Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Roeland
Berichten: 802
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Roeland » Ma 06 Nov 2017, 14:17

Er was toch ook sprake dat de lijnen 171-172 R-net zouden worden? Daar lees ik nu niets meer over.

Hoe is trouwens het gebruik op de dunne lijnen in HWGO? de 135, 138 en de 185? Zitten daar wel genoeg reizigers in?
Misschien kunnen ze daar in schrappen, en dan de 168 wel gewoon laten rijden.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4757
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 06 Nov 2017, 14:34

Ik weet niet of de inkorting van lijn 168 ook die ene rit ochtend betreft, want dan is het geen goed idee. De 168 en 175 rijden regelmatig vlak achter elkaar de N3 af voor het Ziekenhuis en zijn beide vrijwel altijd zitvol.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

OV Hoekschewaard
Berichten: 281
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Ma 06 Nov 2017, 15:14

Roeland schreef:Er was toch ook sprake dat de lijnen 171-172 R-net zouden worden? Daar lees ik nu niets meer over.

Hoe is trouwens het gebruik op de dunne lijnen in HWGO? de 135, 138 en de 185? Zitten daar wel genoeg reizigers in?
Misschien kunnen ze daar in schrappen, en dan de 168 wel gewoon laten rijden.


Lijn 185 daar zit overdag genoeg volk in. In de avond niet want dan sluit hij niet aan op de 166 vanuit Dordrecht.

Ook weer zo’n gemiste kans want laat je hem wel aansluiten in de avond, dan kan er weer tussen Strijen en Dordrecht gereisd worden. Wel eens waar met overstap in ‘s-Gravendeel en via een omweg via Strijensas, maar dat is nog altijd beter dan 30 minuten wachten in Maasdam.

Het is volgens de provincie de bedoeling dat R-Net naar Oud-Beijerland in december 2019 gaat rijden.

ArrivaBas schreef:Ik weet niet of de inkorting van lijn 168 ook die ene rit ochtend betreft, want dan is het geen goed idee. De 168 en 175 rijden regelmatig vlak achter elkaar de N3 af voor het Ziekenhuis en zijn beide vrijwel altijd zitvol.

De ochtendrit blijft wel doorrijden naar Dordrecht.

busfanNL
Berichten: 1766
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor busfanNL » Ma 06 Nov 2017, 22:27

Wat ik ook doodzonde vind is lijn 180 met een grote bus. Waarom geen minibus of 8 persoonsbus?? Ik zie hem wel eens voorbij crossen in Barendrecht en dan is hij helemaal leeg.

PatrickM
Berichten: 1515
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor PatrickM » Ma 06 Nov 2017, 22:56

Die zit in Heinenoord verknoopt aan een andere lijn waarvoor wel een grote bus nodig is dacht ik.
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

busfanNL
Berichten: 1766
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor busfanNL » Di 07 Nov 2017, 16:28

Okee vandaar. Ik dacht TCR rijdt er wel vaak op dus een 8 persoonsbus is geen probleem.

PatrickM
Berichten: 1515
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor PatrickM » Di 07 Nov 2017, 23:01

Daarnaast zijn beide 8-persoonsbusjes voor de HW volgens mij nodig voor de Strijensas-express. In theorie zou je dan een van de flakkeese busjes kunnen gebruiken, maar elke dag matritten Heinenoord-Dirksland is nou ook niet echt handig.

Edit: ik zie dat de Strijensas-express maar één busje nodig heeft, in theorie zou het dus kunnen.
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

aadvannijen
Berichten: 22
Lid geworden op: Zo 29 Nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor aadvannijen » Do 09 Nov 2017, 17:36

Alle suggestie's ten spijt. Het gaat om de centen mensen. Wat personeel of dagelijkse passagiers ook zeggen. Dat R-net in Oud-Beijerland er ( nog ) niet komt ligt waarschijnlijk ook aan het gebrek aan geschikt materieel. Die afgetrapte troep uit AML die straks vrijkomt is rijp voor de sloop, dus nieuw materieel zou ( volgens mij ) enige optie zijn. Ik denk dat men wacht tot het R-net materieel van de serie 5900-5917 genoeg gelopen heeft ( nu allemaal rond de 280.000 km !! ) om een nieuwe bestelling te doen en zo mooi weer te kunnen spelen. Dus die voorspelling van 2019.... Ik zet zo mijn vraagtekens ?????????????????

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OmniLezer » Do 09 Nov 2017, 19:10

Weet je wat vet is?
Arriva doet het al; R-net Wrap en stoelbekleding!!!!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 2240
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Delft
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Gekko123 » Ma 13 Nov 2017, 04:17

En ook dat is voor Connexxion niks nieuws. Dat hebben ze al gedaan in de vorige concessie Haarlem-IJmond.

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor fred1954 » Ma 13 Nov 2017, 06:58

aadvannijen schreef:Alle suggestie's ten spijt. Het gaat om de centen mensen. Wat personeel of dagelijkse passagiers ook zeggen. Dat R-net in Oud-Beijerland er ( nog ) niet komt ligt waarschijnlijk ook aan het gebrek aan geschikt materieel. Die afgetrapte troep uit AML die straks vrijkomt is rijp voor de sloop, dus nieuw materieel zou ( volgens mij ) enige optie zijn. Ik denk dat men wacht tot het R-net materieel van de serie 5900-5917 genoeg gelopen heeft ( nu allemaal rond de 280.000 km !! ) om een nieuwe bestelling te doen en zo mooi weer te kunnen spelen. Dus die voorspelling van 2019.... Ik zet zo mijn vraagtekens ?????????????????


Onzin......Geen R-net omdat er gebrek aan geschikt materiiel is? Als de provincie wil dat een lijn R-net wordt, dan moet er geschikt materieel komen, al dan niet met extra geld van de provincie.

Die afgetrapte troep van AML.....dat valt wel mee......kan best nog wel mee, zeker de R-net Mercedes Citaro G’s van lijn 300/310.

Door een probleem bij de aanleg van de laad infra voor de elektrische bussen in AML moeten deze Citaro’s hier nog even een paar maanden door, maar ik heb begrepen, dat een deel daarna doorgeschoven zou worden naar een “zuidelijke” concessie, zonder dat er een naam genoemd werd. Dat kan natuurlijk overal zijn, ik wil alleen maar zeggen, er is nog zat materieel, wat nog goed bruikbaar is en er netjes uitziet.

We hebben hier straks meer dan 200 bussen in de aanbieding, ik geef wel door wanneer de kijkdagen zijn. :D :D :D

Maar even serieus, het is aan de provincie, wat zij willen..........zij zijn de concessieverleners.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5910
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 13 Nov 2017, 07:31

Gekko123 schreef:En ook dat is voor Connexxion niks nieuws. Dat hebben ze al gedaan in de vorige concessie Haarlem-IJmond.
in de vorige concessie Haarlem ijmond was er geen R-net lijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor fred1954 » Ma 13 Nov 2017, 07:40

Hij bedoelt denk ik de MAN/Volvo’s op 340/346/356, die van groen naar R-net kleuren gegaan zijn, die rijden voor een deel in HIJ, maar de lijnen zijn uiteraard van AML.

OVFlakkee
Berichten: 251
Lid geworden op: Wo 30 Sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OVFlakkee » Do 23 Nov 2017, 07:24

TCR heeft inmiddels al heel wat bussen voorzien van een betaalautomaat. Bij Connexxion heb ik het nog niet gezien.

Hendrik
Berichten: 1963
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hendrik » Do 23 Nov 2017, 08:23

Er zijn ook al Connexxion-bussen met Ticketbox / pinapparaat. Alleen nog niet in werking...

OVFlakkee
Berichten: 251
Lid geworden op: Wo 30 Sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OVFlakkee » Do 23 Nov 2017, 16:48

Klopt, ik zag dit vandaag in de 5907.

GeoRalph
Berichten: 13
Lid geworden op: Wo 06 Sep 2017, 21:06
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor GeoRalph » Wo 29 Nov 2017, 21:26

De laatste tijd zie ik dat er vaak een Lions City van Voorne-Putten Rozenburg lijn 104 rijdt in de spits.
Komt dit door een bussen tekort of is er een andere reden? :?:
Voorne-Putten Rozenburg is mijn specialiteit!
HWGO ken ik ook wel redelijk!

Groetjes,
GeoRalph!

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4979
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Milco » Wo 29 Nov 2017, 21:32

Dat komt doordat Connexxion vanuit Voorne-Putten een aantal spitsomlopen op lijn 104 rijdt. ;)
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-12-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

busfanNL
Berichten: 1766
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor busfanNL » Wo 29 Nov 2017, 22:04

Oja over VPR gesproken. Een wagen uit de 8300 serie (volgens mij 8335) reed afgelopen week op lijn 177 in de middag. Zonder stickers. Alleen de grijze SRR kleur.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4979
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Milco » Wo 29 Nov 2017, 22:07

Deze grijze VDL Berkhof Ambassadors rijden niet meer in Voorne-Putten en de 8335 zal waarschijnlijk een tijdelijke bus zijn die tekorten wegens een of meerdere defecte bussen opvangt in een willekeurige concessie van Connexxion.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-12-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

busfanNL
Berichten: 1766
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor busfanNL » Wo 29 Nov 2017, 22:10

Gelukkig rijden ze niet meer (al vond ik t wel nostalgie). Maar ik vond ze oncomfortabel. Die bussen zijn 1 jaar jonger dan ik en ik ben 15. Dus dan zijn ze wel aardig versleten.

OV Hoekschewaard
Berichten: 281
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Wo 29 Nov 2017, 23:47

De 8335 rijdt al een maandje vanuit de stalling Heinenoord. Onder een grote groep chauffeurs (waaronder ik) is hij samen met de ex hermes wagens nog best populair. Want in tegenstelling tot die vreselijke wagens uit de 5800 serie rammelen die oude wagens een stuk minder en je remt er fijner mee.

busfanNL
Berichten: 1766
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor busfanNL » Do 30 Nov 2017, 07:11

Oké. Ja nou vind ik de 5800 serie wel comfortabel maar inderdaad ze rammelen veel en ze maken herrie en die vering is dat als je voorin zit word je omhoog gegooid. Maar voor de rest op de snelweg prima wagens.

Hendrik
Berichten: 1963
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Hendrik » Do 30 Nov 2017, 08:25

OV Hoekschewaard schreef:De 8335 rijdt al een maandje vanuit de stalling Heinenoord. Onder een grote groep chauffeurs (waaronder ik) is hij samen met de ex hermes wagens nog best populair. Want in tegenstelling tot die vreselijke wagens uit de 5800 serie rammelen die oude wagens een stuk minder en je remt er fijner mee.

Ik ben ook elke dag nog blij dat ik vrijwel altijd in een Citea uit de 5900-serie (of in een Citaro van TCR) zit... :wink: Rijden de 5900-Citea's voor chauffeurs ook fijner dan de 5800-Citea's?

Michael
Berichten: 10477
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Berichtdoor Michael » Vr 01 Dec 2017, 12:52

5800 serie is Euro 5/EEV en 5900 serie is Euro 6. Ik heb wel eens gehoord dat het Euro 6 anders rijd dan Euro 5 maar kan dat zelf niet bevestigen aangezien ik zelf alleen maar ervaring heb met een Euro 6 Citea


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten