Pagina 20 van 160

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 17:35
door zone5324bericht...
dan ben ik wel blij, dat Veolia ervoor gekozen heeft om wel (bijna) alle lijnen door alle standplaatsen te laten rijden, maar zonder buswissel... ;-)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 21:47
door OmniLezer
zone5324bericht... schreef:dan ben ik wel blij, dat Veolia ervoor gekozen heeft om wel (bijna) alle lijnen door alle standplaatsen te laten rijden, maar zonder buswissel... ;-)
Dat heb ik wel gemerkt. Er is nu geen enkel vorm van tussen verbinding van Heinenoord of Numansdorp naar de rest van het gebied. Voor niemand dan. Alleen als je wilt uitstappen bij Numansdorp. Verder niet. Want nu met die 130,136,396 (en zelfs met de 139) komen en kwamen er ritten van overal en nergens. En daarmee bedoel ik dat andere bussen ook een als andere lijnen verder rijden. 169 als 136 bijvoorbeeld als hoewel dat de enige bijzondere was.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 21:49
door OmniLezer
En gaat lijn 395 geen stop krijgen in Numansdorp, want ik kan wel... Oh ja Oude Tonge. Deze tijden zijn raar. Toen was de bus om mensen een makkelijke vorm van Transport te geven. Nu neigt men naar een auto omdat je dan voor je huis kan worden afgezet zonder zorgen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 28 jun 2015, 21:57
door regenmaker
Ik vind de dienstregeling van Arriva op dit moment eigenlijk een rommeltje. Eindpunt hier, beginpunt daar en dan nog al die spitslijnen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 29 jun 2015, 06:47
door ArrivaBas
OV Hoekschewaard schreef:Hoe vaak moet er nou nog uitgelegd worden dat Connexxion niet zomaar de oude lijnen 104 en 133 kan herstellen :?:
We weten helemaal niet wat de provincie Zeeland in hun PVE heeft staan, want misschien eisen ze daarin wel de huidige route van lijn 133. Dus kan je niet zomaar even de 104 vanaf Renesse doortrekken naar Middelburg in plaats van de 133.

En lijn 133 doortrekken naar Rotterdam Zuidplein gaat ook niet omdat het stukje Oude-Tonge - Rotterdam Zuidplein onder de verantwoordelijkheid van de provincie Zuid-Holland valt en die eisen op dat stuk R-Net van minimaal 4x per uur. En om nou naast het R-Net ook nog lijn 133 te rijden is een beetje overdreven.

En lees ook maar eens de 2 onderstaande quotes terug waarin ook wordt uitgelegd dat het niet zomaar kan.
Hendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
Gekko123 schreef:Dat niet alleen, ook bestaat er een mogelijkheid dat andere vervoerders naar de rechter stappen als een vervoerder besluit om concessiegrens-overschrijdende verbindingen aan te bieden omdat ze toevallig beide concessies hebben. Dat wordt dan namelijk gezien als concurrentievervalsing.
Nu rijdt die 133 naar Oude-Tonge, dus die rijdt sowieso in een andere concessie. en wat denk je van die Interliner?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 29 jun 2015, 08:23
door Hendrik
Dat zijn lijnen waarvan uitdrukkelijk is bepaald dat ze in een andere concessie mogen (moeten) rijden. Dat is niet te vergelijken met het koppelen van lijnen uit concessie HWGO met lijnen uit concessie Zeeland.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 30 jun 2015, 09:33
door OmniLezer
Hendrik, daar heb je wel gelijk in. Maar snap je in ieder geval welke richting wil opgaan.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 30 jun 2015, 12:18
door ArrivaBas
Hendrik schreef:Dat zijn lijnen waarvan uitdrukkelijk is bepaald dat ze in een andere concessie mogen (moeten) rijden. Dat is niet te vergelijken met het koppelen van lijnen uit concessie HWGO met lijnen uit concessie Zeeland.
Na Zuidplein direct naar Bruinisse, dus tis niet helemaal waar wat ik zei over die interliner.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 02 jul 2015, 22:51
door OmniLezer
Het grappige is dat die Citea's komen van veolia, want al dat restmaterieel van Brabant en Zeeland gaat ter vervanging in Limburg rijden.

Daarom deed Connexxion dus geheimzinnig.

Dus we hebben kans om later op rode Esteban Civics V2 te zitten(veolia stoelen)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 11:34
door ArrivaBas
OmniLezer schreef:Het grappige is dat die Citea's komen van veolia, want al dat restmaterieel van Brabant en Zeeland gaat ter vervanging in Limburg rijden.

Daarom deed Connexxion dus geheimzinnig.

Dus we hebben kans om later op rode Esteban Civics V2 te zitten(veolia stoelen)
Hé. Dat zijn de stoelen die nu ook in de Amba's gemonteerd zijn.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 15:47
door OmniLezer
Die Esteban's staan door Arriva in bijna elke VDL bus die je maar in Nederland kan vinden. In Connexxion hebben ze de Kiel Axxion. Ik weet niet of je dat ook interessant vindt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 18:29
door OV Hoekschewaard
Vanwege de ombouw van albatros 1 naar albatros krijgen wij binnenkort 4 bussen uit Brabant op bezoek. Aangezien ze alleen op korte omlopen ingezet gaan worden verwacht ik niet de nieuwste exemplaren.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 22:41
door PatrickM
Die komen dus waarschijnlijk niet op oude tonge?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 23:09
door Hainje
OV Hoekschewaard schreef:Vanwege de ombouw van albatros 1 naar albatros krijgen wij binnenkort 4 bussen uit Brabant op bezoek. Aangezien ze alleen op korte omlopen ingezet gaan worden verwacht ik niet de nieuwste exemplaren.
Dat zullen dan vast de 80xx-bussen worden. :p

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 23:42
door Stefan
En heel toevallig staan er 4 op Alblasserdam... :P

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: za 04 jul 2015, 08:42
door ArrivaBas
OmniLezer schreef:Die Esteban's staan door Arriva in bijna elke VDL bus die je maar in Nederland kan vinden. In Connexxion hebben ze de Kiel Axxion. Ik weet niet of je dat ook interessant vindt.
nou... de Kiel Axxion zit volgens sommigen veel minder comfortabel.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 07:48
door Daniel
En zie hier de bevestiging dat de "nieuwe" bussen voor HWGO uit Limburg komen zoals we al vermoedden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 09:03
door Hendrik
Volgens mij is nog niet gemeld dat op http://www.connexxion.com/hwgo/1160/ meer info te vinden is, waaronder de al wel genoemde presentatie t.b.v. het personeel.

Heb nu geen tijd om interessante dingetjes uit de presentatie te halen, maar dit viel me wel op:
• 18 nieuwe VDL Citea in R-net uitvoering ( Euro 6)
• 47 VDL Ambassador 2012 (EEV)
I.p.v. Ambassador zou er toch Citea moeten staan?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 09:07
door ArrivaBas
De vervanging komt volgens mij uit Brabant. Er zijn nu nog wat amba's over van Brabant.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 09:10
door Suus
Nee, er zou Citea moeten staan. Het gaat om 47 Citea's uit 2012 van Veolia Transport Limburg. De overtollige bussen uit Brabant gaan in Limburg die bussen dan weer vervangen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 09:14
door Mr-W
OmniLezer schreef:En gaat lijn 395 geen stop krijgen in Numansdorp, want ik kan wel... Oh ja Oude Tonge.
Nee,dat staat het PVE van Zeeland niet toe.
ArrivaBas schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Hoe vaak moet er nou nog uitgelegd worden dat Connexxion niet zomaar de oude lijnen 104 en 133 kan herstellen :?:
We weten helemaal niet wat de provincie Zeeland in hun PVE heeft staan, want misschien eisen ze daarin wel de huidige route van lijn 133. Dus kan je niet zomaar even de 104 vanaf Renesse doortrekken naar Middelburg in plaats van de 133.

En lijn 133 doortrekken naar Rotterdam Zuidplein gaat ook niet omdat het stukje Oude-Tonge - Rotterdam Zuidplein onder de verantwoordelijkheid van de provincie Zuid-Holland valt en die eisen op dat stuk R-Net van minimaal 4x per uur. En om nou naast het R-Net ook nog lijn 133 te rijden is een beetje overdreven.

En lees ook maar eens de 2 onderstaande quotes terug waarin ook wordt uitgelegd dat het niet zomaar kan.
Hendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
Gekko123 schreef:Dat niet alleen, ook bestaat er een mogelijkheid dat andere vervoerders naar de rechter stappen als een vervoerder besluit om concessiegrens-overschrijdende verbindingen aan te bieden omdat ze toevallig beide concessies hebben. Dat wordt dan namelijk gezien als concurrentievervalsing.
Syntus gaat lijnen mogelijk koppelen in de utrecht concessie dus waarom CXX niet?
Daarnaast wilde beide provincies in de vorige concessie dat Arriva en CXX gingen samenwerken om lijn 133 gezamelijk uit te voeren dus negatief staan de beide provincies tegenover koppelingen.
ArrivaBas schreef:
OmniLezer schreef:Die Esteban's staan door Arriva in bijna elke VDL bus die je maar in Nederland kan vinden. In Connexxion hebben ze de Kiel Axxion. Ik weet niet of je dat ook interessant vindt.
nou... de Kiel Axxion zit volgens sommigen veel minder comfortabel.
Kiel Axxion stoelen zitten veel beter dan de Esteban stoelen.
De Kiel LIGERO stoelen lijken me het geschiktst om in de citea's in te bouwen gezien de afstanden in de HWGO.
o Ontwikkeling integrale dagkaart voor Zuidvleugel (regio Den
Haag/Rotterdam
o Gratis kinderkaartje
o Integrale NS kaarten (o.a. Gezamenlijke spoordeelwinkel
o Ontwikkeling toeristenpas i.s.m sector gelijk aan Zeeland
aanbiedingen)
Interessante tariefontwikkeling. :pos:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 12:25
door Meltrain
Op de lijnennetkaart zie ik ook dat lijn 164 is ingekort tot Heinenoord. :S
De verlenging van lijn 176 naar Dordrecht zal wel zijn om genoeg bussen te bieden, want qua snelheid verliest hij het van 168, ondanks de overstap op Heinenoord. Alleen als 176 niet via 's-Gravendeel rijdt, kan die lijn een goed alternatief zijn.
Lijn 163 rijdt zo te zien niet meer in het weekend. Reizigers naar station Lombardijen en het Maasstad Ziekenhuis moeten dus voortaan via Zuidplein reizen. Gelukkig komen er gezamenlijke abonnementen zodat deze reizigers geen extra kosten hebben.
Lijn 680 krijgt (t.o.v. lijn 180) een nieuw eindpunt in Barendrecht:Evertsenstraat i.p.v. Postkantoor. Het zou leuk zijn als die lijn nu ook gaat stoppen bij de halte 2e Barendrechtseweg (van lijn 283). Dat die lijn buiten de spitsuren niet meer rijdt, kan ik overigens goed begrijpen.
De verlegging van lijn 138 zal wel zijn zodat Herkingen een directe verbinding met het ziekenhuis van Dirksland heeft, maar de verbinding met Rotterdam wordt daardoor een stuk trager.
Het opheffen van lijn 802 vind ik gewoon jammer. Ik hoop dat lijn 104 in de zomermaanden weer via de RTM gaat rijden.

@Mr-W: Uit het feit dat de provincie Zuid-Holland de verbinding Dirksland - Oude Tonge - Rotterdam als R-Net heeft aangewezen, kun je wel afleiden dat men het geen probleem vindt dat reizigers Zeeland - Rotterdam moeten overstappen in Oude Tonge, zeker aangezien dat de afgelopen 7 jaar toch al het geval was en op werkdagen lijn 395 een héél goed alternatief is.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 13:31
door Mr-W
Meltrain schreef: @Mr-W: Uit het feit dat de provincie Zuid-Holland de verbinding Dirksland - Oude Tonge - Rotterdam als R-Net heeft aangewezen, kun je wel afleiden dat men het geen probleem vindt dat reizigers Zeeland - Rotterdam moeten overstappen in Oude Tonge, zeker aangezien dat de afgelopen 7 jaar toch al het geval was en op werkdagen lijn 395 een héél goed alternatief is.
Ik had het niet specifiek over lijn 133 maar over koppelen van lijnen in het algemeen :wink: (lijn 104 maakt als eilandlijn de meeste kans op een koppeling)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 13:52
door Meltrain
Lijn 104 verlengen verder Zeeland in kun je vergeten omdat dat ten koste gaat van lijn 133 en dat zal de provincie Zeeland nooit toestaan.

Lijn 104 (in de spitsuren) verlengen naar Spijkenisse lijkt me wel het overwegen waard omdat je hierbij gewoon in plaats van lijn 111 kunt rijden en het echt een meerwaarde niedt.
Dan moet de Metropoolregio er alleen mee akkoord gaan dat sommige ritten op lijn 104 / 111 niet met een grijze bus rijden en moet het qua chauffeurs-diensten wel uitkomen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 20 jul 2015, 17:53
door ArrivaBas
Bee schreef:Nee, er zou Citea moeten staan. Het gaat om 47 Citea's uit 2012 van Veolia Transport Limburg. De overtollige bussen uit Brabant gaan in Limburg die bussen dan weer vervangen.
De vervanging van die Citea's, Bee :N