Pagina 160 van 160

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 07 jan 2024, 17:52
door aadvannijen
Lekker bezette, was ook in positieve zin bedoeld.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 01 feb 2024, 19:54
door BusFreakRotterdam
https://www.hoekschnieuws.nl/2024/02/01 ... 8-pGW_7_II

Intentie van de provincie is om een groot deel van de scholierenlijnen in de nieuwe concessie te schrappen. Gemeenteraad is hier voor gaan liggen.
Ze willen ook dat lijn 163 weer door gaat rijden naar Kralingse Zoom. Is dat haalbaar?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 02 feb 2024, 12:40
door Education
Deze gemeente en scholen hebben teveel noten op hun zang. Werken niet mee met de lestijden en maken het OV daardoor onnodig duurder.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 02 feb 2024, 15:16
door aadvannijen
En waarom wil men de 163 weer naar de Kralingse Zoom hebben dan ?? Het overgrote gedeelte vervoer je alleen maar studenten die te lui zijn om het stukje van de metro naar de universiteit v.v. te lopen. En dan moet je echte rit nog beginnen en heb je 5 minuten ( vaak meer ) vertraging die je nauwelijks nog dicht kan rijden, en je de aansluitingen op Heinenoord vaak niet haalt. Maar ja, scholieren he... Pamperen tot we er bij neer vallen !

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 feb 2024, 09:34
door Roeland
Er zijn toch ook veel kantoren enz. rond Kralingse Zoom? Of zaten er nauwelijks forensen in de 163, toen die nog naar Kralingse Zoom reed?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 feb 2024, 15:28
door aadvannijen
Forensen waren er hoegenaamd niet. Die reizen veelal met de metro via zuidplein en beurs, wat in de spitsuren vaak nog sneller is ook vanwege drukte naar/op de Brienenoordbrug.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 13 feb 2024, 14:34
door April064
Een Urbino, waarvan ik het nummer helaas niet genoteerd heb, werd in Dordrecht afgevoerd door een sleepwagen. Vanaf de buitenkant kon ik echter niet zien wat er mis mee was.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 13 feb 2024, 15:48
door aadvannijen
Dat was de 2150, die defect raakte en niet op eigen kracht naar Heinenoord kon komen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 13 feb 2024, 20:16
door April064
Aha, bedankt voor de toevoeging!

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 18:29
door Boele009
De laatste tijd valt mij op dat er heel erg vaak (op het oog de helft van de ritten) 'normale' Citeas (5800) op lijn 436/437 rijden in plaats van de luxere R-net Citeas (5900). Zijn er zo veel R-net Citeas kapot, en mag dit wel volgens de concessie?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 18:45
door Milco
Van de 18 R-Net Citea's staan er volgens Busposities 3 langere tijd al aan de kant. En dan liever een gewone bus dan geen bus lijkt mij.

Overigens is er vanuit Heinenoord een omloop voor een R-Net Citea waarmee na een slagje 436 op de reguliere streeklijnen wordt gereden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 28 feb 2024, 07:15
door IIVQ
Op de wiki kloppen de bedieningspeioden van een aantal OV op Maat's niet. iig die naar Herkingen rijdt de hele dag i.p.v. alleen 's avonds en weekend.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 28 feb 2024, 07:49
door Daniel
En hoe moet degene die die pagina's bijhoudt dat dan weten als Connexxion zelf ook communiceert dat naar Herkingen alleen 's avonds en in het weekend gereden wordt ;)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 28 feb 2024, 08:27
door Daelea
IIVQ schreef: wo 28 feb 2024, 07:15 Op de wiki kloppen de bedieningspeioden van een aantal OV op Maat's niet. iig die naar Herkingen rijdt de hele dag i.p.v. alleen 's avonds en weekend.
Het is nogal eens een onmogelijke opdracht gebleken om alle wijzigingen voor HWGO in een keer goed te verwerken inderdaad. Als je na ingang van de dienstregeling iets ziet wat niet klopt, voel je vrij om dat bij te werken. Kans is groot dat ik iets gemist heb dan in het bijwerken ;)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 28 feb 2024, 10:32
door Hendrik
Daniel schreef: wo 28 feb 2024, 07:49 En hoe moet degene die die pagina's bijhoudt dat dan weten als Connexxion zelf ook communiceert dat naar Herkingen alleen 's avonds en in het weekend gereden wordt ;)
En die informatie klopt dus al een jaar niet... Geen wonder dat OV-op-maat amper wordt gebruikt! :X

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 06 mar 2024, 15:10
door Hendrik
De aanbesteding van de concessie HWGO is gestart: https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... cht/327905

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 06 mar 2024, 17:53
door Meltrain
Daniel schreef: wo 28 feb 2024, 07:49 En hoe moet degene die die pagina's bijhoudt dat dan weten als Connexxion zelf ook communiceert dat naar Herkingen alleen 's avonds en in het weekend gereden wordt ;)
Blijkbaar heeft iemand (IIVQ wellicht?) meegelezen, want de informatie is aangepast. :)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 06 mar 2024, 18:51
door IIVQ
Ik was het niet!

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 21:36
door Daniël S
Boele009 schreef: wo 21 feb 2024, 18:29 De laatste tijd valt mij op dat er heel erg vaak (op het oog de helft van de ritten) 'normale' Citeas (5800) op lijn 436/437 rijden in plaats van de luxere R-net Citeas (5900). Zijn er zo veel R-net Citeas kapot, en mag dit wel volgens de concessie?
Er staan best wat 5900’en met storingen stil inderdaad, dan gaan ze naar Heinenoord voor reparatie, en duurt het weer even voordat ze weer op Dirksland staan, en weer de 436 op gaan.

Overigens rijdt de blauwe 5760 nu in HWGO, heeft net een slag 166 gedaan, er komen naar horen zeggen nog een aantal bussen tijdelijk deze kant op.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 21:13
door CamilleKreemers
Ik vraag me af waarom de 47x de oosterlijke kant niet over de Stougjesdijk gaat rijden. Dan kunnen de wijken Greup ook profiteren van deze snellere route. De voorgestelde route oogt chaotisch en meer bochten erin.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 18 mar 2024, 08:29
door Roeland
Dan stellen we ons dezelfde vraag :)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 20 mar 2024, 07:56
door BusFreakRotterdam
Bus 4316 is inmiddels ook aangekomen op Heinenoord. Kom er nog meer of blijft het bij deze 2 15 meter wagens? :)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 20 mar 2024, 15:48
door aadvannijen
De 4316 is er wel, maar door defecten niet inzetbaar. De 5760 heeft vanmorgen wel op dienst gezeten.

Het plan is dat deze 4316 en 5760 naar zeeland gaan, en dat de 5800-erden die daar rijden ( retour ) naar HWGO komen.
"Men" vindt namelijk dat die 2 lange Jannen in de blauwe "OV IJsselmond"- uitvoering teveel afwijken, terwijl die 5800-erden in de HWGO kleuren rijden en daardoor beter binnen de consessie passen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 20 mar 2024, 20:14
door omaylie
BusFreakRotterdam schreef: wo 20 mar 2024, 07:56 Bus 4316 is inmiddels ook aangekomen op Heinenoord. Kom er nog meer of blijft het bij deze 2 15 meter wagens? :)
Die twee zijn trouwens niet even lang hoor. De 4316 is met zijn 14.5 m langer dan de 5760 die 13.7 m lang is.