Pagina 123 van 160

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 09:41
door Hendrik
Inmiddels is er meer informatie:
De volgende buslijnen rijden vanaf 19 maart minder frequent:
104 (tussen Hellevoetsluis en Ouddorp), 135, 138 (135 en 138 met kleinbus tussen ongeveer 7:00 en 19:00 uur), 160, 164, 166, 167, 169, 171, 172, 174, 175, 176, 177, 264 en 436.
Bekijk de dienstregeling in de reisplanner voor actuele tijden.
De overige lijnen rijden niet.

Buurtbussen en belbussen:
Alle buurtbussen en belbussen komen te vervallen met uitzondering van lijn 169 in de daluren.

Op de zaterdagen en de zondagen rijden we met de volgende lijnen:
104, 160, 164, 166, 167, 171 en 436.

Op de zaterdagen en zondagen rijden we de volgende lijnen niet:
Alle overige lijnen rijden niet. Lijn 135, 138, 194 rijden we niet en komt te vervallen op zaterdag en zondag.
Bekijk de dienstregeling in de reisplanner, de tijden zijn vergelijkbaar met de zondagdienstregeling.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 14:47
door Daniël S
Gewoon zondagse dienstregeling dus denk ik :P

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 19 mar 2020, 10:41
door Jamie
Ik hoorde van een chauffeur van Connexxion dat lijn 436 ook op zaterdag om het uur rijdt. Zeer vervelend voor de mensen die nu met het openbaar vervoer reizen. Aan de andere kant wel begrijpelijk. Ik een uur heb ik 3 lege bussen gezien gisteren. Het virus heeft veel impact op het openbaar vervoer. Een andere chauffeur vertelde mij dat hij nu een tijdje zonder werk zit.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 19 mar 2020, 10:46
door Jamie
Ik zie op ovzoeker.nl alleen lijn 104. Nou hoop ik niet dat lijn 436 helemaal niet meer rijdt... :P

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 19 mar 2020, 10:51
door OVFlakkee
Ja, lijn 436 rijdt momenteel met een frequentie van een half uur.
OV zoeker en OV info geeft nu weinig door in deze regio.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 19 mar 2020, 15:15
door Sgb
Op de netkaart staat een prijs van €1, maar hij wordt toch niet meer verkocht?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 15:49
door Rkl
Ik zag zojuist op de A27 bij Utrecht de 3350 rijden met groene kentekenplaten. Gaat deze uit dienst?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 08:34
door Frank93
Solaris levert 20 bussen op waterstof voor Connexxion in HWGO. Eind volgend jaar gaan ze rijden:
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... ssen-2021/

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 09:18
door Lijn 45
Dat is leuk nieuws. Is het de bedoeling dat ze op het R-net komen te rijden?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 09:20
door Meltrain
Ik durf te wedden dat die bussen eerder in dienst zijn dan de Citea's op waterstof. _O-

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 09:25
door sirvinniei
Het verbaast me dat er nog steeds op waterstof wordt ingezet, terwijl er elektrische bussen zijn met een range die vergelijkbaar is met dieselbussen (bv. Ebusco 3.0)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 10:37
door Z2N
Batterijbussen zijn niet bepaald goed voor het milieu, dus wordt er nu ingezet op energieopslag door waterstof uit elektrolyse.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 11:59
door Selivio
En daarnaast, bij waterstof heb je een gegarandeerde range in alles seizoenen, over meerdere jaren, wat je bij batterijen nou niet echt hebt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 12:18
door teun
Zijn dit dan de eerder genoemde 20 bussen die in Zuid-Holland op waterstof zouden gaan rijden of komt dit nog boven op de Citea’s die eerst verondersteld werden?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 16:19
door ArrivaBas
Deze 20 bussen komen zeer waarschijnlijk bovenop de Citea's tenzij die aanhangers problematisch blijven voor de RDW.
Zeker gezien het landelijke karakter van de concessie is inzetten op waterstof betrouwbaarder. Wel vind ik de keuze voor Solaris een goede. Het zijn mooie bussen om te zien. :)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 16:35
door Lijn 45
De Citea''s en aanhangers zijn in juni al op kenteken gezet.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 17:44
door Jamie
De aanhanger pas in December. Hoorde van een chauffeur uit de regio dat er daarna iets niet goed was gegaan maar of dat nou waar is weet ik niet, is overigens al een tijdje geleden dat dat mij werd vertelt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 19:11
door The Greyhound
sirvinniei schreef:Het verbaast me dat er nog steeds op waterstof wordt ingezet, terwijl er elektrische bussen zijn met een range die vergelijkbaar is met dieselbussen (bv. Ebusco 3.0)
Die Ebusco 3.0 is er nog niet.....en probleem van bussen met grote accu’s is dat het laden eindeloos lang duurt.
Waterstof is toekomst, Het is een veel praktischer energiedrager dan een accu, en uiteindelijk rijden de meeste waterstofbussen ook gewoon elektrisch......

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 19:25
door sirvinniei
Waarom wordt er dan vrijwel alleen maar voor elektrische bussen gekozen in concessies als er om ZE gevraagd wordt?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 19:35
door The Greyhound
Omdat het aanbod van bussen en de infrastructuur voor waterstof nog vrij beperkt is. Daar zal de komende jaren snel verandering in komen. Hetzelfde geldt voor personenauto’s.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 20:01
door Suus
sirvinniei schreef:Waarom wordt er dan vrijwel alleen maar voor elektrische bussen gekozen in concessies als er om ZE gevraagd wordt?
Omdat elektriciteit al wordt geproduceerd en waterstof niet. Dat zit in HWGO wel kan is omdat er in de Botlek chemische industrie zit waar waterstof als restproduct vrijkomt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 10 apr 2020, 20:11
door Daniel
Er zit in de Botlek geen industrie waarbij waterstof als restproduct vrijkomt bij mijn weten, maar er zitten wel meerdere producenten van waterstofgas. Het zijn juist de restproducten van die waterstofproductie (syngas, een mengsel van o.a. koolstofmonoxide en waterstof) die aan de industrie geleverd worden om onder meer weer synthetische koolwaterstoffen te produceren.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 11 apr 2020, 11:27
door Daniël S
Het tanken van de waterstof zou in Rhoon moeten gebeuren.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 11 apr 2020, 12:13
door Hendrik
Op dit moment zou inderdaad in Rhoon waterstof getankt moeten worden. Maar er wordt nog steeds gewerkt aan een waterstoftankstation in Oude-Tonge. Al durf ik niet te garanderen dat die er ook daadwerkelijk komt...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 11 apr 2020, 12:36
door Education
De focus komt nu te liggen op OV met 1,5 meter..