat in het PvE staat moet je minimaal bieden voor de hele concessieduur.


Als Connexxion precies het minimum had geboden dan reden er in de Hoeksche Waard na 19.00 uur helemaal geen bussen meer. De dorpen als bijvoorbeeld Oud-Beijerland, Numansdorp en Strijen zouden dan alleen overdag bediend worden en dorpen als bijvoorbeeld Mijnsherenland en Klaaswaal alleen tijdens de spits.

Uiteraard was de kans klein dat een vervoerder alleen het minimale zou bieden. Maar toch vind ik het vrij absurd dat de provincie voor deze concessie alleen goede eisen heeft gesteld voor het R-Net en dat voor de overige verbindingen met name in de Hoeksche Waard zulke lage eisen zijn.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Suus » Do 30 Jun 2016, 23:45

Het had in HWGO nog veel erger kunnen uitvallen als Connexxion geen tweedehandsbussen had gehad. Dan was er een vervoerder gekomen die alleen maar nieuwe bussen had moeten kopen, waardoor een groter deel van het totale budget van de concessie direct verloren was gegaan aan die bussen, dat budget wordt nu gebruikt om het lijnennet aan te dikken.

En ik weet dat ze heel erg goed hun best doen in die regio, maar het is nu niet bepaald een groeiregio :X
Rame à l'approche

OV Hoekschewaard
Berichten: 237
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Do 30 Jun 2016, 23:53

Bee schreef:Het had in HWGO nog veel erger kunnen uitvallen als Connexxion geen tweedehandsbussen had gehad. Dan was er een vervoerder gekomen die alleen maar nieuwe bussen had moeten kopen, waardoor een groter deel van het totale budget van de concessie direct verloren was gegaan aan die bussen, dat budget wordt nu gebruikt om het lijnennet aan te dikken.


Dat is ook de reden geweest dat Arriva een ongeldig bod heeft uitgebracht op deze concessie. Ze vroegen om een extra bijdrage van de provincie.

Bee schreef:En ik weet dat ze heel erg goed hun best doen in die regio


Nou dat valt ook wel weer mee hoor.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast