Pagina 126 van 126

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jul 2020, 11:27
door Jamie
Ik begreep van een chauffeur van TCR, of zoals 't nu heet, Next, dat er eind dit jaar nieuwe VDL Citea's worden aangeschaft door TCR. Geen idee welke bussen dat zouden moeten zijn. Weet iemand hier misschien meer over?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jul 2020, 11:43
door Lijn 45
Misschien is dat een vervanging voor de 5xx Citaro LE's de naar Limburg zouden gaan?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 05 jul 2020, 16:14
door busfanNL
Jamie schreef:Ik begreep van een chauffeur van TCR, of zoals 't nu heet, Next, dat er eind dit jaar nieuwe VDL Citea's worden aangeschaft door TCR. Geen idee welke bussen dat zouden moeten zijn. Weet iemand hier misschien meer over?

Ja, voordat TCR op de fles ging zouden die bussen met name bestemd zijn ter vervanging van de 4xx amba's in Heinenoord/Dirksland en voor lijn 104, dus voor de concessie HWGO als het goed is. Maar dit weet ik natuurlijk ook niet zeker want ik heb het ook van een buschauffeur, toentertijd nog van lijn 491.
Lijn 45 schreef:Misschien is dat een vervanging voor de 5xx Citaro LE's de naar Limburg zouden gaan?

Waarom zouden ze die LE's doorschuiven naar Limburg, en hoe weet je dat zo zeker?
En als er al nieuwe bussen moeten komen daar, waarom zou je die nieuwe wagens dan niet direct daar heen sturen. Dus dit klinkt vrij onlogisch.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 05 jul 2020, 17:24
door bartjemestrom
De Limburgse Amba's worden vervangen door Citaro LE. Dat heb ik bevestigd gekregen van meerdere interne contacten en daarnaast heb ik foto's gezien van de 512 in Limburgse kleuren. Had iets te maken met de leeftijd meen ik. Maar technisch zijn ze ook langzaam aan op en krijgen de Ambassadors meer storingen.

Daarnaast rijdt TCR niet veel dagdekkende lijnen met een grote bus, veel is maar een enkele rit of ritten. Waarom zou je dan vonkelnieuwe bussen daar gaan laten rijden als er andere regio's zijn waar die beter terecht komen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 06 jul 2020, 08:24
door busfanNL
Ze kunnen toch nooit alle amba bussen vervangen door die paar Citaro LE bussen of hebben ze er wel genoeg? En waarom zijn de amba's te oud, dat maakt voor een paar spitsritjes niet uit toch?
In HWGO rijden ook ruim 12,5 jaar oude amba's rond die er ook wel is uit mogen dus het kan net zo goed dat ze naar HWGO gaan.
De vraag is wat er dan in Brabant gaat rijden, de Limburgse amba's misschien? Ja of die nieuwe bussen maar dan heb je hetzelfde argument als in Limburg, in Brabant rijdt TCR ook geen lijndiensten over de gehele dag maar ook enkel in de spits.
Trouwens, zou je die foto van de Limburgse Mercedes mogen/willen plaatsen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 06 jul 2020, 08:36
door Lijn 45
Er rijden in Limburg 17 Amba's en TCR heeft 20 LE's in totaal. Dat is in theorie genoeg, al rijdt de helft van de LE's in Brabant rond. Als ze de complete serie 567-590 willen vervangen hebben ze ook voor Brabant extra bussen nodig, die Amba's rijden daar immers ook.

TCR rijdt in Brabant meer diensten die de hele dag duren dan in Limburg, lijn 120 bijvoorbeeld.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 06 jul 2020, 11:09
door Michael
bartjemestrom schreef:De Limburgse Amba's worden vervangen door Citaro LE. Dat heb ik bevestigd gekregen van meerdere interne contacten en daarnaast heb ik foto's gezien van de 512 in Limburgse kleuren.


Er stond laatst een Citaro LE in Limburgse kleuren in Oosterhout op de stalling. Geen nummer kunnen zien.

busfanNL schreef:De vraag is wat er dan in Brabant gaat rijden


TCR Brabant heeft onlangs een aantal ex Connexxion gelede Citaro's die op lijn 300 Amsterdam-Haarlem hebben gereden erbij gekregen. Ook hebben ze in Brabant nog steeds de MAN's die in Amstelland-Meerlanden hebben gereden. De Integro's die TCR in Brabant had rijden zijn inmiddels wel (bijna) allemaal uit dienst

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 06 jul 2020, 16:31
door Rkl
Volgend jaar komen er toch 20 waterstofbussen. De bussen uit de serie 58xx die daardoor vrijkomen kunnen dan toch naar TCR?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 06 jul 2020, 20:09
door busfanNL
Michael schreef:
bartjemestrom schreef:De Limburgse Amba's worden vervangen door Citaro LE. Dat heb ik bevestigd gekregen van meerdere interne contacten en daarnaast heb ik foto's gezien van de 512 in Limburgse kleuren.


Er stond laatst een Citaro LE in Limburgse kleuren in Oosterhout op de stalling. Geen nummer kunnen zien.

busfanNL schreef:De vraag is wat er dan in Brabant gaat rijden


TCR Brabant heeft onlangs een aantal ex Connexxion gelede Citaro's die op lijn 300 Amsterdam-Haarlem hebben gereden erbij gekregen. Ook hebben ze in Brabant nog steeds de MAN's die in Amstelland-Meerlanden hebben gereden. De Integro's die TCR in Brabant had rijden zijn inmiddels wel (bijna) allemaal uit dienst

Dan hebben we het antwoord waarvoor de nieuwe bussen zijn, als de Integro's dus vervangen zijn door geledes en de Mercedes Citaro LE's gaan naar Limburg dan zijn de nieuwe bussen voor HWGO. Bedankt Michael voor je info, rijden die nieuwe Citaro's al in Bravo kleurstelling?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 06 jul 2020, 20:49
door Lijn 45
Zijn die Citaro's niet de 718-727 (ex-Connexxion AML) die al sinds september 2018 voor TCR rijden? Die hebben deels de Integro's vervangen want sommige staan bij Arriva bekend als 68-70 . :wink:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 07 jul 2020, 12:56
door Michael
busfanNL schreef: rijden die nieuwe Citaro's al in Bravo kleurstelling?


De gelede Citaro's rijden in de Bravo kleurstelling

Lijn 45 schreef:Zijn die Citaro's niet de 718-727 (ex-Connexxion AML) die al sinds september 2018 voor TCR rijden? Die hebben deels de Integro's vervangen want sommige staan bij Arriva bekend als 68-70 . :wink:


Zijn inderdaad de 718-727. Zijn als ik het me goed herinner ergens in het najaar van 2019 naar Brabant gekomen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 jul 2020, 17:04
door OVFlakkee
Het valt me op dat Next OV / TCR momenteel op lijn 104 bijna allemaal chauffeurs van touringcarbedrijf Contiki inzet, te zien aan bedrijfskleding / nieuwe gezichten. Wat heeft dit als reden?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 jul 2020, 17:08
door BusFreakRotterdam
Misschien heeft het er mee te maken dat door Corona er geen touringcar boekingen zijn en de bussen binnen blijven en hierdoor
de chauffeurs van Contiki op de lijnbus worden gezet mede door vakantie van andere chauffeurs?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 jul 2020, 17:09
door bartjemestrom
Gebeurd bij meerdere OV bedrijven dat er chauffeurs van touringcarbedrijven rijden. Breng heeft o.a. chauffeurs van Betuwe Express rijden en Arriva zelfs een groepje van Kupers.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 jul 2020, 18:55
door Hendrik
Maar het is wel opvallend, want voor zover ik weet reed Contiki eerder nooit voor TCR (thans Next OV).

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 jul 2020, 20:15
door Durashift
Tja, 'nieuw' bedrijf en door de corona crisis een ongekende situatie: Blij dat die chauffeurs achter het stuur kunnen zitten in hun eigen (woon) regio, naar ik aanneem.

Bij de Betuwe Express wordt er in ieder geval fiks gesneden, gedwongen ontslagen volgen er.

https://www.cnvvakmensen.nl/caos/tour/c ... 30-juli-as

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 01 aug 2020, 13:00
door Dafdriver
Hendrik schreef:Maar het is wel opvallend, want voor zover ik weet reed Contiki eerder nooit voor TCR (thans Next OV).


Als je op deze wijze elkaar staande kan houden of proberen te houden dan is daar toch niks mis mee.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 01 aug 2020, 17:35
door Hendrik
Helemaal niet! Ik noemde het alleen 'opvallend' omdat het eerder nooit is voorgekomen. :wink:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 05 aug 2020, 22:57
door Jamie
Vandaag waren er 3 waterstofbussen te vinden op lijn 436, vanmorgen tot aankomst op Rotterdam Zuidplein om 9.25 uur de Connexxion 2001. Tussen 9.37 uur en 15.21 uur was het de Connexxion 2002. Er werd later ook nog een rit gereden op lijn 437 van Rotterdam naar Dirksland. Dit was de rit van 16.53 uur tot 17.55 uur met de Connexxion 2000. Daarna is de 2000 naar de stalling in Dirksland gegaan. Ik vermoed dat deze bus morgen ochtend weer op lijn 436 te vinden is!

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 05 aug 2020, 23:01
door Daniël S
Als hij niet defect is zal hij vast wel erop zitten ja :wink:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 06 aug 2020, 11:06
door OVFlakkee
Hendrik schreef:Helemaal niet! Ik noemde het alleen 'opvallend' omdat het eerder nooit is voorgekomen. :wink:

Inderdaad opvallend, vandaar dat ik het berichtje schreef.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 06 aug 2020, 11:29
door OVFlakkee
Bij de chauffeurs op lijn 436 lijkt er verwarring te zijn over de route tussen halte Dirksland Staakweg en Melissant Tunneltje v.v.
Soms rijden ze over het sinds kort geopende nieuwe tracé van de N215, om halverwege erachter te komen dat ze de halte Tunneltje zo niet kunnen bereiken. Heb 2x meegemaakt dat er dan bij de rotonde (halverwege het nieuwe tracé) omgedraaid wordt om daarna bij Dirksland alsnog de parallelweg (voormalige N215) te nemen. Erg prettig qua reistijd als je nog moet overstappen in Stellendam :N

Ook zag ik dat de halte Melissant Tunneltje verplaatst wordt naar de nieuwe N215, vlakbij de rotonde van Melissant (kruising Nieuwe Provinciale weg / Plaatweg / Julianaweg). De haltes staan tegenover elkaar, aan het begin van het nieuwe tracé. Ter plaatse is er volgens mij geen tunneltje aangelegd, zou er dan een zebrapad komen?
De Abri's zijn inmiddels verplaatst van de voormalige halte naar de nieuwe halte, dat geldt ook voor de fietsenstalling. De haltes zijn nu nog verder van de Melissantse bebouwde kom verwijderd.
Extra verwarrend dat de halteborden vanochtend nog bij de oude halte stonden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 07 aug 2020, 10:04
door OVFlakkee
Aanvulling: vandaag zag ik dat ook de halteborden van Melissant Tunneltje verplaatst zijn naar de nieuwe halte.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 07 aug 2020, 22:04
door Jamie
Waterstofbus 2002 heeft met pech bij Sommelsdijk Zuid gestaan.. Stond enige tijd stil bij Sommelsdijk Zuid. Later zag ik dat naast die bus bij de halte een normale Citea klaar stond om passagiers verder te vervoeren. 2002 is volgens mij naar de stalling gegaan. Ben toch wel benieuwd wanneer hij gaat rijden, 2003 rijdt ook al niet.

Later zag ik trouwens een waterstofbus richting Rotterdam Zuidplein rijden, volgens mij was dit bus 2001.