Pagina 121 van 123

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 20:12
door Durashift
^^^ Zal wel te maken hebben met de vele, onverlichte, provinciale wegen?

Wel apart dat stalling Den Helder 3 voertuigen 'te veel' heeft..

Zo significant is er niet gesneden in de dienstregeling, als ik Cxx mag geloven.

Per 15 december gaat er in regio Hoorn, Alkmaar, Den Helder een nieuwe dienstregeling in.
(..)

In regio Noord-Holland Noord zullen er (bijna) geen haltes of lijnen vervallen of routes gewijzigd worden. Bijna alle lijnen blijven dus hetzelfde, alleen sommige vertrektijden zullen aangepast worden. Dit doen wij om de bussen goed te laten aansluiten op treinen of ander openbaar vervoer. (..)


https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... land-noord

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 20:27
door Suus
Ik weet het niet zeker, maar nu er elektrische Citea’s in plaats van MidCity’s komen, kunnen een aantal ritten met een enkele bus in plaats van zoals door de reizigersaantallen noodzakelijke geachte dubbele bus gereden worden. Daardoor is er misschien ruimte ontstaan in het wagenpark?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 21:25
door Durashift
In Den Helder hebben alleen nog maar Citea's en de Solaris gereden.

Elektrische Citea zou inderdaad kunnen, als wissel met een diesel. Al zag ik geen laadinfrastructuur op het busstation in Den Helder, deze week.
Misschien op een ander eindpunt wellicht?

Frank93 zal wel het e.e.a. weten?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 21:44
door Frank93
In Den Helder gaan ze niet elektrisch rijden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 21:45
door OVFlakkee
Daniël S schreef:Kortweg omdat ze geen goede verlichting hebben, en dan gaat het vooral om het stuk tussen Ouddorp en Renesse over de Brouwersdam. De 5900’en hebben betere verlichting.

Is het dan niet goedkoper om de verlichting aan te passen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 22:09
door Frank93
Worden ze dan niet gewoon omgeruild? Dus dat er 3 Citea's uit HWGO naar Den Helder gaan.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 22:12
door Daniël S
OVFlakkee schreef:
Daniël S schreef:Kortweg omdat ze geen goede verlichting hebben, en dan gaat het vooral om het stuk tussen Ouddorp en Renesse over de Brouwersdam. De 5900’en hebben betere verlichting.

Is het dan niet goedkoper om de verlichting aan te passen?

Geen idee, maar zoals hierboven gezegd wordt, misschien dat er 3 naar het noorden gaan.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 23:17
door busfanNL
Super goed dat connexxion aan de veiligheid denkt, maar onze grote vrienden van TCR blijven wel gewoon doorrijden met de 5xx (589x) en de 4xx (1xxx) serie dus schiet je er bijzonder weinig mee op. :') of gaat TCR dan ook bussen ruilen? En daarnaast zijn die bussen natuurlijk niet op de 104 te houden. Die gaan geheid op de 135 Verdwalen, of ze staan s avonds stil omdat een chauffeur de verkeerde bus heeft meegenomen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 23:23
door Daniël S
TCR kennende worden die niet geruild nee... Daar geven ze allemaal niks om.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 28 dec 2019, 09:57
door busfanNL
Ongetwijfeld geven ze er wel om want het is veiligheid. Maar misschien is het gewoon logistiek gezien niet zo handig. Worden die 32xx van TCR niet onderhouden in Oude-Tonge? Dan is het een kwestie van naar Dirksland rijden en drie 589x terugsturen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 28 dec 2019, 10:37
door Daniël S
Klopt, die worden daar onderhouden. We gaan het zien, op dit moment rijdt de 3259 al op de 104.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 28 dec 2019, 12:26
door Rkl
En de 3258 is ook al verschenen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 15:23
door aadvannijen
En de derde is de 3257.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 07:19
door maarten83
Die bevindt zich nu op lijn 166 dus al verdwaald. Overigens heerlijk geluidsarme bussen om in te zitten. Die 5800 rammelen altijd heel erg daar heeft deze geen last van. Al weet ik niet welke stoelen er fijner zitten.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 13:32
door Lincoln
Ik trof de 3259 vanmorgen op de 104 zonder Overal stickers. Gezien deze uit NHN komt vraag ik mij daarom ook af:Zijn de Overal stickers er tijdelijk afgehaald?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 13:36
door Lijn 45
Zolang ze in HWGO rijden hebben ze geen Overal stickers nodig :wink: . Er is naar mijn weten geen sprake van dat ze binnenkort terugkeren.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 13:44
door Lincoln
Oh oke ik wist niet dat het voor langere tijd was. Dan is het wel logisch dat je de overal stickers eraf haalt ja

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 18:17
door Jamie
Ik sprak gisteren een chauffeur van Connexxion, die mij vertelde dat de waterstofbus voor concessie HWGO (eindelijk) is goedgekeurd. Chauffeurs zijn er niet blij mee, en vooral niet met de 'lelijke' aanhanger.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 18:25
door Daniël S
Was 20 december hier al vertelt, toen stonden ze al op kenteken :wink:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 19:15
door bartjemestrom
aadvannijen schreef:Het lijkt er op dat we het nog gaan meemaken. De aanhangers van de waterstofbussen hebben eindelijk kentekens toegewezen gekregen.


Wat voor kentekens hebben die dan? De bussen zelf hebben schijnbaar een standaard bus kenteken zie ik

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 23:21
door PatrickM
Ik heb er dinsdag toevallig nog iemand over gesproken. De aanhangers zijn op ZZ-kenteken gezet, en daar is een ontheffing voor nodig. Die wordt nu geregeld, als de ontheffing er is kan er in principe mee gereden gaan worden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 18 jan 2020, 16:24
door The Greyhound
Jamie schreef:Ik sprak gisteren een chauffeur van Connexxion, die mij vertelde dat de waterstofbus voor concessie HWGO (eindelijk) is goedgekeurd. Chauffeurs zijn er niet blij mee, en vooral niet met de 'lelijke' aanhanger.

Waarom niet?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 18 jan 2020, 22:08
door Durashift
Geen 'zin' om met een aanhanger te rijden?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 18 jan 2020, 23:58
door Daniël S
Ik hoorde dat de provincie Zuid Holland bij elkaar 20 waterstofbussen wilde gaan bestellen, daarvoor worden er nog verschillende bussen getest, dus verschillende merken.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 21 jan 2020, 16:06
door Jamie
Afbeelding

Ik dacht dat de Connexxion 3257, 3258 en 3259 alleen bedoeld waren voor lijn 104. Vanmiddag de 3258 op lijn 135.