Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

Meltrain schreef:Wat bedoel je met "Want het lijnennet van nu(met die 7 lijnen die hun laatste maanden maken) worden gereden met 116." ?
Ik denk dat hij bedoelt dat het huidige lijnennet met 116 bussen wordt gereden.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Naar verluidt komt de nieuwe Connexxion-stalling op (of bij) het terrein van transportbedrijf Van Dongen aan het Korteweegje in Dirksland. Het zou om een niet-overdekte stalling gaan. Blijkbaar zijn chauffeurs er erg benieuwd naar, want afgelopen begonnen meerdere chauffeurs er uit zichzelf over. :P
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

OmniLezer schreef:De vraag die ik wil stellen, is;
Waarom worden er meer lijnen geschrapt dan nodig is? Want het lijnennet van nu(met die 7 lijnen die hun laatste maanden maken) worden gereden met 116. Ik denk dat 7 lijnen wel een beetje veel zijn. Vooral omdat je meestal uitkomt op 3 bussen per lijn ongeveer.

Kan iemand me dat uitleggen en verbeteren als dat nodig is?
En niet afkatten.

P.S. 163 in het weekend schrappen komt eindelijk goed van pas, want er zat toch niemand in. Na 8 jaar merkt iemand het nu pas. Soms zie je er wel 3 mensen (zondags record) in de bus(record was 4 op zaterdag).
R-net heeft meer bussen nodig dan de huidige combinatie 130/136/139/396 geloof ik. Daarnaast zijn de meeste spitslijnen nog overeind gebleven als ik het goed zag, waardoor het aantal benodigde bussen niet snel afneemt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Zag net bij de stalling bij Apeldoorn een aantal Veolia Citea's staan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

CamilleKreemers schreef:
OmniLezer schreef:De vraag die ik wil stellen, is;
Waarom worden er meer lijnen geschrapt dan nodig is? Want het lijnennet van nu(met die 7 lijnen die hun laatste maanden maken) worden gereden met 116. Ik denk dat 7 lijnen wel een beetje veel zijn. Vooral omdat je meestal uitkomt op 3 bussen per lijn ongeveer.

Kan iemand me dat uitleggen en verbeteren als dat nodig is?
En niet afkatten.

P.S. 163 in het weekend schrappen komt eindelijk goed van pas, want er zat toch niemand in. Na 8 jaar merkt iemand het nu pas. Soms zie je er wel 3 mensen (zondags record) in de bus(record was 4 op zaterdag).
R-net heeft meer bussen nodig dan de huidige combinatie 130/136/139/396 geloof ik. Daarnaast zijn de meeste spitslijnen nog overeind gebleven als ik het goed zag, waardoor het aantal benodigde bussen niet snel afneemt.
Dank je wel. Nu snap ik het beter.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Deze link stond op de site van de gemeente Goeree Overflakkee, Artikel gaat over de aanleg van de bushalte in Sommelsdijk Zuid.
http://www.goeree-overflakkee.nl/portal ... 85145.html
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door flipje »

Stefan schreef:
flipje schreef:Dat de nieuwe huisstijl van Connexxion op de Citea's voor HWGO nogal "opvalt" :lol:
Nu ben ik nieuwsgierig. :P
Hendrik schreef:Ik ook!
Uurtje terug verscheen er een (iets wat vage) foto op een besloten Facebookgroep. Het betreft een Citea in zijn nieuwe Connexxion jasje = een witte bus maar met het bekende CXX lichtgroene dak. Zullen binnenkort vast wel foto's verschijnen :wink:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Kun je 'm sturen? ik ben heeel nieuwsgierig wat er straks over de N3 rijdt naar 's-Gravendeel
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Busfoto.nl »

Afbeelding

Foto, zoals gezegd, van een semi-openbare groep van Facebook (besloten omdat niet iedereen hem standaard kan zien, open omdat iedereen lid kan worden)
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Bedankt voor het delen! Al weet ik nog niet of ik dit nu mooi kan gaan vinden...
Klaass
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 dec 2014, 19:56
Locatie: Den Haag/Groningen

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Klaass »

@busfoto op welke welke Facebook groep staat de foto eigelijk?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Dan weet ik wat ik zie als er opeens een groen dak 'Voorbij vliegt' over de N3! :D
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Busfoto.nl »

Klaass schreef:@busfoto op welke welke Facebook groep staat de foto eigelijk?
Het is inderdaad een ratjetoe aan Facebookgroepen waaraan ik geen einde zie komen.

Openbaar vervoer bussen in de Benelux
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

en toch blijft het vreemd, ondanks dat CXX en Veolia beide onder Transdev vallen, dat CXX de bussen overneemt uit Limburg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Jij had liever spiksplinternieuwe bussen gehad zodat nog meer buslijnen moesten verdwijnen?

De keuze voor nog behoorlijk nieuwe tweedehandse bussen die over 16 maanden anders toch werkloos zouden worden is een goede manier om zoveel mogelijk van het beschikbaar budget te kunnen gebruiken voor het behouden van het lijnennet. Uiteindelijk levert dat bij de beoordeling van de provincie namelijk meer op dan nieuwe bussen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

ArrivaBas schreef:en toch blijft het vreemd, ondanks dat CXX en Veolia beide onder Transdev vallen, dat CXX de bussen overneemt uit Limburg.
Deze Citea's zijn 3 jaar oud. Zou zonde zijn om ze nu al af te schrijven. Ik vind het dus alleen maar goed dat ze een nieuw leven krijgen in HWGO.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

henk1234 schreef:Deze link stond op de site van de gemeente Goeree Overflakkee, Artikel gaat over de aanleg van de bushalte in Sommelsdijk Zuid.
http://www.goeree-overflakkee.nl/portal ... 85145.html
In het verslag van de collegevergadering van gisteren:
B&W verbaast zich over verplaatsing/opheffing van bushaltes in de omgeving gemeentehuis.
:lol:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

:')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Bee schreef:Jij had liever spiksplinternieuwe bussen gehad zodat nog meer buslijnen moesten verdwijnen?

De keuze voor nog behoorlijk nieuwe tweedehandse bussen die over 16 maanden anders toch werkloos zouden worden is een goede manier om zoveel mogelijk van het beschikbaar budget te kunnen gebruiken voor het behouden van het lijnennet. Uiteindelijk levert dat bij de beoordeling van de provincie namelijk meer op dan nieuwe bussen. :)
Ik ben benieuwd wat er voor R-net komt, of was dat ook al bekend?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Voor R-net komen nieuwe citea's.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Deze foto kwam ik tegen op Twitter:
Afbeelding

Ik weet weer waarom ik sinds deze week niet de 396 van 6.43 uur (vertrektijd Dirksland Ziekenhuis) neem... Die bus is namelijk erg populair bij scholieren/studenten om op tijd te komen bij het eerste les-/college-uur. Deze bus is daarom vaak overvol. Over een paar maanden is dat wel weer over (nu gaat iedereen nog netjes naar de les...), maar het zou Arriva(/TCR) sieren om deze weken/maanden een reservebus achter de hand te hebben.

Overigens: zo te zien is het de TCR 450 of 452. TCR heeft dus z'n best gedaan door een Integro met veel (zo'n 55) zitplaatsen in te zetten. Maar aangezien dit een T100-bus is, mogen passagiers er eigenlijk niet in staan... :?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Het is de 450. Ik zag hem vanmorgen rijden op lijn 396.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Wat mij opvalt is dat in Apeldoorn allemaal Connexxion bussen staan in hun nieuwe jasje. Ook al een aantal Veolia citea's gespot. Vind het groene dak niet echt bij het witte passen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

regenmaker schreef:Wat mij opvalt is dat in Apeldoorn allemaal Connexxion bussen staan in hun nieuwe jasje. Ook al een aantal Veolia citea's gespot. Vind het groene dak niet echt bij het witte passen.
Die komen dus alle uit Limburg, Eigelijk is het dom van Veolia om die bussen ooit aan te schaffen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

ArrivaBas schreef:
regenmaker schreef:Wat mij opvalt is dat in Apeldoorn allemaal Connexxion bussen staan in hun nieuwe jasje. Ook al een aantal Veolia citea's gespot. Vind het groene dak niet echt bij het witte passen.
Die komen dus alle uit Limburg, Eigelijk is het dom van Veolia om die bussen ooit aan te schaffen.
Nee hoor. :X
Veolia moest wel nieuwe bussen aanschaffen, omdat een groot deel van de ambassadors uit 2006 geleased werd en deze in 2012 afliep.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten