Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Z2N » Vr 01 Jul 2016, 01:28

OV Hoekschewaard schreef:
Bee schreef:En ik weet dat ze heel erg goed hun best doen in die regio


Nou dat valt ook wel weer mee hoor.

Waar baseer je je dat op? Het OV-budget daalt enorm, de bevolking krimpt, dus is het onmogelijk om de bestaande frequenties te behouden. Dat zijn zaken waar Connexxion, of enig ander vervoersbedrijf niets aan kan doen. Het enige wat een vervoersbedrijf kan doen is proberen om van het budget dat over blijft een aantrekkelijk aanbod behouden. En als je kijkt naar de omstandigheden doet Connexxion dat nog redelijk: Oude-Tonge heeft nog steeds acht bussen per uur naar Rotterdam, en op enkele lijnen is de frequentie zelfs nog iets toegenomen. Tuurlijk, er vallen klappen, grote zelfs. Maar daar ontkom je niet aan, tenzij je ineens een grote pot met geld vind om deze onrendabele lijnen mee te subsidieren.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Hendrik
Berichten: 1465
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hendrik » Vr 01 Jul 2016, 07:20

Oude-Tonge is niet zo'n goed voorbeeld: daarvoor gelden de tamelijk zware eisen van R-Net...

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Stefan » Vr 01 Jul 2016, 08:17

Ik krijg ook nog steeds het idee dat het grootste deel van het budget naar R-Net gegaan is. Klinkt natuurlijk ook wat spannender dan een 'gewone' bus... :') :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

CamilleKreemers
Berichten: 2332
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 01 Jul 2016, 08:23

Er was een plaatje aangegeven over de concessie, dat toen aangaf dat het stuk Dirksland - Rotterdam kostendekkend door Arriva werd uitgevoerd. Dan zou R-net toch ook zeer hoog kostendekkend moeten zijn?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Meltrain » Vr 01 Jul 2016, 08:53

Z2N schreef: En als je kijkt naar de omstandigheden doet Connexxion dat nog redelijk: Oude-Tonge heeft nog steeds acht bussen per uur naar Rotterdam,

Hoe kom je aan 8? Het zijn er maximaal 6 en omdat 2 bussen per uur vlak voor een andere rijden, zijn het in de praktijk dus maar 4 verbindingen per uur.
De enige twee verbindingen die ik eigenlijk "mis" in de deze concessie (zonder ze overigens persoonlijk nodig te hebben) zijn Heinenoord - Numansdorp A29 (- Oude-Tonge) en Spijkenisse - Nieuw-Beijerland (- Oud-Beijerland).

Daarnasst vraag ik me nog steeds af wat het doel is van lijn 168?
Hij biedt inderdaad tussen Dordrecht en Heinenoord een snellere verbinding dan lijn 166, maar de oude lijn 178 was nog sneller doordat die niet via 's-Gravendeel ging.
Dordrecht -> 's-Gravendeel heeft dus nu een kwartierdienst in de middagspits, maar 's-Gravendeel - Rotterdam vv. heeft juist een langere reistijd gekregen door het opheffen van de oude 168.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Z2N » Vr 01 Jul 2016, 11:39

Meltrain schreef:
Z2N schreef: En als je kijkt naar de omstandigheden doet Connexxion dat nog redelijk: Oude-Tonge heeft nog steeds acht bussen per uur naar Rotterdam,

Hoe kom je aan 8? Het zijn er maximaal 6 en omdat 2 bussen per uur vlak voor een andere rijden, zijn het in de praktijk dus maar 4 verbindingen per uur.
De enige twee verbindingen die ik eigenlijk "mis" in de deze concessie (zonder ze overigens persoonlijk nodig te hebben) zijn Heinenoord - Numansdorp A29 (- Oude-Tonge) en Spijkenisse - Nieuw-Beijerland (- Oud-Beijerland).

Ik tel vanuit Oude-Tonge op het hoogtepunt van de spits nog steeds 8 bussen? (06:50, 06:55, 07:00, 07:10, 07:20, 07:30 (2x, voor extra capaciteit) en 07:40).
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

OV Hoekschewaard
Berichten: 237
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Vr 01 Jul 2016, 11:52

Z2N schreef:Waar baseer je je dat op? Het OV-budget daalt enorm, de bevolking krimpt, dus is het onmogelijk om de bestaande frequenties te behouden. Dat zijn zaken waar Connexxion, of enig ander vervoersbedrijf niets aan kan doen. Het enige wat een vervoersbedrijf kan doen is proberen om van het budget dat over blijft een aantrekkelijk aanbod behouden. En als je kijkt naar de omstandigheden doet Connexxion dat nog redelijk: Oude-Tonge heeft nog steeds acht bussen per uur naar Rotterdam, en op enkele lijnen is de frequentie zelfs nog iets toegenomen. Tuurlijk, er vallen klappen, grote zelfs. Maar daar ontkom je niet aan, tenzij je ineens een grote pot met geld vind om deze onrendabele lijnen mee te subsidieren.


Waar ik dat op baseer? Ik werk al een aantal jaar als buschauffeur in deze regio en ik zie Connexxion keuzes maken die wij hier niet begrijpen. Zeker als je al moet bezuinigen.

Paar voorbeeldjes

- Want waarom rijden er in de avonduren taxibusjes op de lijnen 138, 185 en 197. Die lijnen rijden naar gehuchtjes waar overdag al weinig vraag naar is dus laat staan s'avonds. Gewoon weggegooid geld wat je misschien wel voor taxibusje had kunnen gebruiken tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse.

- Waarom zijn er zelfs rond midden nacht nog reismogelijkheden vanuit de Hoeksche Waard naar Rotterdam Zuidplein terwijl de laatste bussen vanaf Zuidplein richting de Hoeksche Waard rond 23.00 al vertrekken. Dit betekend nu dat er na 23.00 4 ritten aankomen op Zuidplein waarvan er 3 leeg terug naar binnen gaan. En nee veel reizigers hebben die ritten niet.

- Connexxion had sinds 8 mei al een scholierlijn kunnen laten rijden vanaf Heinenoord naar Flakkee. Nu rijden er om half 8 en 8 uur bussen leeg terug vanaf Rotterdam Zuidplein naar de garage in Dirksland. Is het dan echt zoveel moeite om die mat ritten naar Heinenoord Busstation te laten rijden om vanaf daar een scholierlijn naar Flakkee te rijden? In de middag precies het zelfde.

Een ander puntje waar we ons verschrikkelijk aan storen is het materiaal waar we mee moeten rijden. Die wit met groene Citea's zien er misschien mooi uit maar het zijn echt verschrikkelijke bussen.
- Ik wist dat VDL producten flink kunnen rammelen maar dit slaat echt alles. Vooral in de kast boven de voordeur rammelt er van alles
- Het remmen met deze bussen is echt een drama.
- Betaaltafels die los zitten.
- Binnenverlichting die tijdens het rijden gewoon uitvalt.
- Kieren die ontstaan bij de voordeur tijdens het rijden als er een beetje wind staat. Lekker fris in de zomer maar in de winter toch wel vervelend.
- Kortverkeer werkt nog steeds niet. (ligt natuurlijk niet aan de bus zelf)

Meltrain schreef:Daarnasst vraag ik me nog steeds af wat het doel is van lijn 168?
Hij biedt inderdaad tussen Dordrecht en Heinenoord een snellere verbinding dan lijn 166, maar de oude lijn 178 was nog sneller doordat die niet via 's-Gravendeel ging.
Dordrecht -> 's-Gravendeel heeft dus nu een kwartierdienst in de middagspits, maar 's-Gravendeel - Rotterdam vv. heeft juist een langere reistijd gekregen door het opheffen van de oude 168.


Tja waarom de 168 via s'Gravendeel moet rijden is ons ook een groot raadsel. Met de lijnen 166 en 175 heb je elk kwartier een bus tussen Dordrecht en s'Gravendeel en dat is meer dan genoeg. En de 168 zorgt allang niet meer voor een snelle verbinding want vooral s'middags komt die bus al om 05 en 35 aan op Heinenoord Busstation en de meeste aansluitende bussen vertrekken pas om 17 en 47.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OmniLezer » Vr 01 Jul 2016, 12:40

Is het echt zo erg bij Connexxion HWGO. Trouwens, ik vind die wit-groene Citea bussen wel comfortabel(als reiziger dan). Worden die bussen niet gerestaureerd dan, want het zijn immers tweede handse bussen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9097
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Michael » Vr 01 Jul 2016, 12:53

Die Citea's zijn in 2012 bij Veolia in dienst gekomen. Zijn pas 4 jaar oud. Restauratie is na 4 jaar nog niet nodig lijkt mij.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

CamilleKreemers
Berichten: 2332
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 01 Jul 2016, 12:58

OV Hoekschewaard schreef:Paar voorbeeldjes:

- Want waarom rijden er in de avonduren taxibusjes op de lijnen 138, 185 en 197. Die lijnen rijden naar gehuchtjes waar overdag al weinig vraag naar is dus laat staan s'avonds. Gewoon weggegooid geld wat je misschien wel voor taxibusje had kunnen gebruiken tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse.

- Waarom zijn er zelfs rond midden nacht nog reismogelijkheden vanuit de Hoeksche Waard naar Rotterdam Zuidplein terwijl de laatste bussen vanaf Zuidplein richting de Hoeksche Waard rond 23.00 al vertrekken. Dit betekend nu dat er na 23.00 4 ritten aankomen op Zuidplein waarvan er 3 leeg terug naar binnen gaan. En nee veel reizigers hebben die ritten niet.

- Connexxion had sinds 8 mei al een scholierlijn kunnen laten rijden vanaf Heinenoord naar Flakkee. Nu rijden er om half 8 en 8 uur bussen leeg terug vanaf Rotterdam Zuidplein naar de garage in Dirksland. Is het dan echt zoveel moeite om die mat ritten naar Heinenoord Busstation te laten rijden om vanaf daar een scholierlijn naar Flakkee te rijden? In de middag precies het zelfde.

De telcijfers en PvE-eisen waren niet openbaar, dus kan helaas daar niet in zoeken. Wel werden geloof ik bepaalde eisen gesteld over frequenties en laatste reismogelijkheid van/naar Rotterdam Zuidplein / Dordrecht Station.
- Is het een optie dat de taxibusjes geëist waren vanuit het PvE?
- Probeer eens een rit extra te laten rijden op de genoemde lijnen vanuit Zuidplein rond 0.00. Dan moet toch niet teveel extra kosten voor Connexxion, terwijl je product wellicht beter in de markt komt te staan. Sowieso heb je de matkosten vergoed dan.
- Als ik om half 8 van Zuidplein naar Heijenoord ga om van daar een school rit te rijden, ben ik dan om 8.15 in Middelharnis? Dan is het begin van het eerste lesuur. Waarom zijn er overigens matritten van Dirksland naar Zuidplein? Er zat toch een CXX-stalling in Heijenoord?

Hendrik
Berichten: 1465
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hendrik » Vr 01 Jul 2016, 13:05

PvE is al vaker gedeeld op dit forum... Kun je gewoon krijgen van de provincie.
Mocht je interesse hebben: ik heb het nog wel ergens, denk ik.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Mr-W » Vr 01 Jul 2016, 16:25

Stefan schreef:Ik krijg ook nog steeds het idee dat het grootste deel van het budget naar R-Net gegaan is. Klinkt natuurlijk ook wat spannender dan een 'gewone' bus... :') :P

Meestal zijn er voor HOV extraatjes meer punten te verdienen dan voor reguliere verbindingen.

OpReis
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 29 Aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OpReis » Vr 01 Jul 2016, 19:22

busfanNL schreef:Ik hoop dat de 190 en de 195 terug komen. Ik heb van anderen gehoord dat de 195 een zeer mooi lijntje was en ik heb hem nog nooit gedaan. De 190 2 of 3 keer en dat was leuk met een Vito of Sprinter city op de pont. Volgens mij was de 195 wel druk genoeg voor een midibus toch? En op lijn 190 in de daluren weer een Mercedes-Benz Vito van TCR. Maar dan Connexxion kleuren i.p.v. Arriva kleuren. *bus*



Voor mij was de 190 niet alleen een leuk lijntje, maar een belangrijke schakel in mijn woon-werkverkeer, al moet ik zeggen dat langs de files heenrijden over de busbaan ook zijn charme had.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OmniLezer » Za 02 Jul 2016, 00:45

Michael schreef:Die Citea's zijn in 2012 bij Veolia in dienst gekomen. Zijn pas 4 jaar oud. Restauratie is na 4 jaar nog niet nodig lijkt mij.


Is waar. Ik gebruikte vast het verkeerde woord, maar ik bedoelde een soort tuning van de binnenkant; nieuwe stoelen, displays(niet van Meastronic) en alles in een andere kleur bijvoorbeeld. Die Meastronic dingen haat ik omdat ze er niet goed uitzien. Ze lijken eerder op noodapparatuur dan werkelijk besteld.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

henk1234
Berichten: 753
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor henk1234 » Za 02 Jul 2016, 09:50

Ik vind de Maestronic displays juist veel netter dan die panelen die Syntus gebruikt. Ook hoe de haltevolgorde wordt vermeld vind ik veel netter.
Mijn site over OV-kaartjes (info en tarieven): ovkaartjes.weebly.com
Mijn YouTube kanaal:OV Foto en Video

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Meltrain » Za 02 Jul 2016, 09:58

Over welke displays hebben jullie het? De bestemmingsfilm of de schermen in de bus?
En hoe zien die displays van Maestronic er dan uit en zijn ze zoveel anders dan van andere fabrikanten?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Daniel » Za 02 Jul 2016, 10:56

Die Maestronic schermen zijn gewoon exact dezelfde als Connexxion overal gebruikt. Enige is dat ze tegenwoordig de naam van de fabrikant erop laten staan i.p.v. een Conexxion stickertje erop te plakken.

De Gorba schermen die Qbuzz Utrecht in de stadsbussen gebruikt vindt ik nog de beste door de extra breedte daarvan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OmniLezer » Za 02 Jul 2016, 11:30

henk1234 schreef:Ik vind de Maestronic displays juist veel netter dan die panelen die Syntus gebruikt. Ook hoe de haltevolgorde wordt vermeld vind ik veel netter.


Ik vind die panelen van Arriva er echt veel beter uitzien. Dit zijn dan wel niet de oude panelen, maar de panelen die ze in de "nieuwe" Ambassadors bouwen van DAV. Die zien er echt mooi uit. Die zijn ook veel breder en de software is mooier. Soms tonen ze ook de camerabeelden en die lijken net als bij een achterbuurt of een winkels waarbij wordt ingebroken. Zo omschrijf ik de kwaliteit van de bewakingscamera's daar en de software die vaak niets kan tonen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1387
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor BrengMe » Za 02 Jul 2016, 13:29

Daniel schreef:De Gorba schermen die Qbuzz Utrecht in de stadsbussen gebruikt vindt ik nog de beste door de extra breedte daarvan.

De schermen die Connexxion gebruikt zijn tegenwoordig ook een stuk breder.
---

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Daniel » Za 02 Jul 2016, 20:12

Ja alleen gebruikt Connexxion alleen de linker helft met haltenamen als "A29". Plek zat nu voor een plaatsnaam zou je zeggen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

OV Hoekschewaard
Berichten: 237
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Zo 03 Jul 2016, 23:50

CamilleKreemers schreef:De telcijfers en PvE-eisen waren niet openbaar, dus kan helaas daar niet in zoeken. Wel werden geloof ik bepaalde eisen gesteld over frequenties en laatste reismogelijkheid van/naar Rotterdam Zuidplein / Dordrecht Station.
- Is het een optie dat de taxibusjes geëist waren vanuit het PvE?


Nee want de kernen die nu door deze busje worden bediend hoeven volgens de eisen van de provincie helemaal geen vervoer te hebben. :neg:

CamilleKreemers schreef:- Probeer eens een rit extra te laten rijden op de genoemde lijnen vanuit Zuidplein rond 0.00. Dan moet toch niet teveel extra kosten voor Connexxion, terwijl je product wellicht beter in de markt komt te staan. Sowieso heb je de matkosten vergoed dan.


Connexxion rijdt s'avonds na 23.00 uur liever met 4 matritten terug vanaf Rotterdam Zuidplein naar Heinenoord Garage. Zal wel een bepaalde logica inzitten die alleen de "vervoersdeskundige" in Hilversum weet. :X

CamilleKreemers schreef:- Als ik om half 8 van Zuidplein naar Heijenoord ga om van daar een school rit te rijden, ben ik dan om 8.15 in Middelharnis? Dan is het begin van het eerste lesuur. Waarom zijn er overigens matritten van Dirksland naar Zuidplein? Er zat toch een CXX-stalling in Heijenoord?


Als je om 7:43 vertrekt vanaf Heinenoord Busstation dan kan je echt wel om 8:23 bij het Gemeentehuis in Middelharnis zijn. En jouw vraag over de matritten heb je zelf al beantwoord vorige jaar in dit topic. :wink:

CamilleKreemers Di 16 Jun 2015, 22:53 schreef:In Dirksland zullen de meeste ritten wel beginnen, dus minste kilometers zonder reizigers. Scheelt voor de vervoerder weer. R-net remt als ik het zo las in het plan niet in Heijenoord.

CamilleKreemers
Berichten: 2332
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 04 Jul 2016, 10:08

Slecht van me dat ik dat vergeten ben...

OV Hoeksewaard, kan de dienstlengte de oorzaak zijn van de matritten naar Heijenoord? Wellicht dat de extra ritten ervoor zorgt dat de diensten ongeldig worden.
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op Ma 04 Jul 2016, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Hendrik
Berichten: 1465
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hendrik » Ma 04 Jul 2016, 10:36

Opmerking tussendoor: waar jij telkens Heijenoord schrijft, bedoel je vast Heinenoord...

henk1234
Berichten: 753
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor henk1234 » Ma 04 Jul 2016, 10:45

CamilleKreemers schreef:Slecht van me dat ik dat vergeten ben...

OV Heijenoord, kan de dienstlengte de oorzaak zijn van de matritten naar Heijenoord? Wellicht dat de extra ritten ervoor zorgt dat de diensten ongeldig worden.


Rijtijdenwet misschien?

Voor Zuidplein-Heinenoord is bovenstaande trouwens geen reden.
Mijn site over OV-kaartjes (info en tarieven): ovkaartjes.weebly.com
Mijn YouTube kanaal:OV Foto en Video

CamilleKreemers
Berichten: 2332
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 04 Jul 2016, 10:56

dat mag ook, ik kom nooit ten zuiden van de A12.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten