Pagina 112 van 160

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 11:23
door Hendrik
Ik denk dat je dit artikel bedoelt: https://www.eilandennieuws.nl/nieuws/al ... r-vervoer-
De bron daarvan is p. 12 (of 13, net hoe je het bekijkt) van de antwoorden van het college van B&W op raadsvragen over de begroting 2019.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 11:24
door MetroRET
Kunnen ze weer creatief zijn met de nieuwe nummering, want de 101 is juist vernummerd naar 404, ivm de samenloop met lijn 104.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 11:29
door OVFlakkee
Hendrik schreef:Ik denk dat je dit artikel bedoelt: https://www.eilandennieuws.nl/nieuws/al ... r-vervoer-
De bron daarvan is p. 12 (of 13, net hoe je het bekijkt) van de antwoorden van het college van B&W op raadsvragen over de begroting 2019.
Precies. Bedankt Hendrik!

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 12:06
door busfanNL
Er word gewoon bedoeld dat de 436 volgens R-NET eisen doorgaat naar Stellendam. Nu is dat maar 2xuur volgens mij. Dus het is alleen de haltes tussen Dirksland en Stellendam opwaarderen en de bus vaker laten rijden. Het gaat dus niet over de 404 maar over de 436. Lees maar onderin het artikel. :wink:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 12:11
door OVFlakkee
"Het college geeft aan met de Provincie te bespreken of het doortrekken van R-net van Hellevoetsluis interessant en haalbaar is."
Hier lijkt lijn 404 bedoeld te worden. :wink:
Daarnaast wordt onderzocht om de haltes in het traject Dirksland - Ouddorp v.v. aan te passen naar R-NET standaard.
Dit is al eens eerder gepubliceerd: "Daarnaast krijgt ook het deel van de route tussen Dirksland en Ouddorp ruimere en comfortabele bushaltes en extra fietsvoorzieningen." Zie https://goeree-overflakkee.nieuws.nl/ge ... succesvol/

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 12:16
door MetroRET
104 he... lijn 404 is de lijn van EBS naar Rockanje, vanuit Hellevoetsluis. :wink:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 12:19
door OVFlakkee
Klopt, ik bedoel ook lijn 404 doortrekken naar Ouddorp, in de plaats van lijn 104.
In dat geval kan lijn 404 niet (altijd) langs Rockanje.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 12:26
door BusFreakRotterdam
Bedoeld men niet om lijn 436 de gehele dag door te trekken naar Ouddorp ipv alleen enkele avondritten en zondagen en de daarbij behorende haltes op te waarderen naar R-NET?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 12:29
door OVFlakkee
Ik hoop het *bus*
Maar wat heeft dan "het doortrekken van R-net van Hellevoetsluis" te maken met lijn 436?
Vandaar de gedachte dat hier bedoeld wordt het doortrekken van lijn 404 naar Ouddorp.
Stel je voor dat alleen lijn 436 ook overdag doorgetrokken wordt naar Ouddorp.
Er is dan nog steeds geen R-Net tussen Stellendam en Hellevoetsluis.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 12:52
door dylanwild94
Maar lijn 404 mag helemaal niet buiten de concessiegrens komen volgens de PvE van de concessie Voorne-Putten en Rozenburg.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 13:00
door OVFlakkee
Alleen buiten het concessiegebied rijden als de Provincie Z-H hiervoor een uitzondering maakt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 13:06
door ArrivaBas
Bijkomend probleem is dat de niet de Provincie, maar de Metropoolregio deze concessie in zijn portefeuille heeft. (A)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 13:34
door MetroRET
dylanwild94 schreef:Maar lijn 404 mag helemaal niet buiten de concessiegrens komen volgens de PvE van de concessie Voorne-Putten en Rozenburg.
Gaat CXX hem dan niet onder een eigen nummer rijden.
Of de 404 terugnummeren naar lijn 401 en dan de 104 naar 404 omnummeren alszijnde R-net 104 vanuit HWGO geƫxploiteerd.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 20:16
door Daniƫl S
Idd jammer, moet je met TCR mee... :P

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 20:20
door MetroRET
MetroRET schreef:Wat ik persoonlijk wel jammer vind, is dat de onderlinge interval wel slecht is geregeld tussen lijn 104 en EBS lijn 404.

Zo rijdt men in de doordeweekse avond een interval van 15/15/24/6.

Ook op zaterdagmiddag richting Spijkenisse is de interval scheef te noemen: 10/10/4/16.
https://twitter.com/MetroRET/status/106 ... 43968?s=19

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 21:16
door Etienne
Op Facebook kwam deze foto voorbij. Dit lijkt me een waterstofbus voor HWGO.
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 21:27
door BusFreakRotterdam
Die aanhanger ziet er toch niet uit en vraag me af als daar een vrachtwagen of auto met volle vaart boven op knalt of
die dan niet los schiet?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 22:47
door Meltrain
Dat is juist superveilig. Zo kan de achteropknallende vrachtwagen tenminste geen reizigers raken. :D :pos:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 23:07
door dylanwild94
Dan hoop ik juist niet dat de waterstoftanks in die aanhanger zitten. Geeft anders nogsteeds wel wat rotzooi.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 07:35
door OVFlakkee
Als die aanhanger een lekke band krijgt dan kan deze ook gevaarlijk gaan slingeren. Ik zit bepaald niet te wachten op dit soort bussen. Die moeten ze maar in de Sahara woestijn gebruiken, ver van de bewoonde wereld.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 08:14
door trolly
Waar heb ik dat eerder gezien? Oh ja:


Afbeelding

Van de website http://www.familieschelling.nl, die het plaatje op zijn beurt ontleende aan de Collectie Oud Loosduinen. De auteursrechten op de afbeelding zijn inmiddels hoogstwaarschijnlijk verlopen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 20:03
door Jamie
Hallo allemaal,

Kan iemand mij de laatste ritten per lijn voor de consessie HWGO op oudejaarsdag vertellen. Ik wil dit namelijk plaatsen op mijn Instagram.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 21:13
door Etienne
Dat kun je zelf redelijk bepalen. Doorgaans rijden de laatste bussen rond 20:00 uur. Dus ritten die voor 20:00 nog vertrekken voor een (volledige) rit zullen logischerwijs de laatste zijn.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 17:12
door Jamie
Oke, bedankt

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 27 nov 2018, 18:52
door aadvannijen
Vanaf de nieuwe dienstregeling op 9 december zullen vanuit Heinenoord enkele ex-Schiphol Citaro's worden ingezet. Vandaag stonden in de garage de 3960, 3961, 3963 en de 3969. Vorige week stond ook de 4001 binnen, maar die was vandaag weer weg en vervangen door de genoemde 3969.
Deze bussen zijn nodig voor het opvangen van de bussen die lijn 104 ( Spijkenisse-Renesse v.v. ) gaan rijden, en daarvoor verplaats worden naar Dirksland. Gerucht (!!) gaat ook dat er vanuit Spijkenisse enkele Amba's naar HWGO komen. Voor de fotografen onder ons.... Komende week zullen ze nog niet in dienst komen ( als de planning tenminste uitkomt ). De wagens zullen voornamelijk enkele drukke spitsritten opvangen, en zullen derhalve op vaste diensten te vinden zijn.